Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 154 worden weergegeven.

Discussie: Dredd (3D)

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Het zou goed zijn als alle kleine lokale distributeurs overgenomen worden door internationale distributeurs. Dit is het geval in Frankrijk. StudioCanal hangt nu af van Universal. TF1 van Paramount. Wild Bunch ook van Universal. M6 van Warner. Enz. Geen enkel lokale distributeur is onafhankelijk. Zo zou het ook bij ons moeten zijn. Dan maar pas kunnen we echt de distributeurs aanklagen.
    Is het niet zo dat die grote jongens alleen de distributie doen voor die maatschappijen?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #27

    Standaard

    Het zou kunnen. Maar de distributeur is wel verantwoordelijk voor wat er op de markt komt. Daardoor zal er meer contrôle zijn. Nu is er 0,0% contrôle. Niemand is achter DFW of EOne om het eindprodukt te beoordelen. In Frankrijk wel.

  3. #28

    Standaard

    Is er een probleem bij ons, dan moeten we contact nemen met locale distributeurs. Locale distributeurs hebben een beperkt budget die hen in problemen kunnen brengen indien ze alles op nieuw moeten doen voor 0,0€. In Frankrijk, is er een probleem met een uitgave van Pathé, Europa, Wil Bunch, M6, StudioCanal of TF1, dan moeten we contact nemen met de internationale distributeur. En daar is het verschil.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Daarom vervang ik mijn dvd collectie door allemaal blu-ray's. Want het kwaliteit is fantastisch en de kans is groot dat BD de laatste fysieke drager gaat zijn. En OnDemand interesseert mij absoluut niet. Ik wil iets in mijn handen hebben. En indien er toch een toekomstige fysieke drager zou komt dan houd ik mij blu-ray collectie want meer vraag ik niet van beeld- en geluidskwaliteit.
    +1

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Het zou goed zijn als alle kleine lokale distributeurs overgenomen worden door internationale distributeurs. Dit is het geval in Frankrijk. StudioCanal hangt nu af van Universal. TF1 van Paramount. Wild Bunch ook van Universal. M6 van Warner. Enz. Geen enkel lokale distributeur is onafhankelijk. Zo zou het ook bij ons moeten zijn. Dan maar pas kunnen we echt de distributeurs aanklagen.
    Dat zou mooi zijn.

  5. #30

    Standaard

    Ik heb de US full blu-ray gezien 3d/2D http://i49.tinypic.com/hwy8mx.png De zwartwaarde is dus nogal slecht en blauw/paars. http://i48.tinypic.com/xemq95.png
    http://i45.tinypic.com/16krplz.png

    Helaas is deze fuckedup doordat ze gekozen hebben voor de 3D master op 1 disc te zetten, en deze te gebruiken voor de 3D en voor de 2D weergave. Hierbij is er maar 1 videostream voor gebruikt, en is te helder is om in 2D te bekijken, maar niet voor 3D. Voor de 3D behoord de film wat helder te zijn, en de 2D wat donkerder.(omdat met brilletje kijken donkerder is. Hopelijk is de NL beter.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 04-01-2013 om 13:57

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik zelf kijk altijd alleen maar 2D, van 3D krijg ik hoofdpijn.
    Dus voor mij is de US versie dan to bright om te bekijken.
    Van underworld awakening is de 2D donkerder dan de 3D zoals het behoord te zijn.
    Deze Bluray krijgt best goede reviews[US versie]

    Ik heb hem niet dus misschien heb je gelijk.

    Ik wacht wel op de Benelux versie.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ik zie niks lelijks ofzo..... Tis nogal een outwashed en grof kleurenpallet, maar ik zie verder niks fouts...
    Zwart behoord zwart te zijn en niet paars. Als ze de brightness omhoog gooien dan krijg het zwarte een paarse gloed. Tevens regelmatig veel ruis in de film. En lijken sommige shots op vhs
    De brightness omhoogschroeven Dat wordt regelmatig gedaan voor 3D, want als je een donker shutterbrilletje opzet wordt het beeld daardoor donkerder. Maar als ze deze stream ook laten gebruiken voor de 2D dat valt dat verkeerd uit. De kleuren zijn dan uitgewassen en te helder. Het zwart is paarsachtig enz.

    Zie voorbeeld met Inderworld, hier zie je duidelijk het verschil tussen de 3D stram en de 2D. Hier hebben ze wel rekening mee gehouden met de 2D en de 3D.

    Daarom hebben ze de 3D wat de brightness omhooggeschroefd en de 2D gewoon gelaten.

    Dit is ook intressant Underworld: Awakening (2012) 2D vs 3D
    U ziet dat de helderheid opgehoogt is voor de 3D.

    Met de muis op het plaatje, krijg je de 3D master te zien, muis niet op het plaatje is de 2D.


    http://screenshotcomparison.com/comparison.php?id=120435

    http://screenshotcomparison.com/comparison.php?id=120433

    http://screenshotcomparison.com/comparison.php?id=120432

    EDIT: plaatjes zijn verwijderd zie ik zal eens nieuwe zoeken.
    Maar hier spreekt men ook over Underworld Awakening 3d en 2D verschillen http://www.avforums.com/forums/blu-r...release-2.html
    Laatst aangepast door De_Hollander : 04-01-2013 om 15:36

  8. #33

    Standaard

    @De_Hollander: misschien kun je de discussie over Underworld Awakenings in het topic met die titel verder voeren en niet hier? Je hebt je punt gemaakt .

    Op blu-ray.com zijn ze trouwens zeer te spreken over de beeldkwaliteit.

    De ietwat softe look van de film en de 'verkleuring' is blijkbaar een keuze van de makers geweest; dat heeft niets met slechte kwaliteit te maken.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik heb de US full blu-ray gezien 3d/2D http://i49.tinypic.com/hwy8mx.png De zwartwaarde is dus nogal slecht en blauw/paars. http://i48.tinypic.com/xemq95.png
    http://i45.tinypic.com/16krplz.png

    Helaas is deze fuckedup doordat ze gekozen hebben voor de 3D master op 1 disc te zetten, en deze te gebruiken voor de 3D en voor de 2D weergave. Hierbij is er maar 1 videostream voor gebruikt, en is te helder is om in 2D te bekijken, maar niet voor 3D. Voor de 3D behoord de film wat helder te zijn, en de 2D wat donkerder.(omdat met brilletje kijken donkerder is. Hopelijk is de NL beter.
    Hoe kun jij nu weten dat de zwart waardes niet goed zijn, de gehele kleuren pallet is voor de film verdraait. Wie ben jij om te zeggen dat deze zwart waardes niet zo horen?

    Je weet toch niet hoe de filmmaker deze heeft bedoeld..

    Een film met een blauwe grauwe filter zijn de zwart waardes ook niet altijd pikzwart..

  10. #35

    Standaard

    Zwartwaarde zeg ook al dat wat zwart moet zijn zwart is, en niet blauw/paars.
    Dat niet alleen, maar zoals ik al eerder noemde regelmatig ernstige beeldruis. Het kan zijn dat deze kleuren zo bedoeld zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het mooi, en natuurlijk is.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Tja, Underworld is geen Dredd natuurlijk maar nogmaals: op je geposte plaatjes van Dredd zie ik niks lelijks of onnatuurlijks qua kleur. Maar inderdaad, zoals jeroeni zegt: laten we de NL afwachten.
    En zullen we hier niet weer allerlei oude of andere koeien (lees: uitgaves) erbij gaan halen om een punt te maken?
    Zie je dan niet dat de schaduwen en het de donkere partijen, donkerpaars / blauw is?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    @De_Hollander: misschien kun je de discussie over Underworld Awakenings in het topic met die titel verder voeren en niet hier? Je hebt je punt gemaakt .

    Op blu-ray.com zijn ze trouwens zeer te spreken over de beeldkwaliteit.

    De ietwat softe look van de film en de 'verkleuring' is blijkbaar een keuze van de makers geweest; dat heeft niets met slechte kwaliteit te maken.
    Dat had ik al, maar ik wilde het verschil tussen Underworld Awakenings 2D en 3D beeld laten zien (een voorbeeld) alleen zijn deze screenshots niet meer aanwezig op de site.
    Daar kon je duidelijk zien dat voor de 3D beeld het beeld aangepast is, en het zwart is dan niet meer zwart maar paars/blauw. En het 2D beeld was wel echt zwart.
    Daarom wilde ik dat voorbeeld aanhalen van Underworld Awakening. Voor de 3D werd dus een heel andere transfer gebruikt als de 2D. Zo hoort het ook. Maar dat is niet met Dredd het geval. Met Dredd gebruikt men 1 en dezelfde videostream voor de 3D en 2D. Maar goed ik laat het hierbij.

    EDIT: heb even verder gekeken, maar sommige stukken zijn wel heel goed van kleur en helderheid. Ook met zwartwaarde.
    Het is heel gevarieerd, ook met de beeldruis. Ik denk dat ze met opzet verschillende opnames met kleurenfilters en hogere brightness hebben gebruikt.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 04-01-2013 om 17:32

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Nee, ik zie alles zwart. Je tweede screenshot is niet scherp en je derde is een bewegingsshot, dus daar zie ik een grovere korrel dan in je eerste screenshot, maar alles is bij mij zwart. En ik bekijk het op een iPad 4th gen en die heeft een heel aardig scherm voor foto's.
    Vreemd, ik zie toch echt dat in deze screenshots donkere partijen donker paars/blauw zijn. En ik heb toch een speciale IPS monitor en een goed gecalibreerde TV.
    Net zoals deze screenshot http://i45.tinypic.com/nlbp7c.png
    Laatst aangepast door De_Hollander : 04-01-2013 om 18:09

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ook deze ziet er prima uit. Dat dekzeil hoort niet zwart te zijn hoor
    Hahahahah dat zie ik ook dat het dekzeil niet zwart hoort te zijn Maar ze zwartwaarde en grijswaarde is hier niet goed.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    @De_Hollander: misschien kun je de discussie over Underworld Awakenings in het topic met die titel verder voeren en niet hier? Je hebt je punt gemaakt .

    Op blu-ray.com zijn ze trouwens zeer te spreken over de beeldkwaliteit.

    De ietwat softe look van de film en de 'verkleuring' is blijkbaar een keuze van de makers geweest; dat heeft niets met slechte kwaliteit te maken.
    Klopt blu-ray.com bespreekt hier het 3D. Maar ik heb het over voor de 2D kijker.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 04-01-2013 om 18:42

  14. #39
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Precies, de meningen zijn nu wel duidelijk en we gingen niet meer in herhaling vallen, hoe moeilijk het ook is. Dus bij deze kunnen we het laten rusten en on topic blijven. Waarvoor dank...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Vind jij niet goed, das een groot verschil met zijn. Ik vind het wel goed, maar zeg niet dat dit zo is.
    Jij mag het goed vinden, maar professionals zien dat deze grijswaarde en zwartwaarde niet goed zijn. Zie hier het blauwe gedeelte is de sample van de zwartwaarde van de screenshot en de middelstreep is de juiste zwartwaarde

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Precies, de meningen zijn nu wel duidelijk en we gingen niet meer in herhaling vallen, hoe moeilijk het ook is. Dus bij deze kunnen we het laten rusten en on topic blijven. Waarvoor dank...
    Oke

  17. #42
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dank je.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #43

    Standaard

    Weet iemand of de UK Blu-Ray NL ondertitels heeft?
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno Bekijk bericht
    Weet iemand of de UK Blu-Ray NL ondertitels heeft?
    De UK release heeft geen NL subs, geen enkele indi uitgever in de UK zal NL subs hebben.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Vreemd, ik zie toch echt dat in deze screenshots donkere partijen donker paars/blauw zijn. En ik heb toch een speciale IPS monitor en een goed gecalibreerde TV.
    Net zoals deze screenshot http://i45.tinypic.com/nlbp7c.png
    Voor mij is het ook duidelijk zichtbaar. De zwart/grijswaarde bevat nogal een blauwe kleur. Niet in alle scenes is dit het geval. Maar wel in velen. Wat mij ook opvalt in deze desbetreffende scenes, dat het beeld tevens grofkorrelig is.

  21. #46

    Standaard

    Kijk op het moment dat de regisseur beslist om bepaalde scenes te schieten met een kleurenfilter voor zijn lens. In dit geval dan met een licht blauwe kleurenfilter, of digitaal nabewerkt. Dan zal het hele beeld een blauwige gloed krijgen en dan is het zwart niet echt zwart meer.

    Dat is pas een fout wanneer de regisseur niet gewild zou hebben dat het beeld blauw zou zijn, dat is hier niet het geval dus is het geen fout.

    Het is net zoiets als een animatiefilm waarin het gras blauw is, dat is pas een fout als de regisseur eigenlijk t gras groen wilde hebben.

    Als ik mijn huis paars verf en jij vind dat niet moet, dan is dat toch geen fout? Ik wil mijn huis immers paars. Smaken verschillen nu eenmaal ook met films. Dat wil nog niet zeggen dat een bepaalde visuele stijl fout is of een technische fout bevat. Pas als de visuele stijl die de transfer geeft niet de intentie van de regisseur is, is het een fout. Niet vroeger, niet later.

    Je mag best je mening geven maar ik vind het vervelend dat het lijkt alsof het voor jouw een wet van mede en persen is, dat het gewoon zo is. Je mag het niet mooi vinden, maar een fout is het zeker niet.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  22. #47
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Als dat de visie van de regisseur is dan is het inderdaad geen fout, maar een bewust effect. Je zou dan hoogstens een mening over die keuze kunnen hebben.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht

    heb de usa versie en had het idee dat beeld soms niet oke was in donkere stukken, leek op verticale strepen, zal kijken of ik een tijdspunt kan vinden (gisteren niet opgeschreven)

    Ben toch verbaasd dat zoveel reviewers zo positief zijn, geef de film 6+/10
    Dat betreft alleen bepaalde shots en is opzettelijk gedaan, het moeten de camerabeelden voorstellen alleen zie je ze in die shots zonder tellers en andere info op het beeld.
    Vergelijk het maar met de shots van camerabeelden waarin je de tellers wel ziet staan...

    Heb de US versie zelf ook en beeld en geluid zijn beiden voortreffelijk, de film speelt nogal met verschillende stijlen qua beeld.

    Kijk alleen de 3D versie overigens.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  24. #49

    Standaard Dredd (3D)

    Heeft iemand de UK versie van Dredd al en hoe is de kwaliteit qua beeld en geluid?

    Sorry als er al een topic bestaat maar via de search onder het woord 'Dredd' krijg ik niks gevonden.

  25. #50

    Standaard

    In het filmtopic staat wel het een en ander, misschien ook van de UK versie?

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •