De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Videocamera gekocht, welk bewerkings programma?

    Heb een Sony HC39E gekocht.
    Er zit wel software bij om de beelden op de pc te zetten, maar dan kun je kiezen uit 2 mogelijkheden: Mpeg1 of avi.
    Heb nu in avi omgezet, maar als ik het ga afspelen ziet het er op groot scherm niet uit, blokjes enzo. Als ik het in mpeg1 wil omzetten kan dit alleen in 4:3 formaat, wat ik dus niet wil.
    Als ik de camera rechtstreeks op de tv aan sluit is het beeld haarscherp.

    Welke programma's zijn er om het echt te bewerken, zoals stukjes in slowmotion of juist versneld, muziek er onder zetten en dat je zelf kunt bepalen waar die muziek dan begint en stopt + hoe hard zodat je de stemmen of andere geluiden op de achtergrond wel blijft horen, stukjes er tussen uit knippen, aftiteling, etc?
    En misschien een mogelijkheid om het in betere beeldkwaliteit op de pc te zetten?
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  2. #2

    Standaard

    Ik heb er onlangs 1 gekocht na me een aardige tijd te hebben ingelezen op internet. Als je camera's hebt gezien in de winkel, kun je in ieder geval kijken op dvspot.com bij de reviews of het wat is. Waar je op kunt letten is het volgende:

    - Je bent op zoek naar een digitale videocamera. Die worden ook wel handycam, camcorder of digitale camcorder.

    - De camera's in de consumentenklasse ontlopen elkaar niet zo veel op dit moment. Een Sony, JVC of Panasonic is eigenlijk altijd een prima keuze.

    - Het meest gangbare bandformaat is op dit moment DV. Daar is ook de meeste keus in. Laat je geen oor aannaaien met Digital8, Digital Hi8 of wat dan ook, want dat is echt verleden tijd. De nieuwste ontwikkeling is rechtstreeks opnemen op mini-dvd's, maar die camera's zijn nog redelijk duur.

    - Trap niet in de marketing truc van het opbieden van hoeveel Megapixels de camera's wel niet hebben voor foto's. Je koopt immers een videocamera, geen fotocamera, dus foto's met zo'n ding leggen het altijd af tegen een echte camera.

    - Je hebt 2 soorten 'grepen' op dit moment.De ouderwetse 'camera-manier' (hand een beetje naar achter gekanteld) of waarbij je je hand meer rechtop houdt. Probeer in de winkel beide manieren uit om te zien welke je het fijnst vindt.

    - Een aardige feature die er op zou moeten zitten is een firewire-uitgang. (DV-out of -uit genoemd) Op die manier kun je de beelden rechtstreeks in je pc laden en bewerken en wegschrijven op een dvdtje. Als je windows xp hebt, herkent de pc je camera meteen.

    - Bijna alle camera's beschikken over de nightshot-mogelijkheid. Verwacht daar echter niet te veel van. Je krijgt groene of grijze beelden met weinig contrast en veel 'korrel'. Sony heeft op dit moment nightshotplus waarbij er wat kleur aan het plaatje wordt toegevoegd, maar ook dat verdient geen schoonheidsprijs. Zelfs professionele beta-camera's van een ton (100.000 euro) maken geen goede nachtbeelden. Als je dat wilt, moet je een infraroodcamera kopen.

    - Voor 300 euro koop je het meest simpele instapmodel. Daar kun je prima filmpjes mee maken, onder goede omstandigheden. (Dus: genoeg licht) Geef je 450 euro uit, dan wordt je beeld over het algemeen iets beter en kun je ook met wat minder licht aardig uit de voeten. Een volgende stap ligt rond de 750 euro, maar dat is denk ik al boven je budget.

    - Op kieskeurig.nl staan ook aardig wat reviews van gebruikers. Neem die echter met een korreltje zout, want niemand kraakt een camera af waar hij net een paar honderd euro voor heeft neergeteld. Bovendien hebben mensen de neiging elkaar na te kakelen.

    - En site die ik je aan kan raden is pick2pay.nl Snelle service en vaak ruim onder de gangbare winkelprijzen.

    Heel veel succes met je zoektocht en groeten,
    BasH

  3. #3

    Standaard

    Idd JVC en Panasonic (ook Sony) zijn de beter merken. Ik zou persoonlijk niet voor een gaan met ingebouwde dvd recorder, deze vertonen toch vaak kuren met de schijfjes ed. Wat ik zeker zou doen is om eens te kijken wat hij in Duitsland kost, dat scheelt je al gauw 100 euro.

  4. #4

    Standaard

    Als je ze wilt editen op een computer en vervolgens naar dvd wilt schrijven raad ik een dvd-cam ten sterkste af, deze comprimeert de beelden al naar dvd terwijl je opneemt, na het editen comprimeer je de hele boel nog een keer naar dvd, wat de kwaliteit veel lager maakt. ik zou iig voor een Mini-DV cam kiezen, is heel handig formaat met zeer goede beeld- en geluidskwaliteit.
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron kars
    Als je ze wilt editen op een computer en vervolgens naar dvd wilt schrijven raad ik een dvd-cam ten sterkste af, deze comprimeert de beelden al naar dvd terwijl je opneemt, na het editen comprimeer je de hele boel nog een keer naar dvd, wat de kwaliteit veel lager maakt. ik zou iig voor een Mini-DV cam kiezen, is heel handig formaat met zeer goede beeld- en geluidskwaliteit.
    Op het moment heb ik geen DVD-brander, maar die wil ik zeker nog wel aan gaan schaffen. Dus het makkelijkste is een camera die makkelijk aan de pc te koppelen is.

    Zit er bij camera's ook software om het op de pc te bewerken, of moet dat weer apart aangeschaft worden?
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BasH
    Bijna alle camera's beschikken over de nightshot-mogelijkheid. Verwacht daar echter niet te veel van. Je krijgt groene of grijze beelden met weinig contrast en veel 'korrel'. Sony heeft op dit moment nightshotplus waarbij er wat kleur aan het plaatje wordt toegevoegd, maar ook dat verdient geen schoonheidsprijs. Zelfs professionele beta-camera's van een ton (100.000 euro) maken geen goede nachtbeelden. Als je dat wilt, moet je een infraroodcamera kopen.
    Ok, had al zo'n vermoeden dat dat niet echt te realiseren was.

    Voor 300 euro koop je het meest simpele instapmodel. Daar kun je prima filmpjes mee maken, onder goede omstandigheden. (Dus: genoeg licht) Geef je 450 euro uit, dan wordt je beeld over het algemeen iets beter en kun je ook met wat minder licht aardig uit de voeten. Een volgende stap ligt rond de 750 euro, maar dat is denk ik al boven je budget.
    Ik heb niet echt een budget, het liefst geef ik natuurlijk zo min mogelijk uit. Maar ik ben ook weer zo iemand die materiaal moet hebben dat een goed aantal jaren mee kan, en dus bereid ben om voor een wat duurder model te gaan.

    Zal de sites die je gaf eens bekijken, thnx.
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommy Brok
    Zit er bij camera's ook software om het op de pc te bewerken, of moet dat weer apart aangeschaft worden?
    Bij de meeste camera's zit dat er inderdaad standaard bij. Daarnaast kun je ook met Windows Movie Player een beetje monteren. Als het je alleen gaat om het wegknippen van de lelijke stukjes, het toevoegen van muziek en het toevoegen van wat teksten heb je daar meer dan genoeg aan. Als je uitgebreid wilt monteren, kun je beter een apart programma kopen. En nogmaals: let op de aanduiding DV-out (en DV-in als je het weer op een bandje wilt terugschrijven) zodat je het materiaal makkelijk over kunt zetten naar je pc.

    Groeten,
    BasH

  8. #8

    Standaard

    Zojuist even bij een fotozaak hier om de hoek geweest.
    Op het moment had ie maar 1 model staan van Canon en dat was een oud model, maar eind van de week kwamen de nieuwe modellen binnen.

    Hij had het over de Sony DCR-HC19E, dat zou een heel goed model moeten zijn met een goeie lens en uitstekende beeldkwaliteit.
    Ook in het donker zouden de beelden mooi zijn, wel groen, maar toch duidelijk.

    Als ik zo op de Sony site lees klinkt het allemaal wel goed, hier de link:
    http://www.sony.nl/PageView.do?site=...r%2FCAM+MiniDV
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommy Brok
    Hij had het over de Sony DCR-HC19E, dat zou een heel goed model moeten zijn met een goeie lens en uitstekende beeldkwaliteit. Ook in het donker zouden de beelden mooi zijn, wel groen, maar toch duidelijk.
    Ik heb zelf de HC-40E, de 'grote broer' van deze camera, en ben er erg blij mee. Prima, simpel, gebruiksvriendelijk cameraatje. Kun je je voor dat geld geen buil aan vallen. Let wel op de prijs. Bij de 'shop om de hoek' ben je er zo 100-150 euro meer voor kwijt.

    Groeten,
    BasH

  10. #10

    Standaard

    Ik zou een keer een MM binnenlopem, daar staan ze van goedkoop tot duur, netjes oplopend in een rij, met steeds toenemende prestaties en mogelijkheden.
    Je wordt er gek van. Je moet gewoon voor jezelf een aantal basiseisen formuleren.
    1. Bijvoorbeeld de maximumprijs (rekening houden met bijkomende kosten)
    2. De mogelijkheden (b.v. DVD-in maar ook -out als je je films op PC wilt bewerken en eventueel weer wilt terugzetten.
    3. Vind je 800.000 pixels prima en voldoende of moet het 1 mega zijn of zelfs 1,3.
    Zet dat soort dingen eerst op een rij en laat je...vooral....niet gek maken.
    Ikzelf zag ze van 400 toto 4000 en kocht er eentje van 569. Prima voor mijn doeleinden. 8)
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  11. #11

    Standaard

    Sonyy DCR-HC19E, dat zou een heel goed model moeten zijn met een goeie lens en uitstekende beeldkwaliteit.
    Ook in het donker zouden de beelden mooi zijn, wel groen, maar toch duidelijk.
    Er zijn geen echt slechte merken. Sony is een goede middenmoter, maar relatief altijd een beetje aan de dure kant.
    Vraag even wat een reserve batterij kost, kan zeer duur uitpakken bij sommige merken. Heb je echt nodig want een batterij is vlot leeg en dan moet je uren wachten op herladen. Batterijen raken altijd op verkeerde momenten leeg. Tasjes heb je al vanaf 10 euri, dus da's geen punt.
    Neem er geen met gewone batterijen (je blijft aan het opladen) maar eentje met een Li-thium. Nou ja, en dat soort dingen bepaalt dus ook de prijs. :wink:
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  12. #12

    Standaard

    Ikzelf heb een Sharp, omdat dat toen de eerste en de enige was die je in alle richtingen kon bewegen zonder zelf mee te bewegen. Dus je kunt plat op de grond filmen, of verticaal overvliegende vliegtuigen en dat vond ik perfect. 8)
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  13. #13

    Standaard

    Me oog is gevallen op een Sony DCR HC39E.

    Vooral omdat ie in breedbeeld opneemt, dv in/out heeft, en de beeldkwaliteit door de goeie lens perfect is, 1,07 Megapixel Advanced HAD CCD (wat dat ook allemaal moge zijn :P)

    De prijs is €599,- wat ik wel uit willen geven voor een product dat aan mijn eisen voldoet.
    Op internet zijn wel verschillende sites die 'm goedkoper hebben, maar scheelt maar een paar tientjes. Voor dat geld koop ik 'm liever hier in de buurt, kan ik er altijd nog mee terug als er iets mocht zijn of vragen heb.

    Nu nog 2 weken salaris opsparen en kopen die handel !
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  14. #14

    Standaard

    En zojuist een demonstratie gehad van het hier boven genoemde model, erg gaaf.
    Het beeldscherm is touchscreen, dus het menu is zeer makkelijk te bedienen.
    Nightshot dat er op zit ziet er netjes en scherp uit, geen groene beelden maar zoveel mogelijk de kleur van de omgeving.
    Accu gaat best lang mee, bovenin het scherm kan je zien hoe lang ie nog mee gaat, stond nu op 105 minuten ofzo, dus ik twijfel of ik er wel gelijk een extra accu bij zal kopen. Want de verkoper zei dat ie ook snel weer opgeladen was.

    Verder zit er software bij om het gefilmde materiaal te monteren, dus kan gelijk aan de slag.

    Heb 'm gelijk laten bestellen zodat ik een nieuw exemplaar krijg en als het goed is komt die dan komende week binnen, kan niet wachten !
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  15. #15

    Standaard

    Doe maar wel de extra batterij en sleep daar nog een beetje korting uit!

    Wintersport--->sneeuw---Koud--->batterijen snel leeg.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  16. #16

    Standaard

    Heb een Sony HC39E gekocht.
    Er zit wel software bij om de beelden op de pc te zetten, maar dan kun je kiezen uit 2 mogelijkheden: Mpeg1 of avi.
    Heb nu in avi omgezet, maar als ik het ga afspelen ziet het er op groot scherm niet uit, blokjes enzo. Als ik het in mpeg1 wil omzetten kan dit alleen in 4:3 formaat, wat ik dus niet wil.
    Als ik de camera rechtstreeks op de tv aan sluit is het beeld haarscherp.

    Welke programma's zijn er om het echt te bewerken, zoals stukjes in slowmotion of juist versneld, muziek er onder zetten en dat je zelf kunt bepalen waar die muziek dan begint en stopt + hoe hard zodat je de stemmen of andere geluiden op de achtergrond wel blijft horen, stukjes er tussen uit knippen, aftiteling, etc?
    En misschien een mogelijkheid om het in betere beeldkwaliteit op de pc te zetten?
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •