Pagina 21 van 22 EersteEerste ... 11171819202122 LaatsteLaatste
De resultaten 501 tot 525 van 544 worden weergegeven.

Discussie: Laserdiscs

  1. #501

    Standaard

    IK heb wel het email adres van de persoon die ik zoek, maar dat werkt niet. Heeft iemand actuele contact gegevens van Nico de Vries uit Ridderkerk. Wellicht zit hij hier op het forum.

  2. #502

    Standaard

    Je bedoelt n.de.vries.1@hetnet.nl ?
    Die is te vinden als je zoekt op: "Nico de Vries" Laserdisc

    Dit zal m wel niet zijn: http://www.nicodevries.com

    Heb zelf geen Facebook, maar misschien is ie daar wel te vinden?

  3. #503

    Standaard

    Maar die email doet het dus niet...

  4. #504

    Standaard

    Iemand anders die een laserdiscspeler kan nakijken? Geloof niet dat het een groot probleem is.

  5. #505

    Standaard

    Even een heul oude draad naar boven schoppen.
    Zijn er hier nog Laserdisc liefhebbers over?
    Of worden we met uitsterven bedreigd?
    Live Long and Prosper

  6. #506

    Standaard

    Ik heb er nog steeds een heleboel maar ik draai ze nooit meer... Ook geen LD-speler meer aangesloten (is trouwens ook kapot...)
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  7. #507

    Standaard

    Ik heb er hier ook nog wel enkele tientallen, daarnaast een Pioneer DVL-919 LD speler die helaas defect is.
    Heb nog wel een werkende oudere speler van Pioneer die ik nog wel eens aansluit,.. Puur uit nostaligie, want de kwaliteit van LaserDisc is echt niet meer van deze dag.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  8. #508

    Standaard

    Ik heb ook een aardige Laserdisc collectie een paar honderd...

  9. #509

    Standaard

    meer niet?
    Live Long and Prosper

  10. #510

    Standaard

    Ja, hier! Heb ongeveer 150 stuks en af en toe komt er wat bij.

  11. #511

    Standaard

    Kan ze jammer genoeg niet meer spelen.
    Mijn laserdisc speler blijft hangen als ik er een plaat in doet en spuugt hem dan weer uit.

    Erg jammer... want keek nog al eens een laserdisc.
    Ik heb een Pioneer CLD-D925.

  12. #512

    Standaard

    Ik heb wel eens een speler gehad en wat laserdiscs maar ik vond de beeldkwaliteit zo abominabel slecht dat zelfs de nostalgie en de mooie verpakkingen me niet geboeid konden houden voor dit formaat.

  13. #513

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik heb wel eens een speler gehad en wat laserdiscs maar ik vond de beeldkwaliteit zo abominabel slecht dat zelfs de nostalgie en de mooie verpakkingen me niet geboeid konden houden voor dit formaat.
    Is natuurlijk wel een product van ruim 35 jaar oud, destijds een veel beter alternatief dan VHS.

    Het afwijkende "lompe" formaat van 30 cm maakt het ook dat de spelers zwaar en lomp zijn uitgevoerd waardoor ze relatief gevoelig zijn voor mechanische defecten.
    Deze mechanische defecten zijn echter vaak eenvoudig zelf te repareren door middel van wat smering of het vervangen van een uitgedroogde aandrijfriem.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  14. #514

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Is natuurlijk wel een product van ruim 35 jaar oud, destijds een veel beter alternatief dan VHS.

    Het afwijkende "lompe" formaat van 30 cm maakt het ook dat de spelers zwaar en lomp zijn uitgevoerd waardoor ze relatief gevoelig zijn voor mechanische defecten.
    Deze mechanische defecten zijn echter vaak eenvoudig zelf te repareren door middel van wat smering of het vervangen van een uitgedroogde aandrijfriem.
    Zou dat ook het probleem van mij kunnen zijn?
    Ben dus wel niet technisch in dat soort dingen.

  15. #515

    Standaard

    Ik heb de laserdisc speler dus weer aan de praat gekregen.
    het was een soort klein v snaartje dat vervangen moest worden en dat ging vrij gemakkelijk.

    Nu heb ik weer een aantal films kunnen kijken en zelfs een tiental weer aangekocht.

    Ben altijd nog op zoek naar de Superman films op laserdisc..

  16. #516

    Standaard

    Ik heb weer een aantal laserdiscs aangeschaft.









    Laatst aangepast door Driekus : 14-01-2021 om 18:05

  17. #517

    Standaard

    Grappig, had geen idee dat ze The X Files ook op Laserdisc hadden uitgebracht.

  18. #518

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Grappig, had geen idee dat ze The X Files ook op Laserdisc hadden uitgebracht.
    in Japan zijn seizoen 1 t/m 7 uit gekomen op laserdisc
    en in amerika meestal 2 afl op een laserdisc daarvan zijn er een 20 tal
    Laatst aangepast door Driekus : 14-01-2021 om 19:22

  19. #519

    Standaard

    Bij gebrek aan beter heb ik onlangs de laserdisc van True Lies maar eens uit z'n verpakking gehaald.
    Was zelfs nog geseald!
    Heb de versie met DTS geluid en die zag er nog best aardig uit en klonk fantastisch.

    Heb zelf ook een CLD-D925 die ik via de svideo uitgang op de svideo ingang van mijn receiver (een van de laatste Onkyo's die dit nog had) heb aangesloten.
    Deze laat ik dan upscalen naar 4K icm wat andere tweaks.
    Het resultaat is dan best naar te kijken.
    Maar bij de oudere platen, zeker de Laservision, kan een extra nostalgische bril opzetten geen kwaad...

    Heb ook nog steeds het voornemen om een keer m'n AC3 demodulator te gaan aansluiten zodat ik ook weer Dolby Digital platen in volle glorie kan bekijken.
    Geluid was destijds nl. al dik in orde. LD's met AC3 of DTS klonken dan ook beter dan hun DVD tegenhangers.

    Wisten jullie overigens dat er ook een HD Laserdisc formaat is geweest, zie o.a. HIER.

  20. #520

    Standaard

    Geweldig om af en toe een LD te kijken en te horen.. Heb de mijne ook weer aangesloten op mijn plasmascherm. Vooral de DTS versies klinken beter dan menig dvd. Een deel van Die Hard 3 (DTS) gekeken
    En ja, ik ken ook de HD versie, ben ik niet gaan verzamelen. Schijven en de apparatuur zijn prijzig maar mooi om te zien.

    Groeten, Peter

  21. #521

    Standaard

    Nooit geweten over de HD versie...
    Ik kijk ook regelmatig een Laserdisc.
    Ik heb er ook veel plezier van maar ik kan geen DTS ervan luisteren.. jammer genoeg.
    Vooral de mooie artwork vind ik een lust voor het oog.
    Ik heb een erg mooie versie van Wild Palms en The Ten Commandments.

    Mijn laserdisc staat aangesloten via een HDMI converter of zoiets..
    Op de laserdisc met scart naar een composiet aansluiting en dan via de HDMI converter met HDMI naar de tv.
    Heb er niet veel verstand van maar zie de foto.

  22. #522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ik heb er ook veel plezier van maar ik kan geen DTS ervan luisteren.. jammer genoeg.
    Waarom zou je dat niet kunnen?
    Heb je geen receiver?

    De speler heeft een optische uitgang, mocht je receiver geen optisch ingang hebben dan heeft ie vast wel een coaxiale digitale ingang.
    Daarvoor zijn dan weer convertertjes te koop die het optische signaal omzetten in coaxiaal.

    Ben je ook bekend met de Laserdisc database op lddb.com?
    Daar zijn ook tweedehands platen te vinden, ook van Nederlandse verkopers.
    Schrik niet van de prijzen die nog af en toe gevraagd worden!
    Voor de DTS versie van Blade wordt nu bijvoorbeeld 250 dollar gevraagd!
    En de vanaf prijs van The Beach is zelfs $699,99...
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 29-01-2021 om 13:50

  23. #523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Waarom zou je dat niet kunnen?
    Heb je geen receiver?

    De speler heeft een optische uitgang, mocht je receiver geen optisch ingang hebben dan heeft ie vast wel een coaxiale digitale ingang.
    Daarvoor zijn dan weer convertertjes te koop die het optische signaal omzetten in coaxiaal.

    Ben je ook bekend met de Laserdisc database op lddb.com?
    Daar zijn ook tweedehands platen te vinden, ook van Nederlandse verkopers.
    Schrik niet van de prijzen die nog af en toe gevraagd worden!
    Voor de DTS versie van Blade wordt nu bijvoorbeeld 250 dollar gevraagd!
    En de vanaf prijs van The Beach is zelfs $699,99...

    Ja ik heb een digitale aansluiting maar geef dat dan de DTS door?
    Ik had gelezen dat je daar een speciale iets voor nodig had.

    Ja ik heb ook een lddb profiel. madonnafreak
    En koop er af en toe nog wel eens wat bij nederlandse verkopers.
    Ik heb er ongeveer 270 nu
    Waarvan een aantal dts maar ook gewoon ac3 geluid... is dat 5.1?

  24. #524

    Standaard

    Ik moet hier ergens op zolder ook nog een verzameling laserdiscs hebben liggen. Kan ze niet meer afspelen want ik heb geen speler meer. De Sony die ik had, is stukgegaan en is volgens mij jaren geleden door mij naar het grof vuil gebracht. Ik zal eens kijken waar ze zijn. Misschien dat ik één van jullie nog blij kan maken voor een schappelijk prijsje?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #525

    Standaard

    Moet je goed kijken of er misschien waardevolle tussen zitten; geloof dat die van Star Wars of Blade Runner nog aardig wat opbrengen.

Pagina 21 van 22 EersteEerste ... 11171819202122 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •