Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 108 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Wanneer verschijnen de spelers op de Nederlandse markt eigenlijk? Wat gaan deze kosten? Wat gaat daadwerkelijk bij het grote publiek doorbreken, HD-DVD of BR?

  2. #52

    Standaard

    hier ben ik idd ook wel benieuwd naar,stel dat je zon speler al voor 400 euro kan hebben...

    kvind 30 euro per disc toch wel vrij prijzig...das dan nog amerika/canada,dus tel er voor hier nog maar wat bij denk ik dan...

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons

    kvind 30 euro per disc toch wel vrij prijzig...das dan nog amerika/canada,dus tel er voor hier nog maar wat bij denk ik dan...

    mazzel,niels
    DVD's waren in het begin ook schreewend duur. Heb in mijn beginperiode Gladiator ook aangeschaft voor, ik meen, 80 gulden.....

    Dus ze zakken vast als het eenmaal gemeengoed is.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    hier ben ik idd ook wel benieuwd naar,stel dat je zon speler al voor 400 euro kan hebben...

    kvind 30 euro per disc toch wel vrij prijzig...das dan nog amerika/canada,dus tel er voor hier nog maar wat bij denk ik dan...

    mazzel,niels
    En dit is ook nog eens bij Ro-Disc die toch wat prijziger zijn :wink:

  5. #55

    Standaard

    Zitten op deze Blue-ray edities dezelfde extra's als de DVD? Of bevat het enkel de film met een beter geluid en beeld?

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Zitten op deze Blue-ray edities dezelfde extra's als de DVD? Of bevat het enkel de film met een beter geluid en beeld?
    Waarschijnlijk zijn de extra's hetzelfde maar ze zullen interactiever zijn. De simpele spelletjes die je bijvoorbeeld bij Disney-dvd's wel eens ziet zullen veel uitgebreider moeten worden. En ook zou er de mogelijkheid zijn om vanuit de DVD het internet op te gaan.

    Deze hoort trouwens op het nieuwe forum toch?

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Dit zijn regio 1 titels neem ik aan?
    Daar wordt met geen woord over gesproken door Paramount en Warner. Het enige dat gezegd is, is dat op die data de betreffende titels uitkomen. Niet in welke regio's.

    edit:
    Ik zie net dat er zelfs al een HD DVD uit is?
    25/08/2005 - Vet Hard - HD DVD - A-film - Bol.com

    Is het niet een beetje prematuur om, 7 maanden vóór het uitkomen van de eerste HD DVD speler voor consumenten, een HD DVD uit te brengen? En zijn er nog meer HD DVD's al uit?

    Dit is een Grof misverstand wat ik al vaker gehoord heb.
    Even voor de duidelijkheid:
    1. Dit is gewoon een DVD (géén hd-dvd)
    2. Als SUPPLEMENT (extraatje) zit de film nogmaals in Hoge Resolutie op de tweede dvd die je echter ALLEEN op je pc (alleen PC, géén Mac en zeker géén dvdspeler) kunt afspelen. Hier heb je Windows Mediaplayer 9+ voor nodig.

    Kortom het woordgebruik van Bol.com is (weer eens) zeeeer verwarrend. Maar van een ECHTE HD-DVD is hier dus absoluut geen sprake.
    Deze Windows Mediaplayer HD-supplements kwamen in het verleden al vaker voor op dvd's. Onder ander op de Duitse Tombraider 6 disc boxset, die hiermee de primeur had in Europa.

    Hopelijk is één en ander nu verhelderd.
    DVDforum PLATINUM TRADER
    DVDforum 10000+ poster
    Mijn dvd's

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anonymous
    Alle genoemde Blu Ray's zijn ook op dvd verkrijgbaar. Wie kan mij een goede reden noemen om nog dit jaar (als mogelijk) een HD-dvd-speler of Blu Ray-speler te kopen? Ik bedoel: kunnen we niet beter eerst afwachten en zien welk formaat er meer aanhang (van de consument) zal krijgen?
    Hmm, bovenstaand stukje komt dus van mij. Off topic: ik wist niet dat je ook als gast kon antwoorden.
    Activity suggests a life filled with purpose

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anonymous
    Ik bedoel: kunnen we niet beter eerst afwachten en zien welk formaat er meer aanhang (van de consument) zal krijgen?
    Ja natuurlijk is dat zo, bovendien zal het opzetten van een HD-set thuis je voorlopig nog kapitalen kosten: speler 1000 euro, televisie 4000 euro
    Alle br of hddvd's: 30 euro per stuk, etc, etc.
    Of je moet errrug rijk zijn, ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken 8)
    DVDforum PLATINUM TRADER
    DVDforum 10000+ poster
    Mijn dvd's

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anonymous
    Citaat Oorspronkelijk gepost door sg_sg1
    Hmm, bovenstaand stukje komt dus van mij. Off topic: ik wist niet dat je ook als gast kon antwoorden.
    Ik krijg het inlogscherm niet meer te zien als ik wil reageren. Dat zal het zijn.
    Zei ik dus... Heel vreemd.

    On Topic. Ik wacht wel op de Playstation 3 voordat ik Blu-ray aanschaf.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bladerunner
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Dit zijn regio 1 titels neem ik aan?
    Daar wordt met geen woord over gesproken door Paramount en Warner. Het enige dat gezegd is, is dat op die data de betreffende titels uitkomen. Niet in welke regio's.

    edit:
    Ik zie net dat er zelfs al een HD DVD uit is?
    25/08/2005 - Vet Hard - HD DVD - A-film - Bol.com

    Is het niet een beetje prematuur om, 7 maanden vóór het uitkomen van de eerste HD DVD speler voor consumenten, een HD DVD uit te brengen? En zijn er nog meer HD DVD's al uit?

    Dit is een Grof misverstand wat ik al vaker gehoord heb.
    Even voor de duidelijkheid:
    1. Dit is gewoon een DVD (géén hd-dvd)
    2. Als SUPPLEMENT (extraatje) zit de film nogmaals in Hoge Resolutie op de tweede dvd die je echter ALLEEN op je pc (alleen PC, géén Mac en zeker géén dvdspeler) kunt afspelen. Hier heb je Windows Mediaplayer 9+ voor nodig.

    Kortom het woordgebruik van Bol.com is (weer eens) zeeeer verwarrend. Maar van een ECHTE HD-DVD is hier dus absoluut geen sprake.
    Deze Windows Mediaplayer HD-supplements kwamen in het verleden al vaker voor op dvd's. Onder ander op de Duitse Tombraider 6 disc boxset, die hiermee de primeur had in Europa.

    Hopelijk is één en ander nu verhelderd.
    Aha: dat verklaard een hoop. Ik herinner me nu ineens dat er van Terminator of Terminator 2 ook wel eens zo'n soort dvd verschenen is.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bladerunner
    [
    2. Als SUPPLEMENT (extraatje) zit de film nogmaals in Hoge Resolutie op de tweede dvd die je echter ALLEEN op je pc (alleen PC, géén Mac en zeker géén dvdspeler) kunt afspelen. Hier heb je Windows Mediaplayer 9+ voor nodig.

    Kortom het woordgebruik van Bol.com is (weer eens) zeeeer verwarrend.
    Aha, een WMV HD DVD dus. Dat verklaart. Het ligt trouwens niet aan Bol: op de officiële website van Vet Hard staat het ook gewoon als "HD DVD" aangegeven.

    Het is trouwens onjuist dat het alleen op een PC afgespeeld kan worden: steeds meer allround-DVD spelers ondersteunen ook WMV9.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Het is trouwens onjuist dat het alleen op een PC afgespeeld kan worden: steeds meer allround-DVD spelers ondersteunen ook WMV9.
    Mijn Tombraider (DE-versie) moest destijds ook nog bepaalde codes downloaden voordat ik hem kon afspelen op WMC10, ik zou het knap vinden als een willekeurige dvdspeler dat truukje al ingebouwd had zitten?
    DVDforum PLATINUM TRADER
    DVDforum 10000+ poster
    Mijn dvd's

  14. #64

    Standaard

    Het was dus in ieder geval geen HD DVD.

    On topic: vandaag hadden de eerste HD DVD's (van Warner) in de schappen van de winkels in de VS moeten liggen. Ware het niet dat zij die releases voor onbepaalde tijd hadden uitgesteld.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bladerunner
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Het is trouwens onjuist dat het alleen op een PC afgespeeld kan worden: steeds meer allround-DVD spelers ondersteunen ook WMV9.
    Mijn Tombraider (DE-versie) moest destijds ook nog bepaalde codes downloaden voordat ik hem kon afspelen op WMC10, ik zou het knap vinden als een willekeurige dvdspeler dat truukje al ingebouwd had zitten?
    Toch is het zo. Videohelp: search for players with WMV9

  16. #66

    Standaard

    In theorie ja, ik heb een Provision dvdspeler die echt ALLES slikt qua schijfje, ook allerlei zelfgebrande die mijn philips hoofdspeler niet slikt, maar met deze WMV9 (volgens mij was het 10 trouwens) ging het in praktijk mooi niet. Op pc trouwens ook alleen sinds ik een nieuwe pentium 4 (3 gigahertz) had, op mijn vorige pc, pentium 4 (1,5 gigahertz) was het één schokkende diashow.
    DVDforum PLATINUM TRADER
    DVDforum 10000+ poster
    Mijn dvd's

  17. #67

    Standaard

    Hmm, dat is idd jammer. Het klinkt ernaar dat die schijf niet helemaal standard was. Zat er wellicht DRM op? (dan kan je hem idd niet in standalones afspelen)

  18. #68

    Standaard regio's

    HD-DVD, BLUE-Ray, ...jammer dat dat DVD-regio-gedoe ook met die nieuwe systemen gehandhaaft blijft....

  19. #69

    Standaard Re: regio's

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    HD-DVD, BLUE-Ray, ...jammer dat dat DVD-regio-gedoe ook met die nieuwe systemen gehandhaaft blijft....
    HD DVD's hebben vooralsnog geen regiocodering. Blu-Ray Discs wel.

  20. #70

    Standaard

    Ik ga pas beginnen aan blu ray of hd-dvd als er ook genoeg 1080P schermen op de markt zijn. Philips bijv. brengt nu pas een hd-tv op de markt die 1080P aankan! :wink:

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ik ga pas beginnen aan blu ray of hd-dvd als er ook genoeg 1080P schermen op de markt zijn. Philips bijv. brengt nu pas een hd-tv op de markt die 1080P aankan! :wink:

    sony komt binnekort met meer super resoluties heb ik gehoord.. daarna de rest denk ik, dan moet ik zeggen dat je het verschil in resolutie waarschijnlijk pas ziet vanaf 94 cm, daaronder zal het niet veel uitmaken.
    wel een voordeel is dat je lekker dicht op het beeld kan zitten... dus ook voor kleinere ruimtes.

    ik ben nog in twijfel over een 66 of een 82 cm... ik wacht tot het wk denk ik... dat moet op hd natuurlijk

  22. #72

    Standaard

    Wat ik begrepen heb dat er pas na 2000 ongeveer is begonnen om film te schieten op HD resolutie.. hoe kan het dan dat er toch heel veel films uit '80 en '90 bij staan?

    Overigens, kijk hier voor een erg compleet overzicht van alle releases:
    http://www.movieweb.com/dvd/releases/hd/year.php?2006
    "City of light, city of magic!"

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FredKroket
    Wat ik begrepen heb dat er pas na 2000 ongeveer is begonnen om film te schieten op HD resolutie.. hoe kan het dan dat er toch heel veel films uit '80 en '90 bij staan?
    Je hád natuurlijk even de bestaande topics kunnen lezen, dan had je zeker het antwoord gevonden.

    Maar goed.
    Film heeft een vele malen hogere resolutie dan digitale HD (ongeveer 4000p). Eigenlijk is het dus een verkeerde beslissing om te filmen in HD (1080p), want over een tijdje komt er ongetwijfeld een formaat met een hogere resolutie, en dan is je HD-geschoten film niet goed genoeg meer. Terwijl film nog immer een hogere resolutie heeft.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door FredKroket
    Wat ik begrepen heb dat er pas na 2000 ongeveer is begonnen om film te schieten op HD resolutie.. hoe kan het dan dat er toch heel veel films uit '80 en '90 bij staan?
    Je hád natuurlijk even de bestaande topics kunnen lezen, dan had je zeker het antwoord gevonden.

    Maar goed.
    Film heeft een vele malen hogere resolutie dan digitale HD (ongeveer 4000p). Eigenlijk is het dus een verkeerde beslissing om te filmen in HD (1080p), want over een tijdje komt er ongetwijfeld een formaat met een hogere resolutie, en dan is je HD-geschoten film niet goed genoeg meer. Terwijl film nog immer een hogere resolutie heeft.
    Oh ok bedankt heb het niet kunnen vinden namelijk! Is eigenlijks ook wel logisch, het is immers analoog, dus het is niet echt te vergelijken. Dat op HD schieten is meteen hd-digitaal.
    "City of light, city of magic!"

  25. #75

    Standaard

    De visie van ro-disc:

    Blu-Ray

    Eind mei was het dan zover: in Amerika werd met veel bombarie het tweede nieuwe high definition medium in korte tijd gelanceerd.

    Nu de Blu-Ray speler dik twee maanden later eindelijk normaal verkrijgbaar is in Amerika, verschijnen er ook steeds meer recensies over de speler en de Blu-Ray software. Wie dacht dat Toshiba bij de introductie van hun HD-DVD speler nogal wat steekjes had laten vallen, zal helemaal schrikken van de bevindingen van Blu-Ray eigenaren. Zo mag de Blu-Ray hardware dan wel gebruiksvriendelijker zijn dan de HD-DVD hardware, de audiovisuele resultaten van de speler zijn behoorlijk ondermaats.

    Volgens berichten zijn de redenen voor de beroerde beeldkwaliteit het gebruik van ouderwetse compressiemethode voor het beeldmateriaal, de ruimtevretende LPCM geluidsnorm en voornamelijk het feit, dat men nog geen dubbellaags Blu-Ray discs kan produceren. In plaats van de beloofde 50 Gigabyte aan ruimte moeten alle tot op heden uitgebrachte Blu-Ray discs het doen met 'slechts' 25 Gigabyte aan ruimte. Nu is dit nog steeds 2.5 keer zoveel ruimte als op een dubbellaags DVD en in theorie is dit genoeg voor high definition beelden. Door allereerst gebruik te maken van de onefficiënte en ook op DVD gebruikte MPEG-2 compressiemethode voor het beeldmateriaal gaat het echter snel met de beschikbare Gigabytes. Als vervolgens ook gebruik wordt gemaakt van ongecomprimeerde LPCM 5.1 geluidskwaliteit, staat de Blu-Ray disc echter binnen no-time vol. Door ruimtegebrek komen in de meeste gevallen dan ook de extra's te vervallen. Het vreemdste aan dit alles is nog wel dat de films en demo's ! die vorig jaar op de diverse Blu-Ray demonstraties werden vertoond gebruik maakten van de veel efficiëntere H.264/MPEG-4 compressiemethode.

    Qua releases begint Blu-Ray inmiddels wel op gang te komen. Er zijn reeds 24 titels beschikbaar en voor de komende maanden staan er nog tientallen nieuwe titels in de planning.

    HD-DVD

    De response op HD-DVD is een stuk beter. Na een slechte start met een HD-DVD speler vol bugs, wist Toshiba al snel met een firmware update op de proppen te komen en kwam de ingebouwde ethernet-port op de speler ook gelijk van pas. Na deze vrij simpele update veranderde de Toshiba speler van een zorgenkindje in een apparaat voor de toekomst. Weg waren de out-of-sync problemen, weg waren de HD-DVD's die midden in de film bleven hangen en weg waren de berichten over een ondermaatse speler. Wat een simpele update wel niet voor gevolgen kan hebben

    Het lijkt erop dat men in het HD-DVD kamp ook beter door heeft hoe het wél kan. In tegenstelling tot de beroerde MPEG-2 compressiemethode van Blu-Ray, maakt men bij HD-DVD gebruik van de superieure H.264/MPEG-4 compressiemethode. Het grote voordeel van deze methode is dat er, ondanks de hogere compressie, betere beeldresultaten dan bij MPEG-2 behaald worden. En HD-DVD weet dit inmiddels ook waar te maken. Van recensies, waarbij melding wordt gemaakt van zandvlaktes waarbij elke zandkorrel haarscherp in beeld verschijnt of een gezicht waarop alle poriën en haartjes in de wenbrauw tot in de details te zien zijn, krijg ik toch al snel een glimlach op m'n gezicht en dit geeft mij het gevoel, dat het wel goed zit met HD-DVD.

    Op geluidsgebied maakt men bij HD-DVD gebruik van verschillende nieuwe en oude geluidsformaten. Naast de vertrouwde Dolby 5.1/5.1EX en DTS5.1/6.1ES formaten, kan de soundtrack op HD-DVD ook in Dolby Digital Plus en Dolby TrueHD op de HD-DVD staan. Het grote voordeel van beide nieuwe formaten is de extreem hoge bitrate waarmee het geluid op de HD-DVD geperst kan worden. Waar het 'gewone' Dolby Digital het moet doen met een maximale bitrate van 448 Kbps, kan Dolby Digital Plus een bitrate van 6Mbps bereiken en spant Dolby TrueHD met z'n bitrate van 18Mbps helemaal de kroon.

    Er zijn tot op heden 46 titels op HD-DVD verschenen. De lijst komende releases is lang, erg lang zelfs. Hier komen dan ook dagelijks nieuwe titels bij. De toekomst zal uitwijzen of Blu-Ray en HD-DVD naast elkaar kunnen bestaan of dat er één van de twee gaat overblijven. Voorlopig zet ik mijn geld op HD-DVD. Niet alleen in verband met de superieure kwaliteit, maar meer nog eigenlijk door de uitgevers van HD-DVD titels die duidelijk 100% voor dit medium gaan.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •