De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Alien: Covenant (UHD)

    Alien: Covenant (UHD/Blu-ray)

    In Alien: Covenant maken we wederom kennis met een oude bekende.

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 24-08-2018 om 14:36

  2. #2

    Standaard

    He, toch nog een tweede UHD recensent, ik dacht dat Ludo nog de enige zou zijn, mooi om te zien dat jij het ook gaat doen . Al gelden mijn opmerkingen van toen nog steeds.

  3. #3

    Standaard

    Beeld en geluid van de UHD zijn in dit geval door Claudio gedaan. Helaas is nog niet iedereen in staat om UHD zelf te beoordelen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    In tegenstelling tot velen vond ik deze nieuwe toevoeging aan het Alien universum meer dan geslaagd.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Beeld en geluid van de UHD zijn in dit geval door Claudio gedaan. Helaas is nog niet iedereen in staat om UHD zelf te beoordelen.
    Bedankt voor de verduidelijking!

  6. #6

    Standaard

    Ik zal af en toe ook het beeld en geluid beoordelen. De inhoudelijke recensies zullen dan van anderen komen. Ik heb ook een OLED E6V model net als Claudio. En ook een OPPO 203 net als Claudio. Dat maakt het wel goed vergelijkbaar. En Ludo heeft wellicht wat andere apparatuur, maar dat neemt niet weg dat wij heel goed kunnen beoordelen wat wel of niet goed is. Het betreft allemaal UHD Premium apparatuur en voldoet dus aan de 4K UHD normen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    In tegenstelling tot velen vond ik deze nieuwe toevoeging aan het Alien universum meer dan geslaagd.
    Ja, zeer geslaagd op technisch gebied, echt schitterend beeld en geluid en ook de beelden
    zijn inhoudelijk zeer geslaagd, je zou zelfs kunnen zeggen spectaculair en voor mij als
    echte SF liefhebber om van te smullen om het zo maar eens uit te drukken, maar.....

    Quote Rogier:

    karakters nemen volstrekt onbegrijpelijke beslissingen
    Ja..... helaas, net alsof er een stel imbecielen op pad is gestuurd, ze hebben
    de mooiste apparatuur, alleen door imcompetentie van het clubje ongeregeld
    wordt dat zo goed als te niet gedaan.

    Op punten wordt het verhaal een beetje afgeraffeld en bleef je net al bij Prometheus
    met het onbehagelijke gevoel achter dat er weer een hoop vragen onbeantwoord bleven.

    Als geheel niet onaardig, maar de debielen met hun "onbegrijpelijke beslissingen"
    maakten het voor mij af en toe gewoon ergerlijk om naar te kijken, ja.... alsof je als
    dom kijkertje dat maar gewoon moet slikken om het toch al warrige verhaal lekker
    dom voort te laten sukkelen, je ondertussen wel geboeid te laten door de toch wel
    indrukwekkende beelden.

    Ach, zoals gezegd, technisch niets mis mee, prachtig zelfs..... helaas regelmatig is
    het verhaal te dom voor woorden, maar als je je daar niet aan stoort zoals ik dat
    wel heb gedaan, dan is het wel een vermakelijke film, een 8 voor het spektakel en
    een 4 voor het verhaal om eens heel kort door de bocht te gaan.

    Oh..... gaat over de Blu ray, die heb ik goedkoop op de kop getikt op Marktplaats,
    film/verhaal is echt niet de absurde prijzen waard die ze er hier in de winkels voor durven
    vragen, maar de leuke aanschafprijs verzachtte de pijn
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Ik vond Prometheus hilarisch slecht. Oude man gaat bijna dood, gaat een ruimte expeditie sponseren om zijn "maker" te ontmoeten. Ontmoet zijn maker, vraagt om eeuwig leven. Zijn maker slaat hem met een vuistslag dood. Letterlijk de samenvatting van de Prometheus.

    Covenant heeft mooie beelden, verder is dat het.

  9. #9

    Standaard

    Wat ik apart vond aan deze release is de omkeerbare cover heeft zonder leeftijdslogo. In Duitsland heel gebruikelijk maar het is de eerste keer dat ik zoiets bij een Nederlandse release zie. Grappig.

    Ik ben het verder wel met de recensie eens: deze editie van Alien is wel erg voorspelbaar en voegt weinig toe aan de eerdere films. Alle plotontwikkelingen hebben we al eens eerder gezien in die eerdere films dus iedere gebeurtenis zie je ver van tevoren aankomen. Ik vind ook dat het verhaal veel te veel op actie gebaseerd is en te weinig op horror. Als het toch een herhaling van zetten moet zijn dan had Scott beter naar z'n eigen template voor de eerste film kunnen kijken. Ik vind het een gemiste kans, en de franchise begint zo langzamerhand een wat twijfelachtig niveau te bereiken.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Wat ik apart vond aan deze release is de omkeerbare cover heeft zonder leeftijdslogo. In Duitsland heel gebruikelijk maar het is de eerste keer dat ik zoiets bij een Nederlandse release zie. Grappig.
    Logan had dit ook al. Totaal overbodig wat mij betreft. Die Duitse leeftijdslogo's zien er niet en zijn nog eens een stuk groter dan die bij ons, dus daar heeft het nog een toegevoegde waarde.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Logan had dit ook al. Totaal overbodig wat mij betreft. Die Duitse leeftijdslogo's zien er niet en zijn nog eens een stuk groter dan die bij ons, dus daar heeft het nog een toegevoegde waarde.
    En de aanschafprijs in DE is 50% minder
    "A man's got to know his limitations", ...

  12. #12

    Standaard

    De beelden zijn prima, de Aliens zien er weer prachtig uit, en ook de ruimtetuigen zien er futuristisch uit.
    Maar het scenario van deze film is te zwak om er een topper van te maken.
    En natuurlijk wordt er iemand gemist... Sigourney Weaver !!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tarkus Bekijk bericht
    De beelden zijn prima, de Aliens zien er weer prachtig uit, en ook de ruimtetuigen zien er futuristisch uit.
    Maar het scenario van deze film is te zwak om er een topper van te maken.
    En natuurlijk wordt er iemand gemist... Sigourney Weaver !!
    Weaver hoeft echt niet in elke Alien film op te komen draven hoor.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •