Pagina 43 van 46 EersteEerste ... 333940414243444546 LaatsteLaatste
De resultaten 1.051 tot 1.075 van 1133 worden weergegeven.
  1. #1051
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat zou ik inderdaad ook niet doen. Ben wel benieuwd welke schermgeneratie je dan zou krijgen. Een 6e generatie of nieuwer. Anders kun je voor iets erbij een compleet nieuwe(re) tv kopen. Gelukkig heb ik nul last van inbranden en gebruik mijn scherm ook vaak als pc-monitor waar toch wel langdurig statische beelden wordt weergegeven. Waarschijnlijk gaat het meestal goed en soms dus niet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #1052

    Standaard

    Toen mijn E6 ingebrand was (ook Teletekst), werd die gelukkig kosteloos vervangen. Volgens de monteur kon de tv de warmte niet kwijt, omdat de gehele achterkant nog voorzien was van plakfolie. Soort streepjespatroon was dat. Dus misschien dat dat bij IgWo ook het geval is. Dan kun je het in ieder geval nog verwijderen om verdere inbranding te voorkomen.

  3. #1053

    Standaard

    Volgens consumentenbond, is de verkoper verantwoordelijk voor het leveren van en deugdelijk product. De fabrikant is eigenlijk geen partij in je overeenkomst.
    Je mag verwachten dat een tv toch wel 7 of 8 jaar zonder problemen mee gaat.
    Ga naar de winkel en uit je ontevredenheid. Je staat in je recht.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  4. #1054

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Volgens consumentenbond, is de verkoper verantwoordelijk voor het leveren van en deugdelijk product. De fabrikant is eigenlijk geen partij in je overeenkomst.
    Je mag verwachten dat een tv toch wel 7 of 8 jaar zonder problemen mee gaat.
    Ga naar de winkel en uit je ontevredenheid. Je staat in je recht.
    Inderdaad, niet opgeven maar doorzetten. Een tv mag niet binnen zo'n korte tijd zo'n probleem hebben, punt.

  5. #1055

    Standaard

    Heb zon 10 jaar terug een thomson 61sz610 gehad projectietv

    Tv ging kapot en gelijk ging ook thomson failliet ,geen onderdelen meer te krijgen

    na lang op en neer bellen, en een lieve buurmeid die advocaat was erachter gekomen dat de winkel waar hij vandaan komt verantwoordelijk blijft voor jouw toestel
    toen zij een zeer nette maar duidelijk brief schreef hoe het echt werkte(ik werd zeer netjes afgescheept met dat is niet aan ons) kreeg ik een zeer groot deel van mijn geld terug,waarna ik een mooie nieuw tv bij diezelfde winkel heb gekocht

    dus voor de duidelijkheid jouw verkoper moet met iets voor de dag komen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  6. #1056
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ondanks 3D toch wel een belangrijk punt was om niet up te graden, lijkt langzaamaan toch die tijd aangebroken.

    Eerste reden was dat ik toch echt groter wou. Minimaal 77", maar dat houdt in dat het voortreffelijke 3D, wat na dit model, het daglicht niet meer zal gaan zien. Daarmee is mijn gehele 3D-collectie min of meer rijp voor de schroot...

    Reden twee is dat mijn scherm nu toch aan het 'inbranden' is. Nou ja, het is geen inbranden, maar OLED is organisch, dat houd in dat sommige kleuren minder fel licht geven op plekken waar het veel gebruikt is dan andere. Het grootste probleem is rood en dan met name van LG eigen Netflix app. Kijk je iets met rood of opgebouwd uit rood, dan zie je het duidelijk en soms dus helemaal niet; afhankelijk van het beeld. Het heeft dus niks te maken met langdurig een statisch beeld tonen, maar meer hoe vaak. Ik gebruik mijn scherm dagelijks als pc-monitor en dat zie ik totaal niet terug. Alleen rood is dus op sommige plekken minder fel en dat zie je als donkere vlekken of in mijn geval de tekst 'Netfilx' wat je ziet als je browsed door de catalogus. Nogmaals, het is in 90% van de gevallen niet eens te zien en als je soms online kijkt kan het echt veel erger. Het treft ook vooral de oudere 6- en 7-series. De nieuwe zijn daar veel minder gevoelig voor, maar aangezien het organisch is zal het altijd een issue zijn. Wil je testen of jouw scherm ook aangetast is geef dan een volledig rood plaatje weer en check of je wat ziet.

    Nu heb ik meestal maar een klein excuus nodig en was 3D de reden waarom ik niet eerder van slag ging. Nu was ik al aan het kijken voor zo'n wallpaper-OLED, maar die immense, onnodige soundbar houdt me tegen, naast de prijs. maar op de CES 2020 werden LG's nieuwe schermen getoond; zo ook de Gallery-versie, de LG OLED GX, waar de 'x' voor 10 staat. Geen wallpaper, maar extreem dun, ondanks dat alle hardware en de zelfs innovatieve ophangbeugel in het scherm verwerkt zijn. De beugel zorgt er tevens voor dat het scherm echt volledig vlak tegen de muur hangt. Daarnaast is het scherm ook minimalitisch, dus geen speakers of grote bezels die het scherm ontsieren. Hij staat in pre-order en wordt naar verwachting begin mei geleverd. De LG OLED 77GX.

    Op de CES 2020 waren ook al enkele Microled's te zien, maar die zijn momenteel nog niet echt voor de consument en tergend duur, maar over een paar jaar zal deze OLED vast wel weer vervangen worden voor een MIcroled, want die combineren de voordelen van OLED en LCD en zijn zelfs modulair. Je kunt al een scherm opbouwen tot 219", als je een bank berooft. Dat is het nadeel van OLED, ze zijn uitontwikkeld. En omdat LG displays (niet te verwarren met LG electronics) een monopolie heeft, maar niet veel productie-mogelijkheden, zal er weinig ontwikkeling zijn. Microled wordt inmiddels omarmd door meerdere merken. Daarnaast snakken landen als Korea naar een alternatief voor LCD, aangezien ze daar geen geld meer mee kunnen verdienen. Het zou daarom snel kunnen gaan met Microled voor de consument tegen betaalbare prijzen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 25-02-2020 om 19:19
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #1057

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ondanks 3D toch wel een belangrijk punt was om niet up te graden, lijkt langzaamaan toch die tijd aangebroken.

    Eerste reden was dat ik toch echt groter wou. Minimaal 77", maar dat houdt in dat het voortreffelijke 3D, wat na dit model, het daglicht niet meer zal gaan zien. Daarmee is mijn gehele 3D-collectie min of meer rijp voor de schroot...

    Reden twee is dat mijn scherm nu toch aan het 'inbranden' is. Nou ja, het is geen inbranden, maar OLED is organisch, dat houd in dat sommige kleuren minder fel licht geven op plekken waar het veel gebruikt is dan andere. Het grootste probleem is rood en dan met name van LG eigen Netflix app. Kijk je iets met rood of opgebouwd uit rood, dan zie je het duidelijk en soms dus helemaal niet; afhankelijk van het beeld. Het heeft dus niks te maken met langdurig een statisch beeld tonen, maar meer hoe vaak. Ik gebruik mijn scherm dagelijks als pc-monitor en dat zie ik totaal niet terug. Alleen rood is dus op sommige plekken minder fel en dat zie je als donkere vlekken of in mijn geval de tekst 'Netfilx' wat je ziet als je browsed door de catalogus. Nogmaals, het is in 90% van de gevallen niet eens te zien en als je soms online kijkt kan het echt veel erger. Het treft ook vooral de oudere 6- en 7-series. De nieuwe zijn daar veel minder gevoelig voor, maar aangezien het organisch is zal het altijd een issue zijn. Wil je testen of jouw scherm ook aangetast is geef dan een volledig rood plaatje weer en check of je wat ziet.

    Nu heb ik meestal maar een klein excuus nodig en was 3D de reden waarom ik niet eerder van slag ging. Nu was ik al aan het kijken voor zo'n wallpaper-OLED, maar die immense, onnodige soundbar houdt me tegen, naast de prijs. maar op de CES 2020 werden LG's nieuwe schermen getoond; zo ook de Gallery-versie, de LG OLED GX, waar de 'x' voor 10 staat. Geen wallpaper, maar extreem dun, ondanks dat alle hardware en de zelfs de innovatieve ophangbeugel in het scherm verwerkt zijn. De beugel zorgt er tevens voor dat het scherm echt volledig vlak tegen de muur hangt. Daarnaast is het scherm ook minimalitisch, dus geen speakers of grote bezels die het scherm ontsieren. Hij staat in pre-order en wordt naar verwachting begin mei geleverd. De LG OLED 77GX.

    Op de CES 2020 waren ook al enkele Microled's te zien, maar die zijn momenteel nog niet echt voor de consument en tergend duur, maar over een paar jaar zal deze OLED vast wel weer vervangen worden voor een MIcroled, want die combineren de voordelen van OLED en LCD en zijn zelfs modulair. Je kunt al een scherm opbouwen tot 219", als je een bank berooft. Dat is het nadeel van OLED, ze zijn uitontwikkeld. En omdat LG displays (niet te verwarren met LG electronics) een monopolie heeft, maar niet veel productie-mogelijkheden, zal er weinig ontwikkeling zijn. Microled wordt inmiddels omarmd door meerdere merken. Daarnaast snakken landen als Korea naar een alternatief voor LCD, aangezien ze daar geen geld meer mee kunnen verdienen. Het zou daarom snel kunnen gaan met Microled voor de consument tegen betaalbare prijzen.


    3D is vooralsnog de enige rede dat ik mijn scherm niet wegdoe. Ik zou het verschrikkelijk vinden dit te moeten missen, want vind het een zeer grote toevoeging.

    Maar 1 ding is wel een probleem idd. Heb een 65 inch, maar ben eind 2018 verhuist naar een huis met een 1m bredere woonkamer. Sindsdien doet het dus al stiekem pijn dat mijn scherm voor mijn gevoel "kleiner" is geworden door de grotere afstand hahaha

    maar ik hak de knoop nog niet door voorlopig...
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  8. #1058

    Standaard

    Zie mijn bericht #1046 op de vorige pagina van dit topic. LG heeft het inbranden (ook de rode kleur) netjes opgelost met een nieuw scherm. Maar ik kan je beslissing helemaal volgen, 3D wordt niet meer gemaakt en een 77 inch scherm geeft een nog beter bioscoopgevoel. Wellicht ga ik er ook eens aan geloven. Ben benieuwd naar je bevindingen.
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

  9. #1059

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    3D is vooralsnog de enige rede dat ik mijn scherm niet wegdoe. Ik zou het verschrikkelijk vinden dit te moeten missen, want vind het een zeer grote toevoeging.

    Maar 1 ding is wel een probleem idd. Heb een 65 inch, maar ben eind 2018 verhuist naar een huis met een 1m bredere woonkamer. Sindsdien doet het dus al stiekem pijn dat mijn scherm voor mijn gevoel "kleiner" is geworden door de grotere afstand hahaha

    maar ik hak de knoop nog niet door voorlopig...
    Gewoon dichterbij gaan zitten. Bankstel (of wat dan ook waar je op zit) niet meer standaard tegen de muur maar midden in de woonkamer. Doen wij ook al jaren.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #1060
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mijn oude tv gaat naar mijn vader, dus misschien laat ik er alsnog een nieuw scherm inzetten, maar de man ziet en hoort niet eens zo goed meer, dus of hij er voordeel aan heeft..? 3D zal ik zeker missen, maar ik merk dat ik dat toch steeds minder kijk, steeds meer ertegenop zie om die brillen op te zetten en te dubbeldippen. Het is een beetje als een groot bubbelbad hebben, maar er nooit meer in zitten, maar in theorie is het heerlijk. Daarnaast wil ik al sinds dag en douw alleen de allerbeste kwaliteit en ik merk dat ik steeds blijer ben met UHD met HDR of DV. DVD was al snel niet goed genoeg meer, en BD begint die kant op te gaan. Koop alleen nog UHD dus.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #1061

    Standaard

    Ja en toch zou het veel beter moeten zijn, dat is het ook, maar toch wel korrelig (grain) en dat valt mij tegen, ondanks dat dat volgens beweringen de keuze van de maker is.
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

  12. #1062

    Standaard

    Hee claudio

    gefeliciteerd alvast

    de nieuwere modellen hebben ook meer helderheid dan de 2016 modellen

    er zit tonemapping op en dat scheeld al veel

    ik vind de vooruitgang van de lg 65e6 naar lg 77c8 een zeer grote stap
    ik ben ook helemaal niet verdrietig om de 3d die ik nu mis
    de grote die je terugkrijgt maakt zoveel goed
    Laatst aangepast door raymen : 24-02-2020 om 17:41
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  13. #1063
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    3D is vooralsnog de enige rede dat ik mijn scherm niet wegdoe. Ik zou het verschrikkelijk vinden dit te moeten missen, want vind het een zeer grote toevoeging.

    Maar 1 ding is wel een probleem idd. Heb een 65 inch, maar ben eind 2018 verhuist naar een huis met een 1m bredere woonkamer. Sindsdien doet het dus al stiekem pijn dat mijn scherm voor mijn gevoel "kleiner" is geworden door de grotere afstand hahaha

    maar ik hak de knoop nog niet door voorlopig...
    Mijn kamer is - gelukkig - niet klein, integendeel en dan staat mijn bank inderdaad nog meer in de kamer. Ook fijn voor de surroundbubble en op best een prima kijkafstand. 1.78:1 is dan best indrukwekkend, maar 2.35:1 weer minder. Daar verwacht ik meer cinema-effect. Het kan mij niet groot genoeg.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #1064
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    Hee claudio

    gefeliciteerd alvast

    de nieuwere modellen hebben ook meer helderheid dan de 2016 modellen

    er zit tonemapping op en dat scheeld al veel

    ik vind de vooruitgang van de lg 65e6 naar lg 77c8 een zeer grote stap
    ik ben ook helemaal niet verdrietig om de 3d die ik nu mis
    de grote die je terugkrijgt maakt zoveel goed
    Thanks, ik hoop ook wel op wat verbetering in beeldkwaliteit en vooral groter. Nu moeten mijn speakers die mooi (met in de muur verwerkte kabels) naast de tv hangen wel verkassen. Maar ja, na de komst van plafondspeakers ging het mooi weggewerken van de speakersnoeren toch al niet meer op. Ben wel blij dat er geen speakers meer aan de tv hangen die ik toch niet gebruik, hang hij effectief toch weer iets lager, wat ik beter vind, zeker nu het scherm groter wordt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #1065

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Mijn kamer is - gelukkig - niet klein, integendeel en dan staat mijn bank inderdaad nog meer in de kamer. Ook fijn voor de surroundbubble en op best een prima kijkafstand. 1.78:1 is dan best indrukwekkend, maar 2.35:1 weer minder. Daar verwacht ik meer cinema-effect. Het kan mij niet groot genoeg.
    Overloper.

    Grapje hoor Claudio , gefeliciteerd! Knap dat je de knop kon doorhakken. Zoals ergens op het forum vermeld, heb ik al ook in de (sterke) verleiding gestaan vanwege het grotere formaat, maar 3D houdt mij echt nog tegen. Als ik weer een stukje van zo'n Jungle Book in 3D zie.... Ik ben zelfs een tijdje actief op zoek geweest naar een 77' E6, maar niets kunnen vinden.

    Hoe lang ik de verleiding nog kan weerstaan, weet ik nog niet. Ik zie wel dat mijn koopgedrag anders is dan die van jou. Ik koop nog heel veel op blu-ray omdat die films niet (en waarschijnlijk nooit) op UHD uit zijn. Ik koop zelfs af en toe nog een DVD, omdat dat dan het beste formaat is waarop die specifieke film uit is gekomen. Alleen UHD's kopen; ik zou het nog niet kunnen.

    Het is aan jou wel toevertrouwd om straks een nieuw topic aan te maken van je nieuwe tv, met daarin je bevindingen .

  16. #1066
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dank je. Ik koop überhaupt niet zo heel veel meer, dus dan is het makkelijker. Ik ga vast nog wat 3D-titels opnieuw kijken, maar ook met smart uitkijken naar de nieuwe tv en wie weet een recensie schrijven. Voor 3D dan maar wat vaker naar de bioscoop. Ach ja, ik heb het 3D-homecinema-hoogtepunt in ieder geval meegemaakt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #1067

    Standaard

    Waar heb je 'm in preorder staan Claudio? Ik zit te zoeken, maar zie nog nergens iets van een preorder.

  18. #1068
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Bij PlatteTV via email-correspondentie. Is weer eens wat anders dan Whatsapp. Die hadden inside information. Amerikaanse LG site heeft wel al specs en zo. Nederlandse site (nog) niet. Maar standaard komen ze rond die tijd ook steevast uit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #1069

    Standaard

    Als je zo graag thuis een bioscoopervaring wil hebben, waarom koop je dan geen projector? Lijkt me een stuk goedkoper.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #1070
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Omdat dat niet in de buurt komt van OLED. Dus wel groter, maar zonder concessies.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #1071

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Bij PlatteTV via email-correspondentie. Is weer eens wat anders dan Whatsapp. Die hadden inside information. Amerikaanse LG site heeft wel al specs en zo. Nederlandse site (nog) niet. Maar standaard komen ze rond die tijd ook steevast uit.
    Apart, die had ik van de week al via de chat benaderd, maar toen wist degene die mij hielp van niets. Nou ja, we zullen het zien.

  22. #1072

    Standaard

    @ Claudio, jammer dat je tegen een de van de organische problemen van W-OLED aanloopt.
    Maar van niveau om te kunnen constateren dat W-OLED net als PDP een tussen oplossing is, die ook de “way of the doddo” zal volgen op een niet al te lange termijn.
    Je krijgt met de nieuwe reeks door het ontbreken van het 3D filter en de betere beeldprocessor wel wat meer helderheid iets beter beeld. Als je voor een beterbeeld gaat kun je beter een Sony of Panasonic nemen, want hun beeldprocessoren staan op een veel hoger niveau.
    Jammer dat je toch weer voor een W-OLED gaat, want er zijn andere opties die je o.a. 3D snel doen vergeten
    En ja “size does matter”, maar pas op want een groter scherm went erg snel en werkt verslavend L
    (heb ik ook onlangs weer gemerkt, alhoewel het dit keer maar 2”was)

    Succes met je aankoop en geniet ervan.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ondanks 3D toch wel een belangrijk punt was om niet up te graden, lijkt langzaamaan toch die tijd aangebroken.

    Eerste reden was dat ik toch echt groter wou. Minimaal 77", maar dat houdt in dat het voortreffelijke 3D, wat na dit model, het daglicht niet meer zal gaan zien. Daarmee is mijn gehele 3D-collectie min of meer rijp voor de schroot...

    Reden twee is dat mijn scherm nu toch aan het 'inbranden' is. Nou ja, het is geen inbranden, maar OLED is organisch, dat houd in dat sommige kleuren minder fel licht geven op plekken waar het veel gebruikt is dan andere. Het grootste probleem is rood en dan met name van LG eigen Netflix app. Kijk je iets met rood of opgebouwd uit rood, dan zie je het duidelijk en soms dus helemaal niet; afhankelijk van het beeld. Het heeft dus niks te maken met langdurig een statisch beeld tonen, maar meer hoe vaak. Ik gebruik mijn scherm dagelijks als pc-monitor en dat zie ik totaal niet terug. Alleen rood is dus op sommige plekken minder fel en dat zie je als donkere vlekken of in mijn geval de tekst 'Netfilx' wat je ziet als je browsed door de catalogus. Nogmaals, het is in 90% van de gevallen niet eens te zien en als je soms online kijkt kan het echt veel erger. Het treft ook vooral de oudere 6- en 7-series. De nieuwe zijn daar veel minder gevoelig voor, maar aangezien het organisch is zal het altijd een issue zijn. Wil je testen of jouw scherm ook aangetast is geef dan een volledig rood plaatje weer en check of je wat ziet.

    Nu heb ik meestal maar een klein excuus nodig en was 3D de reden waarom ik niet eerder van slag ging. Nu was ik al aan het kijken voor zo'n wallpaper-OLED, maar die immense, onnodige soundbar houdt me tegen, naast de prijs. maar op de CES 2020 werden LG's nieuwe schermen getoond; zo ook de Gallery-versie, de LG OLED GX, waar de 'x' voor 10 staat. Geen wallpaper, maar extreem dun, ondanks dat alle hardware en de zelfs innovatieve ophangbeugel in het scherm verwerkt zijn. De beugel zorgt er tevens voor dat het scherm echt volledig vlak tegen de muur hangt. Daarnaast is het scherm ook minimalitisch, dus geen speakers of grote bezels die het scherm ontsieren. Hij staat in pre-order en wordt naar verwachting begin mei geleverd. De LG OLED 77GX.

    Op de CES 2020 waren ook al enkele Microled's te zien, maar die zijn momenteel nog niet echt voor de consument en tergend duur, maar over een paar jaar zal deze OLED vast wel weer vervangen worden voor een MIcroled, want die combineren de voordelen van OLED en LCD en zijn zelfs modulair. Je kunt al een scherm opbouwen tot 219", als je een bank berooft. Dat is het nadeel van OLED, ze zijn uitontwikkeld. En omdat LG displays (niet te verwarren met LG electronics) een monopolie heeft, maar niet veel productie-mogelijkheden, zal er weinig ontwikkeling zijn. Microled wordt inmiddels omarmd door meerdere merken. Daarnaast snakken landen als Korea naar een alternatief voor LCD, aangezien ze daar geen geld meer mee kunnen verdienen. Het zou daarom snel kunnen gaan met Microled voor de consument tegen betaalbare prijzen.
    "A man's got to know his limitations", ...

  23. #1073

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    @ Claudio, jammer dat je tegen een de van de organische problemen van W-OLED aanloopt.
    Maar van niveau om te kunnen constateren dat W-OLED net als PDP een tussen oplossing is, die ook de “way of the doddo” zal volgen op een niet al te lange termijn.
    Je krijgt met de nieuwe reeks door het ontbreken van het 3D filter en de betere beeldprocessor wel wat meer helderheid iets beter beeld. Als je voor een beterbeeld gaat kun je beter een Sony of Panasonic nemen, want hun beeldprocessoren staan op een veel hoger niveau.
    Jammer dat je toch weer voor een W-OLED gaat, want er zijn andere opties die je o.a. 3D snel doen vergeten
    En ja “size does matter”, maar pas op want een groter scherm went erg snel en werkt verslavend L
    (heb ik ook onlangs weer gemerkt, alhoewel het dit keer maar 2”was)

    Succes met je aankoop en geniet ervan.
    Welke scherm heb je zelf Hombre? Een Sony of Pana OLED?

  24. #1074
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    @ Claudio, jammer dat je tegen een de van de organische problemen van W-OLED aanloopt.
    Maar van niveau om te kunnen constateren dat W-OLED net als PDP een tussen oplossing is, die ook de “way of the doddo” zal volgen op een niet al te lange termijn.
    Je krijgt met de nieuwe reeks door het ontbreken van het 3D filter en de betere beeldprocessor wel wat meer helderheid iets beter beeld. Als je voor een beterbeeld gaat kun je beter een Sony of Panasonic nemen, want hun beeldprocessoren staan op een veel hoger niveau.
    Jammer dat je toch weer voor een W-OLED gaat, want er zijn andere opties die je o.a. 3D snel doen vergeten
    En ja “size does matter”, maar pas op want een groter scherm went erg snel en werkt verslavend L
    (heb ik ook onlangs weer gemerkt, alhoewel het dit keer maar 2”was)

    Succes met je aankoop en geniet ervan.
    Dank je wel.

    Als je een scherm wilt kopn waar je nog jarenlang plezier van wilt hebben, dan is de OLED-techniek wellicht geen goede keus, ondanks dat het wel verbeterd is. Hij zal waarschijnlijk iets langer mee gaan. Dit zal wel de laatste OLED zijn die ik koop. In mijn geval niet erg, want meestal vervang ik hem relatief snel. Nu was groter al een paar jaar een wens, maar ik hoop op een goede, snelle ontwikkeling van Microled. Voor als het weer tijd is. Of het weer - door verslaving - groter moet...

    Ik vind daarnaast de software en gebruiksvriendelijk van LG erg fijn. Panasonic en Sony gebruiken uiteraard LG-schermen, waarvan de Panasonic geen HDMI 2.1 biedt en geen 77". Sony heb ik, maar vind ik niet erg fijn in gebruik. De kwaliteitsverschillen zijn dus minimaal. Dan komt voorkeur om de hoek kijken.

    Nu maar hopen dat Corona geen roet in de levertijd gooit .
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 02-03-2020 om 02:47
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #1075

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Welke scherm heb je zelf Hombre? Een Sony of Pana OLED?
    Nee geen OLED

    Maar wel HDMI 2.1 op de CB
    https://www.homecinemamagazine.nl/20...-je-het-nodig/
    "A man's got to know his limitations", ...

Pagina 43 van 46 EersteEerste ... 333940414243444546 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •