Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 271 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe kom jij nog van je 2ehands DVD's af?

    Menig verzamelaar zal gemerkt hebben dat 2e hands DVD's niet bepaald als warme broodjes over de toonbank gaan. Je besluit ze van de hand te doen en een half jaar later liggen ze nog stof te vergaren, wachtend op een nieuwe eigenaar. Al doe je ze weg voor een appel en een ei, het lijkt maar niet te lukken.

    Laten we hier wat tips & trucs met elkaar delen om die immer groeiende TKA stapel toch wat binnen de perken te houden. Of - misschien een utopie - zelfs alles kwijt te raken.

    Ik zal zelf aftrappen met verschillende manieren die ik heb geprobeerd en wat mijn ervaringen daarmee zijn:

    - DVD.nl. Allereerst natuurlijk ons eigen forum. Ooit een levendig handelsplatform, nu heb ik hier nog zelden succes. Een paar titels bij het nieuw openen van een topic en verder héél sporadisch 1 titeltje;

    - Marktplaats.nl. Nog nooit succes mee gehad.

    - Mailmydisc.nl. Bepaalde titels raak je vrij snel kwijt, probleem dat ik echter ervaar is dat ik weinig interessant aanbod zie om mijn credits aan te spenderen. Cash kun je niet krijgen. Sterker nog, elke verkoop kost je een postzegel en envelop en elke aankoop kost je - naast je credits - 1 euro.

    - Freerecordshop.nl. Bij FRS kun je je oude R2NL titels inleveren, maar ik kan nu niet echt zeggen dat ik daar blij van wordt. Het bedrag wat ze geven is namelijk maar 10% van hun verkoopprijs. Zelfs een gloednieuwe titel levert dan nog maar 2 euro op. En cash krijg je niet, enkel korting.

    - Bol.com. Ondanks ondekt en kwa aantallen loopt het zonder meer boven verwachting! Nadelen zijn alleen R2NL, verzendkosten van 1,95 voor koper bovenop je verkoopprijs, vertraagde uitbetaling en een wel zeer forse bemiddelingsbijdrage van Bol van rond de 2-3 euro per titel. Dit maakt het eigenlijk alleen de moeite waard voor titels waar je tenminste een eurootje of 8 voor kunt vragen, dan hou je er zo'n 4 over. Bij boxsets krijg je geen tegemoetkoming in de verzendkosten van 6,75. Dit maakt dat dit pas aantrekkelijk wordt bij vraagprijzen vanaf 20 euro.

    - Tenslotte is er nog het altijd interessante weggeven aan vrienden/familie. Levert je eeuwige dankbaarheid op, natuurlijk veel meer waard dan die paar euro! Helaas zijn zij ook niet altijd geïnteresseerd in die matige titels van je.

    Tot zover mijn handelsperikelen. Wie volgt met ervaringen met bovenstaande en eventueel andere mogelijkheden?
    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 01-01-2011 om 22:53
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

    Standaard

    Dvd.nl-handelsforum is inderdaad niet meer interessant. Kost alleen nog tijd en de regel "1 topic per persoon" maakt je thread al snel onzichtbaar.

    Ik heb toch nog het meeste succes met marktplaats.nl, hoewel dat veel geduld vergt (vaak uppen e.d.), je voor normale titels niet op meer dan 2-4€ moet rekenen en je titels zonder NL-subs helemaal niet kwijtraakt. Maar oude OOP-titels (o.a. Disneys) wil ik daar nog wel kwijtraken voor prijzen waar je de UK bluray voor koopt. Probleem bij mij zijn diverse boxen van tv-series die door de hoge verzendkosten voor pakketten in NL onverkoopbaar zijn, aangezien ze vaak voor minder dan €10 in de winkels liggen.

    Bol.com heb ik eens geprobeerd, geen succes en de hoge kosten maken het ook niet erg interessant. Dan kan ik ze voor de helft van de prijs ook op marktplaats zetten.

    Jammer dat "wij" niet via amazon UK marketplace mogen verkopen (je moet een adres in de UK kunnen opgeven), dat lijkt me nog wel de moeite van het proberen waard.

    Maar verder zijn dvd's niets meer waard; nieuw kosten ze 2-5€ dus wat wil je dan. Ik heb ook een bak vol met titels waar ik met €0,50-€1 per stuk al blij zou zijn (met name oude niet-anamorfe titels die op mijn plasma onkijkbaar zijn). Weggeven is trouwens ook niet aan de orde, niemand zit op stapels dvd's te wachten.

    Overigens begin ik hetzelfde te merken bij blu-rays; veel UK-versies kosten (zeker 2e hands) vaak ook nog maar €5-€10 wat ze rap ook onverkoopbaar gaat maken.
    Laatst aangepast door Oakey : 01-01-2011 om 23:53

  3. #3

    Standaard

    ik zit met het tegenovergestelde:
    zou supergraag voor weinig collecties overnemen.
    echter,iedereen denkt nog steeds in de oude prijzen(reden waarom ik mijn 1200 dvdtjes niet meer te koop zet),
    en bijna iedereen biedt dezelfde titels aan.
    als je 200 stuks aangeboden krijgt,maar hier heb je er al 120 van,dan ist moeilijk handelen...

    als ik zie hoe goedkoop blurays al zijn,dan is t medium dvd gewoon kapotgemaakt hierdoor.
    ondanks dat de acceptatiegraad van bluray echt niet hoog is.
    ik heb altijd massas gekocht,maar heb miss 10 blurays,meer niet.
    ook niet van plan hier veel van te gaan halen...

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons Bekijk bericht
    ik zit met het tegenovergestelde:
    zou supergraag voor weinig collecties overnemen.
    echter,iedereen denkt nog steeds in de oude prijzen(reden waarom ik mijn 1200 dvdtjes niet meer te koop zet),
    en bijna iedereen biedt dezelfde titels aan.
    als je 200 stuks aangeboden krijgt,maar hier heb je er al 120 van,dan ist moeilijk handelen...
    Nou laat maar weten wat voor soort titels je zoekt

  5. #5

    Standaard

    heb je een topic of een lijst?
    pm me anders even,

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  6. #6

    Standaard

    Ik doe niet eens de moeite om ze te verkopen. Als ik de prijzen op het forum zie dan is het 90% van de keren de moeite niet of nauwelijks waard.

    Als er dingen overbodig worden dan is dat tegenwoordig vooral omdat ik e.a. vervang door Blu-ray's. In veel gevallen geef ik de dvd daarna weg, in andere gevallen (als de dvd-versie nog wat verzamelwaarde heeft) bewaar ik hem en soms (als de dvd van slechte kwaliteit is) gooi ik hem weg. Dat laatste gebeurd niet zo heel veel.

    Het komend jaar wil ik proberen om wat meer te gaan ruilen. Van de overbodige dvd's die ik nog heb zijn er veel kwalitatief echt nog wel de moeite waard, en misschien is het een leuke kans om eens wat nieuwe/onbekende films te zien. Maar verkopen zou ik niet zo snel doen.

  7. #7

    Standaard

    Ik had ook enkele TV-Series op DVD die zeker een half jaar als het niet langer is stop lagen te happen. Maar ik heb ze allemaal verkocht met feestdagen. Zet ze omhoog bij marktplaats (advertentie verwijderen en er opnieuw opzetten zodat hij boven aanstaat ipv te bellen) met bijvoorbeeld Sinterklaas en Kerstmis waar in veel cadeaus worden gekocht. En zet ze met regelmaat omhoog. succes

  8. #8

    Standaard

    Grappig, ik herken veel zaken uit de beginpost van Patrick. Inderdaad, het DVD handelsforum hier is behoorlijk opgedroogd. Niet eens zo gek, aangezien de meeste mensen hier goed geïnformeerd zijn en vooruitstrevend denken en handelen --> Blu-ray.

    Op Marktplaats heb ik echter nog regelmatig succes. De ontvangen vergoedingen zijn niet om een gat van in de lucht te springen. Maar ik denk dat je ook niet (meer) met dat motief je DVD's van de hand moet doen. Mijn motivatie is o.a. het winnen van kastruimte door films weg te doen die voor mij geen herkijkwaarde meer hebben. De vergoeding interesseert me dan toch al minder dan de onnodige ballast die je opbouwt door dit soort materiaal te bewaren.

    De actie van Free Record Shop vind ik in dat opzicht wel efficiënt. Meteen korting op een nieuwe aankoop, en je bent van een partijtje oude DVD's af die je op een andere manier toch niet meer verkocht zou krijgen.

    Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Zo valt het me op dat Disney Classics en Pixar DVD's het nog altijd goed doen in de tweedehands verkoop.

    Giftsets en andere "Limited" edities zijn in een aantal jaren tijd schrikbarend in waarde gedaald. Waar Giftset-verkooptopics rond 2003-2005 liepen als een tierelier, zie ik hier nu nog nauwelijks populariteit in. Hoe dat ook zij, het blijven mooie blikvangers die in veel gevallen het bewaren zeker waard zijn.

    Mail my disc heb ik nooit gebruikt, en wat de Bol.com methode betreft, dat lijkt me toch iets te veel moeite en concessies voor zulk goedkope items. Efficiëntie gaat voor.

    Weggeven aan familie en vrienden doe ik ook. Geeft altijd een goed gevoel.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël V. Bekijk bericht
    Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Zo valt het me op dat Disney Classics en Pixar DVD's het nog altijd goed doen in de tweedehands verkoop.
    Maar die dalen in de winkels dan ook niet gemakkelijk van prijs...wellicht de grootste reden dat net die dvd's het wel blijven doen in de verkoop-topics.
    Sonny: "What the hell is this?"
    Clemenza: "It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes."
    - The Godfather (1972) -


    whatiwatch

  10. #10

    Standaard

    Grote partij verkopen doet het ook goed, momenteel moet je het maar doen met de prijs die geboden wordt, voor meer krijg je een dvd niet meer verkocht hedendaags; tenminste mijn ervaringen.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  11. #11

    Standaard

    Ik verkocht ze de laatste jaren steevast aan mijn zwager en schoonzus, maar ook zij hebben sinds vorig jaar geen behoefte meer aan dvd's.

    Toen ik overstapte op BD heb ik wel vorig jaar tientallen dvd's als pakket verkocht aan een forumlid en ving hier dan ruim 80,- mee.

    Nu raak ik ze niet meer kwijt. Heb er nu weer een stuk of 20 a 25 liggen.

    Denk dat ik ze ga verdelen aan familieleden die ze uberhaupt nog willen hebben.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  12. #12

    Lightbulb

    Het is inderdaad een kwestie van vraag een aanbod. Als de 10-disc Collector's box van The Matrix voor minder dan een tientje te koop is, raak je je losse Matrix-snappers natuurlijk aan niemand meer kwijt.

    DVD is hier ook een beetje uit; je ziet het in de DVD pricewatch, per week 1 of 2 posts en de meeste pw-topics zijn helemaal dood. Men is bezig met bluray of - zoals de gemiddelde Nederlander - al helemaal afgehaakt als het fysieke dragers betreft.

  13. #13

    Standaard

    Ik verkoop enkel oude dvd's via vrienden, kennissen of collega's. Da's voor mij het eenvoudigste. Je moet er volgens mijn trouwens ook geluk mee hebben. Ik heb een maand of 6 geleden een aantal oude films en de volledige reeks van Will & Grace verkocht en had er toch nog 150 euro voor gekregen. Dat is nu ook niet om van de daken te schreeuwen, maar de staat van de doosjes was niet meer heel denderend. We waren de prijs samen overeen gekomen en iedereen was blij
    Am I jumping the gun Baldrick, or are the words 'I have a cunning plan' marching with ill-deserved confidence in the direction of this conversation?

    Whatiwatch

  14. #14

    Standaard

    Het valt natuurlijk ook te zien. Je hebt ook mensen die hun DVD's verkopen om dezelfde film opnieuw te kopen, maar dan in Blu Ray. Ik zou dat bijvoorbeeld niet doen... Uitzonderingen vormen films die ik echt heel erg goed vind en films waarbij het voor mij een echte meerwaarde biedt. Met andere woorden, ik vind het ook vandaag de dag nog niet nodig om een film op Blu Ray te kopen als hij op DVD voor een pak minder wordt verkocht. Nogmaals, er zijn natuurlijk uitzonderingen...

  15. #15

    Standaard

    Op dag 1 dat ik op blu ray / hd dvd overging, inmiddels ca. zes jaar geleden, al mijn dvd's verkocht voor prijzen waar je nu U tegen zou zeggen. Gewoon resoluut verkocht om te voorkomen wat ik toen al voorzag, dat je er niets meer voor zou krijgen. Ik heb dan ook al mijn favoriete titels nu op blu ray staan en het heeft niet eens de jackpot gekost....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Op dag 1 dat ik op blu ray / hd dvd overging, inmiddels ca. zes jaar geleden, al mijn dvd's verkocht voor prijzen waar je nu U tegen zou zeggen. Gewoon resoluut verkocht om te voorkomen wat ik toen al voorzag, dat je er niets meer voor zou krijgen. Ik heb dan ook al mijn favoriete titels nu op blu ray staan en het heeft niet eens de jackpot gekost....
    Zes jaar geleden was dat inderdaad nog mogelijk. Vandaag is het gewoon de moeite niet meer om je DVD's nog te verkopen, althans dat vind ik toch. Ik hou ze gewoon lekker bij en koop er zelfs nog bijna iedere week nieuwe.

  17. #17

    Standaard

    Via dvd.nl ruil ik inderdaad nog sporadisch. Begin steeds vaker weer titels zelf te kopen.

    Via ruiljedvd.nl ruil ik meer. Het is handig dat de ruilverzoeken automatisch worden aangemaakt. Je hoeft niet hele topics door te lezen op zoek naar titels die je wilt hebben.

    Via moviemeter een aantal keer geruild. Vind de communicatie daar niet zo lekker en weinig aanbod.

    Marktplaats lukt inderdaad niet.

    Bol.com zonde van de hoge bemiddelingskosten en verzendkosten

    Mailmydisc weinig aanbod.

    Tja... zo belanden er steeds meer dvd's in mijn eigen kast..
    Actions speak louder than words

  18. #18

    Standaard

    6 jaar geleden kreeg je meer geld voor je dvd's maar toen waren de blue ray's ook duurder.
    Ikzelf heb amper slechte films in mijn collectie...en die paar titels die mij minder bevallen kan ik altijd nog gebruiken als onderleggertjes...overschakelen doe ik zowiezo niet, dvd is voor mij meer dan kwalitatief genoeg.....

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door leslcor Bekijk bericht
    6 jaar geleden kreeg je meer geld voor je dvd's maar toen waren de blue ray's ook duurder.
    Zes jaar geleden waren er nog geen blu rays...

    Ik heb net weer eens een succesverkoop op ebay.com, de R1 CE van Tron voor $40 verkocht. Die is in de VS OOP en de sequel draait natuurlijk nu in de bioscoop. Grappig dat de R2 gewoon voor €6,99 hier nog overal te koop is.

    Verder zijn DVD's die niet R2 zijn echt onverkoopbaar binnen Nederland. Ik heb een heleboel R1 en R3-titels op marktplaats maar daar is niemand in geïnteresseerd. Ook Disney/Pixar-titels zonder Nederlandse audio raak je niet kwijt. Sowieso zijn R2-titels zonder NL-subs moeilijk te verkopen op marktplaats en aanverwanten. En inderdaad is ebay voor 'gewone' titels niet een aanrader.
    Laatst aangepast door Oakey : 30-01-2011 om 21:09

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Zes jaar geleden waren er nog geen blu rays...

    Ik heb net weer eens een succesverkoop op ebay.com, de R1 CE van Tron voor $40 verkocht. Die is in de VS OOP en de sequel draait natuurlijk nu in de bioscoop. Grappig dat de R2 gewoon voor €6,99 hier nog overal te koop is.

    Verder zijn DVD's die niet R2 zijn echt onverkoopbaar binnen Nederland. Ik heb een heleboel R1 en R3-titels op marktplaats maar daar is niemand in geïnteresseerd. Ook Disney/Pixar-titels zonder Nederlandse audio raak je niet kwijt. Sowieso zijn R2-titels zonder NL-subs moeilijk te verkopen op marktplaats en aanverwanten. En inderdaad is ebay voor 'gewone' titels niet een aanrader.
    Albert overdrijft inderdaad een beetje , de eerste kwamen uit op 20 juni 2006: 50 First Dates, The Fifth Element, Hitch, House of Flying Daggers, Underworld: Evolution, xXx (all Sony), and MGM's The Terminator

    Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Albert overdrijft inderdaad een beetje , de eerste kwamen uit op 20 juni 2006: 50 First Dates, The Fifth Element, Hitch, House of Flying Daggers, Underworld: Evolution, xXx (all Sony), and MGM's The Terminator

    Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc
    Ik overdrijf niet, ik zat er een beetje naast qua tijd.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #22

    Standaard

    hoezo? 6 jaar geleden geen blu ray?

    De ingenieurs van Philips/Sony & Pioneer die de blu-raydisk in 1995 ontwierpen, hadden de taak om een optische vervanger te ontwerpen voor de DV-camcorder
    De eerste blu-rayrecorder werd onthuld door Sony op 3 maart 2003 en werd in april van dat jaar op de Japanse markt geïntroduceerd. Op 1 september 2003 kondigden JVC en Samsung hun blu-rayproducten aan op de Internationale Funkausstellung in Berlijn (Duitsland). Beide bedrijven zeiden dat hun producten vanaf 2005 op de markt zouden zijn.
    Op 5 januari 2006 kondigde Philips aan dat het in de tweede helft van 2006 jaar zowel een blu-rayspeler als een opnameapparaat op de markt gaat introduceren. Hierbij gaat het concern eveneens blu-raydisks verkopen met een capaciteit van 25 gigabyte en 50 gigabyte
    Laatst aangepast door leslcor : 01-02-2011 om 07:31

  23. #23

    Standaard

    Ik heb het ff gechecked en ik ben december 2006 begonnen met de hddvd van The thing, een paar maanden later gevolgd door blu ray's. Is dus wel wat korter dan ik dacht. Althans dit is wat Amazon betreft. Ik weet gewoon niet meer waar ik alles besteld heb ooit en om alles nu te gaan checken gaat mij iets te ver......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #24

    Standaard

    Tja, ik probeer ze soms gratis bij een blu-ray te doen die ik te koop heb staan. Bijv. bij 2 blu-rays een gratis dvd ofzo. Gelukkig heb ik er niet zoveel meer en de meeste dvd's die ik heb, heb ik niet op HD of zijn niet op HD beschikbaar. Sommigen zijn nog wel interessant qua ruil (R2 NL QFC of Criterion) en Criterions koop ik zelfs nog wel. Ik heb ze wel eens weggeven aan vrienden en familie maar ik zit nu nog met een paar R1's en R2 UK's en daar kan ik ze niet blij mee maken.
    Ik ben nu blij dat ik een groot deel van mn collectie net voor de blu-ray/hd dvd hausse en nu niet zit met een collectie van 1000 oid...

  25. #25

    Standaard

    Ik heb begin dit jaar hier op het dvd.nl verkoopforum nog 14 dvd's aan iemand verkocht. 4 halen 3 betalen en het leverde mij 30 euro op. Altijd meegenomen vind ik. Maar veel dvd's die ik in mijn verkooptopic heb staan, zijn ook oudere dvd's die ik toen tof vond, maar nu niet meer zo nodig hoef te zien. Helpt ook dat het beeld op mijn huidige tv matig is, of dat de ondertitels irritant groot, vaag en blokkerig zijn.

    Heb ook een deel van deze dvd's als 3 pakketten op eBay aangeboden. Ooit 1x eerder succes mee gehad. Gaat mij niet om het geld, maar zoals hierboven ook al werd aangegeven, om ruimte te creëren.

Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •