De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Battlestar Galactica (original series) boeken?

    Heeft iemand tips wat nu goede boeken zijn over de originele serie? Ik zit te zoeken maar kan niet echt wat vinden. Ik ben dan geïnteresseerd in bijvoorbeeld de productie, de sets, interviews e.d..

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Heeft iemand tips wat nu goede boeken zijn over de originele serie? Ik zit te zoeken maar kan niet echt wat vinden. Ik ben dan geïnteresseerd in bijvoorbeeld de productie, de sets, interviews e.d..
    Een topper over enkel en alleen de originele serie is er niet.

    Je hebt de BSG Vault waarin het eerste stuk over BSG78/G80 gaat, maar het overgrote gedeelte betreft de reboot.

    Dan is er nog "So say we all" (zie afbeelding hieronder) van Edward Gross en Mark Altman. Onofficieel en zonder foto's, maar wel een flink gedeelte wat over BSG78/G80 gaat.

    Aardige feitjes:
    Onlangs verscheen van beide heren een soortgelijk boek over Star Wars waar ik aan heb bijgedragen; afgelopen 2,5 jaar meermaals contact gehad met Gross.
    In het Galactica boek is gebruik gemaakt van interviews die een oude vriend van me (Marcel, een DVD.nl oudgediende) heeft afgenomen en gepubliceerd staan op zijn site Galactica.tv (site is een goudmijn op het gebied van unieke classic BSG info). Helaas doet hij al een aantal jaren niks actief meer op BSG gebied.



  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je uitgebreid antwoord! Die site is zo te zien een goudmijntje qua info.....
    Boek komt er zeker in, even kijken wat gunstig is qua bestellen (en geen douanekosten). Wel grappig, had een boek gevonden van Richard Hatch, maar die sprak mij minder aan.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Bedankt voor je uitgebreid antwoord! Die site is zo te zien een goudmijntje qua info.....
    Boek komt er zeker in, even kijken wat gunstig is qua bestellen (en geen douanekosten). Wel grappig, had een boek gevonden van Richard Hatch, maar die sprak mij minder aan.
    Voorzover ik weet heeft Richard Hatch geen naslagwerken geschreven; alleen leesboeken (vervolgen op de 78 serie)

    Zoals gezegd is er nooit een mooi naslagwerk verschenen met foto's van de modellen en behind-the-scenes zaken.
    Wat in de buurt komt is deze bijzonder fraaie gids (klik hier voor de PDF file) van Profiles In History die eea geveild heeft. Als bonus staan er ook schepen in van de op 1 na beste SF serie ooit: Buck Rogers (Star Trek TOS staat op 3, TNG op 4 )

  5. #5

    Standaard

    Het is deze die ik bedoelde. Maar ik zie dat het alleen geedit is door hem (wat natuurlijk met grote letters vermeld staat, dat verkoopt nu eenmaal beter).


    Zeker een mooie catalogus, die heb ik meteen gedownload! Wel grappig dat je Buck Rogers vermeld, die staat als volgende op de lijst om te herkijken na vele jaren.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Wel grappig dat je Buck Rogers vermeld, die staat als volgende op de lijst om te herkijken na vele jaren.
    Die BR set (ik heb de UK versie van Fabulous) is ook erg fraai en een enorme upgrade tov de DVD set.
    Vorig jaar heeft Kino Lorber ook een box uitgebracht (Regio A locked)

    Om alvast op je eventuele vraag "is er een goed boek over de 79-81 Buck Rogers serie?" antwoord te geven:

    https://www.amazon.nl/Buck-Rogers-25.../dp/1593931719

  7. #7

    Standaard

    Haha, je hebt een voorspellende gave...bedankt, meteen het Buck Rogers boek besteld en het BSG boek staat inmiddels ook in bestelling .

    Staat er wel Engelse ondertiteling op de UK set van Buck? Dat vind ik wel belangrijk en ik begreep dat deze er niet op stonden, terwijl ze wel op de US set staan. Verder zou de theatrical release er beter uitzien op de US set.

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Nop. Geen subs op de UK set.
    Dan ga ik toch voor de Kino set dan, bedankt voor het doorgeven!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •