Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 42 van 42 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik vraag me af hoeveel verbetering je op een gegeven moment kunt waarnemen. Denk dat je dan beter enkele generaties kunt overslaan en dan nog...
    Precies, zo denk ik er ook over. Ben nog steeds uitermate tevreden met mijn Oppo BDP-103D Darbee Edition en heb voorlopig nog helemaal geen behoefte om een nieuwe te kopen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Precies, zo denk ik er ook over. Ben nog steeds uitermate tevreden met mijn Oppo BDP-103D Darbee Edition en heb voorlopig nog helemaal geen behoefte om een nieuwe te kopen.
    In het gevoel van de 103 zit het wel wat anders lijkt me. Geen 4K geen HDR geen Dolby Vision. Dat is toch wel behoorlijk waarneembaar...

    gaat mij meer erom of de Cambridge beter is dan de Oppo. Al is het maar een beetje. Is beetje een tik van me ook dat ik elke 1 a 2 jaar nieuwe receiver tv of uhd speler koop denk ik al hou ik me Marantz en Oled nog maar voorlopig
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  3. #28

    Standaard

    Ik ben bezig met de importeur om een Cambridge te kunnen reviewen. Volgens velen is de Cambridge net wat natuurlijk afgesteld qua kleuren, maar dat is iets wat je met de OPPO zelf ook kunt bewerkstelligen door de kleuren wat terug te schroeven vanuit de speler zelf, mocht je dat als lastig ervaren. Ik kan nergens teruglezen dat de Cambridge is gekalibreerd en of de OPPO waarmee wordt vergeleken. Verder zal er weinig verschil tussen beiden zijn verwacht ik eerlijk gezegd.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik ben bezig met de importeur om een Cambridge te kunnen reviewen. Volgens velen is de Cambridge net wat natuurlijk afgesteld qua kleuren, maar dat is iets wat je met de OPPO zelf ook kunt bewerkstelligen door de kleuren wat terug te schroeven vanuit de speler zelf, mocht je dat als lastig ervaren. Ik kan nergens teruglezen dat de Cambridge is gekalibreerd en of de OPPO waarmee wordt vergeleken. Verder zal er weinig verschil tussen beiden zijn verwacht ik eerlijk gezegd.
    Het punt is dat de Cambridge niet de analoge dacs heeft. Velen zien dit als minpunt, maar ik gebruikte deze toch al niet meer aangezien de Marantz minimaal gelijkwaardige heeft. Dit scheelt namelijk ook belasting op de voeding. En dus minder interference.

    Tevens is het wifigedeelte achterop de speler geplaatst en dus nog minder interference.

    vervolgens is alleen het moederboard identiek, maar de voeding, transportonderdelen etc zijn allemaal door Cambridge gemaakt.
    De opmerking dat het een oppo clone is gaat dus totaal niet op.

    Alleen het chassis en het moederboard zijn identiek. verder totaal niks. Dus de rede dat de audio en video rustiger en natuurlijk oogt en klinkt zal voor een groot deel door de stabielere voeding komen lijkt me. En de getweakte onderdelen zullen ook vast wel helpen


    voor mij is alleen belangrijk of deze dezelfde mod kan gebruiken voor regiovrij als de Oppo. heb namelijk veel regio 1 en A discs
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  5. #30

    Standaard

    De speler is inmiddels hier ook aangeschaft. Dit weekend wordt het testen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  6. #31

    Standaard

    Ik ben benieuwd hoe Cambridge nu aan zijn soft/firmware aanpassingen/updates gaat komen.
    Want se gebruiken wel degelijk de basis van Oppo..
    "A man's got to know his limitations", ...

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd hoe Cambridge nu aan zijn soft/firmware aanpassingen/updates gaat komen.
    Want ze gebruiken wel degelijk de basis van Oppo.
    OPPO gaat door met firmware upgrades, dus neem aan dat deze ook geleverd worden aan Cambridge.

    https://www.oppodigital.com/farewell.aspx

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    OPPO gaat door met firmware upgrades, dus neem aan dat deze ook geleverd worden aan Cambridge.

    https://www.oppodigital.com/farewell.aspx
    Ik vraag me alleen af hoelang ze dat zullen volhouden. Als je niets meer verkoopt, houdt het geld ook een keer op. En via de link staat dat alleen de nieuwste modellen ondersteuning krijgen. De oudere alleen als het een kritische fout is.

  9. #34
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Maar dat geldt voor elk ander Disc-speler ook. Meestal een jaar of twee de noodzakelijke en dan houdt het vaak op. Momenteel draait de speler prima - zolang nieuwe titels geen roet in het eten gooien. Hopelijk zal dat ook steeds minder voorkomen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Maar dat geldt voor elk ander Disc-speler ook. Meestal een jaar of twee de noodzakelijke en dan houdt het vaak op. Momenteel draait de speler prima - zolang nieuwe titels geen roet in het eten gooien. Hopelijk zal dat ook steeds minder voorkomen.
    Klopt helemaal.

  11. #36

    Standaard

    OPPO nieuwe firmware release:

    http://www.oppodigital.co.uk/firmware-UDP-203-205.html

    ook via internet beschikbaar

    Release Notes:
    Category: Latest Official Release
    Main Version: UDP20XEU-60-0625
    Loader Version: TF0035
    MCU Version: MCU203-01-1118


    This release is for the OPPO UDP-203 and UDP-205 4K UHD Blu-ray Disc Players

    Special Notice:
    1. Once this firmware version is installed on the player, you will not be able to revert back to any previous official or public beta firmware. There will be no problem upgrading to any future official or beta firmware release.


    2. For players with firmware version 42-0329 or earlier, please install the UDP20XEU-45-0605 firmware first. You will then be able to upgrade from version 45-0605 to the latest version, 60-0625.


    Comparing to the previous Official release version UDP20XEU-56-0224, the major changes included in this version are:

    1. Added the Dolby Vision “Player-led processing” mode for compatibility with recent Sony Dolby Vision TVs and firmware updates.


    2. Added the “Dolby Vision” mode under the HDR Setting menu, which allows the player to convert the output to Dolby Vision when possible.


    3. Added the “Dolby Vision Processing” setting under the HDR Setting menu. This setting allows customers to choose whether Dolby Vision processing is handled mainly by the TV or the UDP-20x player.


    4. Added MQA support via the USB DAC In for the UDP-205 players.


    5. Added the “Up-Sample DAC Input” setting under the Audio Processing menu for the UDP-205.


    6. General fixes and disc compatibility improvements based on recent and upcoming UHD Blu-ray releases as well as user-submitted samples.

    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  12. #37

    Standaard

    Na deze firmware upgrade heb ik geen goed beeld meer via de OPPO met Dolby Vision.
    Dus ben benieuwd naar jullie ervaring (mits jullie het nu installeren...)
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Na deze firmware upgrade heb ik geen goed beeld meer via de OPPO met Dolby Vision.
    Dus ben benieuwd naar jullie ervaring (mits jullie het nu installeren...)
    Oplossing: tv dv laten verwerken.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Oplossing: tv dv laten verwerken.
    Heb de factory reset opnieuw gedaan, en de backup file maar eens niet opnieuw geladen.
    Probleem gelukkig opgelost.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  15. #40

    Standaard

    Het is ons al eerder opgevallen dat na het terugzetten van een backup e.e.a soms niet helemaal lekker gaat , Een 2e reset VOOR het terugzetten van een gemaakte backup lost dit meestal op. al heeft het mijn voorkeur alles gewoon even opnieuw in te stellen. zoveel updates zijn er nu ook weer niet.

    Sorry Mark, ik had deze oplossing over het hoofd gezien

    Veel kijkplezier

  16. #41

    Standaard

    Ik ben vanavond pas vrij laat thuis maar wel benieuwd naar de update!

    "2. Added the “Dolby Vision” mode under the HDR Setting menu, which allows the player to convert the output to Dolby Vision when possible."

    is er al iemand die dit heeft getest? Als ik het goed begrijp wordt HDR opgewaardeerd naar DV? Is er verschil waarneembaar? Of is dit een functie om uit te laten staan.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  17. #42

    Standaard

    De oppo blu-ray spelers kunnen CC (closed captions) weergeven. Ik heb een aantal schijfjes die deze optie hebben zonder verdere andere ondertiteling.
    Zijn er ook nog andere spelers die deze optie hebben dan de oppo?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •