Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 223 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Gerco's set(DTS:X/Dolby Atmos 5.1.2)

    De set waarmee ik op dit forum begonnen ben:

    Fysieke speler: Philips DVP 720SA
    AV receiver: Yamaha RX-V530RDS
    TV: Toshiba 32WL66
    Subwoofer: Dali AW8 met zelf gemaakte voet
    Voeding van de set: Monster HTS-800 stekkerblok.
    Centre: 2 stuks Yamaha NX-220P die met de bodems aan elkaar zijn geschroefd.
    Fronts: 2x Tannoy M1
    Surrounds: 2x Yamaha NX-220P

    De wijzigingen van de set-up tot nu toe:

    20/05/2007: DVD speler met TV verbonden middels een Profigold Vision PGV332 kabel.
    Mediabox met TV verbonden middels Oehlbach SCA 2003 scartkabel.
    05/07/2008: Centre en surroundspeakers zijn vervangen door een NS-P50 pack(Foto's bij reaktie #40)
    02/11/2008: Samsung BDP-S1400 BD speler toegevoegd(Foto bij reaktie #42)
    08/03/2009: Receiver is vervangen door een Yamaha RX-V663RDS(Foto bij reaktie #43)
    04/06/2010: Harmony 525 is vervangen door een Harmony One
    29/01/2011: BD speler is vervangen door een BDP-S373 van Sony(Foto bij reaktie #49)
    25/03/2011: Front luidsprekers zijn vervangen door de NS-555 van Yamaha.
    02/06/2011: Mede8er MED500-500 toegevoegd aan de set.
    23/08/2012: Overgestapt naar HDTV van UPC.
    23/10/2012: Vervanging van 'centre' en 'surrounds' door de NS-C444 en NS-333's van Yamaha (zelfde serie als "fronts")
    08/06/2013: Vervanging van de subwoofer door een Omega 25A van Magnat
    01/02/2015: Vervanging Mede8er MED500-500 door MED800X3D-2000
    20/07/2015: Andere meubels.
    16/11/2015: Vervanging TV door een LG 43LF630V
    19/06/2016: Een stel NS-333's toegevoegd als voorbereiding op 3D-audio
    12/12/2016: Receiver is vervangen door de RX-A860 van Yamaha
    22/07/2019: Harmony One is vervangen door Harmony Elite
    20/11/2019: Mediabox is vervangen door Mediabox Next
    18/07/2020: Vervanging BD speler door een Sony UBP-X800M2
    09/08/2021: Vervanging TV door een Panasonic TX-55HZW984
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 16-11-2021 om 15:49 Reden: Update
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #2

  3. #3
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik zie alleen maar tv

  4. #4

    Standaard

    Hij heeft tv's genoeg....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Even aanpassen inderdaad.Aandelen Toshiba?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  6. #6

    Standaard

    Mooi TV reciever
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  7. #7

    Standaard

    Zo beter?:razz:
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Inderdaad stukken beter, mooi weggestopt die center, klinkt die wel lekker zo, geen last van resonanties?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #9

    Standaard

    Dat valt wel mee Seth, de luidspreker zit aan de plank geklemd en die is weer verzwaard door de receiver. De plank zorgt er ook voor dat het geluid wat meer naar beneden gericht wordt. De ruimte tussen de achterkant van de TV en de luidspreker zorgt er weer voor dat het geluid niet "dood" slaat en luidspreker moeilijker akoestisch te lokaliseren is.

    Het is niet de meest ideale plaats voor de "centre" maar ook niet de minste.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 20-05-2007 om 15:02
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Gerco, leuke set en creatief met de center geweest. DVD speler komt mij ook bekent voor....
    Ziet er leuk uit!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank Bekijk bericht
    Gerco, leuke set en creatief met de center geweest. DVD speler komt mij ook bekent voor....
    Ziet er leuk uit!
    Dat viel mijn ook op. Is dit hetzelfde type als dat jij had?

    Ik weet wel dat er nog een type is dat er van de buitenkant hetzelfde uit ziet. Deze heeft i.p.v. de afspeel mogelijkheid voor SACD's dan een HDMI aansluiting en volgens mij ook upscaling. Of is dat model wat jij had een uitgekleedde versie?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    erg mooie setup Gerco!

    alleen doe wat aub aan je centerspeaker! Kan niet geloven dat hij daar perfect naar voren komt.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat viel mijn ook op. Is dit hetzelfde type als dat jij had?

    Ik weet wel dat er nog een type is dat er van de buitenkant hetzelfde uit ziet. Deze heeft i.p.v. de afspeel mogelijkheid voor SACD's dan een HDMI aansluiting en volgens mij ook upscaling. Of is dat model wat jij had een uitgekleedde versie?
    Ik heb geen HDMI, wel SACD mogelijkheid.
    Nouja ik heb inmiddels een stereo SACD speler (is toch 100x beter!).

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk Bekijk bericht
    erg mooie setup Gerco!

    alleen doe wat aub aan je centerspeaker! Kan niet geloven dat hij daar perfect naar voren komt.
    Heb je suggesties?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank Bekijk bericht
    Ik heb geen HDMI, wel SACD mogelijkheid.
    Nouja, ik heb inmiddels een stereo SACD speler (is toch 100x beter!).
    Dat is aan de ene kant wel zo omdat de volledig bitrate gebruikt voor 2 kanalen. Aan de andere kant kan een meerkanaals mix voor een mooier geluidsbeeld zorgen. Denk hierbij bvb aan het nabootsen van de akoestiek van de opname studio of een andere ruimte waar het album opgenomen is. Bij Popmuziek staat dit volgens mij nog in de kinderschoenen.:sad:
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #15

    Standaard

    Heb je suggesties
    Als het past de twee speakers weer los schroeven en links en rechts onder de tv plaatsen.

    Of anders onder of zelfs naast de receiver plaatsen

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat is aan de ene kant wel zo omdat de volledig bitrate gebruikt voor 2 kanalen. Aan de andere kant kan een meerkanaals mix voor een mooier geluidsbeeld zorgen.
    Tuurlijk kan dit wel zo zijn, maar niet met de DVD/SACD speler die wij hebben. Mijn SA7001 maakt er gehakt van! Ik heb wel eens SACD's met deze speler afgespeeld en het was wel leuk meerkanaals, maar voor de rest niets denderend.
    Speel ik SACD's af met de SA7001 geeft dit een GEWELDIGE stereo weergave.

  17. #17
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot Bekijk bericht
    Als het past de twee speakers weer los schroeven en links en rechts onder de tv plaatsen.

    Of anders onder of zelfs naast de receiver plaatsen
    Dat was ook mijn eerste gedachte! 8)

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank Bekijk bericht
    Ik heb wel eens SACD's met deze speler afgespeeld en het was wel leuk meerkanaals, maar voor de rest niets denderend.
    Dat hoort ook niet denderend te zijn.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot Bekijk bericht
    Als het past de twee speakers weer los schroeven en links en rechts onder de tv plaatsen.

    Of anders onder of zelfs naast de receiver plaatsen
    Daar heb ik ook over nagedacht, maar toch besloten om dat niet te doen. De afstand tussen de 2 luidsprekers zou er dan voor zorgen dat de horizontale spreiding weer veel minder is en dat je dit vooral zal merken wanneer je niet recht tegenover de TV zit. Ik vind het ook belangrijk om ook een goed geluidsbeeld te hebben wanneer je niet recht voor de TV zit.

    Home entertainment is voor mij nl. geen egoistische hobby. Vandaar dat ik zeg dat het niet altijd verstandig is om de plaats waar je oren zich meestal bevinden te gebruiken als "sweetspot".

    Wat ik ook geprobeerd heb is om de luidspreker(s) voor de TV neer te leggen. Dit zorgde ten eerste voor resonantie en ten tweede lag de speaker dan voor de IR ontvanger van de TV. Zittend moet ik dan de AB 1 meter boven mijn hoofd houden zodat ik de TV kan bedienen. Niet echt praktisch.

    Als laatste heb ik geprobeerd om de luidspreker(s) achter de TV neer te leggen. De voet van de TV zorgde dan er voor dat het geluid overal naar toe ging behalve naar de luisteraar. Ook niet handig dus.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-07-2007 om 22:02
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #19

    Standaard

    Gerco, dat meubel van jou staat mij heel erg aan, een normaal wandmeubel ingericht voor HT gebruik, zoiets zoek ik dus ook. Kun je me wat meer info erover geven?

    Vwb je centre, is het geen mogelijkheid om het "vak" waar nu je receiver staat in tweeén te verdelen zodat je receiver 1 plank omhoog gaat en waar nu je receiver staat de centre te plaatsen? Of om bijv onder je TV een extra, desnoods op maat gemaakte, plank te plaatsen en daar je centre op te zetten? Volgens zou dat het totale geluidsbeeld wel ten goede komen .

  20. #20

    Standaard

    Je "center"' misschien onder de tv schroeven?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Gerco, dat meubel van jou staat mij heel erg aan, een normaal wandmeubel ingericht voor HT gebruik, zoiets zoek ik dus ook. Kun je me wat meer info erover geven?
    Tuurlijk Edgar. Het meubel heb ik gekocht in 1998 met hetzelfde doel als waar ik het nu voor gebruik. Het is een meubel dat door mijzelf samengesteld is van het merk:Hammel type: Easy. De legplanken (3 met rechte en 2 met lichte ronding) zijn gemaakt van MDF en kunnen in principe op iedere hoogte geplaatst worden. De rondingen komen overeen met die van een TV waardoor het dan meer 1 geheel wordt. Zo ook met de voet van de TV die ik nu gebruik. Het is afgewerkt met zwarte zijdeglans lak. De deuren en lades is gemaakt van Essenhout en afgewerkt met een kobaltblauwe zijdeglans lak waarbij de nerven nog zichtbaar zijn.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Vwb je centre, is het geen mogelijkheid om het "vak" waar nu je receiver staat in tweeén te verdelen zodat je receiver 1 plank omhoog gaat en waar nu je receiver staat de centre te plaatsen? Of om bijv onder je TV een extra, desnoods op maat gemaakte, plank te plaatsen en daar je centre op te zetten? Volgens zou dat het totale geluidsbeeld wel ten goede komen.
    De receiver staat vanwege het gewicht op een afgeronde plank. Ik heb nog een rechte plank waardoor de rust van dit meubel totaal verstoord zou worden. Met jouw gedachte meegaande zou ik dus beter een minder diepe plank achter de Tv kunnen plaatsen die ik dan kan gebruiken voor de centre speaker. Met de huidige luidspreker(s) vind ik dit nog niet nodig.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank Bekijk bericht
    Je "center"' misschien onder de tv schroeven?
    Boven de TV komt/komen de "centrespeaker(s)" beter tot zijn recht dan onder. Het zorgt er dan nl. voor dat het geluid op de goede hoogte is. Anders zou ik de "front" luidsprekers op een hogere standaard moeten plaatsen.

    Tot slot nog even een konijn uit de hoge hoed:
    20070427006WEB.jpg
    Voor nog meer sfeer heb ik een 'Living Colors' van Philips. Deze staat niet op de foto, omdat deze niet in de buurt van de set is geplaatst.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-02-2015 om 22:28
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #22

    Standaard

    Die indirecte verlichting ziet er erg leuk uit zo.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    Die indirecte verlichting ziet er erg leuk uit zo.
    Dank je Seth_Gekko.
    Het is gewoon een lichtslang van 9 meter die in een M-vorm opgehangen en gelegd is.

    Zo zie je maar weer dat je geen tonnen aan Euro's uit hoeft te geven voor een goede HT.:wink:
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 02-05-2007 om 22:13
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  24. #24

    Standaard

    Absoluut een leuke overall set, en met de verlichting ook al is het 'maar' een lichtslang heb je mooi wegewerkt, dan heeft het zeker toegevoegde waarde, zo heb je net genoeg maar niet teveel licht onder het film kijken. En de living colors is dat de moeite, en vooral het bedrag, waard ben me ook aan het bedenken om er een aan te schaffen?

  25. #25

    Standaard

    Livingcolors is zeker een erg mooi licht, ik heb er ook één staan, erg goede remote met rf frequenties.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •