Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 50 van 50 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ben nu op dit moment druk bezig om het moeglijk te maken categorieen te wissen en editten. Gaat gestaag verder. Ik ga binnen kort ook een beetje grafisch bezig om als eens wat te kunnen tonen aan jullie

  2. #27

    Standaard

    Leuk idee, maar zijn er niet al genoeg sites die dit doen? Extra opties zou kunnen zijn de kleurinstelling (denk aan web-log.nl) en het gebruik van partnerlinks (FRS, CDwow, etc). k Verzin straks misschien nog wel wat :wink:

    Slecht idee trouwens dat je andermans database wilt leegplukken (gaat tkv hun bandbreedte). Doe je het toch, is de barcode van een DVD dan geen optie om info weg te halen? Geen idee wat hier de mogelijkheden in zijn..


    En om op de eerste opmerking terug te komen: ja, ik doe het zelf ook en zou je best wel willen helpen met wat PHP-en. Heb zelf ook een eigen gefabriceerd scriptje voor mn geringe collectie op http://bosmeneer.nl/extra/dvd/ (source wil ik je sturen voor inspiratie, maar dat wordt wel de gecensureerde versie :P )


    @Dr. blood: site werkt goed hier in Opera8 (XP) ! Misschien dat je er een window.focus() aan kan toevoegn? (is nu pop-under)

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bosmeneer
    Leuk idee, maar zijn er niet al genoeg sites die dit doen? Extra opties zou kunnen zijn de kleurinstelling (denk aan web-log.nl) en het gebruik van partnerlinks (FRS, CDwow, etc). k Verzin straks misschien nog wel wat :wink:

    Slecht idee trouwens dat je andermans database wilt leegplukken (gaat tkv hun bandbreedte). Doe je het toch, is de barcode van een DVD dan geen optie om info weg te halen? Geen idee wat hier de mogelijkheden in zijn..


    En om op de eerste opmerking terug te komen: ja, ik doe het zelf ook en zou je best wel willen helpen met wat PHP-en. Heb zelf ook een eigen gefabriceerd scriptje voor mn geringe collectie op http://bosmeneer.nl/extra/dvd/ (source wil ik je sturen voor inspiratie, maar dat wordt wel de gecensureerde versie :P )


    @Dr. blood: site werkt goed hier in Opera8 (XP) ! Misschien dat je er een window.focus() aan kan toevoegn? (is nu pop-under)
    Het belangrijkste is misschine toch de link naar de IMDB. Ik heb verder ook al voorbeelden gezien, dat met de acteurs die je opgeeft per DVD, dat je kan zoeken naar alle films met die acteur erin. En een link naar de acteur op IMDB. Leeg trekken val site's is niet mijn doel. Behalve voor IMDB, daar kan je toestemming voor aanvragen, meen ik ergens te hebben gelezen.

    Je source zou ik graag willen inzien voor inspiratie Het gaat me nu wel redelijk af, alleen ik ben bang dat als ik straks een beetje aaan de echte looks en feels moet gaan werken dat ik een beetje in de knoop kom.
    Dus ik jou je naam apart zodat ik als er wat nodig is wel een vraagje kan sturen.

    Verder wil ik gaan werken met een header en footer, zodat iedereen zijn eigen header en footer kan maken, of door mij op aanvraag. En zo zijn eigen looks en feels kan maken. Als ze een beetje kennis van zaken hebben.

  4. #29

    Standaard

    Alvast weer goed nieuws, het technische achter een mooie interface shiet al aardig op. Heb het verwijderen en toevoegen catagorieen al door. Beetje omschrijfen naar verpakking ook. DVD toevoegen werkt ook voot titel, categorie en jaar. Ben nu alvast een beetje begonnen te kijken naar de layout, en het schrijven van functies.

    Is het misschien ook een idee om de subtitels talen, spoken languages en audio tracks op te slaan per dvd ?

  5. #30
    Senior Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Berkel en Rodenrijs

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guuzz83
    Verder wil ik gaan werken met een header en footer, zodat iedereen zijn eigen header en footer kan maken, of door mij op aanvraag. En zo zijn eigen looks en feels kan maken. Als ze een beetje kennis van zaken hebben.
    Dan kun je misschien beter gebruik maken van Smarty, dan is alles door iedereen op zijn/haar eigen manier in te delen. Of anders schrijf je een eigen template parser (maar waarom het wiel nogmaals uitvinden ).

    Wat ook handig kan zijn, is 'concurrentie' eens te bekijken, zoals:
    http://www.hotscripts.com/Detailed/31323.html
    http://www.hotscripts.com/Detailed/27702.html

    En de IMDB PHP class kan ook handig zijn:
    http://sourceforge.net/projects/imdbphp

    Succes iig.

  6. #31

    Standaard

    interessant topic, zit zelf ook al een tijdje te kijken naar zoiets dergelijks

  7. #32

    Standaard

    http://www.dirfile.com/imdb_grab.htm Helaas weer niet voor Mac
    • sichtBAR • eyecandy DVD collection | Some people without brains do an awful lot of talking

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guuzz83
    Het belangrijkste is misschine toch de link naar de IMDB. Ik heb verder ook al voorbeelden gezien, dat met de acteurs die je opgeeft per DVD, dat je kan zoeken naar alle films met die acteur erin. En een link naar de acteur op IMDB.
    Interessant, wat is bijv een populaire acteur/trice/regisseur van alle users? Altijd leuke statistieken..
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guuzz83
    Je source zou ik graag willen inzien voor inspiratie
    Psies, net als de eerder genoemde scripts (die ik zelf ook ga gebruiken ).
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guuzz83
    Verder wil ik gaan werken met een header en footer, zodat iedereen zijn eigen header en footer kan maken, of door mij op aanvraag. En zo zijn eigen looks en feels kan maken. Als ze een beetje kennis van zaken hebben.
    Beetje klooien met verschillende css-stylesheets of templates idd. Ik vind de eerste makkelijker, gewoon 5 kleurtjes verzinnen en klaar..

    Als je iets draaiends hebt staan dan zie ik (en misschien meer met mij) het graag!

  9. #34

    Standaard

    Zo ik ben er weer. vorige week is een drukke week geweest voor mij. Naast dit project heb ik ook de pech dat op mn werk alles super goed gaat met gevolg dat het druk wordt en overwerk nodig is.

    Ik heb van de week wel veel nagedacht en wat notities gemaakt. Ik heb ook al wat productiefs gemaakt. Ik ga dit project nu zeker goed aanpakken. Ik ga een blog site draaien waar met grote regelmaat de update´s zullen verschijnen. En ook discussie forum kan draaien. Zodat mensen die willen helpen daar hun ideeën kunnen aandragen. Ze zullen zeker ook allemaal vermeld worden in de credits.

    Voor nu is er al wat te zien op http://www.fleppuhstein.com , let nog niet op het grafisch niet zo mooie geheel. Heb er maar iets aan gedaan. Verder ben ik nog druk bezig met het overdenken van het verwijderen van categorieën, dat heb ik nu werkend maar sommige films komen zonder cateforie te zitten doordat deze verwijderd is, dus wil nog een fout melding inbouwen dat je een categorie niet kan verwijderen als er nog een film is met die categorie , steunen jullie dat idee ?

    Ik ben verder dus een beetje aan het pluizen over het idee met de header. de layout moet dus ook logisch worden. Dus ik dacht aan een logo bovenlangs, daar direct onder een horizontalebalk om mee in te loggen, en als je ingelogd bent dan staat er Welkom, gebruikersnaam.

    Dan moet er langs de linker kant het standaard gebruikers menu komen. En dan de rechterkant voor overzicht of dvd info.

    BTW is het ook een leuk idee om Easter eggs te kunnen toevoegen ?

  10. #35

    Standaard

    easter eggs is op zich wel een leuk idee ja.
    als je dit met een icoontje laat zien en de beschrijving krijgt als je er op klikt o.i.d.

    ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen. alles gaat HTML-based worden toch? dus via een website invoeren?

    dvdprofiler kan namelijk wel een database bestand maken van je collectie, maar die kan je dan vervolgens niet hierin importeren he?

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    easter eggs is op zich wel een leuk idee ja.
    als je dit met een icoontje laat zien en de beschrijving krijgt als je er op klikt o.i.d.

    ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen. alles gaat HTML-based worden toch? dus via een website invoeren?

    dvdprofiler kan namelijk wel een database bestand maken van je collectie, maar die kan je dan vervolgens niet hierin importeren he?
    Dat is misschien wel een leuke optie voor als er een werkende versie kijken of mijn website een export van DVDprofiler kan invoeren. We zullen eens moeten kijken.

  12. #37

    Standaard

    Ik ben momenteel druk bezig met de layout van een dvd pagina. Dus met alle info erop. Ben hiervoor druk bezig met CSS layout, en is wat nieuw voor mij en gaat momenteel dus wat tijd in zitten.

  13. #38

    Standaard

    HEb druk gewerkt en het eerste resultaat is nu al te zien op
    www.fleppuhstein.com/view.php

    Ben echt nog druk bezig met alle scripts die er achter draaien. Layout staat nu zon beetje vast. Zit nog te twijfelen of er misschine een derde foto bij moet komen, en de extra informatie erbij. Maar dat is van latere zorg. Wil nu gaan werken aan het ontwerp van de tweede tabel foor de films en acteurs. Hat zal geen makkelijke klus worden. Maar lieve broodjes worden niet altijd gebakken. Op diverse fora vindt ik wel goede steun.

    Nog een laatste menings vraag, voor de waardering en audiotracks, wat is beter ? Plaatjes ipv sterren, en logo's ipv tekts voor de audio tracks ?

  14. #39

    Standaard

    Het valt mij eigenlijk nog tegen wat een response er eerst was, en nu hellemaal niks meer.

    Ik ben in ieder geval nog druk bezig. En ga lekker mijn gangetje. Dit weekend heb ik er weer flink wat tijd voor uit getrokken. Om de laatste info per dvd kwijt te kunnen, en dan kan ik aan delete en change scripts werken.

    Ook het menu staat al op de planning om geschreven te worden.

  15. #40

    Standaard

    en ik ben nog steeds benieuwd wat er uiteindelijk uit zal komen

  16. #41

    Standaard

    Ik heb je site even bekeken en zou de banner boven aan wel wat kleiner maken,dat houd het wat overzichtelijker en misschien wat meer verschillende kleuren gebruiken. Zodat je duidelijk onderscheid ziet. Voor de rest ziet het er al goed uit.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Merth
    Ik heb je site even bekeken en zou de banner boven aan wel wat kleiner maken,dat houd het wat overzichtelijker en misschien wat meer verschillende kleuren gebruiken. Zodat je duidelijk onderscheid ziet. Voor de rest ziet het er al goed uit.
    Kijk daar hebben we eens wat aan. Feedback met info erbij. De header kan wel iets kleiner denk ik. En de kleuren is even van latere zorg. Ik heb een beetje algemene layout gekozen, die nog lang niet af is.

  18. #43

    Standaard

    Ben nou even bezig met de type sountracks en formaat films.

    Ik kom tot Stereo 2.0, DD 2.0, DD 5.1, DTS 5.1, THX
    En 4:3, 16:9

    Vergeet ik dingen ?

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guuzz83
    Ben nou even bezig met de type sountracks en formaat films.

    Ik kom tot Stereo 2.0, DD 2.0, DD 5.1, DTS 5.1, THX
    En 4:3, 16:9

    Vergeet ik dingen ?
    misschien kun je de formaten nog vermelden zoals bv

    Anamorphic Widescreen 2.35:1, Full Frame 1.33:1, Anamorphic Widescreen 1.85:1

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Heister
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guuzz83
    Ben nou even bezig met de type sountracks en formaat films.

    Ik kom tot Stereo 2.0, DD 2.0, DD 5.1, DTS 5.1, THX
    En 4:3, 16:9

    Vergeet ik dingen ?
    misschien kun je de formaten nog vermelden zoals bv

    Anamorphic Widescreen 2.35:1, Full Frame 1.33:1, Anamorphic Widescreen 1.85:1
    Welke beeld formaten zijn dat precies ? Full frame zal wel het 4:3 zijn.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guuzz83
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Heister
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guuzz83
    Ben nou even bezig met de type sountracks en formaat films.

    Ik kom tot Stereo 2.0, DD 2.0, DD 5.1, DTS 5.1, THX
    En 4:3, 16:9

    Vergeet ik dingen ?
    misschien kun je de formaten nog vermelden zoals bv

    Anamorphic Widescreen 2.35:1, Full Frame 1.33:1, Anamorphic Widescreen 1.85:1
    Welke beeld formaten zijn dat precies ? Full frame zal wel het 4:3 zijn.
    staat mooi uitgelegd hier http://www.dvdweb.co.uk/information/anamorphic.htm

    en http://gregl.net/videophile/anamorphic.htm

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guuzz83
    Ben nou even bezig met de type sountracks en formaat films.

    Ik kom tot Stereo 2.0, DD 2.0, DD 5.1, DTS 5.1, THX
    En 4:3, 16:9

    Vergeet ik dingen ?
    Dit soort zaken en ook beeldformaten moet je ook configurabel maken, dus dat gebruikers zelf kunnen toevoegen. Met name beeldformaten kunnen soms wat obscure, minder vaak gebruikte formaten hebben.

    Persoonlijk ben ik van mening dat je feitelijk alle referentie gegevens, zoals winkels, prijzen, kanalen, audio codering, beeldformaten, enz. aanpasbaar moet maken voor de gebruiker.

    Daarnaast is je lijstje audioformaten niet helemaal consequent. THX is een kwaliteitsaanduiding, en er ontbreken zaken als PCM codering, 6.1, EX, etc.

    Er is niets mis met dat je zelf een lijstje alvast aanmaakt voor de gebruiker, maar je moet ook iets hebben van "Beeldformaat toevoegen".

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guuzz83
    Ben nou even bezig met de type sountracks en formaat films.

    Ik kom tot Stereo 2.0, DD 2.0, DD 5.1, DTS 5.1, THX
    En 4:3, 16:9

    Vergeet ik dingen ?
    Dit soort zaken en ook beeldformaten moet je ook configurabel maken, dus dat gebruikers zelf kunnen toevoegen. Met name beeldformaten kunnen soms wat obscure, minder vaak gebruikte formaten hebben.

    Persoonlijk ben ik van mening dat je feitelijk alle referentie gegevens, zoals winkels, prijzen, kanalen, audio codering, beeldformaten, enz. aanpasbaar moet maken voor de gebruiker.

    Daarnaast is je lijstje audioformaten niet helemaal consequent. THX is een kwaliteitsaanduiding, en er ontbreken zaken als PCM codering, 6.1, EX, etc.

    Er is niets mis met dat je zelf een lijstje alvast aanmaakt voor de gebruiker, maar je moet ook iets hebben van "Beeldformaat toevoegen".
    Dat zal er ook zeker komen zodat het in de toekomst allemaal is aan te passen. Maar voor nu wil ik alles wat er al is, om zo de juiste logo's erbij te zetten. Logo's zijn zeker bij de grote namen beter dan lnage tekst. En het neemt minder ruimte in. De kijkwijzer was makkelijk dat is gewoon te downloaden vanaf kijkwijzer.nl

    Verder heb ik net een ernstige programeer fout verholpen. Hte inloggen kon met een juiste username met alle wachtwoorden. Van de week even wat tijd steken in het edit en change gedeelte.

    Wat denken jullie
    1. Via het menu naar een change of delete
    2. Per view van dvd de optie voor change, en delete ?

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guuzz83
    Dat zal er ook zeker komen zodat het in de toekomst allemaal is aan te passen. Maar voor nu wil ik alles wat er al is, om zo de juiste logo's erbij te zetten. Logo's zijn zeker bij de grote namen beter dan lnage tekst. En het neemt minder ruimte in. De kijkwijzer was makkelijk dat is gewoon te downloaden vanaf kijkwijzer.nl
    Werken met logo's maakt het waarschijnlijk wel mooier en het ziet er professioneler uit, maar je levert er wel mee in op de flexibiliteit. En wat betreft de kijkwijzer, hoe doe je dat met DVD's die niet in Nederland zijn gekocht? Je gaat toch niet voor ieder land apart alle plaatjes bijhouden? (Tenminste, als wat je zegt op afbeeldingen slaat).


    Verder heb ik net een ernstige programeer fout verholpen. Hte inloggen kon met een juiste username met alle wachtwoorden. Van de week even wat tijd steken in het edit en change gedeelte.

    Wat denken jullie
    1. Via het menu naar een change of delete
    2. Per view van dvd de optie voor change, en delete ?
    Ik zou kiezen voor optie 2. Hou je menu kort, dat komt de helderheid ten goede. Vanuit het bekijken van een DVD naar het editten dan wel deleten ervan lijkt mij logischer.

    Maar ook dit is een kwestie van persoonlijke smaak.

  25. #50

    Standaard

    [quote="Rob Technoid"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guuzz83
    Dat zal er ook zeker komen zodat het in de toekomst allemaal is aan te passen. Maar voor nu wil ik alles wat er al is, om zo de juiste logo's erbij te zetten. Logo's zijn zeker bij de grote namen beter dan lnage tekst. En het neemt minder ruimte in. De kijkwijzer was makkelijk dat is gewoon te downloaden vanaf kijkwijzer.nl
    Werken met logo's maakt het waarschijnlijk wel mooier en het ziet er professioneler uit, maar je levert er wel mee in op de flexibiliteit. En wat betreft de kijkwijzer, hoe doe je dat met DVD's die niet in Nederland zijn gekocht? Je gaat toch niet voor ieder land apart alle plaatjes bijhouden? (Tenminste, als wat je zegt op afbeeldingen slaat).[\quote]
    Nee ik zrog ervoor dat je via het admin menu al dit soort plaatjes kan toevoegen. Dus de flexibiliteit gaat niet verloren, En komt alleen wat extra programeer werk aan te pas. Maar zoals ik al zei vanuit het begin, het is geen project waar ik mij 20 uur per week op stort.


    Verder heb ik net een ernstige programeer fout verholpen. Hte inloggen kon met een juiste username met alle wachtwoorden. Van de week even wat tijd steken in het edit en change gedeelte.

    Wat denken jullie
    1. Via het menu naar een change of delete
    2. Per view van dvd de optie voor change, en delete ?
    Ik zou kiezen voor optie 2. Hou je menu kort, dat komt de helderheid ten goede. Vanuit het bekijken van een DVD naar het editten dan wel deleten ervan lijkt mij logischer.

    Maar ook dit is een kwestie van persoonlijke smaak.
    Dat is al geregeld. Nu alleen nog even coden.

    Verder ben ik nog bezig geweest met het inloggen, als je nu inlogt, kom je weer terecht op de pagina waar je vandaan kwam. Verder heb ik de minuten en rating ook alweer in de database zitten. Alleen Leyout blijf ik klote vinden. Dus als er iemand is die handig is met HTML en CSS die mag mij zeer zeker helpen.

    Verder ga ik gewoon rustig door. Om alvast de code weer netjes te houden, ben ik ook bezig alles naar functies te gooien. Hierdoor wordt het straks makkelijker om voor jullie een eigen layout toe te passen.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •