Ik vond het opvallend dat ik in de tijd dat ik op DVD.nl zit nog nooit een soortgelijk topic heb gezien. Dus ja, er is net een nieuw jaar begonnen. Dus dan is het interessant om het aantal films dat je gezien hebt bij te houden. Voor de rest spreekt de titel voor zich.
Maar ik zal toch nog het een en ander toelichten. Het is de bedoeling dat je alles gaat bijhouden wat je aan films kijkt (op jaarbasis, dus 2006). Per maand post je de films die je gezien hebt. Ik zou het volgende voorstellen:
Algemene informatie van je maandlijstje
Je post dus per maand je filmlijstje, met daarin de volgende informatie:
- Naam van de film
- Jaartal (Er komen gewoon dezelfde namen voor. Zo is Fun with Dick and Jane al een remake.)
- Regisseur (Aangezien Hitchcock bijvoorbeeld een remake maakte van zijn eigen film The Man Who Knew Too Much)
- Een cijfer/normering? Op de schaal van 4,5 of 10 of iets in die richting.
Extra informatie/statistieken
- Je maandtotaal
- Je jaartotaal
- Misschien onderscheid maken tussen een bioscoopfilm een een film die je op dvd hebt gekeken?
--
Kortom, op 1 februari kan iedereen zijn eerste lijstje posten. Nu kunnen we nog even discussieren over dit topic. Leuk idee? Of is dit een topic dat nergens over gaat? Misschien heb je verder nog opmerkingen? Dat kan allemaal hier .