Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 192 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Natuurlijk, over 20 jaar kun je natuurlijk van alles nog steeds zo van de (fysieke) plank pakken, maar of het nog af te spelen is? De techniek gaat zo hard de laatste tijd. En ja, er worden ook dingen ontwikkeld waar niemand op zit te wachten. Betalen voor streaming diensten vind ik niet meer dan normaal. Ik vind de prijzen hiervoor op dit moment nog steeds extreem laag. Je moet af van het (Nederlandse?) idee dat alles maar gratis moet zijn wat je kunt downloaden. Als jij maker/distributeur van een film zou zijn wil je ook graag geld zien en je investeringen terugverdienen. Netflix voor een tientje per maand (of zo iets) voor onbeperkt kijken is natuurlijk nog steeds belachelijk weinig geld. Dat zou minimaal 50 euro moeten zijn.
    14,99 is het voor mijn 4k abo,
    maar 50 euro zou ik nooit doen. Heb al genoeg vaste maandlasten en vind dat toch een te groot bedrag om je aan te binden.
    Tevens ga ik niet 50 euro betalen om te mogen kijken naar oude meuk, want verder staat er niets nieuws op. (series kijk ik niet of nauwelijks want heb ik geen tijd voor).

    Tuurlijk kan je over 20 jaar die discs nog terugkijken. Ik kan ook nog mijn atari 2600 games uit 1978 op nieuwe hardware spelen (retron 77) zolang er vraag naar is zullen ze dergelijke allesetende machines blijven produceren.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Tuurlijk kan je over 20 jaar die discs nog terugkijken. Ik kan ook nog mijn atari 2600 games uit 1978 op nieuwe hardware spelen (retron 77) zolang er vraag naar is zullen ze dergelijke allesetende machines blijven produceren.
    Dat geldt niet voor laserdisc bijv. Titels zijn tot 2001 uitgebracht, spelers zijn nu wel kapot en niet meer te krijgen. Of betamax (vhs kan nog wel even vooruit gezien voorraad spelers bij de kringloop)
    Laatst aangepast door Oakey : 11-04-2019 om 08:51

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Dan is Netflixx met de Apple tv toch weer beter, 4k, HDR en zelfs Dolby Vision.
    Maar dat heb je toch ook je oled zelf Pieter? Of is bijvoorbeeld DV via apple tv beter dan via de app op de LG zelf?

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Een tientje per maand is juist een slim bussiness model. Voor €50 per maand was het nooit zo'n succes geworden. Dat vinden veel mensen toch te duur. En Netflix doet het inderdaad heel goed, met 4K en HDR. Daar kan Ziggo nog wat van leren: had deze week mijn abo bij Ziggo uitgebreid ivm Game of Thrones (heb de eerste 7 seizoenen op bluray, maar wil nu 8 ook meteen zien). Dan toch maar €12 p.m. opgehoest voor Movies & Series XL, want dat heb je nodig dan. Wat blijkt: ik woon in 'voormalig UPC gebied' waar Ziggo on Demand niet werkt met CI+ module. Ok, dan maar via de Ziggo Go app streamen, wist dat dat alleen stereo was, maar goed, ik kan iig GoT kijken en daarna zeg ik het weer op. Nou die Go app is echt een aanfluiting: schokkerig beeld, zelfs als je de titel downloadt en dan streamt. Ligt niet aan internet of wifi, NPO, Netflix etc kan probleemloos gestreamed. Blijkt via forums dat die app bedoeld is om op je tablet tv te kijken en dat streamen inderdaad veel technische problemen geeft. Tja... Enige oplossing: zo'n losse mediabox (heb geen smart Tv van 2500€ gekocht om er een los lelijk kastje aan te hangen). Had gelezen dat er ook een 4K variant van die mediabox was, dat zou dan wellicht een optie zijn, antwoord helpdesk "ja die wordt nu getest, maar wanneer die uitgerold wordt is nog onduidelijk". Bye bye Ziggo dus!

    Zo stuur je mensen nog richting illegaal downloaden, ik wil die serie gewoon zien nu, er best voor betalen, maar ga geen los kastje daarvoor aanschaffen. Zodra hij op BD komt koop ik S8 overigens meteen, dus heel schuldig hoef ik me dan ook niet te voelen.

    Ondertussen ook aan het 'genieten' van diverse WWII titels uit mijn bd-collectie, het is weer bijna mei tenslotte (Darkest hour UHD, Dunkirk, Flags of my father, BoB, Pacific, Der Untergang). Wat dat betreft helemaal met Marcel eens: geen gezeik met vastlopoende streams, gewoon mooi beeld en geluid. Dat voordeel zie ik ook nog steeds, hoewel ik ook veel Netflix kijk.
    Er is dus wel een oplossing, maar die wil je niet. Zo superlelijk is dat kastje niet en je hoeft er niet voor te betalen. Modem zit ingebouwd, dus die losse modem ben je kwijt. En belangrijk voor mij, zo'n Horizon box werkt over het algemeen gewoon goed. Ok, HBO kon beter qua zoeken, maar dat is omdat ik het gemak van netflix gewend ben.

    Ik vind het echt onzin dat je zegt dat ziggo mensen richting downloaden sturen omdat je een mediabox moet nemen. Dat is wellicht hier aan de hand met jouw heel specifiek geval, maar ik denk dat de meeste mensen daar echt geen probleem van maken.

  5. #105

    Standaard

    Mijn modem staat in de meterkast, daar komt de aansluiting binnen. Dus dan moet ik naar de meterkast lopen om van zender te wisselen? Handig ja... Ziggo moet gewoon zorgen dat ook in upc-gebied On demand via Smart TV kan werken, mijn zus heeft dit gewoon werkend in Ziggo-gebied, daar heeft niemand een horizon nodig. Jij kan het prachtig vinden, zo’n kastje, ik vind dat niet en technisch is het ook niet nodig. Een Go app op de smart TV zou ook een alternatief zijn, maar die is er ook niet. Ziggo wil gewoon die horizon mediabox pushen.
    Laatst aangepast door Oakey : 12-04-2019 om 08:19

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Maar dat heb je toch ook je oled zelf Pieter? Of is bijvoorbeeld DV via apple tv beter dan via de app op de LG zelf?
    Ik gebruik niet de apps op de tv. In dit geval heeft de Apple TV de voorkeur omdat het geluid dan ook 5.1. wordt doorgegeven. Our Planet heeft bijvoorbeeld Dolby Atmos, en dat klinkt anders dan de stereoweergave via de tv.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Ik gebruik niet de apps op de tv. In dit geval heeft de Apple TV de voorkeur omdat het geluid dan ook 5.1. wordt doorgegeven. Our Planet heeft bijvoorbeeld Dolby Atmos, en dat klinkt anders dan de stereoweergave via de tv.
    Mijn Netflixapp in de tv geeft gewoon 5.1 geluid hoor via mijn versterker. De tv-zenders zelf ook. Dan staat de audio out in de tv op stereo of niet op hdmi bij jou (neem tenminste aan dat je tv via hdmi met je versterker is verbonden).
    Laatst aangepast door Oakey : 12-04-2019 om 07:03

  8. #108
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Het gaat hard ja. 20% daling omzet per jaar.
    Het verbaast me niet, ik geef zelf ook zeker minder dan de helft uit aan fysieke dragers dan in 2014, en vergeleken met de hoogtijdagen van dvd in de 2000s besteed ik nu een fractie aan fysieke dragers. Aan netflix etc geef ik nu ook meer uit dan aan discs denk ik. Hoewel met 3 uhd's zit je al snel weer op 3-4 maanden netflix qua kosten

    Wel interessant om te zien dat de markt in de VS (327 miljoen inwoners) voor fysieke dragers bijna net zo groot is als in de gehele rest van de wereld (7300 miljoen, oftewel 7,3 miljard inwoners). Meteen het antwoord op de vragen hier op het forum waarom titel zus of zo niet in Nederland wordt uitgebracht.
    Laatst aangepast door Oakey : 12-04-2019 om 19:31

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Mijn modem staat in de meterkast, daar komt de aansluiting binnen. Dus dan moet ik naar de meterkast lopen om van zender te wisselen? Handig ja... Ziggo moet gewoon zorgen dat ook in upc-gebied On demand via Smart TV kan werken, mijn zus heeft dit gewoon werkend in Ziggo-gebied, daar heeft niemand een horizon nodig. Jij kan het prachtig vinden, zo’n kastje, ik vind dat niet en technisch is het ook niet nodig. Een Go app op de smart TV zou ook een alternatief zijn, maar die is er ook niet. Ziggo wil gewoon die horizon mediabox pushen.
    Wel erg achterhaald dat je modem moet staan waar je aansluiting binnenkomt. Jammer dat het het niet mogelijk is om een kabeltje te leggen. Oh wacht, dat kan wel makkelijk ....
    Ik ben het met je eens dat Ziggo moet zorgen dat het in alle gebieden hetzelfde werkt, maar feit is dat het niet zo is. Er zijn dus wel oplossingen hiervoor, maar die wil je allemaal niet. Ook prima, maar dan houdt het op denk ik. Dump Ziggo dan en neem wat anders.
    En dat er geen app is begrijp ik heel goed, daar zou weer massaal misbruik van gemaakt worden.

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Vandaag kwam ik in mijn lokale MM-vestiging (Zwolle) in het geheel geen enkele blu-ray-speler meer tegen. En er was ook geen ruimte meer voor ingeruimd wat de indruk wekt dat het ook niet zo is dat ze de collectie aan het verversen waren. Als de grootste "offline" electronica-retailer stopt met een productgroep dan kun je wel echt concluderen dat die productgroep een niche geworden is.
    Ze verkopen ze nog steeds. Ze zijn alleen verplaatst (voorbij de roltrappen).

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Mijn modem staat in de meterkast, daar komt de aansluiting binnen. Dus dan moet ik naar de meterkast lopen om van zender te wisselen? Handig ja... Ziggo moet gewoon zorgen dat ook in upc-gebied On demand via Smart TV kan werken, mijn zus heeft dit gewoon werkend in Ziggo-gebied, daar heeft niemand een horizon nodig. Jij kan het prachtig vinden, zo’n kastje, ik vind dat niet en technisch is het ook niet nodig. Een Go app op de smart TV zou ook een alternatief zijn, maar die is er ook niet. Ziggo wil gewoon die horizon mediabox pushen.
    Ik ben ook verhuisd van "UPC-gebied" naar "Ziggo-gebied" en ondanks dat Ziggo aangeeft dat mijn oude UPC-mediabox met pauzeren en opnemen zou moeten werken doet deze het niet. Ik kreeg in plaats daarvan een standaard Ziggo-mediabox zonder harde schijf ed opgestuurd. Niet pauzeren, niet meer opnemen dus. Dus ik ben uiteindelijk overstag gegaan voor die Horizon-box die iets duurder is per maand. Ben ik daar tevreden over? Nee, absoluut niet. Dat heb ik ze ook wel duidelijk gemaakt. Maar ik had er geen zin meer in om over te stappen ed. Dus Ziggo heeft echt nog wel wat technische zaken in te halen, zo zie je maar weer. En ze willen idd het liefst die Horizon-box verkopen. Ik heb het uiteindelijk wel gedaan, en het werkt prima. Maar ik denk niet dat Ziggo je dan richting downloaden stuurt want dat vind ik wel iets te vergezocht.

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik ben ook verhuisd van "UPC-gebied" naar "Ziggo-gebied" en ondanks dat Ziggo aangeeft dat mijn oude UPC-mediabox met pauzeren en opnemen zou moeten werken doet deze het niet. Ik kreeg in plaats daarvan een standaard Ziggo-mediabox zonder harde schijf ed opgestuurd. Niet pauzeren, niet meer opnemen dus. Dus ik ben uiteindelijk overstag gegaan voor die Horizon-box die iets duurder is per maand. Ben ik daar tevreden over? Nee, absoluut niet. Dat heb ik ze ook wel duidelijk gemaakt. Maar ik had er geen zin meer in om over te stappen ed. Dus Ziggo heeft echt nog wel wat technische zaken in te halen, zo zie je maar weer. En ze willen idd het liefst die Horizon-box verkopen. Ik heb het uiteindelijk wel gedaan, en het werkt prima. Maar ik denk niet dat Ziggo je dan richting downloaden stuurt want dat vind ik wel iets te vergezocht.
    Ziggo heeft die technische zaken aardig ingehaald. Heb momenteel de 4K mediabox op de proef en die is alles wat de horizonbox had moeten zijn. Dus als die beschikbaar gesteld wordt zou ik die meteen nemen. Razendsnelle opstart, opnemen naar de cloud en dus op je telefoon verder kijken. Netflix 4k hdr en youtube etc
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Ziggo heeft die technische zaken aardig ingehaald. Heb momenteel de 4K mediabox op de proef en die is alles wat de horizonbox had moeten zijn. Dus als die beschikbaar gesteld wordt zou ik die meteen nemen. Razendsnelle opstart, opnemen naar de cloud en dus op je telefoon verder kijken. Netflix 4k hdr en youtube etc
    Klinkt allemaal erg leuk, maar toch zijn er nog steeds achterstanden in de integratie van het netwerk van het "UPC-gebied", dat geeft Ziggo zelf ook aan. Plus ik vind het eerlijk gezegd een beetje achterhaald worden dat die Horizon box nog steeds met een kabel naar je muuraansluiting moet. In de tijd van Wifi en draadloze verbindingen moet dat toch een keer anders kunnen. Ik heb ook een kabel van 10 meter moeten kopen omdat mn dressoir niet tegen de muur staat waar mijn kabelaansluiting zit. Het werkt en dat is prima, maar die technische zaken moeten nog wel worden verbeterd.
    En zoals ik het lees zie ik eigenlijk nog niet zoveel voordelen nu. Netflix en Youtube heb ik wel op drie andere apparaten die 4K en HDR ondersteunen. En opnemen en dan verder kijken om mn iphone of ipad zie ik mezelf niet doen. En Ziggo kennende zal er wel weer een toeslag voor berekend gaan worden...
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 18-04-2019 om 10:56

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Klinkt allemaal erg leuk, maar toch zijn er nog steeds achterstanden in de integratie van het netwerk van het "UPC-gebied", dat geeft Ziggo zelf ook aan. Plus ik vind het eerlijk gezegd een beetje achterhaald worden dat die Horizon box nog steeds met een kabel naar je muuraansluiting moet. In de tijd van Wifi en draadloze verbindingen moet dat toch een keer anders kunnen. Ik heb ook een kabel van 10 meter moeten kopen omdat mn dressoir niet tegen de muur staat waar mijn kabelaansluiting zit. Het werkt en dat is prima, maar die technische zaken moeten nog wel worden verbeterd.
    En zoals ik het lees zie ik eigenlijk nog niet zoveel voordelen nu. Netflix en Youtube heb ik wel op drie andere apparaten die 4K en HDR ondersteunen. En opnemen en dan verder kijken om mn iphone of ipad zie ik mezelf niet doen. En Ziggo kennende zal er wel weer een toeslag voor berekend gaan worden...
    Je moet ergens je kabel signaal van krijgen lijkt me. In dit geval dus de coax uit de kast net als je internet. Je kan zelf een hdmi transmitter voor een fhd signaal aanschaffen voor 300 euro, lijkt me logisch dat ze dit niet standaard even erbij doen.....

    Ja ik heb ook genoeg apparaten net als iedereen op dit forum die 4K HDR kunnen ontvangen maar de doorsnee consument valt dit best bij mijm wij zijn hier liefhebbers.

    Wifi lijkt me niet ideaal om 4K overheen te gaan streamen. Heb zelf een switch achter mijn tv liggen voor mijn ziggo box, ps4, shield, receiver, tv, xboxone etc
    alleen de switch staat op de wifi. Als je alles op wifi zet gaat je modem steigeren. Je kan niet onbeperkt alles maar via de wifi doen zonder problemen te krijgen. Er gaat al veel teveel via de wifi tegenwoordig.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Je moet ergens je kabel signaal van krijgen lijkt me. In dit geval dus de coax uit de kast net als je internet. Je kan zelf een hdmi transmitter voor een fhd signaal aanschaffen voor 300 euro, lijkt me logisch dat ze dit niet standaard even erbij doen.....

    Ja ik heb ook genoeg apparaten net als iedereen op dit forum die 4K HDR kunnen ontvangen maar de doorsnee consument valt dit best bij mijm wij zijn hier liefhebbers.

    Wifi lijkt me niet ideaal om 4K overheen te gaan streamen. Heb zelf een switch achter mijn tv liggen voor mijn ziggo box, ps4, shield, receiver, tv, xboxone etc
    alleen de switch staat op de wifi. Als je alles op wifi zet gaat je modem steigeren. Je kan niet onbeperkt alles maar via de wifi doen zonder problemen te krijgen. Er gaat al veel teveel via de wifi tegenwoordig.
    Ja, waar het je huis binnenkomt en waar de modem op aangesloten moet worden, dat is prima, Maar vervolgens kan het in mijn optiek best draadloos, want alle streaming diensten gaan ook via Wifi dus waarom de reguliere TV zenders dan niet. Ziggo zou in de toekomst alles op de CI module moeten kunnen stoppen of via de app die je eigenlijk nu ook al hebt. Eigenlijk wordt die Horizon box steeds meer overbodig en is de enige meerwaarde voor nu nog het opnemen. Verder kan je alles al doen via de app. Als je die beschikbaar maakt voor smart TV's en alle PS's, X-Boxen en Apple TV's dan ga je de goede richting op. En dat kan allemaal makkelijk via Wifi, omdat je toch niet alle apparaten tegelijk gebruikt. Plus dan heb je de compressie die nog toegepast wordt en dat de TV zenders voor nu nog 1080p zijn en voorlopig niet in 4K.

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ja, waar het je huis binnenkomt en waar de modem op aangesloten moet worden, dat is prima, Maar vervolgens kan het in mijn optiek best draadloos, want alle streaming diensten gaan ook via Wifi dus waarom de reguliere TV zenders dan niet. Ziggo zou in de toekomst alles op de CI module moeten kunnen stoppen of via de app die je eigenlijk nu ook al hebt. Eigenlijk wordt die Horizon box steeds meer overbodig en is de enige meerwaarde voor nu nog het opnemen. Verder kan je alles al doen via de app. Als je die beschikbaar maakt voor smart TV's en alle PS's, X-Boxen en Apple TV's dan ga je de goede richting op. En dat kan allemaal makkelijk via Wifi, omdat je toch niet alle apparaten tegelijk gebruikt. Plus dan heb je de compressie die nog toegepast wordt en dat de TV zenders voor nu nog 1080p zijn en voorlopig niet in 4K.
    Ik begrijp je wel, maar is veel teveel tegelijk.

    Bij mij thuis:
    Ikea wireless
    Wasmachine
    Toon
    Telefoons
    tablets
    al die apparaten hebben continu verbinding

    dan nog de apparaten uit omgeving (ja ander kanaal kiezen kan maar toch heb je interfernce)

    om dan een 4K stream over de wifi te laten lopen...nee dankje bekabeld over gigabit lijntje werkt een stuk beter dan
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Klinkt allemaal erg leuk, maar toch zijn er nog steeds achterstanden in de integratie van het netwerk van het "UPC-gebied", dat geeft Ziggo zelf ook aan. Plus ik vind het eerlijk gezegd een beetje achterhaald worden dat die Horizon box nog steeds met een kabel naar je muuraansluiting moet. In de tijd van Wifi en draadloze verbindingen moet dat toch een keer anders kunnen. Ik heb ook een kabel van 10 meter moeten kopen omdat mn dressoir niet tegen de muur staat waar mijn kabelaansluiting zit. Het werkt en dat is prima, maar die technische zaken moeten nog wel worden verbeterd.
    En zoals ik het lees zie ik eigenlijk nog niet zoveel voordelen nu. Netflix en Youtube heb ik wel op drie andere apparaten die 4K en HDR ondersteunen. En opnemen en dan verder kijken om mn iphone of ipad zie ik mezelf niet doen. En Ziggo kennende zal er wel weer een toeslag voor berekend gaan worden...
    Helemaal eens. Mijn Movies & Series XL abonnement heb ik weer opgezegd iig.

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Ze verkopen ze nog steeds. Ze zijn alleen verplaatst (voorbij de roltrappen).
    Je hebt gelijk: ik heb ze nu ook gezien. Maar ik vermoed dat ze tijdens de verhuizing tijdelijk opgeslagen hebben gestaan want ik heb ze destijds (toen ik merkte dat ze niet op de oude plek stonden) bij m'n zoektocht in de winkel niet op de nieuwe plek zien staan.

    De plankruimte is wel weer iets kleiner geworden maar blu-ray-hardware blijft aanwezig in de fysieke winkels. Gelukkig maar.

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ja, waar het je huis binnenkomt en waar de modem op aangesloten moet worden, dat is prima, Maar vervolgens kan het in mijn optiek best draadloos, want alle streaming diensten gaan ook via Wifi dus waarom de reguliere TV zenders dan niet. Ziggo zou in de toekomst alles op de CI module moeten kunnen stoppen of via de app die je eigenlijk nu ook al hebt. Eigenlijk wordt die Horizon box steeds meer overbodig en is de enige meerwaarde voor nu nog het opnemen.
    Dat is heel lastig Rogier.
    De mediabox en CI+ module werken voor TV op dezelfde manier als een ontvanger voor sateliet-ontvanger. Alle zenders worden tegelijk gestreamd en met de mediabox kun je kiezen naar welke je kijkt of luistert. Het voordeel hiervan is dat het makkelijk te distribueren is, daardoor minder bandbreedte vraagt en je ook een hogere beeld- en geluidskwaliteit kunt hebben. Als NetFlix een paar kanalen met series zou hebben en net als Film1 uit zou zenden, dan zou het dezelfde kwaliteit kunnen hebben als 4K-BD.

    Een oplossing zou kunnen zijn om de Mediabox als een soort server te bouwen waar de tuners in zitten die de signalen van de gekozen zenders via WiFi of ethernet naar de TV's sturen. Zo'n server zal waarschijnlijk veel groter zijn, meer energie verbruiken en dus minder aantrekkelijk zijn dan een Mediabox.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 05-05-2019 om 12:41
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat is heel lastig Rogier.
    De mediabox en CI+ module werken voor TV op dezelfde manier als een ontvanger voor sateliet-ontvanger. Alle zenders worden tegelijk gestreamd en met de mediabox kun je kiezen naar welke je kijkt of luistert. Het voordeel hiervan is dat het makkelijk te distribueren is, daardoor minder bandbreedte vraagt en je ook een hogere beeld- en geluidskwaliteit kunt hebben. Als NetFlix een paar kanalen met series zou hebben en net als Film uit zou zenden, dan zou het dezelfde kwaliteit kunnen hebben als 4K-BD.

    Een oplossing zou kunnen zijn om de Mediabox als een soort server te bouwen waar de tuners in zitten die de signalen van de gekozen zenders via WiFi of ethernet naar de TV's sturen. Zo'n server zal waarschijnlijk veel groter zijn, meer energie verbruiken en dus minder aantrekkelijk zijn dan een Mediabox.
    Dat lijkt me totaal niet handig. Zou handiger zijn als ze met de tijd bij Ziggo gewoon via IPTV gaan distribueren en er gewoon via een IPTV app in een tv of mediaboxje de zenders ontvangen worden.

    een Server bouwen die tuners heeft is geen optie, want die moet toch nog steeds dan de bronnen op de tuners ontvangen. IPTV is de enige optie voor de toekomst en techniek die meteen kan streamen.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  22. #122

    Standaard

    https://tweakers.net/reviews/6407/1/...inleiding.html

    Als je naar de verkoopcijfers kijkt en puur op de ultra-hd-blu-rays inzoomt, ziet het beeld er rooskleurig uit, althans relatief. Uhd-blu-rays worden elk jaar meer verkocht en die stijgende lijn lijkt in de komende jaren niet in te zakken. Dat er groei zit in de markt van uhd-blu-rays is niet zo vreemd, aangezien de standaard er pas een paar jaar is. Tegelijk stelt het in absolute zin nog altijd niet veel voor. De verkoopaantallen vallen in het niet bij die van dvd's. Als schijfjes van twee generaties terug nog altijd de dienst uitmaken, dan kun je nog moeilijk spreken van een succes.

    Prijzen moeten wel wat naar beneden
    2x 4k voor 30
    3x blu ray voor 25 (vooral als de 4k uitgave geen combo pack meer is)
    Laatst aangepast door vista-vision : 16-07-2019 om 11:34

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    https://tweakers.net/reviews/6407/1/...inleiding.html

    Prijzen moeten wel wat naar beneden
    2x 4k voor 30
    3x blu ray voor 25 (vooral als de 4k uitgave geen combo pack meer is)
    2x 4K UltraHD voor 30 euro
    3x Blu-ray voor 25 euro
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #124

    Standaard

    Zoals onder het Tweakers-artikel wordt vermeld loopt het aanbod van UHD Blu-ray's ver achter op dat van Blu-ray. Na 3 jaar zijn er in de UK nu blijkbaar 330 UHD-titels op de markt terwijl er volgens het Wikipedia-artikel over Blu-ray van dat formaat na 2 jaar al 2.500 verschillende titels te krijgen waren:

    The first BD-ROM players (Samsung BD-P1000) were shipped in mid-June 2006
    As of June 2008, more than 2,500 Blu-ray Disc titles were available in Australia and the United Kingdom, with 3,500 in the United States and Canada.[37] In Japan, as of July 2010, more than 3,300 titles have been released.[38]

  25. #125

    Standaard

    Tja, wat moet je daarvan zeggen. De manier om thuis films te kijken is in de loop der jaren nogal veranderd, waarbij beeldkwaliteit een ondergeschikte rol is gaan spelen. Bovendien: Blu-ray bracht een behoorlijke kwaliteitssprong ten opzichte van DVD's. Dat is bij Blu-ray vs. 4K veel minder duidelijk, zeker op het gebied van beeldscherpte, waarbij het verschil in scherpte t.o.v. de gewone Blu-ray met het blote oog alleen op grote beeldformaten enigszins waarneembaar wordt. De iets grotere kleurdiepte van UHD t.o.v. Blu-ray interesseert de massa toch niet. Toch verrast het mij hoeveel titels er inmiddels op UHD zijn uitgebracht.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •