Pagina 17 van 277 EersteEerste ... 71314151617181920212767117 ... LaatsteLaatste
De resultaten 401 tot 425 van 6911 worden weergegeven.

Discussie: Update HT

  1. #401
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik merk een heel klein beetje in het laag, dat het wat strakker geworden is. van het midden en hoog heb ik niks gemerkt

    Het is inderdaad een mooi rack! Ben er ook blij mee

  2. #402

    Standaard

    Heb sinds vandaag een Arcam CD192 in huis .


  3. #403

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Heb sinds vandaag een Arcam CD192 in huis .
    Volgens mij kan je hier geen dvd's mee afspelen hoor :wink:

  4. #404

    Standaard

    Dat klopt :wink: . Algemene HT update. Tevens zakt de thread veels te ver af .

    En anders haal je de post weer weg 8) .

  5. #405

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Heb sinds vandaag een Arcam CD192 in huis .

    *kwijl* Wauw! Fantastisch apparaat! Gefeliciteerd! Arcam staat ook bovenaan mijn lijstje. Wellicht de AVR250 (300 is me nét te duur) een keer aanschaffen... Of eerst een beamer...

  6. #406

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    [...]Wellicht de AVR250 (300 is me nét te duur) een keer aanschaffen... Of eerst een beamer...
    Ik zou de beamer maar nemen, dat lijkt me de grootste sprong voorwaarts! :wink:

  7. #407
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Heb sinds vandaag een Arcam CD192 in huis .
    Mooi, heel mooi. :wink:

  8. #408

    Standaard

    Mooie speler inderdaad, die Arcam.
    Zelf komt bij mij komende week een nieuwe dvdspeler binnen.
    Een Rotel RDV-1080

    Wel volledig in het zwart in ieder geval.

  9. #409

    Standaard

    Blijft een waanzinnig apparaat om te zien chris. Tevens ook om te horen .

  10. #410
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Mooie speler inderdaad, die Arcam.
    Zelf komt bij mij komende week een nieuwe dvdspeler binnen.
    Een Rotel RDV-1080

    Wel volledig in het zwart in ieder geval.
    Heel mooi Chris, nu gaat de versterking ook Rotel worden zeker.

  11. #411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene0987
    ik heb ook een nieuwe aanwinst.
    een nieuwe stereo versterker de NAD c372
    en ik kan zeggen dat het een geweldige upgrade vooral het stereo geluid is veel beter dan mij pioneer (vsx-859) zelfs met films is het geluid er heel erg op vooruitgegaan.

    het eneige wat minder is dat ik nu 2 versterkers op mijn kamer heb staan
    maar dat is meer een luxe probleem
    Ik zit precies aan dezelfde versterker te denken, en twijfel nog steeds tussen de NAD en de Marantz PM7200. Ik heb een VSX-839 (qua geluid en versterking identiek aan jouw 859) en erger me al jaren aan het stereogeluid.

  12. #412

    Standaard

    @Mark S:

    Let wel op dat je met een stereoversterker voor alleen de fronts wel klankverschil krijgt tussen de fronts en de rest.
    Of jij hier last van hebt is de vraag, maar het is wel iets om mee te nemen in de overweging.
    Ik ben om die reden zelf ook aan het twijfelen tussen een stereoversterker of toch een 5-kanaals eindbak.
    Arrivederci

  13. #413

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S


    Ik zit precies aan dezelfde versterker te denken, en twijfel nog steeds tussen de NAD en de Marantz PM7200. Ik heb een VSX-839 (qua geluid en versterking identiek aan jouw 859) en erger me al jaren aan het stereogeluid.
    Ik heb ook geluisterd naar de marantz en ik moet zeggen dat de NAD het beste klinkt maar de nad is dan ook een stuk duurder dan de marantz.
    Ik heb de nad toen in de aanbieding gekocht en het scheelde toen niet meer zo heel veel in de prijs tussen de marantz en de NAD.
    Het enige nadeel is dat je de volume knop telkens op de helft moet zetten als je een film kijkt maar daar wen je snel genoeg aan.
    Verder is zowel het stereo geluid als het film geluid er gigantisch op vooruit gegaan.
    Met muziek had ik natuurlijk wel verwacht dat ik er op vooruit ging, maar dat het met films ook zo veel scheelt daar verbaasde ik me echt over.

    Let wel op dat je met een stereoversterker voor alleen de fronts wel klankverschil krijgt tussen de fronts en de rest.
    Of jij hier last van hebt is de vraag, maar het is wel iets om mee te nemen in de overweging.
    Ik ben om die reden zelf ook aan het twijfelen tussen een stereoversterker of toch een 5-kanaals eindbak.
    Ik denk dat je met stereo versterker beter afbent omdat daar ook een betere voorversterker inzit.
    Want als je er een eindversterker aanhangt dan zit
    Je voor muziek nog steeds met een mindere voorversterker en dat verschil
    (in ieder geval met mijn VSx-859) hoor je het heel goed.
    En een 5 kanaals eindbak is natuurlijk ook een stuk duurder dan een stereo
    Versterker.(van de zelfde kwaliteit)
    Maar ik weet zeker dat het in ieder geval een hele grote stap vooruit is met wat je nu hebt.(qua geluid dan he :wink: )

    ik ben in ieder geval gigantisch tevreden met de extra versterker.

    veel suc7 met je keuze in ieder geval
    What can we say about this guy. The ancient Romans had a word for it: Asshole!
    dvd's : filmpjes

  14. #414

    Standaard

    Ik heb idd in een eerder stadium een andere eindbak overwogen. Heb er 2 te leen gehad (Marantz MA500 blokken en een Rotel RB991) en het was mij toen ook al snel duidelijk dat de pre-sectie van de VSX839 de grootste boosdoener is voor de stereoweergave. De eindbak gaf alleen meer controle over het geluid, en iets meer soundstage. Maar het klinische, kille en platte geluidsbeeld bleef overeind.

    Ik moet zeggen dat mijn voorkeur in eerste instantie naar de NAD uitgaat. De Marantz schijnt iets warmer maar kan ook wolliger klinken. Ik moet gewoon een keer een luistertest doen met mijn fronts. (thuis in een bekende akoestiek)

    Wat klankverschil betreft met center/rears, maakt me niet veel uit.
    1) Mijn centre/rears zijn toch al verschillend van mijn fronts.
    Ik heb ook lange tijd overwogen om voor centre/rears dezelfde speakers te kopen, maar aangezien 2) en 3) is dat mijn laatste prioriteit.
    2) Ik luister sinds een jaartje weer veel meer muziek dan dat ik film kijk.
    (ongeveer 80-20 ipv 20-80)
    3) Aangezien mijn filmsmaak vooral in de arthouse-hoek ligt, en de surround beleving met die films vaak toch al niet je-van-het is.

    En wellicht ga ik mettertijd weer helemaal terug naar stereo. (hoor ik daar mijn vrouw op de achtergrond juichen? :wink: ) Met behoud van de sub natuurlijk 8)

  15. #415

    Standaard

    Heeft de Pioneer dan geen "direct" mode?
    Of dat een ideale oplossing zou zijn weet ik niet, maar je behoudt dan wel de homogeniteit tussen alle speakers en je zit niet met 2 volumeknoppen.

    Bovendien moet je een stevige stereoversterker nemen om enigszins op het vermogensnivaeu van de receiver te blijven.
    Mijn receiver bv. is 7x105W (8 Ohm) dus een stereoversterker van 2x50W de frontspeakers laten aansturen staat niet echt in verhouding.
    Nou weet ik ook wel dat mijn receiver niet alle 7 de kanalen (of alle 5 in mijn geval) tegelijk aanstuurt met 105W -dit zal veel minder zijn- maar je begrijpt mijn bedoeling denk ik.
    Arrivederci

  16. #416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jokey
    Heeft de Pioneer dan geen "direct" mode?
    Of dat een ideale oplossing zou zijn weet ik niet, maar je behoudt dan wel de homogeniteit tussen alle speakers en je zit niet met 2 volumeknoppen.

    Bovendien moet je een stevige stereoversterker nemen om enigszins op het vermogensnivaeu van de receiver te blijven.
    Mijn receiver bv. is 7x105W (8 Ohm) dus een stereoversterker van 2x50W de frontspeakers laten aansturen staat niet echt in verhouding.
    Nou weet ik ook wel dat mijn receiver niet alle 7 de kanalen (of alle 5 in mijn geval) tegelijk aanstuurt met 105W -dit zal veel minder zijn- maar je begrijpt mijn bedoeling denk ik.
    Jawel, maar het verschil tussen "direct mode" en "stereo" is niet zo heel groot. Direct mode klinkt in mijn geval wel iets beter. Maar ook al bypass je in "direct mode" de DSP's enzo, het gaat nog wel steeds door dezelfde DA converter en pre-amp sectie. De direct mode maakt daarbij nog steeds gebruik van de ingebouwde volumeregeling.
    En de speler analoog aansluiten op de Pio klinkt nog slechter.

    Er zitten wel pre-outs en main-in aansluitingen op voor alle 5 de kanalen. (7 pre-outs voor de 859)
    Rene zal zijn NAD via de pre-outs voeden lijkt me. Het 5.1 signaal via de Pio laten lopen waarbij de NAD als "eindtrap" werkt, en voor stereo de analoge output van zijn speler rechtstreeks aan de NAD hangt.
    (Rene correct me if I'm wrong)

    De VSX839/859 THX is 5x100 Watt (8 Ohm) , maar dat kakt bij 5 kanalen tegelijk wel een beetje in. De Marantz ligt op 2x95W, maar dan ook echte Watts, waarbij de NAD (2x150W @ 4/8 Ohm) nog eens meer laststabiel is en bij lagere impedanties nog veel meer vermogen af geeft (bijna het dubbele).
    * 220W, 340W, 460W IHF Dynamic Power into 8, 4 and 2 ohms, respectively.
    Reserve genoeg dus.

  17. #417

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Mooie speler inderdaad, die Arcam.
    Zelf komt bij mij komende week een nieuwe dvdspeler binnen.
    Een Rotel RDV-1080

    Wel volledig in het zwart in ieder geval.
    Heel mooi Chris, nu gaat de versterking ook Rotel worden zeker.
    Nope
    Tenminste, op korte termijn zeker niet. Eigenlijk is mijn Denon al beter dan mijn Tannoy's nodig hebben, en dat wil ik op den duur een beetje rechttrekken. Niet door de speakers fysiek te vervangen, maar wel door ze door bv Sound Evolution te laten modden voor zeg 100 of 150 euro per speaker ofzo. Verder staat er ook nog een nieuwe sub op het programma voor ik uberhaupt ga nadenken over nieuwe versterking
    Dus die Rotel pre-pro/eindbak zal nog wel even op zich laten wachten :P
    ps: opendag brndwr was wel erg leuk. Vooral informatief dankzij iemand die ook recht door zee was met zijn mening

  18. #418

    Standaard

    En ik mijn upgrade in een nieuw draadje posten. Sorry daarvoor .

    Maar dan noem ik hem toch hier ook even, heb inmiddels wat foto's ook, weliswaar nog niet van bij mij thuis (moet nog steeds een digi camera aanschaffen) maar toch zet ik ze even hier neer (ook al is het qua klasse wat lager :wink: )
    Mijn nieuwe Missions M31 (ik heb zwarte):

    Mijn nieuwe Centre, Mission M3C1:

    Mijn nieuwe sub: Klipsch Synergy KSW-10:

    Upgrade is 23 maart al gedaan overigens, maar nu 2 weken later kan ik alleen maar bevestigen dat dit echt een goede stap geweest is. Het is nu allemaal 1 geheel, harmonisch, vol en compleet.

  19. #419

    Standaard

    Ik ga zaterdag mijn gehele HT-speakerset upgraden: De Focals gaan weer terug naar beneden in een separaat stereossysteem: PM17-Eclipse Tuner-CD4000. HT wordt dan: 4x Magnat Vintage 620 +center 6. Allen in esdoornhout. De 620 in die kleur:
    HT: Marantz SR7400 - Marantz DV-4500 - Yamaha DVD S-530 Titanium - NAD C-352 CT - 6x Magnat Vintage 620 en Center 6 - SVS PB10-ISD - Acer AL2671W.
    Stereo: Marantz: PM 17 MKII M - CD 17 MkIII - ST 17 M - Focal JMlab Electra 927 Be - Kimber: 8TC - PBJ

  20. #420
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Niet door de speakers fysiek te vervangen, maar wel door ze door bv Sound Evolution te laten modden voor zeg 100 of 150 euro per speaker ofzo.
    Mij lijkt het beter om dat geld dan vast opzij te leggen voor geheel andere speakers.
    Is wel vele malen duurder dat wel maar dan heb je ook gewoon een beter/groter resultaat.

    Dus die Rotel pre-pro/eindbak zal nog wel even op zich laten wachten :P
    Dacht ik al al was het alleen maar vanwege de hoge kosten.
    ps: opendag brndwr was wel erg leuk. Vooral informatief dankzij iemand die ook recht door zee was met zijn mening
    Je heb PM :wink:

  21. #421

    Standaard

    2 maanden geleden een nieuwe tv (Sony KV-28FQ86) gekocht



    en een klein maandje terug een dvd speler (DENON DVD-1710)




    vorige week de QED scartkabel (AV2110) onvangen die ik via ebay had gekocht.

    Dus voorlopig kan ik ff vooruit

  22. #422

    Standaard

    Deze heb ik sinds een week of 3! Een H/K cd-speler, om precies te zijn: de HD 750
    Aangezien m'n dvd speler geen cd-r kan lezen
    H/K AVR3550 H/K DVD10 H/K HD750 Sony KV-28FQ86 Incl Meubel Fronts: JBL L80MKII Center: JBL L-Center, Surround: JBL LX 2003 Sub: JBL XTi 300

  23. #423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jokey
    Heeft de Pioneer dan geen "direct" mode?
    Of dat een ideale oplossing zou zijn weet ik niet, maar je behoudt dan wel de homogeniteit tussen alle speakers en je zit niet met 2 volumeknoppen.

    Bovendien moet je een stevige stereoversterker nemen om enigszins op het vermogensnivaeu van de receiver te blijven.
    Mijn receiver bv. is 7x105W (8 Ohm) dus een stereoversterker van 2x50W de frontspeakers laten aansturen staat niet echt in verhouding.
    Nou weet ik ook wel dat mijn receiver niet alle 7 de kanalen (of alle 5 in mijn geval) tegelijk aanstuurt met 105W -dit zal veel minder zijn- maar je begrijpt mijn bedoeling denk ik.
    Jawel, maar het verschil tussen "direct mode" en "stereo" is niet zo heel groot. Direct mode klinkt in mijn geval wel iets beter. Maar ook al bypass je in "direct mode" de DSP's enzo, het gaat nog wel steeds door dezelfde DA converter en pre-amp sectie. De direct mode maakt daarbij nog steeds gebruik van de ingebouwde volumeregeling.
    En de speler analoog aansluiten op de Pio klinkt nog slechter.

    Er zitten wel pre-outs en main-in aansluitingen op voor alle 5 de kanalen. (7 pre-outs voor de 859)
    Rene zal zijn NAD via de pre-outs voeden lijkt me. Het 5.1 signaal via de Pio laten lopen waarbij de NAD als "eindtrap" werkt, en voor stereo de analoge output van zijn speler rechtstreeks aan de NAD hangt.
    (Rene correct me if I'm wrong)

    De VSX839/859 THX is 5x100 Watt (8 Ohm) , maar dat kakt bij 5 kanalen tegelijk wel een beetje in. De Marantz ligt op 2x95W, maar dan ook echte Watts, waarbij de NAD (2x150W @ 4/8 Ohm) nog eens meer laststabiel is en bij lagere impedanties nog veel meer vermogen af geeft (bijna het dubbele).
    * 220W, 340W, 460W IHF Dynamic Power into 8, 4 and 2 ohms, respectively.
    Reserve genoeg dus.
    met vermogen heeft zowel de marantz als de NAD genoeg (de NAD heeft zelfs bijna het dubbele van de pioneer continu kan leveren)
    en van de 'direct'(van je pioneer) mode ga je er ook weinig op vooruit.
    de pioneer klinkt gewoon erg koud en erg druk .
    maar de met de prijs is de marantz een stuk goedkoper want die kost 500
    en de NAD kost 999 euro.
    de NAD is wel erg in de aanbieding geweest en ik denk als je goed zoekt dat je hem wel voor 700 euro kunt vinden.
    dan is het prijsverschil met de marantz een stuk kleiner en wordt de NAD ook heel erg interesant.
    maar luisteren is natuurlijk het belangrijkste :P


    What can we say about this guy. The ancient Romans had a word for it: Asshole!
    dvd's : filmpjes

  24. #424

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene0987
    met vermogen heeft zowel de marantz als de NAD genoeg (de NAD heeft zelfs bijna het dubbele van de pioneer continu kan leveren)
    en van de 'direct'(van je pioneer) mode ga je er ook weinig op vooruit.
    de pioneer klinkt gewoon erg koud en erg druk .
    maar de met de prijs is de marantz een stuk goedkoper want die kost 500
    en de NAD kost 999 euro.
    de NAD is wel erg in de aanbieding geweest en ik denk als je goed zoekt dat je hem wel voor 700 euro kunt vinden.
    dan is het prijsverschil met de marantz een stuk kleiner en wordt de NAD ook heel erg interesant.
    maar luisteren is natuurlijk het belangrijkste :P


    Misschien is de NAD C352 ook wel een alternatief.
    Is een stuk goedkoper en heeft 2x80W minimaal.
    Arrivederci

  25. #425

    Standaard

    De Rotel is vandaag binnen gekomen 8)
    Hij staat momenteel lekker te spelen met een cdtje in de lade

Pagina 17 van 277 EersteEerste ... 71314151617181920212767117 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •