Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 45 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Terminator 2: Judgment Day (3 disc) [DVD]

    Terminator 2: Judgment Day (3 disc)

    Nieuwe uitgave van de actieklassieker met afwijkende extra's en de bioscoopversie als toevoeging.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Best een leuke uitgave, maar de genoemde "tekortkomingen" op beeld, geluid en extra's maken deze geen vervanging van de RCV Ultimate Tin waard. Ze beide in de collectie opnemen/houden vind ik persoonlijk overdreven.

    Alleen de toevoeging van de biosversie is interessant, maar die is ook los verkrijgbaar in de UUS-collectie. Die heb ik dan ook gehaald voor slechts € 8,-.

    Over de film ga ik niks meer zeggen, 8) enkel dan dat het een stoere topper in het kwadraat is en blijft.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  3. #3

    Standaard

    Deze versie is alleen interessant als je de RCV-uitgave niet hebt. De bioscoopversie is interessant om te hebben, maar die kun je zoals Daniël al aangaf ook los kopen. En de Ultimate Edition uit Engeland is op dit moment voor weinig geld te koop bij VanLeest en inhoudelijk gelijk aan de RCV-release, inclusief Nederlandse ondertitels.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb deze nog steeds niet in m'n bezit, maar ga denk toch voor de oudere versie.

  5. #5

    Standaard

    Ik vind deze voorkant trouwens ook echt lelijk.

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Deze vernieuwde 3 disc versie, is niet bijzonder genoeg, om de bestaande 2 disc te overtreffen. Ook de cover en de menu's zien er behoorlijk amateuristisch uit.

  7. #7

    Standaard

    Toch knap dat de 3-disc van een film minder is dan de 2-disc. Ook de cover is erg lelijk. Ik hou het mooi bij mijn regio 1 versie, die heeft ook de theatrical en de director's cut (seamless branching) en DTS. En een mooiere hoes .
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  8. #8

    Standaard

    Toch nog maar eens kijken of die RCV-versie (of de UK-uitgave) nog ergens te vinden is. Ik heb deze nieuwe 3-disc al zien staan, en ik heb nagedacht over de HD DVD-versie, maar volgens mij biedt de Ultimate edition nog steeds de meeste "value for money".

  9. #9

    Standaard

    Ben geen fan van RCV maar met de Ultimate edition met tin waren ze zeg maar ver hun tijd vooruit qua tins . Zeer mooie versie en hou het ook bij die voorlopig.

  10. #10

    Standaard

    Ik weet niet wie dat fabeltje van RCV als rampuitgever de wereld ingebracht heeft, maar door jullie ben ik een perfecte SE misgelopen.

  11. #11

    Standaard

    Ik had alleen de 1disc versie van RCV en de HDDVD dus ik heb deze puur voor de extra's en de theatrical cut aangeschaft eigenlijk . Aan het ontwerp (menu schermen/hoes) had iid wel wat meer aandacht besteed mogen worden. Ook jammer van de DTS track. In totaal een beetje halfbakken uitgave, gelukkig zijn er genoeg T2 uitgaves om alles compleet te krijgen . Is er trouwens een specifieke reden waarom deze review pas ruim 2 maanden na de release op DVD.nl staat?
    Favoriete films: Matrix Trilogy, Kill Bill Volumes 1 & 2, Terminator Trilogy, Lord of the Rings Trilogy, Star Wars Trilogies, Indiana Jones Trilogy, Blade Runner, Forrest Gump, The Green Mile, Seven.
    Favoriete series: Prison Break, LOST, CSI New York, Medium, Terminator: Sarah Connor Chronicles, Criminal Minds, Numb3rs, Dark Angel, Will & Grace.
    Favoriete games: Dead or Alive, Ninja Gaiden, Warcraft, Starcraft, Final Fantasy, Gran Turismo, Tourist Trophy, Metal Gear Solid.

  12. #12

    Standaard

    een van de mindere dvds die ik aangeschaft heb, als ik de kans krijg om de 2disc te kopen gaat deze zeker uit mn collectie

  13. #13

    Standaard

    Als ik deze berichten lees ben ik intens blij dat ik destijds die schitterende tin case editie heb gekocht. Het metaal bleek niet al te hoogwaardig (oftewel: corrosie en uitgeslagen plekken), maar dat bleek met een beetje metallic verf overtuigend te verhelpen. Beeld, geluid én extra's waren dik in orde.

    En de film, ja, dat is een klassieker in zijn soort. De special effects zijn nog steeds overtuigend. Morphing is hierna wel vaker gebruikt in een film, maar nooit meer zo goed. Ongelooflijk dat het in totaal maar 3 minuten aan CGI is, die maken bij elkaar meer indruk dan de hele speelduur van menig andere film. Intellectuele cinefielen zullen de voorkeur geven aan de originaliteit van de eerste film, maar T2 is toch echt mijn favoriet. En de bioscoopversie mis ik niet eens, ik vind de nieuwe scenes uit de DC genoeg interessants toevoegen. Niet elke toevoeging hoeft een nieuwe plotwending te zijn, een paar karaktermomenten zijn wat mij betreft net zo interessant (of een goeie grap, zoals de Terminator die probeert te glimlachen - ik heb me bescheurd!!!)

    En wat RCV als rampuitgever betreft: zolang ze gewoon braaf de VS dvd-versie overnemen en uitbrengen is er niks aan de hand. Zodra ze het originele beeldformaat gaan verknippen en alle extra's en DTS eraf gaan slopen om de niet-al-te-veeleisende dvd-koper goedkope meuk aan te kunnen bieden, gaat het mis.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  14. #14

    Standaard

    Ik heb zelf de R1 UE van deze film. Alle 3 cuts van de film, alle extra's en DTS, dus wat wil een mens nog meer. Ik zag de bui met RCV destijds al hangen. Overigens lag het niet aan RCV dat hun uitgave ven T2 niet compleet was, maar aan James Cameron die gewoon lijkt te hebben geeist dat de rest van de wereld het moest doen met de DC en dat de VS alleen alle drie versies van de film op DVD kreeg.

    Verder, een van de beste actiefilms ooit.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik weet niet wie dat fabeltje van RCV als rampuitgever de wereld ingebracht heeft, maar door jullie ben ik een perfecte SE misgelopen.

    De uitzondering bevestigd de regel en in geval van RCV is dit duidelijk de positieve uitzondering. Ben je op zoek naar bewijs voor echte RCV bagger dan zijn er op deze site genoeg voorbeelden bij de recensies te vinden.

    Ben trouwens wel blij dat ik in dit geval de RCV uitgave van terminator 2 wel heb aangeschaft. Daarmee aangetoond dat ik niks tegen RCV heb alleen tegen bagger uitgaves van welke maatschappij dan ook.
    Laatst aangepast door Richard68 : 20-02-2008 om 09:56 Reden: typo

  16. #16

    Standaard

    Kan iemand tussen spoilertags aangeven wat het verschil is tussen beide versies?
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EmDee Bekijk bericht
    Kan iemand tussen spoilertags aangeven wat het verschil is tussen beide versies?
    Ik neem aan dat je de verschillen tussen de "Theatrical Cut" en de "Special Edition" bedoelt. Dat kan je makkelijk hier terug vinden: http://www.imdb.com/title/tt0103064/alternateversions.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard68 Bekijk bericht
    De uitzondering bevestigd de regel en in geval van RCV is dit duidelijk de positieve uitzondering. Ben je op zoek naar bewijs voor echte RCV bagger dan zijn er op deze site genoeg voorbeelden bij de recensies te vinden.
    RCV was bij deze release alleen distributeur. De productie lag in handen van Kinowelt/Sudio Canal. Dit is dus geen echte RCV-release, want de discs starten niet op met het RCV-logo.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974 Bekijk bericht
    Ik heb zelf de R1 UE van deze film. Alle 3 cuts van de film, alle extra's en DTS, dus wat wil een mens nog meer.
    Heb net even op IMDb gekeken, die derde versie is dus de DC met het alternatieve einde en de extra T-1000 scene (die je in de eerdere uitgave alleen apart kon bekijken). Dat alternatieve einde is een interessante scene, maar ik ben toch blij dat Jim Cameron bij de TC en DC voor een wat soberder, meer open einde heeft gekozen. De nieuwe slotsene geeft er toch een beetje een stijlbrekend Blade Runner-achtig happy end aan IMO. Bovendien is het onverenigbaar met T3: Rise of the Machines, al zijn er fans die daar niet al te rouwig om zijn.

    Deze film is trouwens een van de weinige dvd's waarbij ik de extra's nog wel eens overnieuw kijk. Vooral de Archives uit de Ultimate Edition geven een schat aan interessante informatie over hoe films en special effects van begin tot eind opgezet en gemaakt worden. Je krijgt echt respect voor de mensen achter de schermen die anders pas bij de aftiteling in beeld komen.

    Ben je op zoek naar bewijs voor echte RCV bagger dan zijn er op deze site genoeg voorbeelden bij de recensies te vinden.
    En RCV lijkt daar nu ook achter te zijn, gezien de recente vloedgolf van re-releases met Steel Cases, DTS en aardig wat extra's. Ach ja, beter laat dan nooit, toch?
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  20. #20

    Standaard

    Pfff, hoeveel verschillende uitgaven zijn er zo onderhand van deze film?

    Hoewel ik graag beide montages zou bezitten, hou ik het lekker bij mijn Duitse Terminator box met alleen de SE van T2 (ja, wel weer jammer dat de DTS-track alleen in het Duits is, maar vooruit).
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Raps Bekijk bericht
    Pfff, hoeveel verschillende uitgaven zijn er zo onderhand van deze film?
    Een heleboel, maar dat is het nadeel als de rechten van films wereldwijd niet bij dezelfde distributeur liggen.

  22. #22

    Standaard

    Hopelijk dat er nog eens een blu ray versie van komt.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Raps Bekijk bericht
    Pfff, hoeveel verschillende uitgaven zijn er zo onderhand van deze film?
    Nog niet zoveel als van Blade Runner, de huidige recordhouder, denk ik. Drie valt eigenlijk nog mee, en de versie met de twee extra scenes was volgens mij meer bedoeld als extraatje dan als een serieuze alternatieve versie (James Cameron had die scenes met reden uit de DC gelaten).

    Wel weer jammer dat de DTS-track alleen in het Duits is, maar vooruit.
    Terminator: Bleibt hier. Ich bin gleich zurück. (Stay here. I'll be back.)

    LOL! Arnold had zijn tekst eventueel zelf nog na kunnen synchroniseren. Als alle acteurs dat eens zouden doen, dan zouden die Duitstalige tracks niet eens zo beroerd klinken.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Nog niet zoveel als van Blade Runner, de huidige recordhouder, denk ik. Drie valt eigenlijk nog mee, en de versie met de twee extra scenes was volgens mij meer bedoeld als extraatje dan als een serieuze alternatieve versie (James Cameron had die scenes met reden uit de DC gelaten).
    Het gaat hier niet om het aantal verschillende versies maar om het aantal verschillende uitgaven. En dan steekt volgens mij Terminator 2 Blade Runner lachend voorbij.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #25

    Standaard

    En daarboven staat uiteraard Anchor Bay's paradepaardje: The Evil Dead .
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •