Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 164 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LouisXIV Bekijk bericht
    Een philips FP7 35mm projector en een Infocus ....?
    We gaan binnenkort voor het filmhuis kijken naar een full HD projector met tenminste 2000 lumen en niet duurder dan €9000,- en een nieuwe dvd speler. Aangezien een Barco DP90 digitale projector minstens €90000 ex btw kost en die hebben we niet. Daarnaast is men in Nederland binnen de bioscoopwereld nog steeds niet uit welk formaat ze gaan kiezen voor films. Op deze manier kunnen we voor relatief lage kosten toch mee doen met de digitalisering van het filmaanbod.
    Ik denk dat het heel moeilijk wordt een full hd projector te vinden onder de 9k die voldoende licht heeft om 5 meter breed te kunnen vullen. De sony en Jvc 1080p's vallen volgens mij al af. Daarnaast zou ik geen dvd speler meer nemen, je moet gewoon dan native 1080p hebben als bron.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ik denk dat het heel moeilijk wordt een full hd projector te vinden onder de 9k die voldoende licht heeft om 5 meter breed te kunnen vullen. De sony en Jvc 1080p's vallen volgens mij al af. Daarnaast zou ik geen dvd speler meer nemen, je moet gewoon dan native 1080p hebben als bron.
    Ja, maar om 1080p als bron te hebben ben je direct gebonden aan de aanschaf van 2 spelers (HD-DVD en Blu-Ray, maar dat weet jij als geen ander) die toch ook weer aardig in de papieren gaan lopen en derhalve waarschijnlijk het budget van de projector gaan drukken.

    Misschien een goed idee om ipv losse spelers een PS3 en een XBOX360+HD-DVD addon aan te schaffen en het filmhuis ook als gamezaal verhuren, genoeg fanaten die op 5x2meter willen gamen denk ik zo? Kun je de kosten voor de aanschaf er weer uit halen en je hebt meteen een Blu-Ray en een HD-DVD speler in huis.

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Ja, maar om 1080p als bron te hebben ben je direct gebonden aan de aanschaf van 2 spelers (HD-DVD en Blu-Ray, maar dat weet jij als geen ander) die toch ook weer aardig in de papieren gaan lopen en derhalve waarschijnlijk het budget van de projector gaan drukken.

    Misschien een goed idee om ipv losse spelers een PS3 en een XBOX360+HD-DVD addon aan te schaffen en het filmhuis ook als gamezaal verhuren, genoeg fanaten die op 5x2meter willen gamen denk ik zo? Kun je de kosten voor de aanschaf er weer uit halen en je hebt meteen een Blu-Ray en een HD-DVD speler in huis.
    Er is op dit moment een LG die beide formaten heeft en ik las in de what hifi van juni dat samsung ook met een derglijke speler komt. Wat betreft de huur je kunt onze zaal huren voor 40 euro per dagdeel .

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LouisXIV Bekijk bericht
    Er is op dit moment een LG die beide formaten heeft en ik las in de what hifi van juni dat samsung ook met een derglijke speler komt. Wat betreft de huur je kunt onze zaal huren voor 40 euro per dagdeel .
    Het budget is niet het probleem. Voor 9k kun je (als je het geluid al hebt) best wel een xe1 hd dvd speler (650), sony / pioneer bd speler (1000), hdmi 1.3 12 meter bettercable (300) en bv. jvc hd1 full hd (6000) kopen en nog een smak geld overhouden. Het probleem is meer die 5x2 meter, heb je nog genoeg licht bij deze projector? Ok, je zult beeld hebben maar is dat nog licht genoeg om een mooi plaatje over te houden?. Als dat zo zou zijn, hoe lang dan want een lamp neemt in sterkte af enz... Ik denk dat je je daar eerst over moet buigen..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Het budget is niet het probleem. Voor 9k kun je (als je het geluid al hebt) best wel een xe1 hd dvd speler (650), sony / pioneer bd speler (1000), hdmi 1.3 12 meter bettercable (300) en bv. jvc hd1 full hd (6000) kopen en nog een smak geld overhouden. Het probleem is meer die 5x2 meter, heb je nog genoeg licht bij deze projector? Ok, je zult beeld hebben maar is dat nog licht genoeg om een mooi plaatje over te houden?. Als dat zo zou zijn, hoe lang dan want een lamp neemt in sterkte af enz... Ik denk dat je je daar eerst over moet buigen..
    We hebben 9000 euro voor alleen de projector de kabels hoeven niet voor dat bedrag en als er een projector is die wat duurder is is er ook geen probleem want het is toch op subsidie basis. Maar het is niet eenvoudig om een goede projector te vinden die zo'n scherm kan vullen en full hd is met voldoende lichtsterkte.

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LouisXIV Bekijk bericht
    We hebben 9000 euro voor alleen de projector de kabels hoeven niet voor dat bedrag en als er een projector is die wat duurder is is er ook geen probleem want het is toch op subsidie basis. Maar het is niet eenvoudig om een goede projector te vinden die zo'n scherm kan vullen en full hd is met voldoende lichtsterkte.
    Ik zou als ik jou was contact opnemen met Frank doorhof van itc group die veel op www.htforum.nl zit ( http://shop.itccomp.nl/N_frame.html?...op.itccomp.nl/ ). Hij verkoopt ook wel de jvc, is isf gecertificeerd en kan je haarfijn uitleggen of hij goed genoeg is voor 5x2.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ik zou als ik jou was contact opnemen met Frank doorhof van itc group die veel op www.htforum.nl zit ( http://shop.itccomp.nl/N_frame.html?...op.itccomp.nl/ ). Hij verkoopt ook wel de jvc, is isf gecertificeerd en kan je haarfijn uitleggen of hij goed genoeg is voor 5x2.
    Goeie tip inderdaad ik heb voor mij prive ook wel eens gekeken naar ISF calibraties van ITC.

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LouisXIV Bekijk bericht
    Goeie tip inderdaad ik heb voor mij prive ook wel eens gekeken naar ISF calibraties van ITC.
    Ik heb ze inmiddels om een offerte gevraagd, ook MK2 heb ik benaderd alleen laten die niets van zich horen . Ik heb nog even met onze technische man van het filmhuis gesproken en onze voorkeur gaat nu uit naar een projector met de volgende kwaliteiten;

    - Full HD (1080p) projector (16:9) en géén 4:3 die 16:9 aankan.
    - Projectieafstand = 10 meter
    - moet op 10 meter een beeld van 4,3 meter breed projecteren.
    - Lichtsterkte tenminste 3000 ansi Lumen
    - Prijs tussen de €8000,- á €11.000,-

    Dus als iemand iets weet houd ik mij aanbevolen.

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LouisXIV Bekijk bericht
    Ik heb de gok gewaagd en nu voor het filmhuis een QED Qunex HDMI-P kabel van 7 meter gekocht bij www.Hificables.co.uk voor €125,64 incl verzendkosten. Daarnaast heb ik een schitterende LCD gekocht voor het filmhuis de Philips 32PF9531/10 voor €848,- incl verwijderingsbijdrage. Deze heb ik ik gekocht bij www.Mediagigant.nl . Als hificables goed bevalt qua levering e.d. ga ik daar ook mijn toekomstige kabels bestellen. Want in Nederland kost de QED kabel €163,- dat scheelt toch ruim 22%!
    Ik heb beide binnen. De LCD afgehaald in Veenendaal en Kabel vrijdag met de post binnen gekregen. Dat is dus binnen 4 dagen voor de kabel. Alleen was ik niet blij met de bezorger; Die had mijn pakje met daarin mijn dure kabel gewoon buiten!! voor de deur neergelegd. Gelukkig lag hij er nog maar voor hetzelfde geld had iemand mijn pakje meegenomen . Wat een prutser!!

    Ik ben zeer te spreken over hificables.co.uk Ik durfde het eerder niet aan met mijn creditcard, maar het is goed bevallen en zelfs met de verzendkosten bijna net zoveel korting als de tweede QED powerbuy namelijk 22%!! Ik ga dus als er geen powerbuy meer georganiseerd word zeker vaker bestellen.
    Ik zat al te denken aan biwiring van mijn fronts met QED Silver Anniversary XT Bi-wire ipv mijn huidige Silver Anniversary kabels.

    Vraagje;
    Zijn die XT kabels nu beter óf kan ik net zo goed "gewone QED Silver Anniversary Bi-wire" kabels aanschaffen?

  10. #135

    Standaard

    Die XT kabels klinken anders. Beter of slechter laat ik even in het midden.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Die XT kabels klinken anders. Beter of slechter laat ik even in het midden.
    Ik heb zitten kijken naar een Bi-Wire pair voor 102 pond = ong €145,-
    Ze hebben overigens niet eens gewone bi-wire. Maar ik ga er van uit dat de bi-wire techniek beter is? Is natuurlijk een kwestie van smaak. Misschien iemand die ze beide beluisterd heeft?

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LouisXIV Bekijk bericht
    Ik heb zitten kijken naar een Bi-Wire pair voor 102 pond = ong €145,-
    Ze hebben overigens niet eens gewone bi-wire. Maar ik ga er van uit dat de bi-wire techniek beter is? Is natuurlijk een kwestie van smaak. Misschien iemand die ze beide beluisterd heeft?

    Bi-wire is niet echt een techniek. Bi-wire zijn gewoon vier kabels ipv twee.

    Je kunt ook de gewone kiezen en goede jumpers nemen van dezelfde kabel.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Bi-wire is niet echt een techniek. Bi-wire zijn gewoon vier kabels ipv twee.

    Je kunt ook de gewone kiezen en goede jumpers nemen van dezelfde kabel.
    Ik bedoelde eigenlijk de XT techniek ipv de bi wire techniek. Mijn jumpers van verguld blik heb ik al vervangen door QED jumpers (Silver anniversary, zonder spades)

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LouisXIV Bekijk bericht
    Ik bedoelde eigenlijk de XT techniek ipv de bi wire techniek. Mijn jumpers van verguld blik heb ik al vervangen door QED jumpers (Silver anniversary, zonder spades)
    Dan begrijp ik je vraag niet.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Dan begrijp ik je vraag niet.
    Mijn veronderstelling cq vraag is dus dat de XT techniek beter is dan de conventionele kabel?

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LouisXIV Bekijk bericht
    Mijn veronderstelling cq vraag is dus dat de XT techniek beter is dan de conventionele kabel?
    Volgens QED zeker.....

    Volgens mij is techniek niet zo belangrijk. Het moet goed klinken en matchen met je andere kabels.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Volgens QED zeker.....

    Volgens mij is techniek niet zo belangrijk. Het moet goed klinken en matchen met je andere kabels.
    Klinken wordt lastig want die heeft geen winkel kant en klaar liggen en matchen tja de rest van de kabels die ik heb zijn ook van QED alleen niet bi-wire en niet XT. Ik dacht om van mooier Stereo cd geluid te genieten om eerst de Fronts aan te pakken en dan als dat goed bevalt later de center en rears. Ook in het kader van kosten spreiding cq waf-factor.

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LouisXIV Bekijk bericht
    Klinken wordt lastig want die heeft geen winkel kant en klaar liggen en matchen tja de rest van de kabels die ik heb zijn ook van QED alleen niet bi-wire en niet XT. Ik dacht om van mooier Stereo cd geluid te genieten om eerst de Fronts aan te pakken en dan als dat goed bevalt later de center en rears. Ook in het kader van kosten spreiding cq waf-factor.
    Ik ken wel een dealer hoor....:razz:

    Maar goed, als prijs het belangrijkste is moet je via webwinkels kopen natuurlijk.

    De XT klinkt anders dan de gewone SA en als iets anders klinkt is de match met je andere kabel ook wat minder.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Ik ken wel een dealer hoor....:razz:

    Maar goed, als prijs het belangrijkste is moet je via webwinkels kopen natuurlijk.
    Ik ben benieuwd want de meeste dealers die ik ken hebben dergelijke kabels niet afgemonteerd liggen. En ik vind het vervelend om daarom te gaan vragen als ik vervolgens toch voor de goedkoopste prijs ga. Want dan moeten ze voor mij speciaal zo'n kabel gaan monteren.

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LouisXIV Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd want de meeste dealers die ik ken hebben dergelijke kabels niet afgemonteerd liggen. En ik vind het vervelend om daarom te gaan vragen als ik vervolgens toch voor de goedkoopste prijs ga. Want dan moeten ze voor mij speciaal zo'n kabel gaan monteren.
    Correct, dat is 'not done'.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #146

    Standaard

    Hier overigens nog wat leuke info over HDMI 1.3 (bijlage hoort bij de quote):
    The Top 5 Things You Need To Know About 1080p And HDMI™

    Why all the hoopla about 1080p? Most early adopters saw no improvement from their "up-converting" DVD players, even after going digital with HDMI™. Why? Because all they were really seeing was enhanced 480p on a 1080i display. The early hype about 1080p made us think it was the next big thing. Is it? New HDTVs that are "full HD 1080p" are shipping now so let's take a look at the top 5 reasons to go 1080p.

    5. How much better is 1080p than 720p?
    225%! It's a huge difference. The soundtrack also improves by 50% with the new totally lossless, bit-for-bit Dolby True HD and DTS Master HD multi-channel audio content.

    4. Is this content available now?
    Yes. It is available on Blu-ray disc players including the Sony PS3 and the 2nd generation Toshiba HD-XA2 HD DVD player. These two HD disc formats were created to deliver the 1080p experience to HDTV enthusiasts. These players decode Dolby True HD and DTS Master HD so you don't need a new preamp or receiver.

    3. Do I have to use an HDMI™ connection to get 1080p?
    Yes. HDMI™ is the only way for two good reasons. First, it's digital all the way with no conversion or compression. Second, its protected by HDCP, the studios' way of keeping the best version of its copyrighted content protected from piracy. The players will not ouput 1080p from the component RGB output, only 480p, the current DVD standard.

    2. Do I need v1.3 HDMI™ in order to see the real 1080p or hear the Dolby True HD/DTS Master HD soundtrack?
    No. v1.2 HDMI™ will handle all the data at 1080p and the soundtracks too, with plenty of headroom to spare. v1.3 HDMI™ (see chart above) was released as a specification "framework" last summer for hardware and software creators who are now beginning to work on the next "next" generation of HD called 1440p. No need to panic about this. What you have now, even if its v1.1 HDMI™ will work fine with 1080p.

    And the #1 thing you need to know before you upgrade to 1080p is........

    1. What will I need to make 1080p work in my existing system?
    In order to view and distribute multiple 1080p sources to multiple 1080p displays, you will need a switching and distribution system capable or delivering 1080p video with no data errors to your new 1080p display,
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  22. #147

    Standaard

    Ja Alexander, leg dta maar eens uit!

  23. #148

    Standaard

    Hey, nu post je berichten uit twee verschillende topics. Dat is niet helemaal fair.

    De eerste quote is een reactie op de vraag van Louis of de XT beter is dan gewone SA. Aangezien hij al de gewone SA in zijn set heeft wilde ik daarmee aangeven dat de kabel niet hetzelfde klinkt en daarom wellicht geen goede combo is om als speakerkabel voor de fronts te gebruiken en de gewone SA voor zijn overige speakers. Daarbij is een mening over beter of slechter niet van belang.

    De tweede quote is een advies aan Eljorge die op zoek is naar andere kabels bij zijn Onix speakers en hij vroeg juist om meningen. (en naar mijn mening klinkt de SA XT ook beter) Gezien de eigenschappen die hij zoekt zou deze kabel daar goed bij kunnen passen.

    Duidelijk?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Yak yak yak .... klinken ze nou beter of anders?
    Daar heb ik al antwoord op gegeven maar omdat je het zo vriendelijk ( ) vraagt:

    Ze klinken anders en naar mijn mening is dat anders te omschrijven als een verbetering tov de oude SA.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Daar heb ik al antwoord op gegeven maar omdat je het zo vriendelijk ( ) vraagt:

    Ze klinken anders en naar mijn mening is dat anders te omschrijven als een verbetering tov de oude SA.
    [stangmodus]Je begint op iemand te lijken Alexander, je verdraait gewoon je woorden om je gelijk te krijgen [/stangmodus]

Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •