Pagina 26 van 27 EersteEerste ... 16222324252627 LaatsteLaatste
De resultaten 626 tot 650 van 666 worden weergegeven.
  1. #626

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Om het weer positief te houden: zowel Space Jam 2 als The Suicide Squad hebben op Bluray een Atmos track met TrueHD basis. Om het even zuiver te houden heb ik de topictitel dan ook even aangepast.
    Dat deden ze ook al met Tom & Jerry, maar ze hebben bij Tom & Jerry er een 'Dolby Audio' van gemaakt door er fratsen als 'Dolby Volume' aan toe te voegen. In vergelijking met de SD audiotracks is het geen verbetering, omdat de LFE's bij de Atmos TrueHD veel luider zijn dan de muziek, de dialogen en de effekten. De SD-tracks klinken daardoor mooier en kindviendelijker dan de Atmos.

    Ik hoop daarom dat ze bij de komende films geen 'Dolby Audio' gaan gebruiken en we niet iedere keer het dynamisch bereik aan moeten passen om het als een 'master' te laten klinken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 14-12-2021 om 22:02
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #627

    Standaard

    Ben ik toch blij dat ik bij films geen bal om het geluidsformaat geef. Dolby Digital, DTS-HD MA, Dolby Atmos (op welke basis dan ook), DTS:X, het is me allemaal om het even. Ik kan films toch niet luid afspelen i.v.m. aanwezigheid andere gezinsleden, buren e.d. en ik ga echt geen luidsprekers aan het plafond bevestigen. Dus wat Warner Bros. doet met de audio op hun diverse uitgaven, het zal me echt worst wezen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #628

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ben ik toch blij dat ik bij films geen bal om het geluidsformaat geef. Dolby Digital, DTS-HD MA, Dolby Atmos (op welke basis dan ook), DTS:X, het is me allemaal om het even. Ik kan films toch niet luid afspelen i.v.m. aanwezigheid andere gezinsleden, buren e.d. en ik ga echt geen luidsprekers aan het plafond bevestigen. Dus wat Warner Bros. doet met de audio op hun diverse uitgaven, het zal me echt worst wezen.
    Fijn dat je aan je gezinsleden en buren denkt en jammer dat je niet verder kijkt dan je eigen reverentie kader...
    Ik hoop niet dat je zo ook denkt of reageert als een van je gezinsleden met iets thuis komt wat het leuk vindt en jij niks omgeeft
    "A man's got to know his limitations", ...

  4. #629

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ben ik toch blij dat ik bij films geen bal om het geluidsformaat geef. Dolby Digital, DTS-HD MA, Dolby Atmos (op welke basis dan ook), DTS:X, het is me allemaal om het even. Ik kan films toch niet luid afspelen i.v.m. aanwezigheid andere gezinsleden, buren e.d. en ik ga echt geen luidsprekers aan het plafond bevestigen. Dus wat Warner Bros. doet met de audio op hun diverse uitgaven, het zal me echt worst wezen.
    Met een goede codec en -in het geval van Dolby- het juiste gebruik zal je dat soort problemen niet hebben, omdat ook het gehoor van de gezinsleden zich veel makkelijker aan kunnen passen op de omstandigheden. Het is dan dus niet nodig om de kamer vol te hangen met luidsprekers en de geluidssterkte door 'Dolby Volume' te laten regelen.

    Bij Warner denken ze blijkbaar nu dat ze het geluid zo moeten maken dat iedereen het mooi vindt en dat alle objecten hetzelfde geluidsniveau moeten hebben, zodat de volumeknop verder open gedraaid kan worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #630

    Standaard

    Net wanneer je denkt dat de Nederlandse markt voor fysieke media dood en begraven is komt Warner in Nederland (dan wel de Benelux) met een release die letterlijk uniek is in de wereld.

    De Nederlandse 4K release van Dune is de enige uitgave van die film die zowel de UHD, de 3D als de reguliere blu-ray versie van de film bevat. En dan ook nog eens in een mooie steelbook. Petje af voor Warner!



    Zelf was ik uit op de 3D-versie en ik had daarvoor al de Amerikaanse en de Duitse versies gemarkeerd, maar beide versies bevatten niet de 4K-versie en hadden ook geen steelbook.

    EDIT: deze versie is blijkbaar ook verkrijgbaar in Frankrijk en vermoedelijk ook in België. Wat minder uniek dan ik dacht dus maar evengoed nog wel een erg fijne uitgave voor ons landje.
    Laatst aangepast door Richard B. : 01-02-2022 om 19:49

  6. #631

    Standaard

    Ik weet niet meer of ik nog wel schijfjes van ze wil kopen. Aan de ene kant zal Dune een fantastische film zijn, maar aan de andere kant zal deze voor mij niet de moeite van het kopen waard zijn. Zowel beeld en geluid zijn beoordeeld met een 10 en dat klinkt voor mij te mooi om waar te zijn, zelfs als er een DTS:X bij zou zitten.

    Filmmaatschappijen kunnen veel met een 'master' doen die weinig te maken hebben met de kwaliteit van de film, het beeld en het geluid, zoals het gebruik van Dolby Audio en Dolby Vision en daar maken ze heel veel gebruik van. Vaak blijft er (voor mij) dan weinig over van de beleving en de indruk die de makers van de film willen geven. Zulke hoge waarderingen zijn voor mij over het algemeen "bewerkelijk" en daarom heb ik dus weinig zin om dat soort schijven te kopen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-02-2022 om 21:50 Reden: Onduidelijke grammatica
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #632

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik weet niet meer of ik nog wel schijfjes van ze wil kopen. Aan de ene kant zal Dune een fantastische film zijn, maar aan de andere kant zal deze voor mij niet de moeite van het kopen waard zijn. Zowel beeld en geluid zijn beoordeeld met een 10 en daardoor zou ik kunnen denken dat het voor een ultieme beleving zal zorgen, maar ook dat het waarschijnlijk de laatste fysieke realease zal zijn, omdat het niet beter dan een 10 kan worden. Zulke hoge waarderingen vind ik daarom te mooi om waar te zijn. Gelukkig zijn deze dankzij Dolby "bewerkelijk" en is het voor mij duidelijk welke versie ik het beste kan kiezen.
    Dit vin ik weer zo'n vreemde reactie, waarin je weer erg vaag bent. Je zegt dat Dune zal een fantastische film zal zijn waarvan geluid en beeld zijn beoordeeld met een 10, en daarom ga je 'm juist NIET kopen omdat het dan niet beter kan worden wat je niet gelooft. Vind je dat zelf niet vreemd?
    En wat bedoel je met je laatste zin, die is ook zo vaag.

  8. #633

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dit vin ik weer zo'n vreemde reactie, waarin je weer erg vaag bent. Je zegt dat Dune zal een fantastische film zal zijn waarvan geluid en beeld zijn beoordeeld met een 10, en daarom ga je 'm juist NIET kopen omdat het dan niet beter kan worden wat je niet gelooft. Vind je dat zelf niet vreemd?
    En wat bedoel je met je laatste zin, die is ook zo vaag.

    Welkom in de wereld van Gerco In zijn eigen HT-topic staat het ook dusdanig vol van tegenstrijdige, vage, ondoordachte en niet-onderbouwde stellingen dat ik er niet meer de moeite neem om erop te reageren. Je hebt er een dagtaak aan

  9. #634

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Welkom in de wereld van Gerco In zijn eigen HT-topic staat het ook dusdanig vol van tegenstrijdige, vage, ondoordachte en niet-onderbouwde stellingen dat ik er niet meer de moeite neem om erop te reageren. Je hebt er een dagtaak aan
    Ik ben inderdaad wel wat gewend van Gerco, maar deze gedachtenkronkels zijn bijna ondoorgrondelijk.....

  10. #635

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dit vin ik weer zo'n vreemde reactie, waarin je weer erg vaag bent. Je zegt dat Dune zal een fantastische film zal zijn waarvan geluid en beeld zijn beoordeeld met een 10, en daarom ga je 'm juist NIET kopen omdat het dan niet beter kan worden wat je niet gelooft. Vind je dat zelf niet vreemd?
    En wat bedoel je met je laatste zin, die is ook zo vaag.
    Wanneer beeld en geluid niet hetzelfde is als van de 'master' van de studio waar deze gemaakt is, zal het onmogelijk zijn om het een 10 te geven en zeker wanneer er weer een hele ingewikkelde codec gebruikt is en waarschijnlijk ook weer Dolby Audio om het te normaliseren, want ik verwacht niet dat het een Atmos TrueHD zal zijn met alleen 'loudness-management'.

    Het 'bewerkelijk" heeft te maken met de bewerkingen die het Dolby-geluid gehad kan hebben voor dat het uit de luidspreker komt en daardoor kan de beleving voor mij anders zijn als van Rogier. De beoordeling van een Dolby-codec is daarom heel makkelijk te bewerken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-02-2022 om 23:58
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #636

    Standaard

    Gerco, volgens mij kun je noch beeld noch geluid objectief (technisch meetbaar) beoordelen. Als ik het beeld van een film er fantastisch uit vind zien of het geluid prachtig vind, dan geef ik met een gerust hart een 10 als ik het dat waard vind, ook al ben jij bijv. als expert/kenner een andere mening toegedaan. Een ieder heeft nu eenmaal een ander referentiekader...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #637

    Standaard

    Complete onzin, want zelfs per bioscoopzaal zijn er verschillen afhankelijk van de hoeveelheid en positie van de luidsprekers d.m.v. realtime rendering.
    Uiteraard werk dat niet voor de thuissituatie. Ik ga er verder niet te veel op in, maar ik denk echt dat je je beter moet inlezen en over je schaduw en vooroordelen heen stappen.
    Onderstaan een wat eenvoudig en niet zo technisch stuk...
    Dolby Atmos: Everything you need to know about the spatial audio format - CNET

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer beeld en geluid niet hetzelfde is als van de 'master' van de studio waar deze gemaakt is, zal het onmogelijk zijn om het een 10 te geven en zeker wanneer er weer een hele ingewikkelde codec gebruikt is en waarschijnlijk ook weer Dolby Audio om het te normaliseren, want ik verwacht niet dat het een Atmos TrueHD zal zijn met alleen 'loudness-management'.

    Het 'bewerkelijk" heeft te maken met de bewerkingen die het Dolby-geluid gehad kan hebben voor dat het uit de luidspreker komt en daardoor kan de beleving voor mij anders zijn als van Rogier. De beoordeling van een Dolby-codec is daarom heel makkelijk te bewerken.
    "A man's got to know his limitations", ...

  13. #638

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer beeld en geluid niet hetzelfde is als van de 'master' van de studio waar deze gemaakt is, zal het onmogelijk zijn om het een 10 te geven en zeker wanneer er weer een hele ingewikkelde codec gebruikt is en waarschijnlijk ook weer Dolby Audio om het te normaliseren, want ik verwacht niet dat het een Atmos TrueHD zal zijn met alleen 'loudness-management'.

    Het 'bewerkelijk" heeft te maken met de bewerkingen die het Dolby-geluid gehad kan hebben voor dat het uit de luidspreker komt en daardoor kan de beleving voor mij anders zijn als van Rogier. De beoordeling van een Dolby-codec is daarom heel makkelijk te bewerken.
    Wil je zeggen dat alleen de originele master een 10 kan zijn en alles maar dan ook alles wat daarvan afgeleid is nooit een 10 kan zijn? Sorry, maar dat is echt flauwekul. Een bewerking kan bijvoorbeeld juist fouten aanpassen die misschien in de master zitten.

    Ik weet niet eens waarom ik deze discussie voer. Zonder je voor het hoofd te willen stoten en het is echt niet lullig bedoeld, maar het was anders geweest als je nou een purist was met een enorm mooie set-up. Een set-up waarmee elke minieme afwijking gehoord kan worden; die zeer zorgvuldig al vele jaren tegen elke prijs was samengesteld. Dat kan ik mij voorstellen dat je bepaalde eisen hebt en zeer kritisch bent.

    Maar dat is niet zo met je set-up. Ik ook niet hoor, maar mij hoor je niet. Het lijkt er eerlijk gezegd op dat je her en der wat gelezen hebt, dingen samenvoegt die niet bij elkaar horen en dan daar bepaalde conclusies uittrekt die veelal niet kloppen. En dan die hier neerzet als zijnde de waarheid. Ik ben er wel klaar mee, maar ik hoop dat je wel voortaan de berg onzin tot een minimum kan beperken .

  14. #639

    Standaard

    Ik lees nergens wie deze release een 10 voor beeld en geluid geeft.

  15. #640

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ik lees nergens wie deze release een 10 voor beeld en geluid geeft.
    Gerco doelt vermoedelijk op mijn recensie op deze site.

  16. #641

    Standaard

    Tja, als je laat leiden door een enkele mening dan mis je een hoop mooie films en releases!

    Zo lees ik alle reviews en kritieken, en check ik caps-a-holic en/of dvdbeaver, voordat ik tot aankoop overga.

  17. #642

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Wil je zeggen dat alleen de originele master een 10 kan zijn en alles maar dan ook alles wat daarvan afgeleid is nooit een 10 kan zijn? Sorry, maar dat is echt flauwekul. Een bewerking kan bijvoorbeeld juist fouten aanpassen die misschien in de master zitten.
    Er zijn bewerkingen die weinig invloed hebben op de kwaliteit en bewerkingen die veel invloed hebben op de kwaliteit. Dolby Audio is een bewerking die veel invloed heeft op de kwaliteit, omdat het niveaus verandert en daarom ben ik niet blij als het op een cover vermeld staat.

    De discussie over Dolby Audio zal ik daarom niet in deze topic voeren, maar in deze
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 05-02-2022 om 17:56
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #643

    Standaard

    Je hebt daat een reactie op je 2.0 theorie

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Er zijn bewerkingen die weinig invloed hebben op de kwaliteit en bewerkingen die veel invloed hebben op de kwaliteit. Dolby Audio is een bewerking die veel invloed heeft op de kwaliteit, omdat het niveaus verandert en daarom ben ik niet blij als het op een cover vermeld staat.

    De discussie over Dolby Audio zal ik daarom niet in deze topic voeren, maar in deze
    "A man's got to know his limitations", ...

  19. #644

    Standaard

    Ik vind dat Warner wel slim bezig is. In Frankrijk waar de markt nog best groot is brengen ze dezelfde versie uit als hier in Nederland en Belgie. Ik spaar zelf de meeste DC films en ik zie op amazon Frankrijk dat daar blu-rays uitkomen met een Nederlands leeftijd-logo. Slimme zet, al zeg ik het zelf. Ook Dune is precies dezelfde uitgave. Volgens mij is het op deze manier een stuk goedkoper om films uit te brengen. Nu nog een kwestie van wachten wanneer ze in Italie/Spanje/Duitsland een keer van al die vervelende vertaalde titels afstappen en de vertalingen. De liefhebbers die daar een blu-ray of 4K kopen weten echt wel om welke film het gaat.

  20. #645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    (...) Nu nog een kwestie van wachten wanneer ze in Italie/Spanje/Duitsland een keer van al die vervelende vertaalde titels afstappen en de vertalingen. De liefhebbers die daar een blu-ray of 4K kopen weten echt wel om welke film het gaat.
    De kans is niet groot dat dat ooit gaat gebeuren. In die landen worden de meeste films nagesynchroniseerd in de eigen taal en als zodanig ook in de bioscoop of op TV vertoond. Men weet niet beter, ondertiteling is in die landen een zeldzaam iets. En zo zijn er nog wel meer landen in de wereld waarvoor dat geldt. Kijk maar eens naar de talen van alle audiosporen op een willekeurige Blu-ray / DVD.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    De kans is niet groot dat dat ooit gaat gebeuren. In die landen worden de meeste films nagesynchroniseerd in de eigen taal en als zodanig ook in de bioscoop of op TV vertoond. Men weet niet beter, ondertiteling is in die landen een zeldzaam iets. En zo zijn er nog wel meer landen in de wereld waarvoor dat geldt. Kijk maar eens naar de talen van alle audiosporen op een willekeurige Blu-ray / DVD.
    Ik spreek uit (Duitse) ervaring, maar de Engelse titels zijn bij de reguliere filmkijker vaak ook echt niet bekend. Films als Spider Man en Star Wars enzo kent men wel (die heten tegenwoordig ook zo in Duitsland, het origineel heette echter wel Krieg der Sterne destijds), maar een gesprek met Duitsers voeren over klassieke films is vaak lastig, omdat ik de Duitse titels niet ken en Duitsers de Engelse titels niets zegt. Men heeft het ook echt over Stirb Langsam en niet over Die Hard. Net zo gewoon als dat wij het over Sneeuwwitje, de Speurneuzen of de Reddertjes hebben en niet over Snow White, the Great Mouse Detective of the Rescuers.
    Laatst aangepast door Oakey : 08-02-2022 om 12:39

  22. #647

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik spreek uit (Duitse) ervaring, maar de Engelse titels zijn bij de reguliere filmkijker vaak ook echt niet bekend. Films als Spider Man en Star Wars enzo kent men wel (die heten tegenwoordig ook zo in Duitsland, het origineel heette echter wel Krieg der Sterne destijds), maar een gesprek met Duitsers voeren over klassieke films is vaak lastig, omdat ik de Duitse titels niet ken en Duitsers de Engelse titels niets zegt. Men heeft het ook echt over Stirb Langsam en niet over Die Hard. Net zo gewoon als dat wij het over Sneeuwwitje, de Speurneuzen of de Reddertjes hebben en niet over Snow White, the Great Mouse Detective of the Rescuers.
    Ik snap wat je bedoelt, maar je laatste voorbeelden vind ik gezien de doelgroep niet hele goede voorbeelden. Nu worden kinderen op de basisschool veel eerder geschoold in het Engels, maar in de tijd dat de films uitkwamen was dat helemaal niet zo, en vandaar dus de vertaling in het Nederlands en dat de films en series nog voornamelijk zo bekend staan.
    Maar de reden dat de Engelse termen niet in Frankrijk, Duitsland of Spanje bekend zijn is meer chauvinisme dan het feit dat men de Engelse term niet zou kunnen begrijpen. Dus wat dat betreft begrijp ik wel wat batmaster bedoelt.

  23. #648

    Standaard

    Nederland had vorige eeuw voor films en Tv-series ook bijna Standaard een Nederlandse titel en zelfs posters.
    Ook kinder/jeugd tot 14 jaar (de leeftijdskeuring van die tijd was 13 en 18) werden veel nagesynchroniseerd in het Nederlands.

    Er is echter een groot verschil tussen Nederland en Duitsland.
    In Duitsland is "stem acteur" een heus beroep en in Nederland gebruikt men alleen BNN-ers.
    Vooral dat laatste leid heel erg af omdat je de BNN persoon aan de stem koppelt.
    Maar ook dat veel BBN-ers weging getalenteerd zijn om iets met de stem te doen.

    Wat ook weer tegen de Duitsers kan worden gebruikt, want een geoefend oor merkt dan op dat James Bond het zelfde klinkt and Captain Kirk.

    De Duitser zijn snel op 2-talig overgegaan met de introductie van Stereo Tv, waar door de Duitsers ook konden kiezen origineel. Daarnaast hebben de Duitsers afgedwongen dat naast Duitse synchro ook de originele audio op fysiek aanwezig is.
    Nederland is snel overgegaan op Engels en steeds minder nasynchronisatie en door gebrek aan respect voor de eigen taal en cultuur hebben nu zelfs bijna alle Tv-programma's een Engelse titel.

    Overigens doen de Duitsers nog veel aan voice-over en misschien kunnen jullie de misser van Disney nog herinneren met die Tell-sell voice-over bij de extra's
    "A man's got to know his limitations", ...

  24. #649

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Overigens doen de Duitsers nog veel aan voice-over en misschien kunnen jullie de misser van Disney nog herinneren met die Tell-sell voice-over bij de extra's
    Dat was bij Monsters Inc, hè? Ja, dat herinner ik me nog.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    (...) en in Nederland gebruikt men alleen BNN-ers.
    Vooral dat laatste leid heel erg af omdat je de BNN persoon aan de stem koppelt.
    Maar ook dat veel BBN-ers weging getalenteerd zijn om iets met de stem te doen...
    Ik wist niet dat er naast BN-ers ('Bekende Nederlanders") ook BNN-ers en zelfs BBN-ers bestaan... . Geen idee wie dat zijn of wat die doen. Kennelijk stemmen inspreken bij tekenfilms en zo, zo blijkt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 26 van 27 EersteEerste ... 16222324252627 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •