Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 120 van 120 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Ik had laatst eens de marantz 7500 zien staan. Het zag er best mooi uit. Hij stond aan maar wel op dolby prologic 2 en met een of ander trance concert. Klonk opzich aardig. Zijn er meer mensen met ervaringen met marantz? Weet iemand hoe de sr7500 het doet met films qua diep laag en lekker sprankelend hoog? En heeft ie ook een beetje power om 5 speakers zonder inzakken op stevig volume een film te laten spelen? Wat zou het verschil wezen tusse de sr 7500 en de denon 2805?

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Volumius
    Ik had laatst eens de marantz 7500 zien staan. Het zag er best mooi uit. Hij stond aan maar wel op dolby prologic 2 en met een of ander trance concert. Klonk opzich aardig. (...)
    Ok, leuk voor een eerste indruk, maar voor echt luisteren moet je meer horen IMHO. Zo zou ik willen luisteren naar:
    - acoustische opnamen (voor de helderheid/transparantheid)
    - muziek die je erg goed kent
    - een film met goede soundFX (of een demo-dvd)
    Na een eerste indruk zou ik ook een poosje juist langdurig gaan luisteren naar een van deze geluidsbronnen, bijvoorbeeld een halfuur. Begin op een lekker, redelijk luid, volume en controleer of je de neiging krijgt het geluid zachter te zetten (luistermoeheid: combi is toch niet echt lekker).

    Neem de tijd om verschillen te beluisteren. De eerst indruk kan misleidend zijn.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  3. #103

    Standaard

    Met mijn (verkochte) denon 1804 had ik alleen maar de neiging om hem steeds harder te zetten omdat het geheel niet spectaculair klonk en niet echt los kwam. Vaak zat ik soms al snel op de -00db een film te kijken (komt ook omdat mijn mission 733 speakers enorm zuipen, nieuwe series van mission schijnen wat dat betreft mee te vallen maar die klinken ook een stuk minder heftig) Dus met dat in het hoofd zoek ik dus naar een nieuwe receiver. Ik zal dus eerder luistermoe worden omdat ik dan in slaap val omdat het geheel saai klinkt. Zou de marantz 7500 dat kunstje beter kunnen? Of moet ik dan een denon 3805 of ander merk nemen?)

  4. #104

    Standaard

    ben benieuw welke yamaha er dan bedoeld wordt, heb zelf een yamaha RX V2400 en dat is echt een superding!! is kwa HT zelfs een van de beste , misschien wel DE beste in zijn prijsklasse. yamaha staat juist altijd bekend om hun goede HT geluidsweergave en is zeker weten niet schel en heeft echt veel bas.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  5. #105

    Standaard

    Het gaat om de 2500, maar volgens mij heeft yamaha niet echt veel vermogen om een stevig volume te creeren of wel?

  6. #106

    Standaard

    Ik heb het kleinse broertje van Yamaha, de RXV350 met als fronts Missions 762 erop. Gemiddeld film kijken gaat op -35dB dat is lekker. Soms gaat hij op -25dB en dan moet ik zeggen dat de rotzooi die kinderen telkens op mijn centtre leggen spontaan achter de TV verdwijnen (volgens mij zit daar een zwart gat, ik vind niets meer terug :wink: ). Ik heb hem eenmaal op +05dB (stereo mode) gezet en ik moet zeggen dat de bassen alles behalve slap zijn, overigens ook op ruim minder volume. Dus zoals al eerder door iedereen aangeraden: ga luisteren!

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Ik heb het kleinse broertje van Yamaha, de RXV350 met als fronts Missions 762 erop. Gemiddeld film kijken gaat op -35dB dat is lekker. Soms gaat hij op -25dB en dan moet ik zeggen dat de rotzooi die kinderen telkens op mijn centtre leggen spontaan achter de TV verdwijnen (volgens mij zit daar een zwart gat, ik vind niets meer terug :wink: ). Ik heb hem eenmaal op +05dB (stereo mode) gezet en ik moet zeggen dat de bassen alles behalve slap zijn, overigens ook op ruim minder volume. Dus zoals al eerder door iedereen aangeraden: ga luisteren!
    Ik heb zelf een oudere Yamaha met ongeveer dezelfde specificaties als de RXV350 van Edgar. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het eens ben met wat Edgar zegt, zelf de kleinere Yamaha's leveren naar mijn mening voldoende vermogen. Ik kijk mijn films op -25dB als ik de buren wil sparen en zelfs dan heb je al; het gevoel dat de hele kamer trilt. Heb 'm een keer op +05dB laten spelen... Dat is volgens mij na een tijdje niet goed voor je oren.
    Pioneer KRP-500A | Pioneer BDP-320 | Yamaha HTR-5540

  8. #108

    Standaard

    Ik had kunnen denken dat er ondertussen al een receiver bij je thuis stond te blinken. Ik was zelfs al benieuwd welk merk je had gekozen. Ik denk dat ondertussen al de goede merken al de revue zijn gepasseerd. Ik vrees dat je nu jezelf moet overtuigen door zelf te gaan luisteren.

  9. #109
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Volumius
    Het gaat om de 2500, maar volgens mij heeft yamaha niet echt veel vermogen om een stevig volume te creeren of wel?
    Ga er maar vanuit dat het ruim voldoende is. :wink:

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Ik heb het kleinse broertje van Yamaha, de RXV350 met als fronts Missions 762 erop. Gemiddeld film kijken gaat op -35dB dat is lekker. Soms gaat hij op -25dB en dan moet ik zeggen dat de rotzooi die kinderen telkens op mijn centtre leggen spontaan achter de TV verdwijnen (volgens mij zit daar een zwart gat, ik vind niets meer terug :wink: ). Ik heb hem eenmaal op +05dB (stereo mode) gezet en ik moet zeggen dat de bassen alles behalve slap zijn, overigens ook op ruim minder volume. Dus zoals al eerder door iedereen aangeraden: ga luisteren!
    Ik heb zelf een oudere Yamaha met ongeveer dezelfde specificaties als de RXV350 van Edgar. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het eens ben met wat Edgar zegt, zelf de kleinere Yamaha's leveren naar mijn mening voldoende vermogen. Ik kijk mijn films op -25dB als ik de buren wil sparen en zelfs dan heb je al; het gevoel dat de hele kamer trilt. Heb 'm een keer op +05dB laten spelen... Dat is volgens mij na een tijdje niet goed voor je oren.
    Bij mijn denon 1804 had ik bij -35 vaak de neiging om er maar 3 meter dichterbij te gaan zitten en mijn oor op de speakers te leggen, zo zachtjes stond hij dan nog. Pas bij -10 begon het leuk te worden, +05 was lekker stevig als ik vrienden op bezoek had en dan film kijken.

  11. #111

    Standaard

    Ik heb hier een Yamaha RX-V630 staan met daaraan 2 Floating Cameleon Princess (4 Ohm) en een Kef 2005.1 set en mijn films kijk ik daarmee meestal op -43db en dat is een fijn stevig geluid. Als ik naar -40db ga krijgt een en ander net even meer 'ooomph' en veel harder ga ik zelden omdat zeker de lage klappen (T2 anyone?) dan echt te hard gaan worden.

    In Stereo muziek luisteren geeft bij -40dB al een heel behoorlijke geluidsdruk, bij -35dB wordt het écht hard en -30dB zit je echt tegen de tegenoverliggende muur geplakt. Harder heb ik hier nog niet mee gedurfd omdat ik dan binnen een kwartier een inval van de politie verwacht én op zeker kan rekenen op een telefoontje van Schiphol of het "misschien wat zachter kan a.u.b." omdat de overkomende vliegtuigen last van mij hebben.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  12. #112

    Standaard

    En ik zoek dus een receiver waarmee ik dat ook kan bereiken, mijn Denon 1804 kon dat dus NIET, gezien deze situatie, welke dan wel?

  13. #113

    Standaard

    yamaha 2500
    denon 3805/2805
    onkyo 702
    marantz 7500
    rotel 1056
    nad 763
    Ik zal er hier of daar nog wel eentje vergeten zijn.

  14. #114

    Standaard

    niet voldoende vermogen de yamaha rx v2500? :d de 2400 die ik heb is de voorloper nou als ik hem normaal aan heb staan trillen de muren en dan heb ik geeneens een subwoofer maar gewoon magnat zuilen. 7x180 watt is toch wel genoeg mag ik hopen ?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  15. #115

    Standaard

    tsja, ik heb geen Yamaha aandelen, maar wel de Yahama RX-V650 en die levert echt wel genoeg vermogen. eg wel!

    Voor films zit ik meestal op -30dB, wat je de wereld om je heen doet vergeten (voor DVD-digitaal moet ie meestal een dB of 10 harder dan andere geluidsbronnen voor hetzelfde volume).
    Op -25dB tot -20dB zit ik op een maximum aan prettig luisteren. Je voelt dan ook alle subsonic geluiden (hoewel mijn speakers aardig beginnen af te vallen onder de 60 Hz) overduidelijk. Nog harder betekent dat er zaken (b.v. ramen) mee gaan trillen.
    Dus volume heeft Yamaha voldoende (voor een huiskamer het is vast te licht voor een voetbalveld, dat wel :wink: ). De ene speaker geeft natuurlijk wel meer volume bij hetzelfde vermogen (hoog- t.o. laagrendement).

    Ook qua stereo vind ik dat ik een zeer aardige installatie heb (zeker gezien de prijs), al hebben de boxen daar ook grote invloed op.

    Ook bijvoorbeeld de Yamaha Virago heeft een prima geluid, wat nog steviger te krijgen is door de uitlaatdempers uit te boren.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22
    niet voldoende vermogen de yamaha rx v2500? :d de 2400 die ik heb is de voorloper nou als ik hem normaal aan heb staan trillen de muren en dan heb ik geeneens een subwoofer maar gewoon magnat zuilen. 7x180 watt is toch wel genoeg mag ik hopen ?
    Op wat voor volumestand heb je hem dan staan en wat voor speakers heb je?

  17. #117

    Standaard

    heb hem dan op -30 /-35db staan en heb Magnat Motion 110 zuilen
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  18. #118

    Standaard

    Na al deze reacties kunnen we dus een behoorlijke zekerheid stellen dat de stelling dat yamaha te weinig power heeft geen kracht bijgezet kan worden (leuke woordspeling :wink: ).

    Het blijkt dat dus yamaha en ook sony door verschillende mensen ondergewaardeerd worden, toch zonde. Mensen advies geven terwijl je iets zelf niet beluisterd hebt is volgens mij altijd verkeerd advies geven.

  19. #119
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Mensen advies geven terwijl je iets zelf niet beluisterd hebt is volgens mij altijd verkeerd advies geven.
    :wink:

  20. #120

    Standaard

    hier sluit ik me volledig bij aan

    amen
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •