De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Stekker subwoofer op versterker?

    'k Heb een Yamaha-versterker staan en een sub van Mordaunt Short. Het aan en uitschakelen van de sub vind ik irritant (moet je ondanks je afstandbediening toch nog naar de stereokast lopen ).

    Nu heb ik de sub vaak op standy staan, zodat 'ie - bij voldoende volume - automatisch aanspringt. Helemaal super vind ik dat niet, want daarvoor moet je boven een bepaald (vrij luidruchtig) drempelvolume komen voor hij aangaat. En als je 'm zacht zet valt 'ie na verloop van tijd weer uit.

    Mijn vraag: levert het nadelen op als ik de stroomstekker van mijn sub achterin de versterker steek? Zo schakelt hij automatisch aan en uit synchroon aan mijn versterker?

    - Betekent dat een extra belasting voor de voeding van m'n versterker? Ik vermoed van niet...
    - Kan het kwaad voor de sub?

  2. #2

    Standaard

    Wel even de handleiding van je receiver goed lezen! Je mag maar een bepaald vermogen aansluiten op de geschakelde uitgang. Vast niet genoeg voor je sub. Ik zou het dus niet doen.

  3. #3

    Standaard

    Vaak zitten ook aan de subwoofer ronde stekkers (althans bij mij) zodat het onmogelijk is om hem via je receiver aan te sluiten om beschadigingen te voorkomen.
    Persoonlijk zou ik het je dus afraden.

  4. #4

    Standaard

    Enige wat ik ooit op me receiver vroeger aansloot was me spelcomputer omdat ik geen stekkeringang meer over had.

    Ik zou het ook niet doen. Mijn subwoofer staat altijd op automatisch. Heb je die optie niet op je sub? Of dat je die drempel waar je het over heb kunt verlagen in je setup van de receiver.

  5. #5

    Standaard

    Hmmm...er blijkt inderdaad een ronde stekker aan de subwoofer te zitten...dus dan houdt het al op. Niettemin bedankt voor de reactie's!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •