De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Surround versterker zonder boxen

    Mijn versterker van Philips Lx700 (https://goo.gl/images/J4533q) heeft onlangs de geest gegeven. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe versterker, maar aangezien de boxen nog goed zijn vind ik het onzinnig om die ook naar de afvalboer te brengen.

    Hebben jullie tips voor een goede vervanging?

    Het uitgangsvermogen van de Philips versterker was bij stereo 2 x 50 W en bij surround 50 RMS/kanaal (geen flauw idee waar RMS voor staat) dus een nieuwe versterker moet in die regio zitten.

    Aangezien ik rekening moet houden met buren, kan ik het geluid niet (te) hard zetten. Ik ben dus niet op zoek naar het beste van het beste en zat te denken aan een max prijs van rond de 200 euro, maar ik weet of dat realistisch is.

  2. #2

    Standaard

    200 euro vooreen 5.1 receiver is wel erg weinig.
    De Yamaha RXV-381 komt met z'n 241 euro redelijk dicht in de buurt.
    Nog bij Bol.com te koop. In ieder geval een flinke upgrade van je Philips en gelukkig was dat een set waarbij je de luidsprekers via gewone draad kunt aansluiten i.p.v. aparte plugjes. De Yamaha heeft wel een iets hoger uitgangsvermogen, maar 50 Watt is dan ook wel erg weinig.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    De prijs is enigszins flexibel, maar aangezien ik geen audiofiel ben en de boel ook niet te hard kan zetten én sowieso al niet de beste boxen heb (maar goed genoeg voor mij) wilde ik niet te hoog gaan zitten.

    Ik zit naar de achterkant van die Yamaha te kijken, maar het is me niet echt duidelijk wat daar de aansluitingen van zijn. De surround en center aansluitingen zijn die standaard draad aansluitingen, dus dat is geen probleem. Maar de front en de subwoofer aansluitingen zien er anders uit.

    Enig idee of het verschil tussen 50 en 70 W een probleem is? Ik zal hem vanzelfsprekend niet op max vermogen zetten, dus ik vermoed van niet.

  4. #4

    Standaard

    Subwoofer moet worden aangesloten met een lfe kabel.De sub moet dan eigenlijk actief zijn (eigen stroomtoevoer hebben). De front aansluitingen zijn draai aansluitingen en daar kan gewoon speakerdraad in om ze vervolgens dicht te draaien. Overigens kun je bij wat grotere sets veel prettiger op laag volume luisteren zonder de buren te storen dan kleine sets, die vaker schel klinken en daardoor veel meer resoneren door de kamer, maar dat is mijn beleving na al meerdere soorten speakers te hebben gehad. Wattage zegt niets over de luidheid van boxen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Scorsese Bekijk bericht
    Subwoofer moet worden aangesloten met een lfe kabel.De sub moet dan eigenlijk actief zijn (eigen stroomtoevoer hebben). De front aansluitingen zijn draai aansluitingen en daar kan gewoon speakerdraad in om ze vervolgens dicht te draaien. Overigens kun je bij wat grotere sets veel prettiger op laag volume luisteren zonder de buren te storen dan kleine sets, die vaker schel klinken en daardoor veel meer resoneren door de kamer, maar dat is mijn beleving na al meerdere soorten speakers te hebben gehad. Wattage zegt niets over de luidheid van boxen.
    En voor zo'n lfe kabel zal wel geen verloop stekkertje zijn?

    Dan wordt het aanbod wel klein zeg. Ben nog bij de Expert langs geweest, maar dat was vrij bedroevend.

    Wattage zegt niks over de luidheid? Wat zegt het dan wel?

  6. #6

    Standaard

    Gezien de specs van de speakers zal het lastig worden om iets te vinden die de speakers niet opblaast of de receiver laat door branden...

    Dit is echt z'n alles in-1 setje die volledig op elkaar is afgestemd.
    "A man's got to know his limitations", ...

  7. #7

    Standaard

    De kans is heel groot dat je de eindtrappen van je potentiële nieuwe versterker gaat opblazen met die speakers. 200 euro kun je dan beter een fijne soundbar of soundbase van kopen in mijn ogen. Ik bedoel het niet vervelend, maar je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten... Of misschien dat je 2e hands wat leuks kunt vinden.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    Zoals gezegd, de prijs is wel flexibel. Ik weet dat 200 euro erg weinig is. Maar ik ben het er mee eens dat het lastig is om een goede (passende) versterker bij deze boxen te vinden.

    Ik begin dan ook meer te neigen naar een goede 2.1 set. Alleen jammer dat zo'n gehele boxen set opeens waardeloos wordt als de versterker er mee op houdt. Want ik vermoed niet dat er een koper is voor zo'n oud en goedkoop setje.

  9. #9

    Standaard

    geen idee wat je zoekt, maar 2e hands is er genoeg te krijgen ...

    bv zo iets als dit voor 350,= https://www.marktplaats.nl/a/audio-t...reviousPage=lr
    "A man's got to know his limitations", ...

  10. #10

    Standaard

    Weet je, ik heb er over nagedacht en ik denk dat ik deze zoektocht staak en me ga richten op een goede 2.1 set. Ik heb gemerkt dat ik niet zoveel behoefte heb aan een "bioscoop surround" geluid voor films, terwijl ik voor muziek juist wel een goed geluid wil hebben. Dus dan is het niet echt logisch om vast te houden aan deze 5.1 boxen set.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcccc Bekijk bericht
    Weet je, ik heb er over nagedacht en ik denk dat ik deze zoektocht staak en me ga richten op een goede 2.1 set. Ik heb gemerkt dat ik niet zoveel behoefte heb aan een "bioscoop surround" geluid voor films, terwijl ik voor muziek juist wel een goed geluid wil hebben. Dus dan is het niet echt logisch om vast te houden aan deze 5.1 boxen set.
    Een 2.1 set is ook bedoeld voor bioscoop-geluid, maar dan via 2 luidsprekers en dat klinkt vaak minder mooi dan surround via 5 of meer luidsprekers. Als je veel naar muziek wilt luisteren, kun je misschien beter voor een mini- of micro-set kiezen. Bij dat soort sets krijg je wat grotere luidsprekers en daarmee ook een voller geluid.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •