De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: Scart schakelaar

  1. #1

    Standaard Scart schakelaar

    Op mijn tv zit maar 1 scart aansluiting waar altijd mijn ps2 op aangesloten was. Nadat ik een home cinema setje had aangeschaft sloot ik deze dus aan op mijn tv met het gele video stekkertje. Maar ik weet wat een verbetering het (waarschijnlijk) is als ik het aansluit met een scart kabel.

    Dus nu wilde ik een scart schakelaar aanschaffen.

    Nu is mijn vraag of zo'n schakelaar niet alsnog veel van de kwaliteit naar beneden haalt zodat ik net zo goed het kan laten zitten zoals het nu is?

    p.s: home cinema set heeft geen scart aansluiting wel svideo, dus dat word een svideo naar scart kabel.
    "En dat is nu het leuke van films; iedereen heeft een eigen mening"

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Scart schakelaar

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roadster

    Nu is mijn vraag of zo'n schakelaar niet alsnog veel van de kwaliteit naar beneden haalt zodat ik net zo goed het kan laten zitten zoals het nu is?
    Naar mijn idee kan je het dan beter laten zitten zoals het nu zit.

  3. #3

    Standaard Re: Scart schakelaar

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roadster
    Op mijn tv zit maar 1 scart aansluiting waar altijd mijn ps2 op aangesloten was. Nadat ik een home cinema setje had aangeschaft sloot ik deze dus aan op mijn tv met het gele video stekkertje. Maar ik weet wat een verbetering het (waarschijnlijk) is als ik het aansluit met een scart kabel.

    Dus nu wilde ik een scart schakelaar aanschaffen.

    Nu is mijn vraag of zo'n schakelaar niet alsnog veel van de kwaliteit naar beneden haalt zodat ik net zo goed het kan laten zitten zoals het nu is?

    p.s: home cinema set heeft geen scart aansluiting wel svideo, dus dat word een svideo naar scart kabel.
    Advies:

    Koop dan wel een goede scart schakelaar! Niet zo kl*te ding van €14,95, heb er zelf 1 van JVC die destijds 149 Keiharde Nederlands Guldens heeft gekost. Ik zie geen verschil met of zonder schakel box, je kunt natuurlijk ook je PS2 gewoon via Composiet (gele tulp) aansluiten en je cinemasetje via scart!

  4. #4

    Standaard Re: Scart schakelaar

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roadster

    Nu is mijn vraag of zo'n schakelaar niet alsnog veel van de kwaliteit naar beneden haalt zodat ik net zo goed het kan laten zitten zoals het nu is?
    Naar mijn idee kan je het dan beter laten zitten zoals het nu zit.
    Helemaal mee eens! waarom?
    a) een TV met 1 scart en een HT set zonder scart zal niet van dergelijke hoge kwaliteit (absoluut niet lullig bedoeld) zijn dat er verschil op zal treden, dus de aanschaf van zo een schakelaar is eigenlijk zonde geld.
    b) zulke schakelaar geven meestal meer problemen dan dat ze problemen oplossen.

  5. #5

    Standaard

    bedankt voor de adviezen, maar tis niet meer nodig Heb de tv van mijn broer, en die heeft 2 scart uitgangen.

    Iedergeval bedankt!
    "En dat is nu het leuke van films; iedereen heeft een eigen mening"

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •