Pagina 15 van 28 EersteEerste ... 511121314151617181925 ... LaatsteLaatste
De resultaten 351 tot 375 van 679 worden weergegeven.
  1. #351

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    (...) Enigste wat ik echter niet snap, is dat ze met boxen zoals deze, of met een vervanging er van, ze deze niet versturen met Track 'n Trace, zodat alles te volgen is en het dus niet weer kwijt raakt.
    Je kunt bij Zavvi (ik neem aan dat je daarop doelt) toch ook voor verzending mét Track & Trace kiezen? Kost je wel iets meer, maar als dat je meer geruststelt zou ik daar zeker voortaan voor kiezen.

    Standaard verzending (5-10 werkdagen) = €1,49
    Verzending met tracking (4-6 werkdagen) = €5,99

    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Je kunt bij Zavvi (ik neem aan dat je daarop doelt) toch ook voor verzending mét Track & Trace kiezen? Kost je wel iets meer, maar als dat je meer geruststelt zou ik daar zeker voortaan voor kiezen.

    Standaard verzending (5-10 werkdagen) = €1,49
    Verzending met tracking (4-6 werkdagen) = €5,99

    Dat had gekund, maar Zavvi had ook net als bijvoorbeeld Amazon standaard met Tracking kunnen werken, dan was er minder gedoe geweest dan nu, toch? Veel webwinkels hebben dat automatisch & daarmee heb je wat meer zekerheid.

  3. #353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tuurlijk, maar dit wordt gewoon afgeschreven. Vind het juist service als een webshop dit soort edities achter de hand houdt om gedupeerde klanten schadeloos te stellen. Ik heb zelf de reguliere US versie binnen. Van heel wat films wil ik wel een LE of een boxset, maar van deze hoefde dat niet persé.
    Ik heb ondertussen mail ontvangen met daarin de boodschap, dat ze niet weten of en wanneer ze hem nog binnen (kunnen) krijgen. Dit vind ik erg raar, want mij is een vervanging beloofd. Als ze dat zeggen, mag ik er toch vanuit gaan dat ze die nog hebben, of tenminste nog aan kunnen komen. Nu is het in ieder geval nog veel langer wachten & dan is het nog maar de vraag of ik hem krijg. Want op EBAY ben je al gauw rond de € 100 kwijt of meer.

  4. #354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dat had gekund, maar Zavvi had ook net als bijvoorbeeld Amazon standaard met Tracking kunnen werken, dan was er minder gedoe geweest dan nu, toch? Veel webwinkels hebben dat automatisch & daarmee heb je wat meer zekerheid.
    Dat is een beetje flauw, ze bieden die optie maar die heb je zelf niet gekozen (zou ik zelf wel doen bij zo'n LE). Neem niet weg dat het ook met de eerste optie moet aankomen, maar het zijn vreemde tijden met de post....

  5. #355

    Standaard

    Groot was mijn verbazing toen ik gisteren van postNL een stapel pakketjes kreeg, waaronder mijn originele bestelling bij JPC.de (die 6-11 verzonden was maar nooit aangekomen) en de nazending daarvan (die medio december verstuurd was vanuit Duitsland als compensatie voor het verlies van de eerste, maar die ik ook al had opgegeven...). Heel gek. Latere bestellingen bij hen waren gewoon - zoals altijd - binnen 3 dagen binnen.

  6. #356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is een beetje flauw, ze bieden die optie maar die heb je zelf niet gekozen (zou ik zelf wel doen bij zo'n LE).
    Wanneer kun je bij Zavvi kiezen voor verzenden met tracking, want als ik iets wil bestellen dan kan ik alleen de standaard verzendoptie selecteren?

  7. #357

    Standaard

    Vanmiddag mijn UHD Steelbook ontvangen van ''Godzilla (2014)'' & deze is zonder naheffing aangekomen gelukkig. Prijs was inclusief verzendkosten € 32,48.

  8. #358

    Standaard

    bij mij gaan de bestellingen bij Zavvi tot nu toe ook zonder problemen

    Heb alleen 2 titels besteld die blijkbaar toch uit Amerika komen volgens de tracking (2 4K titels van Severin films, Amerikaans label, vond het al vreemd dat deze op de Zavvi site stonden)

    Gaat via DHL, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen..
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  9. #359

    Standaard

    1 juli 2021 komt met rasse schreden dichterbij en zal een grote impact hebben op bestellingen van buiten de EU (Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, China etc.), nu de vrijstellingsgrens van 22 euro komt te vervallen. Naast de BTW van het ontvangende land ga je voor ieder pakket ook inklaringskosten betalen. Hoe hoog die zijn, hangt van de vervoerder af, maar reken maar op zo'n 10 tot 15 euro per zending. In veel gevallen zul je een betaalverzoek van de vervoerder ontvangen om deze vooraf te voldoen, anders wordt de zending niet bezorgd. Wel blijft de grens van 150 euro gelden m.b.t. invoerrechten. Daaronder ben je geen invoerrechten verschuldigd. Een bestelling van een Blu-ray uit de UK van bijvoorbeeld £ 8.00 wordt dan gelet op de inklaringskosten wel een dure grap, lijkt me. Dan kun je beter meerdere tegelijk bestellen, lijkt me.
    Voor bestellingen van goederen binnen de EU (bijv. uit Duitsland, Frankrijk) heb ik begrepen dat er geen inklaringskosten van toepassing zijn. Mocht ik abuis zijn, dan hoor ik dat graag.
    In hoeverre webwinkels als Amazon deze inklaringskosten al vooraf in rekening brengen (en afdragen aan de vervoerder) weet ik niet. In ieder geval gaat ieder pakket uit een niet-EU land straks langs de douane, ongeacht de waarde.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #360

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    1 juli 2021 komt met rasse schreden dichterbij en zal een grote impact hebben op bestellingen van buiten de EU (Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, China etc.), nu de vrijstellingsgrens van 22 euro komt te vervallen. Naast de BTW van het ontvangende land ga je voor ieder pakket ook inklaringskosten betalen. Hoe hoog die zijn, hangt van de vervoerder af, maar reken maar op zo'n 10 tot 15 euro per zending. In veel gevallen zul je een betaalverzoek van de vervoerder ontvangen om deze vooraf te voldoen, anders wordt de zending niet bezorgd. Wel blijft de grens van 150 euro gelden m.b.t. invoerrechten. Daaronder ben je geen invoerrechten verschuldigd. Een bestelling van een Blu-ray uit de UK van bijvoorbeeld £ 8.00 wordt dan gelet op de inklaringskosten wel een dure grap, lijkt me. Dan kun je beter meerdere tegelijk bestellen, lijkt me.
    Voor bestellingen van goederen binnen de EU (bijv. uit Duitsland, Frankrijk) heb ik begrepen dat er geen inklaringskosten van toepassing zijn. Mocht ik abuis zijn, dan hoor ik dat graag.
    In hoeverre webwinkels als Amazon deze inklaringskosten al vooraf in rekening brengen (en afdragen aan de vervoerder) weet ik niet. In ieder geval gaat ieder pakket uit een niet-EU land straks langs de douane, ongeacht de waarde.
    In de EU is vrij verkeer van goederen en diensten, dus daar verandert helemaal niks. Voor bestellingen boven de 22 euro gaat er ook helemaal niks veranderen en ja bij Amazon kun je vooraf een import deposit fee betalen en komen er geen inklaringskosten bij, zoals het nu ook al gaat bij bestellingen boven de 22 euro.

  11. #361

    Standaard

    In het geval van Amazon veranderd er inderdaad helemaal niets in vergelijking met afgelopen jaren, Amazon verrekend de BTW al lange tijd automatisch bij het afrekenen,.. dus BTW van het land van aankoop er af en BTW van het land van bestemming er op.
    Inklaringskosten zijn simpelweg gewoon kosten die de vervoerder moet maken als die BTW niet op voorhand verrekend is.

    Op dit moment hebben we bij Amazon UK dankzij de Brexit juist een voordeel omdat voor zendingen onder de €22 geen Nederlandse/Belgische BTW hoeft te worden betaald terwijl de Britse BTW er al wel af is gehaald.
    Vanaf 1 juli vervalt de vrijstelling en gaan we weer terug naar de situatie zoals van voor 1 januari.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  12. #362

    Standaard

    Webshops (niet de vervoerder) moeten vanaf 1 juli van te voren die btw afdracht regelen. Daar horen kosten bij maar of dat dan ook €10-15 per verzending is, is de vraag. Zoveel rekent amazon niet bijvoorbeeld. En webshops die zo'n bedrag wel rekenen zien hun klanten rap naar de concurrent vertrekken. Ik denk dat veel niet-EU stores na 1 juli gewoon niet meer aan klanten met een EU-adres leveren.

    Wat ik zelf vervelend vind zijn de monopoliewinkels, bijv webstores van artiesten met exclusieve producten (qua muziek bijv de stores van Pet Shop Boys, New Order, Erasure, Bright Light Bright Light). Die zitten vaak (in mijn geval) in de UK en items zijn op zich redelijk geprijsd (bijv dubbel coloured vinyl voor £22) maar komen al snel boven de €22 uit. Aan btw aanpassen (of de UK VAT eraf halen) doen ze niet, verzendkosten zijn vaak torenhoog buiten de UK (>£10) en zonder track en trace, en daar komt dan (tot 1 juli) nog eens 21% over het aankoopbedrag incl verzendkosten plus €12,50 bij. Dan wordt het wel een erg dure grap en er is geen alternatief want veel items kun je alleen daar kopen. Benieuwd hoe dit soort winkels het na 1 juli gaan oplossen.

    De kleine lettertjes van dit soort artist stores wekken niet de indruk dat daar snel iets in gaat veranderen. Op social media wel al eens een respons gehad waarin dan staat dat zij er ook niks aan kunnen doen dat er die Brexit is, en dat ze niet op ieder continent een webshop kunnen openen.

  13. #363
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Het zijn niet alleen de exclusieve stores, die je gewoon als EU burger de UK BTW aanrekenen, ook de webshops van Eureka en 88 Films doen dit. Als ik ze contacteerde, gaf Eureka aan, ja wij zijn maar een kleine shop dus iets met kosten en baten. Geen idee of ze er toch nog in slagen om het voor 1 juli voor elkaar krijgen, maar ik zou er niet op rekenen.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  14. #364

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Het zijn niet alleen de exclusieve stores, die je gewoon als EU burger de UK BTW aanrekenen, ook de webshops van Eureka en 88 Films doen dit. Als ik ze contacteerde, gaf Eureka aan, ja wij zijn maar een kleine shop dus iets met kosten en baten. Geen idee of ze er toch nog in slagen om het voor 1 juli voor elkaar krijgen, maar ik zou er niet op rekenen.
    Dat denk ik ook niet, heel vervelend. Zo blijven de amazons over…
    Laatst aangepast door Oakey : 16-05-2021 om 08:14

  15. #365

    Standaard

    Ben benieuwd hoe het bij Zavvi zal gaan, tot nu toe geen douane kosten (meeste bestellingen >€22) dus neem aan dat dit niet zal veranderen

    sinds een maand bestel ik ook via forward2me (na tip via deze site ), ben bang dat dit ook minder zal worden vanwege die inklaringskosten

    zie dat DHL ook lekker een aardig bedrag rekent voor de afhandeling:

    Berekening Advance Payment:
    Door de zending naar u te vervoeren, is DHL een contract met de verzender aangegaan. In dit geval is dit een door-to-door Express delivery. Express
    delivery betekent dat de zending geen onnodige vertraging mag oplopen. Daarom heeft DHL de door u te betalen invoerrechten, BTW en overige heffingen
    voorgeschoten aan de Douane zodat de zending direct kan worden ingeklaard en bij u kan worden afgeleverd. Voor deze service berekent DHL 2%
    administratiekosten met een minimum van € 14,50 (ex BTW)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  16. #366
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    14,50€ dat is een peuleschil vergeleken met wat BPost aanrekent.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  17. #367

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    . In dit geval is dit een door-to-door Express delivery. Express
    delivery betekent dat de zending geen onnodige vertraging mag oplopen. Daarom heeft DHL de door u te betalen invoerrechten, BTW en overige heffingen
    voorgeschoten aan de Douane zodat de zending direct kan worden ingeklaard en bij u kan worden afgeleverd. Voor deze service berekent DHL 2%
    administratiekosten met een minimum van € 14,50 (ex BTW)

    Wat een tegenstrijdigheid in die zin, wetende dat je altijd 14,5 euro minimaal kwijt bent, maar wat meestal, in 99% van de gevallen wel meer is dan de "2%" die ze vermelden.

  18. #368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Wat ik zelf vervelend vind zijn de monopoliewinkels, bijv webstores van artiesten met exclusieve producten (qua muziek bijv de stores van Pet Shop Boys
    Speaking of which. Vandaag de nieuwe Annually ontvangen. Prijs inclusief verzenden 30,76 euro. Heffen die kl**tz@kken van bpost er doodleuk 35,50 euro bovenop, meer dan het item zelf dus, waarvan de grootste kost (24 euro) één of andere schimmige 'douanekost' die ze in eigen zak steken.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #369

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Speaking of which. Vandaag de nieuwe Annually ontvangen. Prijs inclusief verzenden 30,76 euro. Heffen die kl**tz@kken van bpost er doodleuk 35,50 euro bovenop, meer dan het item zelf dus, waarvan de grootste kost (24 euro) één of andere schimmige 'douanekost' die ze in eigen zak steken.
    Ja dat had ik al voorzien, ook de reden dat ik dit jaar overgeslagen heb. Geen zin om dit soort bedragen te gaan betalen voor 1 nieuw nummer. In Nederland had het me ook zeker meer dan €50 gekost in totaal

    En we kunnen Bpost of PostNL wel de schuld geven, maar als de store gewoon de UK VAT eraf gehaald had in plaats van die te innen en niet af te dragen, was het gewoon onder de €22 gebleven en was je voor minder dan €30 klaar geweest inclusief verzenden
    Laatst aangepast door Oakey : 23-05-2021 om 19:39

  20. #370

    Standaard

    Heb deze week iets besteld op een UK fansite, waarvan de release pas in oktober is, en bij berekenen van de shipping cost kreeg ik deze melding:
    *Please note that as your order contains items that will be dispatched after the 1st July when new EU e-commerce VAT rules will apply, the VAT has been included in your total.

    Dat lijkt dus goed geregeld. Alleen kwam die 21% bij de oorspronkelijke prijs, terwijl ik dacht dat de UK prijs incl VAT was. Dat wordt dus even wennen, met ex BTW-prijzen zoals je dat ook in de VS hebt. Binnen de EU mag je voor consumenten niet adverteren met prijzen zonder BTW, maar UK is geen EU meer natuurlijk.

  21. #371

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Heb deze week iets besteld op een UK fansite, waarvan de release pas in oktober is, en bij berekenen van de shipping cost kreeg ik deze melding:
    *Please note that as your order contains items that will be dispatched after the 1st July when new EU e-commerce VAT rules will apply, the VAT has been included in your total.

    Dat lijkt dus goed geregeld. Alleen kwam die 21% bij de oorspronkelijke prijs, terwijl ik dacht dat de UK prijs incl VAT was. Dat wordt dus even wennen, met ex BTW-prijzen zoals je dat ook in de VS hebt. Binnen de EU mag je voor consumenten niet adverteren met prijzen zonder BTW, maar UK is geen EU meer natuurlijk.
    Welke fansite was het overigens?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #372

    Standaard

    Duran Duran’s nieuwe album

  23. #373

    Standaard

    Post NL rekent straks (vanaf 1 juli 2021) 4,00 euro aan inklaringskosten voor een zending van buiten de EU als je dit via een betaalverzoek online voldoet, en 7.00 euro als je je pakket bij een PostNL-pakketpunt ophaalt. Zie hier. Dit is overigens alleen van toepassing als de verschuldigde Nederlandse BTW al niet door de webshop zelf is ingehouden. Het is dus van belang om te achterhalen of jouw webshop gebruik maakt van de IOSS-regeling (Import One-Stop Shop), wat inhoudt dat zij de BTW van het land van bestemming al in de totale prijs verdisconteren en je dus geen inklaringskosten verschuldigd bent. En dan maar hopen dat ze dat duidelijk op het pakketje vermelden...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #374

    Standaard

    Ik heb weer wat voor met bpost. Die hebben een pakketje expres 15 dagen achtergehouden om alsnog na 1 juli te kunnen incasseren. Spijtig genoeg voor hen heb ik van de track en trace bewijs dat het pakketje de 15de juni al in het land was ingeklaard zonder kosten.
    Gangsters!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #375

    Standaard

    Ben benieuwd. Net een bestelling bij amazon us gedaan met een giftcard. Aankoop bedrag is 0 euro. Er is btw berekend. Nu eens kijken wat er gebeurd .
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

Pagina 15 van 28 EersteEerste ... 511121314151617181925 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •