Pagina 19 van 22 EersteEerste ... 91516171819202122 LaatsteLaatste
De resultaten 451 tot 475 van 544 worden weergegeven.
  1. #451

    Standaard

    Ik heb zelf HDR en Dolby op auto staan maar ik moet de speler nog verder leren kennen. Ik heb pas 1% van de handleiding gezien.

  2. #452

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Sinds de laatste update kan je weergave op Dolby Vision zetten. Dus 4k discs met HDR en normale Blu ray discs activieren dan de Dolby Vision stand en worden weergegeven als zijnde een dolby vision bron

    ik vergelijk het met een blu ray die in je oppo naar 4k geupscaled wordt. totaal wat anders natuurlijk maar zelfde idee....

    dvd's heb ik nog niet geprobeerd nu ik eraan denk haha
    Heb het gevonden, eigenlijk niet naar gekeken bij de laatste update (zet meeste instellingen op auto); gisteren kort gecheckt voor een BR ---> DV (serie Gotham en Psycho), bij Gotham had ik het idee dat er niet veel anders was, bij Psycho (zwart wit film) zag ik wel een ander beeld, lastig uit te leggen voor het gevoel wel mooier; vervelende is dat, als je DV kiest je tijdens het afspelen, je bijna niks meer kan aanpassen op het gebied van beeld (of ik moet wat over het hoofd zien), ook niet bv een switch naar een andere stand als bv auto of forced; je moet dan de disc stoppen, instellingen aanpassen en weer opstarten en als je pech hebt start de disc weer van het begin, had dit met Psycho...

    Heb trouwens in DV stand regelmatig last van lipsync issues, even op internet gekeken en blijkt dat meer mensen daar last van hebben, vooral in combinatie met Denon receiver en LG TV

    Helaas dus nog niet perfect allemaal, maar gelukkig geen grote problemen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  3. #453

    Standaard

    Ik ziet met een andere vraag. Mijn OLED65E6V kan blijkbaar 600 nits aan. De Oppo staat nu standaard op 300 nits. Is het zinvol om dit naar 600 te verhogen? Heeft iemand hier ervaring mee. NB mijn toestel is gekalibreerd.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #454

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Ik ziet met een andere vraag. Mijn OLED65E6V kan blijkbaar 600 nits aan. De Oppo staat nu standaard op 300 nits. Is het zinvol om dit naar 600 te verhogen? Heeft iemand hier ervaring mee. NB mijn toestel is gekalibreerd.
    Blijkens het bijschrift heeft deze instelling op de oppo alleen effect op HDR naar SDR. Ik neem dus aan dat de de Oppo standaard bij UHD meer niets uitdoet dan de 300 nits.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #455

    Standaard

    Toen nog iets nieuws ontdekt. Ik, had bij de weergave van de Transformers uhd (dolby vision) last van handshake issues. Zo ook vandaag bij Mission Impossible. Echter, ik heb deze UHD bekeken met de standaard weergave optie Day Vision. Ik had geen handshale problemen. Vervolgens de Dolby Vision weergave optie uitgeschakeld, en ja handshake problemen. Het zit hem in de opstart cyclus. Als de film eenmaal draait is er geen issue.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  6. #456

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Blijkens het bijschrift heeft deze instelling op de oppo alleen effect op HDR naar SDR. Ik neem dus aan dat de de Oppo standaard bij UHD meer niets uitdoet dan de 300 nits.
    de OPPO stuurt wel meer dan 300 nits uit. Veel UHD’s zijn op 1000 nits gemasterd. Wat die setting betekent is dat wanneer je geen HDR geschikt scherm hebt, je toch van het grotere bereik gebruik kunt maken door de OPPO HDR naar SDR om te laten zetten. Het is dan zaak om de maximale luminantie in de OPPO zo in te stellen dat die niet hoger dan die van je tv uitkomt. Ik heb er zelf ook wat mee zitten stoeien, maar wat mij betreft is de auto instelling meer dan prima op de E6V.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #457

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Toen nog iets nieuws ontdekt. Ik, had bij de weergave van de Transformers uhd (dolby vision) last van handshake issues. Zo ook vandaag bij Mission Impossible. Echter, ik heb deze UHD bekeken met de standaard weergave optie Day Vision. Ik had geen handshale problemen. Vervolgens de Dolby Vision weergave optie uitgeschakeld, en ja handshake problemen. Het zit hem in de opstart cyclus. Als de film eenmaal draait is er geen issue.
    Heb nog nooit last gehad van handshake issues met de OPPO. Ik heb de HDMI 1 uitgang rechtstreeks op de tv en HDMI 2 naar de receiver.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #458

    Standaard

    heb nu een aantal BR titels in DV upscale mode gekeken en ben niet overtuigd, ik zie geen duidelijke verbetering en net bij een scene van de serie Pushing Daisies schrok ik me dood, enorme artefacts (ben niet goed in termen, volgens mij ruis/noise); bij upscale naar UHD zie je ook heel lichte "ruis" maar in de DV upscale wordt dit enorm versterkt; lijkt vnl in de kleur blauw te zitten;

    heb even snel wat foto's gemaakt: links zonder DV upscale, rechts met, vooral goed te zien op de vloer

    normal upscale.jpg dolby vision upscale3.jpg

    Tja, kan nog aan een instelling liggen, tips zijn welkom; ben sowieso verbaasd dat dit (BR-->DV) zomaar kan zonder problemen; zag dit trouwens ook met een conversie van HDR---> DV bij The Dark Crystal; een wat oudere film maar zeer goede reviews en beeld is inderdaad fraai maar met de upscale naar DV ook een versterking van kleine artefacten (o.a een keer bij blauwe lucht en in de kussen op sterfbed van de keizer)

    ook een DVD geprobeerd maar daar werkte de upscale naar DV niet

    ga nog meer testen maar ben dus teleurgesteld, ook al omdat ik in de DV stand altijd lipsync issues heb
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  9. #459
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Upscalen is eigenlijk nooit een echte optie. Wat er niet is, is er niet. Ik ben meer van source direct. Naar mijn mening altijd de beste keuze. Ik kijk er niet van op en heb nooit de behoefte gehad het te proberen. Nu helemaal niet meer.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #460

    Standaard

    Dit DV gebeuren is meer een beeldverbeteraar, en puristen zetten die standaard uit.

    Maar upscalen van resolutie heb je met lagere resolutie materiaal bij een 4K scherm toch wel, of door de apparatuur die het signaal aanlevert of door het scherm zelf.
    Je hebt tenslotte te maken met een vast raster van pixels die allemaal van informatie moeten worden voorzien.
    Zou je dat niet doen dan heb je maar een kwart van je beeld in gebruik bij een "ouderwetse" Blu-Ray.

    Zou je het scherm kunnen laten werken op de niet eigen resolutie (dus zeg een 4K op 1080p) dan moet je pixels gaan uitsmeren om de boel beeldvullend te krijgen.
    Ook daar moet aan gerekend worden.

    Dus vanuit dat standpunt is upscalen, door t apparaat dat dat het beste doet, helemaal niet zo'n slechte optie...

  11. #461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Upscalen is eigenlijk nooit een echte optie. Wat er niet is, is er niet. Ik ben meer van source direct. Naar mijn mening altijd de beste keuze. Ik kijk er niet van op en heb nooit de behoefte gehad het te proberen. Nu helemaal niet meer.
    De upscaler in de OPPO is naar mijn mening net wat beter dan die van de E6V. Je zult er toch 4K van moeten maken. Of de tv dat doet of de speler.... tja... ik stuur gewoon 4K uit vanuit de OPPO en heb dat DV gebeuren verder uit staan...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #462

    Standaard

    sub.jpg

    Ik heb even een vraag, Ik heb een bluray-ondertiteling voor Last Jedi gedownload en hernoemd naar SUB. Map waarin hij staat idem (zie screenshot). Nu heb ik die map incl bestand op een stick gezet en die stick voorin de Oppo geklikt. Als ik nu de 4k-film opstart, kan ik alleen Engels of Duits als ondertiteling kiezen. Ik zie geen optie overig. Mis ik iets?

  13. #463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    sub.jpg

    Ik heb even een vraag, Ik heb een bluray-ondertiteling voor Last Jedi gedownload en hernoemd naar SUB. Map waarin hij staat idem (zie screenshot). Nu heb ik die map incl bestand op een stick gezet en die stick voorin de Oppo geklikt. Als ik nu de 4k-film opstart, kan ik alleen Engels of Duits als ondertiteling kiezen. Ik zie geen optie overig. Mis ik iets?
    misschien met kleine letters proberen? Moet namelijk werken. Had bij mij met mijn 4k import van Pirates geen issues op die manier. usb:\sub\sub.srt
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  14. #464

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    sub.jpg

    Ik heb even een vraag, Ik heb een bluray-ondertiteling voor Last Jedi gedownload en hernoemd naar SUB. Map waarin hij staat idem (zie screenshot). Nu heb ik die map incl bestand op een stick gezet en die stick voorin de Oppo geklikt. Als ik nu de 4k-film opstart, kan ik alleen Engels of Duits als ondertiteling kiezen. Ik zie geen optie overig. Mis ik iets?
    Je het hem toch wel sub.srt genoemd ?

  15. #465

    Standaard

    je moet een directory maken, zoals hier beneden. Selecteren kan alleen tijdens afspelen.

    /SUB/sub.srt
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  16. #466

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    je moet een directory maken, zoals hier beneden. Selecteren kan alleen tijdens afspelen.

    /SUB/sub.srt
    Ik heb een map aangemaakt SUB en daar het bestand ingezet. Hoe maak je die directory dan aan?

  17. #467

    Standaard

    Hallo Martwout,

    Het is niet moeilijk, bel ons maar even dan helpen we je er doorheen.

    JVB Team
    Laatst aangepast door JVB : 30-10-2018 om 17:01

  18. #468

    Standaard

    Ik vermoed dat ik hoofdletters heb gebruikt. Inmiddels het bestand nu klein sub genoemd. Ik ga vanavond nogmaals testen anders bel ik wel even.

  19. #469

    Standaard

    Gelukt. De map moest ook klein sub heten. En nu was er wel de optie overig. De ondertiteling was ook meteen synchroon. Ideaal zo'n mogelijkheid.

  20. #470

    Standaard

    Mooi, mocht de ondertiteling eens niet synchroon lopen dan kun je dat 'fixen' met het programma Subtitle Edit.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  21. #471

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Gelukt. De map moest ook klein sub heten. En nu was er wel de optie overig. De ondertiteling was ook meteen synchroon. Ideaal zo'n mogelijkheid.
    Fijn dat het gelukt is!. Idd waren het dus de hoofdletters. Ik gebruik de functie alleen als de zus van mijn vriendin meekijkt, wij kijken nooit met subs, vandaar dat ik even moest nadenken hahaha Ga de Oppo vanavond maar weer is aansluiten ben net verhuist haha :P
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  22. #472

  23. #473

    Standaard

    Allereerst willen wij hierbij iedereen een voorspoedig 2019 wensen.

    LET OP !

    Alle, dus ook deze Beta firmware van OPPO is voor de Europesche spelers uitsluitend te vinden op de Europesche website van OPPO Digital UK. http://www.oppodigital.co.uk/beta-fi...U-players.html
    Het heeft geen zin de Amerikaanse Firmware te downloaden op de website van OPPOdigital.com aangezien deze niet werkt op Europesche spelers.

    Zodra u ervoor kiest deze beta FIRMWARE-VERSIE te installeren houd er dan rekening mee dat u bij eventuele problemen of bugs in de Beta Firmware helaas niet terug naar een vorige ( goed ) werkende firmware versie. en moet u helaas even wachten op de release van de officiele firmware.

    Wij adviseren dan ook om nooit zomaar te updaten om het updaten!
    tenslotten is het erg belangrijk om de speler na een update even te resetten naar fabrieks instellingen.

    JVB Digital / OPPOstore TEAM


    Laatst aangepast door JVB : 03-01-2019 om 14:35

  24. #474

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    de juiste link staat inmiddels ook in het nieuwsbericht op de frontpage
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  25. #475

    Standaard

    update gedaan, helaas werkt dolby vision niet meer...
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

Pagina 19 van 22 EersteEerste ... 91516171819202122 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •