Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 145 worden weergegeven.

Discussie: Aanschaf laptop

  1. #1

    Standaard Aanschaf laptop

    Hallo allemaal,

    Ik wil graag een laptop aanschaffen, maar ik ben niet echt op de hoogte van wat er tegenwoordig allemaal speelt en wat dus de mogelijkheden zijn en wat het allemaal kost. Nu hoop ik dat jullie mij misschien willen helpen.

    Het gaat om een all-round laptop: internetten, office programma's gebruiken, af en toe een game en misschien een keer wat high-definition beelden af spelen. Het budget bedraagt 1500 tot maximaal 1800 euro.

    Een paar 'eisen' aan de laptop zijn:

    -De laptop moet draadloos internet ondersteunen
    -Goed draagbaar zijn ( niet te zwaar dus)
    -De laptop moet ook niet te dik zijn
    -Over een digitale video-uitgang (DVI, HDMI) beschikken zodat er high definition afgespeeld kan worden en hij kan worden aangesloten op een lcd-tv of een projector (dit is een wat minder belangrijke eis)
    - Stil,want de laptop word ook in de woonkamer gebruikt en om daar veel 'herrie' aan je hoofd te hebben is ook niet fijn.

    Misschien dat jullie nog wat tips kunnen geven over wat er nog meer wel handig is bij een laptop? En misschien wat tips voor een laptop?

  2. #2

    Standaard

    ikzelf werk op een Acer, die kun je wanneer je hem koopt volgens mij ook nog helemaal zelf samenstellen met processor enz. Hij is licht, maakt geen herrie, alleen moet je goed opletten op de accu, ik kan er maar een minuut of 50 op werken en dan is hij al leeg namelijk
    "Are you gonna bark all day little doggy?"
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/ormsambeek

  3. #3

    Standaard

    Als ik mag aanbevelen.....

    Dell Latitude (600 of 800 serie)

    - Handzaam
    - (Beperkt) zelf samen te stellen
    - Errug stil
    - Batterij doet het 'n uurtje of 3
    - Weet niet zeker of er DVI op zit

    Groet,
    Rob
    Winston Wolf (Pulp Fiction): That's thirty minutes away. I'll be there in ten.

  4. #4

    Standaard

    De Latitude D800- en D600-serie hebben geen DVI aansluiting.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb ook een Acer (m'n 3e al nadat ik er bij een voorgaande werkgever al 2 heb mogen gebruiken) en ik ben erg te spreken over dat merk. Voor tussen de 1500 en 1800 euro moet je wel een mooie Acer-laptop kunnen kopen. Kijk maar eens op de site van mijn favoriete leverancier Norrod.

    Als ik zelf een nieuwe laptop zou gaan kopen dan zou het een wat kleiner model worden als die ik nu heb en dan met tablet-pc-mogelijkheden. Vooral de kleinere laptops van o.a. Toshiba (de Portégé-serie) zijn hele gave apparaten.

  6. #6

    Standaard

    De eerste stap op weg naar de aankoop van electronica:

    Kieskeurig

    Ik heb zóveel gelezen voordat ik de knoop doorhakte met de keuze van m'n laptop, dat het gewoon gekkenwerk werd. Maar de reviews zijn onmisbaar!
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  7. #7

    Standaard

    sony vaio A517B
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  8. #8

    Standaard Laptop..... niet doen!

    Ik heb maar een advies, en dat is; nooit vrijwillig een laptop aanschaffen !
    Ik ben gebruiker van het eerste uur, dus vanaf dat er nog geen harde schijf maar een opstart- en programma-diskette in zat, en heb bij geen van de door mij gebruikte laptops (inmiddels een stuk of 6) positieve ervaringen.
    Allen omdat ik vanwege mijn werk deze klere-dingen moet gebruiken, heb ik ze. Maar prive nooit ofte nimmer doen.
    Beter is een zelf samengestelde PC met je eigen wensen daarin verwerkt.

  9. #9

    Standaard

    Ikzelf heb een Dell Inspiron 6000 met veel toeters en bellen voor E 907 ofzo incl. Wifi hebben ze allemaal wel tegenwoordig, ik heb er ook bluetooth inzitten.
    Bij Dell zijn er vaak leuke acties, vooral aan het einde van het kwartaal om nog omzet te boeken. Een vergelijkbare laptop heb ik nog niet gevonden voor dit bedrag, tilt allemaal al gauw boven de 1000-1100 uit.
    Dus voor die 15-1800 heb je helemaal een superding. Mocht je de mogelijkheid van een KVK inschrijving hebben, dan kun je als kleine onderneming de prijsopvraag doen, scheelde mij een aardig bedrag tov gewone consument.
    Succes

  10. #10

    Standaard

    Neem lekker de dell lattitude D610 mooi allround dingetje. Alleen op port replicators (D-port/D-dock) zit de DVI out. Tip neem wel 3 year next businessday on site garantie, want laptops zijn vrij storingsgevoelig.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  11. #11

    Standaard Re: Laptop..... niet doen!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John van den Berg
    Ik heb maar een advies, en dat is; nooit vrijwillig een laptop aanschaffen !
    Ik ben gebruiker van het eerste uur, dus vanaf dat er nog geen harde schijf maar een opstart- en programma-diskette in zat, en heb bij geen van de door mij gebruikte laptops (inmiddels een stuk of 6) positieve ervaringen.
    Allen omdat ik vanwege mijn werk deze klere-dingen moet gebruiken, heb ik ze. Maar prive nooit ofte nimmer doen.
    Beter is een zelf samengestelde PC met je eigen wensen daarin verwerkt.
    Dan ben je een van de weinigen, aangezien de laptopmarkt enorm veel terrein aan het winnen is ten opzichte van de desktopmarkt.
    Je bent wel erg negatief, maar goed.

    Ontopic:
    Als je een laptop wilt die niet te zwaar en te dik is, kom je al snel uit bij een laptop met een Pentium Mobile processor, ook wel Centrino genoemd (Centrino is een platform waar een Pentium M, een draadloze netwerkkaart en een Intel chipset in zit).
    De Pentium M is door Intel gemaakt voor energiezuinigheid, mobiliteit en prestaties. De kloksnelheid is minder hoog dan bij bijvoorbeeld de Pentium 4, maar de Pentium M doet veel meer instructies per klokcycle (technisch geblaat, maar komt er op neer dat een P-M 1.7 veel sneller is dan een P4 1.7).

    Verder:
    - DVI zit alleen op de duurdere modellen, zeg maar vanaf €1200, maar nog niet standaard. Check dit dus goed per model!
    - Als je wilt kunnen gamen op je laptop moet je een model nemen met een losse grafische kaart. Bijvoorbeeld Ati Radeon X600/X700.

    In jouw prijsklasse kun je zeker een model vinden wat aan je eisen voldoet.
    Wat je ongeveer kan verwachten met zo'n prijs:
    - Intel Pentium M 1,73 - 2,00 GHz
    - 1 of 2 Gigabyte RAM
    - Minimaal 80 GB
    - Radeon X600/X700 of GeForce 6800Go grafische kaart
    - 15.4" of 17"-scherm (beide breedbeeld 16:10)

  12. #12

    Standaard

    Ikzelf heb een Acer. Prachtig groot breedbeeld en een 2.1. installatie aan boord. Da's dus geniten in de trein in plaats van mobiel werken
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  13. #13

    Standaard

    zal wel 2.0 zijn tenzij je een ingebouwde subwoofer in je laptop hebt


    maar zou voor thuis nooit zomaar een lptop als enige pc nemen. maar als je dan toch een laptop neemt dan zou ik voor de Acers gaan

    neem dan wel een met een centrino processor die kan beter met energieverbruik omgaan en blijft dus langer standby. verder natuurlijk liefst sata schijf en videokaart die niet het interne geheugen van je pc opsnoept. dus pci express kaart van ati heb je ook voor notebooks en bij bepaalde type acers zijn die standaard.

    verder gewoon aanpassen aan je eigen wensen uiteraar
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22
    zal wel 2.0 zijn tenzij je een ingebouwde subwoofer in je laptop hebt
    verder gewoon aanpassen aan je eigen wensen uiteraar
    Inderdaad heeft ie een ingebouwde subwoofer!!!! En surround sound!!!!!!! 8)
    Zie de Aspire 9500 op www.acer.nl
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  15. #15

    Standaard

    grappig wist niet datdie bestonden

    moet ik me daarbij voorstellen eigenlijk? harde bass?

    teveel trilling lijkt me namelijk niet bevorderlijk voor je HDD
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22
    grappig wist niet datdie bestonden

    moet ik me daarbij voorstellen eigenlijk? harde bass?

    teveel trilling lijkt me namelijk niet bevorderlijk voor je HDD
    Ah, het vermogen is natuurlijk beperkt, maar je merkt het wel als je een surround-koptelefoon op zet, perfect geluid dan!
    En in vergelijking tot een laptop met 2 speakertjes hoor je wel verschil! :P
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  17. #17

    Standaard

    Ik ben op zoek naar een laptop voor thuis. Ik hoef er niet op te gamen, min. geheugen 1 Gig, Vista Home Premium. 15'' scherm is denk ik wel groot genoeg. 17'' vind ik nl niet zo handig voor op schoot , en kleiner dan 15'' wordt weer zo klein.

    Iemand nog wat tips, want die hierboven zijn helaas gedateerd.

  18. #18

    Standaard

    Ik heb zelf januari 2006 een Sony VAIO aangeschaft en ben zeer te spreken. een 17" breedbeeld met een glazenplaat op het scherm fantastisch beeld DVI aansluiting. HD resolutie 1920 x 1080 echt een monster van een laptop. kijk maar eens op computerpirates.com

    Ben nu al weer aan het kwijlen op de
    Sony Vaio AR21S met blu Ray speler


    Intel Core 2 Duo Processor T7200 2.0 Ghz, X Black Double Lamp LCD 17" TFT WUXGA (1920 x 1200), 2048MB (2 x 1024MB), 200 GB 5400rpm (met RAID technologie), Blu-Ray Tweelaags DVD+/-RW/BD-RE, Wireless LAN (802.11g), Windows XP Media Center UK, 256MB nVidia Geforce Go 7600 GT, 3.8 Kg, TV-Tuner, DVB-T, TV-Tuner Afstandbediening.

    maar wel 2300,- excl. btw er gaat 500,- korting af dus 1800,- excl. koop hem via je werk dan kun je de BTW afdragen en zit je binnen je maximale budget.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  19. #19

    Standaard

    07-12-2005, 12:33

    Zit je binnen je budget ?
    Lees nog eens goed
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  20. #20

    Standaard

    Whoeps hij gaat lekker vandaag........
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  21. #21

    Standaard

    Ouch, gisteravond heeft mijn computer de geest gegeven, dus ik zal vandaag toch echt een laptop moeten gaan aanschaffen.

    Op dit moment is mijn keuze gevallen op de Toshiba Satellite A100-00M, heeft Pentium dual core processor (T2060), 1 Gig intern, 160 Gig harde schijf, vista home premium, 15'' scherm. Prijs (bij paradigit) is 749 euro. Dat is ook wel mijn max. prijs.

    Als iemand nog wat leukers weet, dan hoor ik het graag.

  22. #22

    Cool

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ultramorada Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een laptop voor thuis. Ik hoef er niet op te gamen, min. geheugen 1 Gig, Vista Home Premium. 15'' scherm is denk ik wel groot genoeg. 17'' vind ik nl niet zo handig voor op schoot , en kleiner dan 15'' wordt weer zo klein.

    Iemand nog wat tips, want die hierboven zijn helaas gedateerd.

    Wat belangrijk is,is dat je dan een laptop hebt,die goed gekoeld is.Ik heb hier een Asus laptop a6ja, maar die word gewoon te heet,als je ehm op schoot gebruikt.

  23. #23
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Macbook!

  24. #24

    Standaard

    Iemand enig idee wat Hypermemory betekent? Zag dit laatst staan bij de videokaart van een Laptop. Ken zelf alleen gewoon 'losstaand/apart' videogeheugen en 'shared' videogeheugen. Shared is niks en wanneer je gaat voor 'apart' videogeheugen is het vaak meteen al een stuk duurder.

    Ben zelf ook (zij het niet al te naarstig) op zoek naar een leuke laptop in de prijsklasse 1000-1300 (incl. BTW). Liefst een videokaart met minstens 256 mb (apart) geheugen en een 17" breedbeeld scherm.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  25. #25

    Standaard

    Hypermemory getekend,gewoon dat de videokaart gebruikt maakt van systeem geheugen.Zoals in mijn geval heeft de X1600,256 mb eigen geheugen,maar hij gebruikt ook nog eens 256 systeemgeheugen(hypermemory).Je hebt er geen last van hoor,maar als je een game hebt die veel systeemgehuegn gebuikt is dat wel lastig omdat ook al 256mb voor de videokaart is gereserveerd.
    De kaart heeft dus in total 512 mb geheugen tot zijn beschikking.
    Je kunt dat hypermemory helaas niet uitzetten.....Ik heb gewoon 2gb in mijn laptop zitten en het werkt perfect zo moet ik zeggen.

    .Alhoewel ik wel moet bekennen,dat latops niet echt geschikt zijn om mee te gamen,naar mijn mening.Het toetsenbord is wat onhandi en het apparaat word erg heet tijdens het gamen(tenminste die van mij),ik heb ehm dan ook constant op een laptop koeler staan

    Maar nu weer ontopic

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •