De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard marketingresearch: (bioscoop)films, dvd's en releasedata

    Edit: Inmiddels is een rapport in pdf van dit afgeronde onderzoekje te lezen op de site http://www.ru-ben.info

    In het kader van een marketingonderzoek aan de Erasmus Universiteit Rotterdam doen wij, een drietal economiestudenten, een korte studie met als onderwerp: (bioscoop)films, dvd's en releasedata. Dit als opdracht voor een marketingvak binnen de opleiding economie.

    Medeforummers, jullie kunnen allemaal meedoen door (anoniem) een korte vragenlijst in te vullen op http://www.ru-ben.info
    Voor de geïnteresseerden: De resultaten komen eind november 2005 op dezelfde site.

    Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie medewerking [/url]

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Ingevuld, en weer geen prijs ontvangen..... :wink:

    Voor de geïnteresseerden: De resultaten komen eind november 2005 op dezelfde site.
    Kom tegen die tijd dan nog effe met een reminder/post in dit draadje...
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    vraag 7:

    Wat is naar uw mening het voornaamste motief om een film te downloaden of een gekopieerde DVD te bekijken?


    antwoorden:
    Een kopie kopen, of via internet downloaden is goedkoop
    De mogelijkheid om een nieuwe bioscoopfilm thuis te bekijken
    De desbetreffende film is nog niet te verkrijgen of te bekijken in Nederland
    Ik download zodat ik kan previewen of ik aan deze film geld wil uitgeven
    Een legale DVD bevat meestal meer dan de film, dat is voor mij overbodig: ik wil alleen de film

    ik dload niet ....lijkt mij een optie waard


  5. #5

    Standaard

    ik dload niet ....lijkt mij een optie waard
    Is ook niet de bedoeling dat met deze vraag geïnsinueerd wordt dat iedereen download, het gaat erom wat een motief zou kunnen zijn voor mensen om te gaan downloaden.

    Kom tegen die tijd dan nog effe met een reminder/post in dit draadje...
    Daar zorgen we voor!

  6. #6

    Standaard

    Ingevuld.

    Jammer vond ik dat sommige antwoorden geen "escape" hadden.

    Ik kan wel een reden kiezen die voor mij het sterkste argument vormt om een film te downloaden, maar simpel feit is dat ik geen bioscoopfilms download, maar deze origineel wil hebben...

    Tuurlijk wel eens kopie gezien / gehad, maar dan koop ik de film vaak nog origineel later. Of ik bekijk expres een kopie niet, omdat ik me niet aan een slechte beeldkwaliteit wil storen...

    die mening komt trouwens voort uit voorliefde voor mijn hobby, niet omdat ik het downloaden veroordeel. Ik wordt moe van die filmpjes waarin iemand die een film downloadt, gelijk wordt gesteld aan een autodief of seriemoordenaar.

    Ben dus benieuwd naar de uitkomst van de enquete (hoewel die wel te raden is).
    Send a maniac to catch a maniac...

  7. #7

    Standaard

    Jammer vond ik dat sommige antwoorden geen "escape" hadden.
    Dit is een afweging die we hebben gemaakt. Soms is het inderdaad mogelijk om een 'escape' in te voeren als optie, bijvoorbeeld om de mate van non-respons te beperken. Uiteindelijk hebben wij daar niet voor gekozen, dat heeft ook te maken met de lengte van de vragenlijst en de omvang het hele onderzoek(je), dat in korte tijd moet worden afgerond.

    Leuk dat jullie allemaal reageren! Jullie reacties in deze post op de vragenlijst kunnen wij ook absoluut weer gebruiken!

  8. #8

    Standaard

    Ik ben gestopt met invullen. Ik vind de alternatieven bijvoorbeeld in vraag 8 niet genoeg, of niet toereikend genoeg.
    bijv.:
    Film X die nu in de bios draait downloaden of aanschaffen als kopie (5 euro)
    Film X die nu verschijnt in de winkel op DVD, maar met bonusmateriaal (20 euro)

    Geen van beide, als het hier namenlijk om dezelfde film gaat (neem ik aan, film X), en aangezien in beide gevallen nu staat neem ik aan dat de alternatieven hetzelfde tijdsmoment hebben (nu), dan wil ik gewoon naar de bios, en niet een van de andere 2 opties!

    Edit: toch ingevuld, op vraag 8 na :P
    Turn around and feel the vibe.....

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    done. succes ermee
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  11. #11

    Standaard

    Ook gedaan (maar ben het wel eens met de kritieken!)
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #12

  13. #13

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    Ingevuld!

    Veel succes ermee! Ik ben benieuwd naar de resultaten.

  16. #16

    Standaard

    Done.
    New: Pulp Fiction 15 Year Anniversary Briefcase Edition (blu-ray)

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    Top mensen! Eind deze week ronden we het vergaren van de data af en beginnen we met het schrijven van een kort rapportje waarin onze ervaringen met het opzetten van een dergelijke (pilot)onderzoekje, en (uiteraard) onderzoeksresultaten zullen worden besproken.

    Dus de vragenlijst kan de komende dagen nog worden ingevuld!

  19. #19

    Standaard

    Ook maar gedaan, prima enquete

  20. #20

    Standaard

    Ik heb ook mijn steen bijgedragen.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  21. #21

    Standaard

    klaar!
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  22. #22

    Standaard

    Ook ingevuld. Alleen is Vraag 8 verwarrend. Maar dat is al eerder vermeld.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  23. #23

    Standaard

    Ook deze ingevuld. Enquetes zijn minstens zo leuk als Taylor Dooley 8)
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  24. #24

    Standaard

    Done.

    Was dit onderzoek echt alleen voor nederland?
    Anders had er misschien een vraag in gepast over dat de release dates wereldwijd zo verschillen, waardoor er volgens mij ook veel gedownload wordt.
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  25. #25

    Standaard

    Voor de liefhebbers is op de site http://www.ru-ben.info inmiddels een rapport te lezen in pdf over het voltooide onderzoekje.

    :wink:

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •