Pagina 22 van 27 EersteEerste ... 12181920212223242526 ... LaatsteLaatste
De resultaten 526 tot 550 van 666 worden weergegeven.
  1. #526

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Sommige mensen in dit topic doen alsof de wereld vergaat als ze geen 7.1 Dolby Atmos Mega Ultra Surround krijgen.

    Dan moet je jezelf toch eens de vraag stellen waar je in godsnaam mee bezig bent. Steek die energie in het leren van Engels, dan ben je ook niet afhankelijk van Nederlandse releases. Dat werkt zo bevrijdend...
    Zucht. Die discussie hebben we al talloze keren gevoerd, maar nog maar eens: NIET IEDEREEN SPREEKT ENGELS!!! Respecteer dat!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #527

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Zucht. Die discussie hebben we al talloze keren gevoerd, maar nog maar eens: NIET IEDEREEN SPREEKT ENGELS!!! Respecteer dat!
    Je bent nooit te oud om te leren.

    Moet trouwens wel lastig zijn als je geen Engels spreekt, met de ver-Engelsing van de maatschappij.

  3. #528

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Je bent nooit te oud om te leren.
    Zucht zucht. Die discussie hébben we al eens gehad. Niet iedereen is in staat talen te leren.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #529

    Standaard

    Ik denk dat we elkaars mening over of men wel of geen Nederlandse ondertiteling wil gewoon moeten respecteren.
    De discussie is immers dat Warner liefhebbers van Dolby Atmos in de Engels taal afscheept met een mindere codec om de Franse markt te bedienen.
    Mijn mening is dat dat een slechte zaak is, er is genoeg ruimte op die discs om zowel in het Engels als in het Frans Dolby Atmos te gebruiken dus er is niet echt een reden om dat dan niet te doen.

    Ik koop al heel lang geen 4K Warner titels meer in Nederland vanwege deze trend en ook omdat ik dan als extra plus een slipcover heb die je hier in Nederland niet krijgt en ook nog eens extra geld voor moet betalen.
    2 minpunten dus wat mij betreft wat mijn keuze heel makkelijk maakt om de US release altijd te kopen, maar als je wel graag Nederlandse ondertiteling wil dan word je wel mooi voor een dilemma gezet !
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  5. #530

    Standaard

    En ze kunnen ruimte maken door die overbodige Engelse DTS-HD MA of Dolby Digital tracks weg te laten.

  6. #531

    Standaard

    Oprecht zonde, want Joker is een héél goede film!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #532

    Standaard

    Aantal weken geleden stond er nog bij de BD en 4K release Belgiese inport en er staat al weken dat BD ook 2 Disc is. Maar dat laatste blijkt dus ook niet te kloppen.

    Karige extra's ook nog. Maar eerlijk gezegd had ik daar ook opgerekend en ook dat deze film geen atmos zou krijgen. Ook niet in het Frans. Dat er nu dus wederom geen DTS HD MA 5.1 track is als alternatief is zeer jammer.

    Desnoods hadden ze de Bluray Regio B gemaakt en DVD toegevoegd met de extra's en nog is de film. Buiten de discussie over geluid om vind ik dat Warner steeds meer op Disney gaat lijken. Universal/Fox en Disney/Warner eigenlijk logisher dan Universal/Warner.

    Vrees dat Tenet de enige film met DTS HD MA 5.1 zal zijn, omdat Nolan wel macht heeft.
    Laatst aangepast door pietdvd : 26-01-2020 om 13:14

  8. #533

    Standaard

    Die toko is sowieso bezig om Nederlandstaligen te zieken. Jarenlang kon je series als Arrow, The Flash en Supergirl gewoon in Engeland bestellen omdat er daar Nederlandse ondertiteling op te vinden was. Ingaande de nieuwste seizoenen van elk van deze series is dat dus verleden tijd. Moet je maar afwachten of ze deze series nog wel in Nederland uitbrengen. Man, man, man.....
    Laatst aangepast door reusla : 04-02-2020 om 14:10
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  9. #534

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Sommige mensen in dit topic doen alsof de wereld vergaat als ze geen 7.1 Dolby Atmos Mega Ultra Surround krijgen.
    Dat komt omdat sommigen graag moeilijk willen doen. Er zijn oplossingen, zodat je niet afhankelijk hoeft te zijn van Nederlandse ondertiteling.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Dan moet je jezelf toch eens de vraag stellen waar je in godsnaam mee bezig bent. Steek die energie in het leren van Engels, dan ben je ook niet afhankelijk van Nederlandse releases. Dat werkt zo bevrijdend...
    Ik ben het helemaal met je eens. Je hebt 100% gelijk!

    Echter men kan 10.000.000 excuses verzinnen. Zo wordt in deze forum de suggestie geleverd dat het Engels leren gelijk gesteld wordt aan het leren vliegen van Boeing 737 MAX. Je schreef het al er is al ver-Engelsing van de maatschappij is eigenlijk al een pluspuntje.

    Notabene er zijn taalcursussen voor 50-plussers, waar zelfs reizen naar Engeland en Ierland in zitten. Beetje basis van de Engelse taal en je komt al ver. Desnoods kan je een film meerdere keren bekijken met Engelse subs, zodat je de context van de dialogen nog beter begrijpt.
    Enfin het is een of het ander. Het is kiezen of delen. Het is duidelijk dat Warner niet meer en en doet.
    Warner geeft geen zier. Ze bedienden alleen de gemiddelde Boekenvoordeel koper. Deal with it!

    Frustaties hier uiten zal voor Warner toch niks uitmaken.
    Desalniettemin, blijft het wel leuk om te lezen.
    Zolang Warner de US/UK releases maar niet verkloten is er toch niks aan de hand

  10. #535

    Standaard

    Vind dit van de bovenste heren best wel een arrogante houding.

    Mijn engels was op school gelukkig al prima dus ik reageer niet om het feit dat ik de taal misschien niet beheers.

    Doordat de meeste games begin 2000 nog geen Nederlandse ondertiteling hadden is het door de jaren heen alleen maar beter geworden maar dat wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo loopt.

    Jullie vergeten wat dingen:
    - Hoeveel mensen gaan er hier in NL naar de nieuwe Marvel film als ze bv zouden weten dat hij geen Nederlandse ondertiteling aan boord heeft ?
    - En wat moeten mensen die het syndroom van down[deze groep houd juist erg van film] hebben of een andere handicap ?
    - Mensen die het geld niet hebben om een cursus te volgen ?

    Jullie praten hier puur vanuit jezelf lijkt wel.Zucht!

    @Pastichio Rocker:Ben jij zo'n guy die in de kroeg met een lekker pilsje in de hand voor 50% engels en 50% NL praat ?
    Laatst aangepast door jeroeni : 29-01-2020 om 13:39

  11. #536
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik kan leuk schilderen, muziek spelen etc. Maar het gaat wel ver om te zeggen dat ik het belachelijk vind als een ander dat maar niet kan. Het is simpel, soms kan je iets met de beste wil van de wereld niet leren. Dat heeft niet altijd met motivatie of wilskracht te maken, maar aanleg. Dat moet je hebben. Ik en mijn kids spreken bijna vloeiend Engels (mijn kids vele malen beter dan ik), maar mijn vrouw kan dat gewoon niet. Geen Engels, geen Italiaans, maar wel oer-Hollands. Met de beste wil van de wereld gaat ze dat niet leren. Daar moet je gewoon respect voor hebben. Anders kan ik het ook raar gaan vinden dat iemand niet kan tekenen, basgitaar kan spelen of wat dat betreft goed Nederlands kan schrijven. Zo hebben we allemaal onze talenten en beperkingen en dan blijf je met je vinger wijzen.

    Betreft het topic; gelukkig heb je dit probleem niet met UHD BD en is BD voor mij alweer een beetje passé.... Alleen die Nederlandse prijzen zorgen er toch weer voor dat ik buiten onze grenzen kijk, maar je heb dan in ieder geval wel de keus. Duur met NL-subs of voor minder geld zonder...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #537

    Standaard

    Tja, ik heb geen Atmos-opstelling. En die zal er ook nooit komen. Het interesseert me gewoon niet, dus of een Dolby Atmos track nu gebaseerd is op Dolby TrueHD 7.1 of Dolby Digital Plus 7.1, het zal mij werkelijk worst wezen. Ik zou het bovendien uitermate knap vinden als bezitters van zo'n installatie het verschil kunnen horen. Geloof me, er zal heus wel enig verschil zijn, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat het in de werkelijkheid veel minder groot is dan men denkt. Het lijkt meer op blindstaren op specificaties in de trant van: betere specificaties dus beter geluid. Hmmm. Ik ken te veel voorbeelden op andere gebieden waar dat absoluut niet op gaat. Zelfs al zou ik een Dolby Atmos installatie hebben, ik zou me er echt niet druk over kunnen maken. De aanwezigheid van Nederlandse ondertitels lijkt mij veel belangrijker. Ik kan me voorstellen dat dat voor de meesten, vooral voor hen die de Engelse taal minder goed machtig zijn, een veel belangrijker koopargument is.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #538

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Zo wordt in deze forum de suggestie geleverd dat het Engels leren gelijk gesteld wordt aan het leren vliegen van Boeing 737 MAX.
    Ik zie dat Nederlands nog wel een probleem is! Moet zijn "dit forum" en "suggestie gewekt".

    Dus begrijpelijk toch dat anderen problemen (kunnen) hebben met Engels. Koop veel op Amazon UK, maar hebt het liefst ook minimaal Engelse ondertiteling. Als een film geen Engelse ondertiteling heeft, is hij voor mij ook niet interessant, ondanks dat ik toch Engels begrijp.
    Laatst aangepast door Johan1967 : 29-01-2020 om 20:55

  14. #539

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Ik zie dat Nederlands nog wel een probleem is! Moet zijn "dit forum" en "suggestie gewekt".

    Dus begrijpelijk toch dat anderen problemen (kunnen) hebben met Engels. Koop veel op Amazon UK, maar hebt het liefst ook minimaal Engelse ondertiteling. Als een film geen Engelse ondertiteling heeft, is hij voor mij ook niet interessant, ondanks dat ik toch Engels begrijp.
    ”Ik koop veel...” “...de Engelse taal...”

  15. #540

    Standaard

    Er wordt soms wel erg makkelijk over een taal gedacht van ''doe even een cursusje", taal is toch wel wat complexer.
    Ik vraag me af waarom Vlaamse films en programma's hier in Nederland ondertiteld moeten worden visa versa, terwijl we allebei toch Nederlands spreken.

    De jeugd die dankzij Films, TV series, Games, en muziek het (zogenaamde Engels) met de paplepel ingegoten krijgt spreken en verstaan eigenlijk geen Engels maar eerder "Midden Amerikaans",... op entertainment gebied is hier alles US gerelateerd.
    Ik maak, sinds in 1992 met Laserdisc mijn filmhobby begon,noodgedwongen al bijna 30 jaar geen gebruik meer van NL ondertitels maar versta ook nog niet altijd alles, zeker als er dialecten in het spel zijn. Ik gebruik daarom vaak de Engelse ondertitels als ondersteuning en de aanwezigheid van Engelse ondertitels is voor mij dan ook een must.

    Het zou wel erg naïef zijn om er vanuit te gaan dat een cursus Engels je er even voor zorgt dat je geen ondertitels nodig hebt.
    Ik heb vaak films gekeken samen met hoogopgeleiden kennissen die beroepsmatig afhankelijk zijn Engelse taal die films als "Snatch" deels niet gegrepen vanwege de dialecten.
    Ik woon, en ben opgegroeid ,5 KM van de Belgische grens, en heb veel Belgische kennissen.
    Vlaams is voor mij over het algemeen geen probleem., maar soms ontstaan er nog misverstanden en ik leer nog altijd nieuwe dingen.

    Een taal is toch wat complexer dan door menigeen wordt gedacht.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #541

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Tja, ik heb geen Atmos-opstelling. En die zal er ook nooit komen. Het interesseert me gewoon niet, dus of een Dolby Atmos track nu gebaseerd is op Dolby TrueHD 7.1 of Dolby Digital Plus 7.1, het zal mij werkelijk worst wezen. Ik zou het bovendien uitermate knap vinden als bezitters van zo'n installatie het verschil kunnen horen. Geloof me, er zal heus wel enig verschil zijn, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat het in de werkelijkheid veel minder groot is dan men denkt. Het lijkt meer op blindstaren op specificaties in de trant van: betere specificaties dus beter geluid. Hmmm. Ik ken te veel voorbeelden op andere gebieden waar dat absoluut niet op gaat. Zelfs al zou ik een Dolby Atmos installatie hebben, ik zou me er echt niet druk over kunnen maken. De aanwezigheid van Nederlandse ondertitels lijkt mij veel belangrijker. Ik kan me voorstellen dat dat voor de meesten, vooral voor hen die de Engelse taal minder goed machtig zijn, een veel belangrijker koopargument is.
    vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat je totaal geen verschil zou horen tussen Atmos en een 7.1 soundtrack.
    als het een beetje goed gemixte atmos track is hoor je wel degelijk verschil.....vooral in totale surround field merk je dat.....er zijn zoveel voorbeelden te noemen waar de Atmos track echt beter klinkt dan de standaard track.
    Godzilla King Of Monsters is echt een recente titel waar dat echt goed gedaan is maar ook John Wick, Lucy, Everest, Great Wall, The Matrix en Saving Private Ryan zijn goed gemixte Atmos tracks.
    dat jij daar niks voor voelt (om wat voor reden dan ook) is prima en jouw mening maar ga het niet generaliseren voor anderen die wel de meerwaarde horen.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  17. #542
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat het verschil hoorbaar is, lijkt me ook helemaal geen discussie. Ja, zelfs ik, met het gehavende en gemankeerde gehoor van een bijna 52-jarige, hoor dat duidelijk. En écht gehavend, want muzikant, schuurmachines en euh, al heel wat jaartjes.... Tja, dat helpt allemaal niet mee. En bij weer die homecinema-ontwikkeling dacht ik ook altijd; hoeveel beter wil je het hebben. Totdat ik me toch weer liet verleiden - nadat ik de nodige denial opzij had gezet - en wederom bleek dat het echt een toegevoegde waarde had en veel beter klonk. Natuurlijk zit er een stukje clouded judgement en financiële verantwoording bij, maar dat is maar kort. Natuurlijk laat ik mijn Dolby Atmos-installatie (graag) vaak horen en er is dan niet veel nodig om gasten te doen fronsen of verbazen. Meesten vinden het indrukwekkend, filmfanaten vinden het fantastisch en anderen vinden het gewoon niks, ook al horen ze het. Dus dat het niet voor iedereen even belangrijk is, is natuurlijk net zo logisch. Maar ik haal ze - wat mij betreft - graag even uit elkaar...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #543

    Standaard

    We verliezen uit het oog dat het om Dolbv Digital + tegen Dolby True HD gaat, dus zelfs zonder Atmos is het al (naar mijn mening hoorbaar) minder goed.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #544

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    We verliezen uit het oog dat het om Dolbv Digital + tegen Dolby True HD gaat, dus zelfs zonder Atmos is het al (naar mijn mening hoorbaar) minder goed.
    Dit is inderdaad de kern van de ergernis. De 'native' track hoort gewoon van de beste kwaliteit te zijn.

  20. #545

    Standaard

    Even wat anders dan de audiotrack. Ik heb laatst de film Godzilla: King of the monsters aangeschaft. Dit betreft de versie met een 4K en 3D-disc (EAN 5051888249550). Nu wilde ik na het zien van de film graag de extra's gaan bekijken die duidelijk achter op de hoes gedrukt staan. Helaas zijn deze niet te vinden op één van de discs. Het lijkt me dus dat dit extra's zijn die alleen op de reguliere blu-ray beschikbaar zijn, en die is dus weer niet meegeleverd. Is er misschien een mogelijkheid om dit aan te kaarten bij Warner? Via de website vind ik geen mail-adres of iets dergelijks en die Twitter/Facebook/Instagram-troep begin ik niet aan.

  21. #546

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Even wat anders dan de audiotrack. Ik heb laatst de film Godzilla: King of the monsters aangeschaft. Dit betreft de versie met een 4K en 3D-disc (EAN 5051888249550). Nu wilde ik na het zien van de film graag de extra's gaan bekijken die duidelijk achter op de hoes gedrukt staan. Helaas zijn deze niet te vinden op één van de discs. Het lijkt me dus dat dit extra's zijn die alleen op de reguliere blu-ray beschikbaar zijn, en die is dus weer niet meegeleverd. Is er misschien een mogelijkheid om dit aan te kaarten bij Warner? Via de website vind ik geen mail-adres of iets dergelijks en die Twitter/Facebook/Instagram-troep begin ik niet aan.
    Voor vele grote bedrijven wordt dit toch steeds meer de voornaamste communicatiekanalen met hun klanten ipv mail en telefoon. Misschien kan je een brief sturen? Een fysiek adres zullen ze vast nog wel hebben.

  22. #547

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Even wat anders dan de audiotrack. Ik heb laatst de film Godzilla: King of the monsters aangeschaft. Dit betreft de versie met een 4K en 3D-disc (EAN 5051888249550). Nu wilde ik na het zien van de film graag de extra's gaan bekijken die duidelijk achter op de hoes gedrukt staan. Helaas zijn deze niet te vinden op één van de discs. Het lijkt me dus dat dit extra's zijn die alleen op de reguliere blu-ray beschikbaar zijn, en die is dus weer niet meegeleverd. Is er misschien een mogelijkheid om dit aan te kaarten bij Warner? Via de website vind ik geen mail-adres of iets dergelijks en die Twitter/Facebook/Instagram-troep begin ik niet aan.
    Hier een email adres gevonden: https://allesoverfilm.nl/forum/showt...t=warner+email

    Zelf net gemaild.
    Laatst aangepast door Johan1967 : 02-02-2020 om 12:33

  23. #548

    Standaard

    Bedankt. Ik ga het ook proberen. We zien wel of het mailadres nog in gebruik is.

  24. #549

    Standaard

    Nu al 2 weken op rij gemerkt dat Warner de Atmos track in Dolby TrueHD in het frans erop zet en de engelse Atmos track in Dolby Digital+
    Dit bij Annabelle Comes Home op Blu Ray en The Joker 4K.
    Nu blijkbaar gaat het bij The Joker om een coverfout volgens een ander topic.

    Maar in dit topic waarschijnlijk genoeg voorbeelden van Warner, dit zal wel al een tijdje gaande zijn.
    De vraag is, wat moeten wij aanvangen met een franse Dolby True HD track ? Alleen als de film origineel frans gesproken is zou dit moeten zijn.
    Wat kunnen wij nu in godsnaam doen met een franse track in de beste kwaliteit, terwijl de originele taal in het engels is.

    In andere landen op de Annabelle Comes Home disc trouwens allemaal gewoon de Dolby True Hd Atmos track in het engels, zoals het hoort.
    Laatst aangepast door Soxbro : 09-02-2020 om 13:05

  25. #550

    Standaard

    Wat ik van de recensent begrepen heb is dat hij wel bij Warner heeft verzocht om de BD's te voorzien van een Dolby True HD met Atmos in de originele taal, maar schijnbaar zijn het Belgen uit het zuidelijke deel, dus zal heel lang duren voor dat zij dat begrepen hebben.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 10-02-2020 om 21:44 Reden: woordje vergeten
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 22 van 27 EersteEerste ... 12181920212223242526 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •