Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 456789 LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 208 worden weergegeven.

Discussie: V & D

  1. #176

    Standaard

    Veel lagere sociaal-economische klasse ja, dat klopt. Dat verklaart ook waarom de stad niet goed loopt; hoge werkeloosheid, geen hoogwaardige banen, leegloop van jongeren naar gebieden die wel werkgelegenheid bieden. Dan zijn er ook steeds minder mensen om hun geld in winkels uit te geven.

  2. #177

    Standaard

    Knap dat jij kunt zien dat mensen uit een lagere sociaal-economische klasse komen.
    Ik weet niet wat jij hoogwaardige banen noemt:Ik mag dan geen wat jij noemt hoogwaardige baan hebben:Ja,ik werk al 25 jaar in een fabriek,ga nog altijd met plezier naar mijn werk en mag met mijn salaris dat ver boven modaal ligt ook niet klagen.
    Dat er genoeg mis is hier in de regio parkstad bestrijd ik niet,maar de opmerking:Het volk op straat kwam in mijn ogen ook niet als zeer kapitaalkrachtig over om het even netjes uit te drukken.vind ik erg respectloos.


  3. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Knap dat jij kunt zien dat mensen uit een lagere sociaal-economische klasse komen.
    Ik weet niet wat jij hoogwaardige banen noemt:Ik mag dan geen wat jij noemt hoogwaardige baan hebben:Ja,ik werk al 25 jaar in een fabriek,ga nog altijd met plezier naar mijn werk en mag met mijn salaris dat ver boven modaal ligt ook niet klagen.
    Dat er genoeg mis is hier in de regio parkstad bestrijd ik niet,maar de opmerking:Het volk op straat kwam in mijn ogen ook niet als zeer kapitaalkrachtig over om het even netjes uit te drukken.vind ik erg respectloos.

    Ik kom er zelf ook vandaan hoor Niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen. Maar ja, je kunt de SES wel op straat waarnemen: veel mensen met overgewicht, rokers, mensen in trainingspakken, weinig jongeren etc. En met hoogwaardig bedoel ik niet of iemand in een fabriek werkt, maar of er sprake is van voldoende bedrijvigheid voor allerlei functieniveaus. Met faillissement Macintosh en de problemen die DSM heeft verdwijnen er dus veel structurele banen. Ik ben zelf opgegroeid in de buurt van Brunssum, dat is nog een slagje erger (vroeger ook al hoor).
    Laatst aangepast door Oakey : 16-02-2016 om 14:20

  4. #179

    Standaard

    Het is afgelopen met V&D: http://nos.nl/artikel/2087309-doorstart-v-d-mislukt.html

    Ik was trouwens afgelopen zaterdag in MM Utrecht en daar was het ook erg rustig. Volgende zaak die gaat snijden c.q. gaat omvallen? En het was niet alleen de dvd-afdeling wat rustig was.
    Verhuurders en banken niet akkoord gegaan met plan Kahn: http://www.nu.nl/algemeen/4215391/ve...n=nunl_twitter
    Ik krijg het idee dat Kahn maar wat deed. En ik denk dat de La Place straks de volgende is. Met alleen degene die zelfstandig zijn, ga je het niet redden. Veel zitten al niet in de loop.

    Laatst aangepast door martwout : 16-02-2016 om 16:09

  5. #180

    Standaard

    Mediamarkt heeft een succesvolle webshop, dus die kan het langer uitzingen. Maar hoe goed ze precies draaien weet ik ook niet, die grote oppervlaktes aan vierkante meters kosten een lieve duit, en dat zijn toch kosten die andere (online) winkels niet hebben. Maar dan lees je ook weer dat Coolblue e.d. Juist weer vaste winkels en ophaalpunten in de markt zetten. Waarschijnlijk is een combi van beiden toch het meest kansrijk.

  6. #181

    Standaard

    En MediaMarkt hoeft het niet alleen van de verkoop van DVD's te hebben, maar halen hogere marges binnen op witgoed, elektronica en fotoapparatuur.
    Bij V&D moest men het uiteindelijk bijna alleen maar van de kleding hebben. En die markt staat de laatste tijd erg onder druk.
    Ik zie MediaMarkt dan ook niet zo snel verdwijnen, eerder nog meer offline kledingwinkels.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #182

    Standaard

    Uit pure nostalgie is het jammer; in de jaren 80 (toen ze nog een grote boekafdeling hadden) haalde ik er weleens strips e.d.
    Het assortiment dat men nu had was niet veel: alle kleding hopeloos on-modieus, boeken/DVDs te klein assortiment, Lego te duur...en voor vrijwel al het andere zijn gewoon betere (speciaal)zaken. Het was allemaal té nietszeggend.
    Treurig voor alle werknemers!

    (ben nu zeer benieuwd wat er met alle grote panden gaat gebeuren. Welk bedrijf zou zo'n pand willen huren?)

  8. #183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    En MediaMarkt hoeft het niet alleen van de verkoop van DVD's te hebben, maar halen hogere marges binnen op witgoed, elektronica en fotoapparatuur.
    Bij V&D moest men het uiteindelijk bijna alleen maar van de kleding hebben. En die markt staat de laatste tijd erg onder druk.
    Ik zie MediaMarkt dan ook niet zo snel verdwijnen, eerder nog meer offline kledingwinkels.
    Toch viel het me op dat het op de andere afdelingen zo stil was. Er waren ook maar 2 kassa's open zonder rij. Meestal is het drukker.

    Inzake de dvd's en boeken bij V&D kocht ik er al minimaal. Nieuwe boeken hadden ze niet (meestal na lange tijd) en nieuwe titels van dvd's ook niet altijd. Het was de laatste tijd MM, Bol of buitenland (Carrefour, Amazon). Het zal nu wel meer Bol worden. Ik heb nog wat vliegende punten.

  9. #184

    Standaard

    En weer gaat er een verkooppunt van fysieke media verloren. DVD's en Blu-ray's worden in Nederlandse winkels straks een zeldzaamheid. Het gaat allemaal naar het Internet.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ik krijg het idee dat Kahn maar wat deed. En ik denk dat de La Place straks de volgende is. Met alleen degene die zelfstandig zijn, ga je het niet redden. Veel zitten al niet in de loop.

    La Place is overgenomen door Jumbo en zou nu juist een van de weinige winstgevende onderdelen van V&D zijn geweest. Ze doen het ook erg goed in de cateringsfeer dus dat zal wel overleven. Sterker nog: als ze de vestigingen uit de V&D's kunnen omzetten naar losse vestigingen dan kan dat best wel heel succesvol worden.

  10. #185

    Standaard

    De weinige dvd's die nog bij V&D lagen, zagen er dan ook uit alsof ze uit de kont van een olifant kwamen... en dan schrikken dat niemand ze koopt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #186

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    En weer gaat er een verkooppunt van fysieke media verloren. DVD's en Blu-ray's worden in Nederlandse winkels straks een zeldzaamheid. Het gaat allemaal naar het Internet..
    De DVD-afdeling van V&D stelde al 2 jaar niets meer voor. Het was constant hetzelfde wat er stond. En La Place is inderdaad succesvol maar de beste zaten in de filialen. De vestigingen erbuiten waren, zover ik meemaakte, altijd erg rustig omdat ze niet in de loop lagen. En bij de filialen die ik ken, is alleen Rotterdam eventueel los te koppelen. Die zie al aan de buitenzijde en kan je via een verbouwing de ingang richting die roltrap verschuiven. Andere vestigingen zitten diep in de filialen. Die komen echt niet meer terug. Dus Jumbo heeft nu alleen de zelfstandige filialen waarvan ze er al eentje meteen hebben gesloten. Ik denk dat de winstgevendheid minder zal zijn dan voorheen.

    In het AD stelt de CFO van Kahn aan dat ze te weinig tijd kregen (pas 2 weken betrokken), sommige huurders meteen een huurverhoging eisten, geen enkele verhuurder zijn verantwoordelijkheid nam (opknappen gebouw) en dat het nieuwe V&D zou worden ingericht volgens de thema's reizen, health en beauty. Ik vrees dat dit over 1,5 jaar weer voorbij zou zijn. En uithalen naar Inno van de Canadezen. Dat het een goedkope versie van Bijenkorf is waar je niet vrolijk van wordt.

  12. #187

    Standaard

    Weer nieuws van het front. Een adviseur van enkele verhuurders is bezig om iedereen weer op 1 lijn te krijgen om zo de gesprekken weer op gang te kunnen laten krijgen. Aldus de Telegraaf.

  13. #188

    Standaard

    Roland Kahn heeft echter gisteren in het Parool gezegd dat hij een nieuwe poging uitsluit, omdat de aanloopverliezen te hoog zijn opgelopen door het sluiten van de winkels.

    http://www.parool.nl/binnenland/rola...jden~a4246428/

  14. #189

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Roland Kahn heeft echter gisteren in het Parool gezegd dat hij een nieuwe poging uitsluit, omdat de aanloopverliezen te hoog zijn opgelopen door het sluiten van de winkels.

    http://www.parool.nl/binnenland/rola...jden~a4246428/
    Kahn zegt zoveel. Als de kans er komt, stapt hij er zo weer in. Hij ontkende eerst ook dat hij het wilde kopen. Het is een type die alles intern wil houden. Bovendien waren de winkels nauwelijks voller dan nu. Dus die kosten zijn evenhoog.

  15. #190

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Kahn zegt zoveel. Als de kans er komt, stapt hij er zo weer in. Hij ontkende eerst ook dat hij het wilde kopen. Het is een type die alles intern wil houden. Bovendien waren de winkels nauwelijks voller dan nu. Dus die kosten zijn evenhoog.
    Hij zal dan toch moeten beginnen met personeel aan te nemen... Dat kost wel een en ander natuurlijk.

  16. #191

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Hij zal dan toch moeten beginnen met personeel aan te nemen... Dat kost wel een en ander natuurlijk.
    Daar zullen ze pas mee starten als de deal rond is. Bovendien zal het voor het personeel slikken of stikken worden. Hun oude contract is voorbij. Maar goed, zolang er geen tegennieuws komt, is V&D klaar.

  17. #192

    Standaard

    100 mln schuld volgens faillissementsverslag: http://hocker.nl/uploads/files/VD%20...0316%20def.pdf
    Misschien nog enkele filialen tijdelijk open voor restverkoop: http://nos.nl/artikel/2091417-v-d-mi...itverkoop.html

  18. #193

    Standaard

    Uitverkoop komt en Sun Capital blijkt dus het grootste deel van de opbrengst te kriijgen: http://www.rtlnieuws.nl/economie/hom...everanciers-vd

    Ik ga zaterdag wel kijken maar ik vrees dat er weinig is. Ik verwacht zo en zo geen dvd's te zien.

  19. #194

    Standaard

    Vandaag naar de V&D geweest, puur om te kijken wat voor dolle boel het er zou zijn...(ik kocht er nooit wat en was dat ook nu niet van plan)

    Het was genieten Voor de ingang een heel leger fietsen en scootmobiels (!) en binnen was het één grote bende. Roltrap die niet werkte dus de kuddes gingen in optocht naar boven. Het was 20% korting en dan komen er zoveel drommen op af? Om 20 f*cking procent? Toen de volle mep betaald moest worden bleef men massaal weg...maar 20% eraf en men gaat als een dolle inslaan (de rijen bij de kassa's waren echt bizar lang).

  20. #195

    Standaard

    Ja, 20%. Als je dan iets van € 20 koopt, heb je € 4 korting. En als je goed vergelijkt, kan je het misschien elders nog goedkoper krijgen. Ik ga morgen in Den Bosch kijken (ben er toch) maar als het echt te druk is, ga ik nog niet eens naar binnen alhoewel ik al vergelijk dat het alleen kleding etc is. Ik ga zo en zo bij de dvd-zaak in de buurt kijken. Die gaan er uit en hebben nu al uitverkoop. En daarmee komt die zaak qua prijs met wat je normaal betaalt en ze hebben meestal import.

  21. #196

    Standaard

    Hebben ze ook nog dvds, blu-rays en (bord)spellen/speelgoed staan, of is het eigenlijk alleen maar kleding Enzo?
    **** me gently with a chainsaw.

  22. #197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Hebben ze ook nog dvds, blu-rays en (bord)spellen/speelgoed staan, of is het eigenlijk alleen maar kleding Enzo?
    In Eindhoven hadden ze iig spellen en speelgoed. De LEGO was zelfs met 20% eraf nog steeds duurder dan sommige andere zaken.

  23. #198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Uitverkoop komt en Sun Capital blijkt dus het grootste deel van de opbrengst te kriijgen: http://www.rtlnieuws.nl/economie/hom...everanciers-vd.
    Tsja. 8% rente rekenen voor rekening courant-verhoudingen en een winkelformule die 25 jaar geleden al compleet verouderd waren, helpen je zaak nou eenmaal compleet naar de kloten. Een aantal grote Nederlandse merken zullen op deze manier gaan verdwijnen; ik vraag me bijv. af of het voor Blokker niet te laat is. Voorbeeld wat ik voor V&D aanhoud: Toen ik puber was (begin/midden jaren 90), was het verplichte kost om bij bezoek aan stad even bij V&D binnen te lopen om te kijken of er een interessante ontwikkeling was. Toen ik op middelbare school en hogeschool zat, was het (zowat) verplicht om bij de campus langs te gaan (was ook iets waar je redelijk naar vooruit keek), om te zorgen dat je je spullen in huis had om het jaar door te komen. Bleef allemaal niets van over, met als gevolg dat je de laatste 10/15 jaar in geen enkele manier meer binding had met V&D eOn in plaats van er 'verplicht' naar binnen te lopen, er in een grote boog omheen liep. Ben in januari, in hele lange tijd, in Rotterdam nog een keer binnen gelopen en verbaasde me over de troosteloze taferelen; Medewerkers die met een blanke staar achter de balie stonden, hoe producten werden tentoongesteld en de verouderde gebouwen.... Hoe treurig wil je het hebben, Er wordt gesproken om een Kaufhoff-achtig model te introduceren, maar dat verbouwen maanden gaat duren. Verbaast me niets; Om de ouderwetse V&D-stank te verwijderen heb je een sterk schoonmaakmiddel nodig.

    Ik weet dat deze post bij de redactie op de nominatie zal staan om te verwijderen, maar zou het teken vinden van karakter als deze blijft staan.

  24. #199
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Die laatste zin snap ik niet helemaal. Ik maar zoeken in je tekst of er wat geks staat?

    De V&D waar ik wel eens (amper) kwam waren best nette winkels en omdat ze dan groot en op een prominente plek zaten, toont het nu wel erg armoedig. Maar dat het niet meer van deze tijd was is wel duidelijk. Ik denk dat de meeste grote concerns in de toekomst hetzelfde lot te wachten staat en de winkelwereld weer wordt overgenomen door pop-up stores en kleine detailhandel. Wat eigenlijk niet eens zo erg is. Nu is elke stad een kopie qua aanbod.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #200

    Standaard

    Ik ben vanochtend in Den Bosch geweest. De dvd-afdeling in de kelder was er nog net als de boeken. Op alle dvd's en BR (dat laatste was er nog beperkt) kreeg je 20% korting maar de dvd op zich was al afgeprijsd. Ik heb een Smurfen-dvd en 2x Er was eens De Mens meegenomen. Die waren een € lager dan normaal waarna je nog de korting kreeg. De rijen bij de kassa waren wel lang. Alle 4 kassa's in de kelder stonden lange rijen waardoor je een half uur stond te wachten. En je kan alleen pinnen! Maar bij de kleding lag veel op de grond. Blijkbaar hebben de mensen niet geleerd het terug te hangen.

Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 456789 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •