Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 154 worden weergegeven.

Discussie: Dredd (3D)

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Kijk op het moment dat de regisseur beslist om bepaalde scenes te schieten met een kleurenfilter voor zijn lens. In dit geval dan met een licht blauwe kleurenfilter, of digitaal nabewerkt. Dan zal het hele beeld een blauwige gloed krijgen en dan is het zwart niet echt zwart meer.

    Dat is pas een fout wanneer de regisseur niet gewild zou hebben dat het beeld blauw zou zijn, dat is hier niet het geval dus is het geen fout.

    Het is net zoiets als een animatiefilm waarin het gras blauw is, dat is pas een fout als de regisseur eigenlijk t gras groen wilde hebben.

    Als ik mijn huis paars verf en jij vind dat niet moet, dan is dat toch geen fout? Ik wil mijn huis immers paars. Smaken verschillen nu eenmaal ook met films. Dat wil nog niet zeggen dat een bepaalde visuele stijl fout is of een technische fout bevat. Pas als de visuele stijl die de transfer geeft niet de intentie van de regisseur is, is het een fout. Niet vroeger, niet later.

    Je mag best je mening geven maar ik vind het vervelend dat het lijkt alsof het voor jouw een wet van mede en persen is, dat het gewoon zo is. Je mag het niet mooi vinden, maar een fout is het zeker niet.
    Hier kan je zien dat de kleur niet goed is van de US versie. Er is namelijk de master van de 3D versie gebruikt, ook voor de 2D omdat er maar 1 stream aanwezig is op de smamebrance US versie. Zie het verschil met de Noordse en de US Blu-ray. Daarom moeten ze niet een samebrance uitbrengen, omdat een 3D een andere beeld moet weergeven dan de 2D.
    Een 3D is meestal helderder, omdat men rekening moet houden met een donkere bril.

    http://screenshotcomparison.com/comparison/7247
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-02-2013 om 14:14

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Dat is jouw mening, maar ik vind de US versie mooier; dus de kleuren van de US versie zijn niet persé "niet goed". Daarnaast is de timing van de screenshots niet 100% hetzelfde (zie de positioniering van het gele reclamebord achter Dredd) dus sowiezo kan je niet iets voor de volle 100% concluderen adhv de screenshots. Plus daarbij, als je een (donkere) 3D bril opzet wordt het beeld toch weer wat donkerder? Ik snap je probleem niet....
    Iedereen van een andere forum, en colega's van reauthors bedrijf, vind de Noordse beter, omdat de helderheid van de US niet goed is en daarom mankementen vertoond (de zwartwaarde is blauwer enz, details vallen ook weg met de US versie). Het lijkt wel of je gewoon dwars wil liggen. Zoals ik duidelijk eerder liet zien dat in veel stukken de zartwaarde blauw is, en jij gaat het weer hard zitten te ontkennen.( nu laat ik jou zien dat met andere versies de zwartwaarde wel goed zijn.)Jij snapt niet veel, mensen die geen 3d willen bekijken of kunnen kijken, krijgen de onnatuurlijke beeld voor hun snottert met een samebrance versie. De master 3D is altijd in helderheid omhoog geschroefd. Omdat mensen met een shutterbril donker glas, dus ook een donkere algemene kijk hebben. Zoals ook met een zonnebril, wordt alles donkerder. Daarom hebben ze ter compensatie van de 3D master helderheid omhoog geschroefd. Wat ten nadelen is voor de mensen die het in 2D willen bekijken. Want dan krijgen ze een onnatuurlijke beeld te zien.
    daarom willen veel Distributeurs zoals Sony 2 verschillende versies uitbrengen. I versie voor de 3D en 1 versie voor de 2D. En geen samebrance.
    En zoals je ziet is het wel dezelfde frame. Zie bovenin. je ziet idd dat bij de ene het beeld aan de linker en rechterkant mist. Maar dat komt met andere uitgaves en titels ook voor.Maar niet zo extreem als deze. Maar ik kan je meerdere screenshots laten zien.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-02-2013 om 16:15

  3. #53
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De_Hollander. Hij geeft niet meer dan zijn mening. En over meningen kan nooit geen discussie zijn, het is immers zijn mening. Niet meer, niet minder.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #54

    Standaard

    Maar Tyler Durden zzit altijd tegenovergestelde te beweren. vandaar ook de conflicten.
    Het heeft geen zin met deze man te discuseren. Als hij beweerd dat blauw zwart is, lees de vorige berichten maar eens door. Maar ik wil mijn punt maken en duidelijk laten zien, dat wat ik eerder beweerde, nu duidelijk zichtbaar is met de screenshots. En dat de 3D master is gebruikt met de NL en US versie. Vandaar dat het beeld lelijker is, onnatuurlijke kleuren, meer onzuivere beeld enz.
    De Noordse heeft een apparte 2D blu-ray uitgave, en dus geen samebrance. daarom baal ik ook dat sommige distributeurs dit flikken, en dat 2D kijkers de dupen zijn. TylerDurden kan zijn mening geven, maar ik ook. Zoals ik beweer dat de kleuren van de US en NL versie niet goed zijn, zo beweerd TylerDurden dat ze wel goed zijn.
    Hij beweerd dat de screenshots niet hetzelfde zijn. Ik zeg van wel. Omdat de frames anders zijn, dat komt wel eens vaker voor met andere uitgaves. Alleen is dit hier extremer. Ik heb mijn punt gegeven, en iedereen kan er mee doen wat hij wil. Mensen in dit forum vragen me per pm om verschillende versie te bekritiseren, en dat te laten weten. En dat doe ik dus.

    Hier nog een screenshot vergelijkenis, waarbij je kan zien dat de helderheid anders is.
    http://screenshotcomparison.com/comparison/7268
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-02-2013 om 16:51

  5. #55

    Standaard

    Ik heb hier de info over de full blu-ray NL versie

    DISC INFO:

    Disc Title: DREDD
    Disc Size: 23.805.763.977 bytes
    Protection: AACS
    BD-Java: No
    Extras: 50Hz Content
    BDInfo: 0.5.8

    PLAYLIST REPORT:

    Name: 00000.MPLS
    Length: 1:36:08.053 (h:m:s.ms)
    Size: 15.398.787.072 bytes
    Total Bitrate: 21,36 Mbps

    VIDEO:

    Codec Bitrate Description
    ----- ------- -----------
    MPEG-4 AVC Video 18000 kbps 1080p / 23,976 fps / 16:9 / High Profile 4.1

    AUDIO:

    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    DTS-HD Master Audio English 2145 kbps 5.1 / 48 kHz / 2145 kbps / 16-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)

    SUBTITLES:

    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Presentation Graphics Dutch 21,133 kbps

    FILES:

    Name Time In Length Size Total Bitrate
    ---- ------- ------ ---- -------------
    00000.M2TS 0:00:00.000 1:36:08.053 15.398.787.072 21.357
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-02-2013 om 18:28

  6. #56

    Standaard

    Full Blu-ray US versie:

    DISC INFO:

    Disc Title: DREDD
    Disc Size: 46,214,224,781 bytes
    Protection: AACS
    BD-Java: Yes
    Extras: Blu-ray 3D
    BDInfo: 0.5.8

    PLAYLIST REPORT:

    Name: 00800.MPLS
    Length: 1:35:51.787 (h:m:s.ms)
    Size: 36,868,491,264 bytes
    Total Bitrate: 51.28 Mbps

    VIDEO:

    Codec Bitrate Description
    ----- ------- -----------
    MPEG-4 AVC Video 27496 kbps 1080p / 23.976 fps / 16:9 / High Profile 4.1
    MPEG-4 MVC Video 15033 kbps

    AUDIO:

    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    DTS-HD Master Audio English 4989 kbps 7.1 / 48 kHz / 4989 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)
    Dolby Digital Audio English 224 kbps 2.0 / 48 kHz / 224 kbps / Dolby Surround
    Dolby Digital Audio Spanish 640 kbps 5.1 / 48 kHz / 640 kbps

    SUBTITLES:

    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Presentation Graphics English 24.679 kbps
    Presentation Graphics English 28.277 kbps
    Presentation Graphics Spanish 23.521 kbps
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-02-2013 om 18:28

  7. #57

    Standaard

    Remux van de Noordse:

    NOR info:

    Name: 00002.MPLS
    Length: 1:35:36.147 (h:m:s.ms)
    Size: 22 956 791 808 bytes
    Total Bitrate: 32,02 Mbps

    VIDEO:

    Codec Bitrate Description
    ----- ------- -----------
    MPEG-4 AVC Video 27059 kbps 1080p / 23,976 fps / 16:9 / High Profile 4.1

    AUDIO:

    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Dolby Digital Audio English 640 kbps 5.1 / 48 kHz / 640 kbps / DN -4dB
    DTS-HD Master Audio English 2567 kbps 7.1 / 48 kHz / 2567 kbps / 16-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)

    SUBTITLES:

    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Presentation Graphics Swedish 14,877 kbps
    Presentation Graphics Danish 15,554 kbps
    Presentation Graphics Norwegian 16,533 kbps
    Presentation Graphics Finnish 15,787 kbps

  8. #58

    Standaard

    De Japanse versie is precies hetzelfde in beeld als de Noordse. Dezelfde kleuren, helderheid enz.

  9. #59

    Standaard

    Even voor de duidelijkheid en niet om je aan te vallen, maar ik neem aan dat je met Noordse het Engelse Nordic bedoelt, wat in het Nederlands beter is om als Scandinavisch aan te duiden
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #60

    Standaard

    Mochten mensen interesse hebben om hem te winnen:
    http://www.slashingthrough.com/news.php?id=434 niet perse bedoeld om te pluggen.

    De Dredd uitgave van E1 is geen onaardige ondanks dat je daar ook gewoon behoorlijk hoog grain gehalte hebt. De US versie ziet er onscherp uit in mijn ogen door die noise reduction.

  11. #61

    Standaard

    Ik zit al vanaf 23 december de dagen af te tellen tot onze Wehkamp de beloofde Dred mij gaat leveren in 3D/2D...
    (dat zou dan de 3e titel van mijn bestellijst van 30 zijn

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Even voor de duidelijkheid en niet om je aan te vallen, maar ik neem aan dat je met Noordse het Engelse Nordic bedoelt, wat in het Nederlands beter is om als Scandinavisch aan te duiden
    Noors, want de blu-ray waarover ik het heb, heeft Noorse subs zoals je ziet. Dus Nordic ja. Norway http://en.wikipedia.org/wiki/Nordic_countries
    The Nordic countries make up a region in Northern Europe and the North Atlantic which consists of Denmark, Finland, Iceland, Norway and Sweden and their associated territories, the Faroe Islands, Greenland and Åland. In English, "Scandinavia" is sometimes used as a synonym for the Nordic countries (often excluding Greenland), but that term more properly refers only to Denmark, Norway and Sweden.[1]

    Presentation Graphics Swedish 14,877 kbps
    Presentation Graphics Danish 15,554 kbps
    Presentation Graphics Norwegian 16,533 kbps
    Presentation Graphics Finnish 15,787 kbps
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-02-2013 om 20:47

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maniac e Bekijk bericht
    Mochten mensen interesse hebben om hem te winnen:
    http://www.slashingthrough.com/news.php?id=434 niet perse bedoeld om te pluggen.

    De Dredd uitgave van E1 is geen onaardige ondanks dat je daar ook gewoon behoorlijk hoog grain gehalte hebt. De US versie ziet er onscherp uit in mijn ogen door die noise reduction.
    De Eone van de link dat je gaf, is de UK uitgave van eOne. En niet de NL Eone. een hemels verschil. De NL is zeer klein in data,(14,3 GB 15.398.787.072 bytes)) lagere bitrate dan andere uitgaves, en soms macroblocking. Want het moest perse weer op een BD25
    Dus de NL eOne versie gaat het voor mij niet worden.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-02-2013 om 20:51

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Noors, want de blu-ray waarover ik het heb, heeft Noorse subs zoals je ziet. Dus Nordic ja. Norway http://en.wikipedia.org/wiki/Nordic_countries
    The Nordic countries make up a region in Northern Europe and the North Atlantic which consists of Denmark, Finland, Iceland, Norway and Sweden and their associated territories, the Faroe Islands, Greenland and Åland. In English, "Scandinavia" is sometimes used as a synonym for the Nordic countries (often excluding Greenland), but that term more properly refers only to Denmark, Norway and Sweden.[1]

    Presentation Graphics Swedish 14,877 kbps
    Presentation Graphics Danish 15,554 kbps
    Presentation Graphics Norwegian 16,533 kbps
    Presentation Graphics Finnish 15,787 kbps
    Nee, dat is eigenlijk niet wat ik bedoel, maar ik heb even op internet gezocht en ik heb ook niet helemaal gelijk geloof ik. Ik dacht echt dat Noordse geen NL woord was, maar dat is het schijnbaar wel. Ik moet wel zeggen dat ik Noordse verder nooit ergens gebruikt heb zien worden, maar Scandinavische wel, vandaar.

    Nordic is dus niet alleen Noorwegen, maar Noords/Scandinavisch
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Nee, dat is eigenlijk niet wat ik bedoel, maar ik heb even op internet gezocht en ik heb ook niet helemaal gelijk geloof ik. Ik dacht echt dat Noordse geen NL woord was, maar dat is het schijnbaar wel. Ik moet wel zeggen dat ik Noordse verder nooit ergens gebruikt heb zien worden, maar Scandinavische wel, vandaar.

    Nordic is dus niet alleen Noorwegen, maar Noords/Scandinavisch
    Ja klopt Nordic heeft meerdere landen. Maar goed als het beestje maar een naam heeft.
    We zeggen ook wel eens de NL versie, maar dat is het eigenlijk ook niet, men zou het dan de Benelux versie moeten noemen.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Wat is een Remux?
    Alleen de untouched mainmovie + audio + subs, zonder extra's en zonder menu.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-02-2013 om 21:36

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Dat van marcoblocking weet je natuurlijk nog niet zeker totdat je em gezien hebt. Maar wat is je bron van al je data over de NL versie?
    Voor mij geen Noorse in ieder geval, want ik wil EN of NL subs voor de film.
    Ik heb de NL versie ook besteld, ben benieuwd!
    NL versie waarover ik spreek, had mijn buurman gehuurd. Het is niet zo heel erg met macroblocking met EOne versie deze keer. Normaal is het met Eone erger. Bij Dredd komt het af en toe maar voor.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Aha, mooi, goed om te weten. Dan hoef ik mijn bestelling niet te cancellen.
    DeHollander kijkt de film wel in 2d, en niet 3D.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    DeHollander kijkt de film wel in 2d, en niet 3D.
    Klopt, maar er is maar 1 videostream. Dus je kijkt naar dezelfde stream als mij. helaas is de NL versie nog softer dan de US versie.(minder details) En wat zwart moet zijn, is nog blauwer dan de US versie. Voor mij het aankopen zeker niet waard.

    Dredd (2012)
    http://screenshotcomparison.com/comparison/7364

    US VS NL

    Straks zal ik van de Nordic versie een screenshot maken van deze frame.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 12-02-2013 om 13:19

  20. #70

    Standaard

    US VS NL
    http://screenshotcomparison.com/comparison/7364

    Nordic VS Dutch
    http://screenshotcomparison.com/comparison/7429

    Hier kan je zien dat de NL en de US versie niet goed van kleur zijn.
    De helderheid is omhoog geschroefd. Men heeft de 3D master gebruikt voor de 3D en de 2D samebranche disc.
    De 2D kijker is dus de sjaak. Er staat maar 1 videostream op de disc.
    De NL versie gooit er nog een schepje bovenop, om de helderheid nog verder te verhogen. Daardoor vallen er veel details weg.


    Later nog meer vergelijkingen.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Overigens denk ik ook dat alle discussie en vergelijkingen rondom bluray uitgaves niet in het film discusssie topic thuishoren, zoals ik net zie. Misschien een idee om het topic op te splitsen?
    Zou idd in het blu-ray forum geplaatst moeten worden.
    dat is het niet alleen er vallen veel meer details weg.
    De kleuren zijn onnatuurlijker. macroblocking komen regematig in de NL versie voor.
    Dredd
    US VS NL
    Dredd (2012) : Screenshot Comparison - screenshotcomparison.com

    Nordic VS Dutch
    Dredd (2012) : Screenshot Comparison - screenshotcomparison.com
    Dredd (2012) : Screenshot Comparison - screenshotcomparison.com
    Dredd (2012) : Screenshot Comparison - screenshotcomparison.com

    Hier kan je zien dat de NL en de US versie niet goed van kleur zijn.
    De helderheid is omhoog geschroefd. Men heeft de 3D master gebruikt voor de 3D en de 2D samebranche disc.
    De 2D kijker is dus de sjaak. Er staat maar 1 videostream op de disc.
    De NL versie gooit er nog een schepje bovenop, om de helderheid nog verder te verhogen. Daardoor vallen er veel details weg. Het donkere gedeelte heeft de NL versie donker gemaakt, en de lichtere gedeeltes lichter. Erg slecht voor je ogen, op velen momenten. Voor de 2D kijkers is dit een zeer slechte transfer wat niet bedoeld is voor de 2D.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 12-02-2013 om 18:30

  22. #72

    Standaard

    Hè wat een heerlijke pijnlijk duidelijke beelden zijn dat De_Hollander. Ik snapte geen biet van je stroom technische gegevens, maar die screenshotcomparisons zijn erg pijnlijk om te zien.
    'Onze' Dredd gaat er dus niet uit zien?! Dat is echt bizar, echt zonde.

    Enne, Dredd was juist geweldig gespeeld door Karl Urban. Zijn mimiek, zijn manier van lopen is echt herkenbaar en overtuigend als Dredd. Juist omdat je zijn smoel niet ziet, is zijn performance van belang en die vond ik overtuigend. Deed me denken aan Peter Weller als Murphy destijds in de enige echte Robocop. Die man werd pas karakter toen ie zijn pak aan had en onherkenbaar werd(met die ondersteunende sounds erbij natuurlijk)
    Dredd zonder gezicht, acteerde eigenlijk net zo karakteristiek als houterige Schwarzenegger, als de Terminator met gezicht. I love it...

  23. #73

    Standaard

    Ik vind het ook zeer jammer, ik wilde echt dat de NL versie goed uit zou komen te zien. Dan had ik hem wel gekocht. Maar helaas dat kopen gaat dus niet door.
    Er is al iemand uit deze forum die een boze mail naar eOne heeft gestuurd met deze screenshots. Nu is er een leuke film titel, en dan wordt deze verpest.
    In verschillende opzichten. Nee het wordt er niet beter op.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 12-02-2013 om 23:29

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ik ga even vragen of alle discussie omtrent de BD even hier naartoe wordt gekopieerd, even om alles zuiver te houden.
    Prima goed plan.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Heeft iemand de UK versie van Dredd al en hoe is de kwaliteit qua beeld en geluid?

    Sorry als er al een topic bestaat maar via de search onder het woord 'Dredd' krijg ik niks gevonden.
    Hier staat iets van de NL versie en nordic, en US

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •