Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 134 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Jammer dat A-Film ten onder is gegaan en niet DFW.

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Jammer dat A-Film ten onder is gegaan en niet DFW.
    Je kan klagen wat je wilt over DFW, maar die hebben dan toch duidelijk een beter businessmodel dan A-Film.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Je kan klagen wat je wilt over DFW, maar die hebben dan toch duidelijk een beter businessmodel dan A-Film.

  4. #79

    Standaard

    Ziggo hoeft de naam-, adres- en woonplaats-gegevens van klanten niet aan Dutch FilmWorks te verstrekken. De distributeur claimde dat 377 houders van Ziggo-ip-adressen zich schuldig maakten aan het illegaal downloaden van films.

    Dat heeft de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland vrijdag bepaald. Volgens de rechter waren er onduidelijkheden over de manier waarop Dutch FilmWorks de personen achter de 377 ip-adressen ging benaderen. Zo was niet duidelijk of de distributeur de aangeschreven klanten daadwerkelijk als downloader zou aanmerken, of het schikkingsvoorstel van 150 euro overeenkomt met daadwerkelijke schade en of de provider de klanten achter de ip-adressen zou wijzen op hun rechten en plichten. De belangenafweging valt daarmee in het voordeel van Ziggo uit, die de gegevens van zijn klanten niet hoeft te verstrekken.

    Hele bericht hier: Tweakers.net

  5. #80

    Standaard

    Daar komen ze dan mooi mee weg. Het zou Ziggo sieren als ze de bewuste sites gewoon zouden blokkeren, zodat het illegaal downloaden al helemaal niet mogelijk wordt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #81

    Standaard

    Ziggo mag helemaal niet op eigen houtje bepaalde sites blokkeren.

    Bovendien is er ook nog zoiets als Popcorntime (heerlijk programma!) en VPN.

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Daar komen ze dan mooi mee weg. Het zou Ziggo sieren als ze de bewuste sites gewoon zouden blokkeren, zodat het illegaal downloaden al helemaal niet mogelijk wordt.
    Absoluut mee oneens. Het moet toch niet kunnen dat een ISP gaat bepalen wat legaal en wat illegaal is, en tot welke websites mensen toegang hebben en welke niet? Laat dat maar fijn aan een rechter over, zoals in The Pirate Bay zaak gebeurd is.
    Daarbij ben ik blij met de uitspraak van de rechter in deze zaak. Waarschijnlijk krijgt DFW uiteindelijk wel hun zin (en dat is hun goed recht), maar ze zullen iets beter hun huiswerk moeten doen (terecht), en waarschijnlijk hoeven we hierdoor zo'n achterbakse praktijken als in Duitsland niet te verwachten.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ziggo mag helemaal niet op eigen houtje bepaalde sites blokkeren.

    Bovendien is er ook nog zoiets als Popcorntime (heerlijk programma!) en VPN.
    Het klopt dat websiteblokkade's gemakkelijk te omzeilen zijn met een VPN, maar dat is natuurlijk geen reden om er überhaupt niets tegen (proberen) te doen.
    Laatst aangepast door Raymon : 10-02-2019 om 10:45

  8. #83

    Standaard

    Als DFW er nou eerst eens voor zorgt dat ze gewoon goede blu-rays en dvd's op de markt brengen ipv even snel te cashen met matige uitgaves, dan hoeven ze zich ook niet tot dit soort draconische maatregelen te wenden. Feit is dat dit bedrijf al jaren te boek staat als een matige filmdistributeur en dit soort gekke acties helpen niet mee aan een beter imago. Als het DFW label erop staat, komt het mijn huis in ieder geval niet meer in.

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Als DFW er nou eerst eens voor zorgt dat ze gewoon goede blu-rays en dvd's op de markt brengen ipv even snel te cashen met matige uitgaves, dan hoeven ze zich ook niet tot dit soort draconische maatregelen te wenden. Feit is dat dit bedrijf al jaren te boek staat als een matige filmdistributeur en dit soort gekke acties helpen niet mee aan een beter imago. Als het DFW label erop staat, komt het mijn huis in ieder geval niet meer in.
    Jij denkt dat het bij DFW om de DVD downloads te doen is? Het gaat ze met name om de films die nog in de bioscoop draaien (of nog moeten komen).
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #85

    Standaard

    In dit geval gaat het om onderstaande

    Dutch FilmWorks (DFW) spoorde tussen 21 december 2017 en 2 februari 2018 de IP-adressen van 377 Ziggo-klanten op die de film The Hitman’s Bodyguard illegaal gedownload zouden hebben.
    https://www.entertainmentbusiness.nl...e-verstrekken/

    Het vermeende probleem kan natuurlijk makkelijk worden opgelost door de film eerder, oftewel gelijktijdig in de bioscoop te brengen.
    Niet dat dan er geen dl zijn, want tegenwoordig kun je de films vaak ookal tijdens de bioscoop window ondemand zien.
    Want daar word ook lekker aan verdiend

    Tja en het werd nagenoemd, de uitgaven van DFW zijn qua kwaliteit i.v.g. de dl's matig... terwijl er wel premium voor moet worden betaald.
    "A man's got to know his limitations", ...

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht

    Tja en het werd nagenoemd, de uitgaven van DFW zijn qua kwaliteit i.v.g. de dl's matig... terwijl er wel premium voor moet worden betaald.
    Dat is dan toch niet helemaal waar. Waar de grote maatschappijen nog steeds echt hoofdprijzen vragen voor nieuwe DVD/BD'releases zijn de prijzen van DFW een stuk lager. I.p.v. 19,99 - 24,99 vraagt DFW gemiddeld 9,99 / 14,99 / 17,99 voor een nieuwe release.
    De kwaliteit is niet altijd 'matig', soms is het gewoon 'heel goed', omdat ze de master overnemen van buitenlandse releases. Jammer dat ze dat niet voor elke release doen. Nadeel is dan wel dat extra's niet NL-ondertiteld zijn.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dat is dan toch niet helemaal waar. Waar de grote maatschappijen nog steeds echt hoofdprijzen vragen voor nieuwe DVD/BD'releases zijn de prijzen van DFW een stuk lager. I.p.v. 19,99 - 24,99 vraagt DFW gemiddeld 9,99 / 14,99 / 17,99 voor een nieuwe release.
    De kwaliteit is niet altijd 'matig', soms is het gewoon 'heel goed', omdat ze de master overnemen van buitenlandse releases. Jammer dat ze dat niet voor elke release doen. Nadeel is dan wel dat extra's niet NL-ondertiteld zijn.
    Tja dan blijven de meningen toch verschillen.

    DFW uitgaven worden letterlijk op een BD25 geperst en dan nog niet eens tot volle capaciteit. (bij THBg ca. 20gb vs 44gb en 5.1 vs 7.1 atmos)
    Wat regelmatig een video file verschil van 10-15gb geeft en bij audio 16bit ipv 24 en dan ook nog eens 5.1 ipv 7.1 en/of Atmos/DTS:X wat ontbreekt.

    En als er uitzonderingen zijn, dan ben ik ze nog niet tegen gekomen.
    Zal wel mijn beperking zijn...
    "A man's got to know his limitations", ...

  13. #88

    Standaard

    ICT-jurist Arnoud Engelfriet heeft er ook een stukje aan gewijd:

    https://blog.iusmentis.com/2019/02/1...niet-te-delen/

    Blijkt dus dat DFW gewoon veel te vaag was over wat ze nou precies willen.

    Mede vanwege het feit dat DFW in de pers eerder 150 euro als schadebedrag had genoemd, en ook nog “honderden euro’s”. Dan ga je toch denken, is deze partij uit op handhaving volgens het boekje of wil men binnenlopen op illegale downloaders.

  14. #89

    Standaard

    Ziggo hoeft gegevens illegale downloaders niet te delen

    Internetprovider Ziggo hoeft ook in hoger beroep geen gegevens over illegale downloaders te delen met filmdistributeur Dutch Filmworks (DFW). De organisatie had om NAW-gegevens (naam, adres en woonplaats) gevraagd van IP-adressen waarop volgens DFW de film The Hitman's Bodyguard is gedownload.

    Het gerechtshof in Arnhem oordeelt dat DFW "te onduidelijk is over wat zij met die gegevens zal gaan doen". Daardoor weegt volgens het gerechtshof de privacybescherming van de klanten van Ziggo "op dit moment" zwaarder. Volgens het hof maakt de distributeur daarnaast niet duidelijk hoe het tegen de klanten van de telecomprovider wil gaan optreden.

    Naast een waarschuwing kan het gaan om het eisen van een schadevergoeding. "Over de inhoud en omvang van de bedragen die het wil vorderen, heeft DWF te weinig informatie gegeven", oordeelt het hof. Ziggo, onderdeel van VodafoneZiggo, laat in een reactie weten "tevreden te zijn dat er in deze zaak duidelijkheid is" en noemt het oordeel zorgvuldig en afgewogen. Dutch Filmworks wil nog niet reageren.

    377 IP-adressen


    De distributeur had Ziggo om de adresgegevens van 377 IP-adressen gevraagd. Volgens Dutch Filmworks is via deze adressen in de periode 21 december 2017 tot 2 februari 2018 de film gedownload. Ziggo weigerde de gegevens af te staan, waarop de distributeur naar de rechter stapte. De rechtbank Midden-Nederland stelde in eerste aanleg dat Dutch Filmworks onvoldoende heeft uitgelegd of het de IP-adreshouder ook gaat aanmerken als degene die de film heeft gedownload. "Dat hoeft namelijk niet het geval te zijn", oordeelde de rechtbank toen.

    De filmdistributeur kondigde ruim twee jaar geleden aan dat het illegale downloaders gaat aanpakken.

    Bron: nos.nl https://nos.nl/artikel/2309167-ziggo...-te-delen.html
    Laatst aangepast door Johan1967 : 05-11-2019 om 14:16

  15. #90

    Standaard

    Mooi zo. Ik heb sinds dit gedoe geen enkele DFW release meer gekocht. Niet dat dit veel moeite heeft gekost, aangezien de meeste van hun releases van bedroevende kwaliteit zijn.

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Mooi zo. Ik heb sinds dit gedoe geen enkele DFW release meer gekocht. Niet dat dit veel moeite heeft gekost, aangezien de meeste van hun releases van bedroevende kwaliteit zijn.
    Dat is echt een heel achterhaalde aanname.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dat is echt een heel achterhaalde aanname.
    Bij kwaliteit heb ik het niet alleen over beeldkwaliteit, maar over de algehele kwaliteit. Het is gewoon een feit dat de releases van DFW minder zijn dan die uit het buitenland.

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dat is echt een heel achterhaalde aanname.
    Precies. Helemaal mee eens met die opmerking, Ludo. Dat is ook mijn ervaring met recente uitgaven van Dutch FilmWorks.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Bij kwaliteit heb ik het niet alleen over beeldkwaliteit, maar over de algehele kwaliteit. Het is gewoon een feit dat de releases van DFW minder zijn dan die uit het buitenland.
    Grappig, in een reactie ga je al van "bedroevend" naar "minder"
    Geeft al aan dat het niet meer dan een aanname is.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  20. #95

    Standaard

    Ik ben het helemaal mee eens dat DFW beter geld had kunnen steken in kwalitatief beter product.Maar naar mijn mening zijn nagenoeg alle Nederlandse dvd-bluray-4k producten om te huilen en als je ziet wat ze er voor vragen: daar wordt je wanhopig van. Het is ook niet zo vreemd dat de verkopen in NL dalen. Nu moet ik wel zeggen dat ook elders in Europa nieuwe films vrij prijzig zijn.

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mrjohn Bekijk bericht
    Ik ben het helemaal mee eens dat DFW beter geld had kunnen steken in kwalitatief beter product.Maar naar mijn mening zijn nagenoeg alle Nederlandse dvd-bluray-4k producten om te huilen en als je ziet wat ze er voor vragen: daar wordt je wanhopig van. Het is ook niet zo vreemd dat de verkopen in NL dalen. Nu moet ik wel zeggen dat ook elders in Europa nieuwe films vrij prijzig zijn.
    Wat een onzin. Veel discs zijn identiek aan internationale releases. Dus als de "Nederlandse" uitgaves om te huilen zijn, dan zijn ook die buitenlandse uitgaves om te huilen.

    Wat prijzen betreft ben ik het met je eens, die zijn (veel) hoger dan in de landen om ons heen. Gezien de kleine markt wel te verklaren, maar dat maakt massale verkoop wel een stuk lastiger.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mrjohn Bekijk bericht
    Ik ben het helemaal mee eens dat DFW beter geld had kunnen steken in kwalitatief beter product.Maar naar mijn mening zijn nagenoeg alle Nederlandse dvd-bluray-4k producten om te huilen en als je ziet wat ze er voor vragen: daar wordt je wanhopig van. Het is ook niet zo vreemd dat de verkopen in NL dalen. Nu moet ik wel zeggen dat ook elders in Europa nieuwe films vrij prijzig zijn.
    Alita: Battle Angel 4K exclusieve steelbook met 3D en extra disc, MiB International Steelbook met extra bonus disc, Hellboy 4K LE set met boekje en kaarten en binnenkort Hobbs en Shaw 4K+3D uitgave, zomaar voorbeelden van keurige NL releases die soms in het buitenland niet eens verkrijgbaar zijn. Dus, ik ben het niet met je eens. DFW brengt geen 4K meer uit en hun releases zijn jammer genoeg vaak wel zonder extra’s, maar daar mis je vaak ook niet veel aan. En qua beeld/audio zijn ze vaak prima. Ze hebben alleen helaas een slechte naam, en dat is jammer.

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Alita: Battle Angel 4K exclusieve steelbook met 3D en extra disc, MiB International Steelbook met extra bonus disc, Hellboy 4K LE set met boekje en kaarten en binnenkort Hobbs en Shaw 4K+3D uitgave, zomaar voorbeelden van keurige NL releases die soms in het buitenland niet eens verkrijgbaar zijn. Dus, ik ben het niet met je eens. DFW brengt geen 4K meer uit en hun releases zijn jammer genoeg vaak wel zonder extra’s, maar daar mis je vaak ook niet veel aan. En qua beeld/audio zijn ze vaak prima. Ze hebben alleen helaas een slechte naam, en dat is jammer.
    Die slechte naam hebben ze niet zo maar gekregen (en die hadden ze al voordat ze besloten om op jacht te gaan naar illegale downloaders), en het gemis van extras is voor mij wel belangrijk. Dat maakt hun discs dus al minder dan de meeste buitenlandse releases. Ze kunnen zich beter focussen op het uitbrengen van films in de bioscoop en de distributie op dvd/blu-ray aan anderen overlaten.

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Die slechte naam hebben ze niet zo maar gekregen (en die hadden ze al voordat ze besloten om op jacht te gaan naar illegale downloaders), en het gemis van extras is voor mij wel belangrijk. Dat maakt hun discs dus al minder dan de meeste buitenlandse releases. Ze kunnen zich beter focussen op het uitbrengen van films in de bioscoop en de distributie op dvd/blu-ray aan anderen overlaten.
    Ze maken nu eenmaal releases voor de gemiddelde consument, en die interesseert zich nu eenmaal niet veel voor extra’s. Plus het zijn hogere kosten (rechten) dus ik snap de zakelijke beslissing wel. Als liefhebber vind ik het wel jammer, maar dit fenomeen is al zo lang bekend dat ik me er niet meer mee bezighou. De meeste releases haal ik toch uit het buitenland. Dus wat de NL release doet bekijk ik vanaf de zijlijn.

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Die slechte naam hebben ze niet zo maar gekregen (en die hadden ze al voordat ze besloten om op jacht te gaan naar illegale downloaders), en het gemis van extras is voor mij wel belangrijk. Dat maakt hun discs dus al minder dan de meeste buitenlandse releases. Ze kunnen zich beter focussen op het uitbrengen van films in de bioscoop en de distributie op dvd/blu-ray aan anderen overlaten.
    Als dit Facebook was, dan kreeg je van mij nu een like.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •