De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Random verloting programma

    Misschien een rare omschrijving in de titel, maar dit bedoel ik:

    Ik heb een dvd verloot en nu zoek ik dus een programma waar ik de namen in kan voeren zodat er een willekeurige winnaar uitrolt. Nergens kan ik die vinden en met google zal ik de verkeerde omschrijving wel intikken...

    Alvast bedankt!


  2. #2

    Standaard

    Ik weet niet of je toevallig een GR (grafische rekenmachine) hebt?

    mocht dit het geval zijn kan je alle gegadigden een nummer geven en vervolgens met je rekenmachine een toevalsvariabele genereren...

  3. #3

    Standaard

    Dat moet dan ook met excell kunnen!

  4. #4

    Standaard

    Ik heb ooit op internet een progje gezien waar ik gewoon die namen kon invoeren. Maar helaas niet in mijn fovorieten gezet...

    Grafische rekenmachine heb ik niet en ook Excell ben ik niet echt meester. (beter gezegd: echt niet meester)


  5. #5

    Standaard

    Hoe moeilijk is het nu om iemand willekeurig uit te kiezen? print alle namen uit, neem een dartsboard, blinddoek jezelf en gooi het pijltje. Je zal dan wel zien wie de gelukkige is

  6. #6

    Standaard

    Dank je wel! Dat ik daaaaaaaaar niet aan heb gedacht! Maar helaas... geen dartbord.

    Maar goed: ik wil dus graag een programma'tje, ook voor de toekomst.


  7. #7

    Standaard

    Ah, dus de hoge hoed mag niet meer
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  8. #8

    Standaard

    Is dit misschien iets?

    verloting
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    Is dit misschien iets?

    verloting
    Super, bedankt
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    Is dit misschien iets?

    verloting
    Sterker nog: dat was hem!!!

    Gelukkig dat er ook nog mensen serieus kunnen reageren. Mijn dank is groot


  11. #11

    Standaard

    Het is en blijft belachelijk dat je een "random" iets door een "logisch" computerprogramma (want ELK computerprogramma bevat logica) wil laten bepalen. Hierdoor is het bijgevolg niet meer volledig willekeurig. Hoogst waarschijnlijk gebruikt het programma de tijd als "seed" om de winnaar te bepalen. Bijgevolg is de winnaar afhankelijk van de moment waarop je de loting uitvoert. Niet meer volledig willekeurig dus. De hoge hoed is dus meer willekeurig dan een computerprogramma.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ
    De hoge hoed is dus meer willekeurig dan een computerprogramma.
    Nee, niet echt. Zolang je zelf op geen enkele manier de uitkomst kan voorspellen is alles "volledig willekeurig".

    Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar voor de hoge hoed geldt hetzelfde als voor een computerprogramma, namelijk dat de uitkomst van bepaalde niet-willekeurige factoren afhangt. Je zou dus in theorie de uitkomst kunnen voorspellen als je kennis hebt van al deze factoren en je slim genoeg bent om de juiste conclusie daar uit te trekken. Maar dat is bij zowel een computerprogramma als de hoge hoed zo goed als onmogelijk.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ
    Het is en blijft belachelijk dat je een "random" iets door een "logisch" computerprogramma (want ELK computerprogramma bevat logica) wil laten bepalen. Hierdoor is het bijgevolg niet meer volledig willekeurig. Hoogst waarschijnlijk gebruikt het programma de tijd als "seed" om de winnaar te bepalen. Bijgevolg is de winnaar afhankelijk van de moment waarop je de loting uitvoert. Niet meer volledig willekeurig dus. De hoge hoed is dus meer willekeurig dan een computerprogramma.
    Tsja, als je zo begint... De papiertjes in de hoed zijn nooit 100% dezelfde grootte. Pak je met links of rechts? Het materiaal van de hoed kan ook belangrijk zijn voor het trekkingsproces. Pak je een papiertje in het midden of de rand van de hoed?

    Ook niet echt willekeurig...


  14. #14

    Standaard

    Hmm, die link werkt niet meer
    Weet iemand misschien nog een ander programma?

  15. #15

    Standaard

    Een maat van me verloot af en toe iets op het web,
    En die gebruikt een oud bingospel!
    Die heeft hij ooit eens gekocht op een rommelmarkt.
    Is misschien een idee en als je toevalig iemand trekt die!
    De vorige keer iets heeft gewonen trek je gewoon weer opnieuw.

    Is dat misschien geen idee?
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •