Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 31 van 31 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    [quote="Sonic"][quote="Harry stadman"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sonic
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond187


    Er zijn cdspelers op de markt die ZO goed zijn dat er echt niets aan kan tippen, ook niet de nieuwere hoge resolutie schijven van dvd-audio en sacd!
    Hoe kan je nu zoiets zeggen? SACD in multichannel kan je toch onmogelijk vergelijken met een stereo CD op een "gewone" CD speler?? Dat is appelen met peren vergelijken imo. Ik gebruik al enkele jaren een Sony QS DVD-speler voor weergave van DVD, CD en SACD. Nog niet de minste problemen gehad hiermee. Van compromissen merk ik niets, en ik ben beslist veeleisend op gebied van geluidsweergave. Ik kan dan ook iedereen aanraden om een 1 high-end DVD speler te gebruiken i.p.v. 3 afzonderlijke spelers voor DVD, CD en SACD, spaart geld en ruimte uit...



    Trouwens, multikaals voor mij alleen voor dvd's. Voor muziek alleen maar echte stereo. Ooit een groep/band/performer gezien die ook naast je en achter je staat te spelen?!
    Goede stereomixen zijn nog altijd superieur! :wink:
    Goede stereomixen heb ik niets op tegen. Wel bieden SACD en DVD-surroundmixen een grote meerwaarde bij de beleving van de muziek bij zowel de artiest als de luisteraar. Stereo was een revelatie ten tijde van het monogeluid, surround is een revelatie ten tijde van het stereogeluid. Een studiomix klinkt nooit zoals een artiest live zou spelen, er is ongelooflijk veel productiewerk ingestoken om een plaat te laten klinken zoals die klinkt tijdens het afspelen van een CD. Surround geeft gewoon nog een extra meerwaarde, alsof je gewoon midden in de opnamestudio staat tijdens de performance van de artiest. Als je de SACD van Beck hebt gehoord begrijp je zeker wat ik bedoel, of de nieuwe surround mixes van Peter Gabriel of JM Jarre (Aero - zie ook de review op deze website)... allemaal topklasse. Wat nergens wil zeggen dat stereomixen plots ouwbollig zouden zijn, maar het is langer niet meer het enige middel om muziek thuis mee te beleven. Ik verwacht niet dat ik je zal kunnen bekeren, maar het zou leuk zijn mocht je wat inzicht krijgen in mijn standpunt. For me it works.
    Waarom denk je dat ze er zo hun best op doen in de studio om de opnames zo mooi mogelijk te laten klinken? De meeste live concerten klinken nergens naar (akoestiek e.d.) en worden als ze op een medium worden gezet ook flink bewerkt! :wink:

    Aero; Als ik mij niet vergis krijg je de dvd EN CD! Als ik de dvd vergelijk met de cd weergave mis ik diepte en detaillering van de cd op de dvd.
    Wat wel aardig is het overgaan van van bepaalde geluiden van voor naar achter ect. maar dat is slechts een truukje en heeft feitelijk niets met de technische kant van geluidsweergave te maken. Sorry, het klinkt allemaal leuk en aardig maar het IS geen geheel! Als je een goed gehoor hebt kun je horen dat het eigenlijk geen geheel is van de vloeiende klanken! Goed stereo vloeit probleemloos door van extreem hoog naar extreem laag; hier hoor je bij dvd mixen altijd wel een en ander wegvallen. Het klinkt niet coherent!
    Nog maar te zwijgen over mensen die hun crossover niet goed hebben ingesteld, dan wordt het nog eens vele malen erger! :wink:

    Het vreemde is dat mensen die veel met muziek bezig zijn in het begin ook allemaal dol enthausiast waren op multikanaals. De berichten die ik nu allemaal hoor is toch dat veel mensen voor muziek er weer op terug komen. Er wordt massaal weer overgestapt op hoger klasse losse componenten. Men mist echt de coherent vloeiende klanken en de detaillering. Trouwens, erg goede sets(die zijn onbetaalbaar trouwens(voor mij althans)) kunnen een stereobeeld neerzetten waar je aanstig van wordt en zijn zelfs groter dieper en gedetailleerder dan een 5.1 opstelling. Je kunt dan zelfs de hoogte,breedte en diepte van de opnamestudio horen, zo gedetaillerd is het beeld. Dat heb ik nog nooit kunnen waarnemen met een 5.1 mix.

    Vraag Garmtz maar eens waarom hij weer aan het zoeken is naar een beter stereoweergave! :wink: Ik kan je vertellen dat hij echt ver boven gemiddelde apparatuur gebruikt en is NIET tevreden met stereoweergave.
    Dat gaat je ook niet lukken met 5.1 en dvd weergave! :wink: (o.a. door de andere instellingen die worden gebruikt.)

    Surround geeft gewoon nog een extra meerwaarde, alsof je gewoon midden in de opnamestudio staat tijdens de performance van de artiest.
    Ik heb nog nooit een studio gezien waar de opname apparatuur midden tussen de artiesten stond. Dit kan ook niet want dan kan de opname-engineer het geluid namelijk niet goed horen zeker bij live opnames. Daar staan de consoles vaak echt helemaal achterin de zaal. Hierdoor kan de opname-engineer beter horen hoe het publiek het hoort en waar en wanneer er eventuele kleine correcties moeten worden toegepast. De artiesten staan altijd VOOR de opname cabine te spelen. Dus, na de opname wordt het geluid KUNSTMATIG weer verdeeld naar de achterkanalen.

    Bij grote concerten komt het geluid nog steeds van voren hoor. :wink:

    Ik zeg niet dat het niet leuk kan klinken maar het is zeker niet BETER dan een goede stereomix, technisch gezien dus vaak slechter!
    IK HEB ECHTER NOOIT GEZEGD DAT JIJ DAT NIET MOOI MAG VINDEN.

    Ik als muziekliefhebber weet wel wat ik prefereer :wink: voor het weergeven van muziek.

    We degeneren!
    De plaat is nog steeds het beste medium. Daarna de cd(alleen met de linn sondek 12 zit je op het technish en analoog klinkende niveau van een goede plaat). Nu de dvd en mp3. Mp3 is al helemaal een verschrikking voor een muziekliefhebber, terwijl het grote gros hier wel tevreden mee is. We gaan alleen maar naar beneden met de kwaliteit!

  2. #27

    Standaard

    We gaan alleen maar naar beneden met de kwaliteit!
    Echte muziekkwaliteit wordt niet alleen bepaald door de technische perfectie waarmee het geluid is vastgelegd. Op een oude 78-toerenplaat, vol met krassen en ruis, kan een veel mooiere uitvoering staan van een nummer dan een hedendaags opgenomen versie. Het is de artiest die het doet.

    Muziek blijft toch gevoel.


    Back on topic: ik heb zelf een DVD/(SA)CD speler van Denon, serienr weet ik niet uit m'n hoofd, maar begon geloof ik met 14.. Ik ben hier erg tevreden mee, zowel voor films als voor weergave van (SA)CD's. Wat mij betreft een aanrader, maar je zult er toch zelf even naar moeten luisteren.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Traveller
    We gaan alleen maar naar beneden met de kwaliteit!
    Echte muziekkwaliteit wordt niet alleen bepaald door de technische perfectie waarmee het geluid is vastgelegd. Op een oude 78-toerenplaat, vol met krassen en ruis, kan een veel mooiere uitvoering staan van een nummer dan een hedendaags opgenomen versie. Het is de artiest die het doet.

    Muziek blijft toch gevoel.


    Klopt. Dat ben ik ook niet met je oneens. Echter, als je je favoriete uitvoering of artiest op het beste medium kunt beluisteren geniet je er zoveel meer van! Als je er alles uithaalt wat er in de opname zit, zul je versteld staan van de detaillering EN emotie die een artiest weer kan geven. Dit komt op sommige apparatuur of medium gewoon minder goed naar voren! :wink:

    Natuurlijk moet ik ook toegeven dat ik ook van muziek kan genieten als het zelfs mono zou zijn. Het gaat tenslotte zelf om de muziek!

    Voorbeeld:
    laatst een nieuwe cd gekocht van Elvis(we gaan niet discussieren of het wel of niet goede muziek is :wink: ). Ik wist d.m.v. het lezen van recensies dat dit een geremasterde cd was van de echte originele rca tracks van toen die tijd(studio-opnames). Wow, ik kan je vertellen dat ik hem nog nooit zo mooi en zuiver heb horen zingen als nu. Ook hoor ik veel meer details die ik anders op andere platen nooit heb gehoord. Ik geniet nu NOG MEER van de muziek dan voorheen. :wink: En weet nu wat ik al die tijd gemist heb aan detaillering in de muziekstukken zelf! :wink:


    Back on topic: ik heb zelf een DVD/(SA)CD speler van Denon, serienr weet ik niet uit m'n hoofd, maar begon geloof ik met 14.. Ik ben hier erg tevreden mee, zowel voor films als voor weergave van (SA)CD's. Wat mij betreft een aanrader, maar je zult er toch zelf even naar moeten luisteren.
    Ergens tevreden mee zijn of er alles uit proberen te halen wat erin zit zijn volgens mij toch echt 2 verschillende dingen. :wink: Moet iedereen voor zichzelf uitmaken. :wink:

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Traveller
    We gaan alleen maar naar beneden met de kwaliteit!
    Echte muziekkwaliteit wordt niet alleen bepaald door de technische perfectie waarmee het geluid is vastgelegd. Op een oude 78-toerenplaat, vol met krassen en ruis, kan een veel mooiere uitvoering staan van een nummer dan een hedendaags opgenomen versie. Het is de artiest die het doet.

    Muziek blijft toch gevoel.


    Klopt. Dat ben ik ook niet met je oneens. Echter, als je je favoriete uitvoering of artiest op het beste medium kunt beluisteren geniet je er zoveel meer van! Als je er alles uithaalt wat er in de opname zit, zul je versteld staan van de detaillering EN emotie die een artiest weer kan geven. Dit komt op sommige apparatuur of medium gewoon minder goed naar voren! :wink:

    Natuurlijk moet ik ook toegeven dat ik ook van muziek kan genieten als het zelfs mono zou zijn. Het gaat tenslotte zelf om de muziek!

    Voorbeeld:
    laatst een nieuwe cd gekocht van Elvis(we gaan niet discussieren of het wel of niet goede muziek is :wink: ). Ik wist d.m.v. het lezen van recensies dat dit een geremasterde cd was van de echte originele rca tracks van toen die tijd(studio-opnames). Wow, ik kan je vertellen dat ik hem nog nooit zo mooi en zuiver heb horen zingen als nu. Ook hoor ik veel meer details die ik anders op andere platen nooit heb gehoord. Ik geniet nu NOG MEER van de muziek dan voorheen. :wink: En weet nu wat ik al die tijd gemist heb aan detaillering in de muziekstukken zelf! :wink:


    Back on topic: ik heb zelf een DVD/(SA)CD speler van Denon, serienr weet ik niet uit m'n hoofd, maar begon geloof ik met 14.. Ik ben hier erg tevreden mee, zowel voor films als voor weergave van (SA)CD's. Wat mij betreft een aanrader, maar je zult er toch zelf even naar moeten luisteren.
    Ergens tevreden mee zijn of er alles uit proberen te halen wat erin zit zijn volgens mij toch echt 2 verschillende dingen. :wink: Moet iedereen voor zichzelf uitmaken. :wink:
    Hallo

    Weet je dat een plaat eigenlijk gewoon het mooiste stereo weer geeft!!
    Veel meer diepte en midden en hoog klinkt gewoonweg veel voller en mooier dan een cd!-)ik heb een zooi platen opgenomen analoog op MD
    en als ik dat afspeel in stereo klinkt dat echt Super!! niks digi
    Maar ik heb ook een DVD van Doemaar en die klnkt op gewoon stereo
    ook echt super!! dus het kan wel en de dvd speler die ik heb is teven s ook een zeer goede cd speler oke als je een cd speler koopt van de prijs van mijn dvd speler dan is ie vast weer een stuk beter maar ja je blijft in de weer he -)

    groet Marcel
    Denon AVR3805,DVD-3910,front Canton Ergo RCL, center B&W,rear Canton Ergo 72DC ,Sony sub en een LG 42PC1R plasma.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcello69
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Traveller
    We gaan alleen maar naar beneden met de kwaliteit!
    Echte muziekkwaliteit wordt niet alleen bepaald door de technische perfectie waarmee het geluid is vastgelegd. Op een oude 78-toerenplaat, vol met krassen en ruis, kan een veel mooiere uitvoering staan van een nummer dan een hedendaags opgenomen versie. Het is de artiest die het doet.

    Muziek blijft toch gevoel.


    Klopt. Dat ben ik ook niet met je oneens. Echter, als je je favoriete uitvoering of artiest op het beste medium kunt beluisteren geniet je er zoveel meer van! Als je er alles uithaalt wat er in de opname zit, zul je versteld staan van de detaillering EN emotie die een artiest weer kan geven. Dit komt op sommige apparatuur of medium gewoon minder goed naar voren! :wink:

    Natuurlijk moet ik ook toegeven dat ik ook van muziek kan genieten als het zelfs mono zou zijn. Het gaat tenslotte zelf om de muziek!

    Voorbeeld:
    laatst een nieuwe cd gekocht van Elvis(we gaan niet discussieren of het wel of niet goede muziek is :wink: ). Ik wist d.m.v. het lezen van recensies dat dit een geremasterde cd was van de echte originele rca tracks van toen die tijd(studio-opnames). Wow, ik kan je vertellen dat ik hem nog nooit zo mooi en zuiver heb horen zingen als nu. Ook hoor ik veel meer details die ik anders op andere platen nooit heb gehoord. Ik geniet nu NOG MEER van de muziek dan voorheen. :wink: En weet nu wat ik al die tijd gemist heb aan detaillering in de muziekstukken zelf! :wink:


    Back on topic: ik heb zelf een DVD/(SA)CD speler van Denon, serienr weet ik niet uit m'n hoofd, maar begon geloof ik met 14.. Ik ben hier erg tevreden mee, zowel voor films als voor weergave van (SA)CD's. Wat mij betreft een aanrader, maar je zult er toch zelf even naar moeten luisteren.
    Ergens tevreden mee zijn of er alles uit proberen te halen wat erin zit zijn volgens mij toch echt 2 verschillende dingen. :wink: Moet iedereen voor zichzelf uitmaken. :wink:
    Hallo

    Weet je dat een plaat eigenlijk gewoon het mooiste stereo weer geeft!!
    Veel meer diepte en midden en hoog klinkt gewoonweg veel voller en mooier dan een cd!-)ik heb een zooi platen opgenomen analoog op MD
    en als ik dat afspeel in stereo klinkt dat echt Super!! niks digi
    Maar ik heb ook een DVD van Doemaar en die klnkt op gewoon stereo
    ook echt super!! dus het kan wel en de dvd speler die ik heb is teven s ook een zeer goede cd speler oke als je een cd speler koopt van de prijs van mijn dvd speler dan is ie vast weer een stuk beter maar ja je blijft in de weer he -)

    groet Marcel
    Als je goed mijn post had gelezen dan had wast wel gelezen dat ik zeg dat de plaat(lp) nog steeds het beste klinkt. Behalve dan de Linn sondek 12 en een mark levinson cd speler. echter moet je dan wel zo'n 20.000 euro investeren om dat digitale geluid er eindelijk uit te krijgen. :wink:

    we zijn het dus gewoon eens. :wink:

  6. #31
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    echter moet je dan wel zo'n 20.000 euro investeren
    Geen probleem. (een hobby mag wat kosten toch)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •