Pagina 10 van 49 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste
De resultaten 226 tot 250 van 1221 worden weergegeven.

Discussie: Filmboeken

  1. #226

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ik ben geabonneerd op Sight & Sound en Film Quarterly. Dat laatste is wetenschappelijk verantwoord en dus niet meteen voor iedereen geschikt. Sight & Sound is ook vrij gerenommeerd en wel erg goed leesbaar volgens mij.
    Kun je iets meer vertellen over het blad en vooral over kosten voor ons Nederlanders?

    De site blinkt niet echt uit in duidelijkheid namelijk. Prijs voor een nummer is bij een jaarabbo zo'n 5 euro, geen slechte prijs, maar er staat niets bij over buiten de UK.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #227

  3. #228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Kun je iets meer vertellen over het blad en vooral over kosten voor ons Nederlanders?

    De site blinkt niet echt uit in duidelijkheid namelijk. Prijs voor een nummer is bij een jaarabbo zo'n 5 euro, geen slechte prijs, maar er staat niets bij over buiten de UK.
    Sight and Sound
    € ?, verschijnt maandelijks.
    S&S is een uitstekend en oerdegelijk Brits filmtijdschrift. Maar soms wel zo degelijk dat het voor de doorsnee lezer moeilijk te doorspitten is. Vooral de recensies zijn behoorlijk schools en staan vol hoogdravende taal. Voer voor de serieuze filmfanaat dus, maar dan ook wel van een heel hoog niveau. Naast Engelse en Amerikaanse ook veel aandacht voor Europese en Aziatische films. Handig: er staan naast de recensies ook complete credits en samenvattingen van de plot bij elke film. S&S is niet in elke boekhandel te vinden, maar staat wel in de betere bibliotheek. Zeker de moeite

    http://www.8weekly.nl/index.php?art=293


  4. #229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    De reden dat er niemand reageert is (buiten het feit dat er waar weinig mensen hier in Fuller geinteresseerd zijn denk ik) dat er gewoon erg weinig over Fuller geschreven is. Dit is niet heel vreemd, als je bedenkt dat zijn kritische status altijd vreselijk laag geweest is. Toen Fuller stierf waren er slechts enkele kranten die er uberhaupt iets over schreven en dat was ook niets meer dan: cultregisseur, bekend om zijn botte en onbehouwen films. De laatste jaren is zijn status iets omhoog getrokken, maar ook enkel door hardcore cinefielen en dat zijn vaak enkel goedwillende amateurs die over onvoldoende achtergrond/referentiekader/middelen beschikken om een heel boek uit de grond te stampen. Een ander voorbeeld hiervan is Douglas Sirk: door veel mensen wordt hij inmiddels gezien als een van de grootste artiesten binnen het filmmedium, maar er zijn welgeteld 2 boeken over hem verschenen, waarvan er 1 ook nog eens OOP is. Terwijl er over Hitchcock boekenkasten volgeschreven zijn bv. Het wachten is op het moment dat iemand het in zijn bol krijgt en besluit om een heel boek aan Fuller te wijden.

    Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er helemaal niets over Fuller geschreven is, dat is er zeker wel. Maar dat is dan altijd in de vorm van kleinere artikelen of essays die verschijnen of verschenen zijn in filmbladen etc. Maar die zijn allemaal erg verspreid en ik kan je er ook niet aan helpen vrees ik.
    Ah, bedankt voor je reactie. Ik ga dan denk ik beginnen met A Third Face. Film is a Battleground komt volgende keer. Wel jammer dat er zo weinig over hem geschreven is. Zeker omdat hij bij bepaalde mensen zo hoog aangeschreven staat had ik wel iets meer verwacht. Maar helaas, we doen het er voorlopig maar even mee.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  5. #230

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel Bekijk bericht
    Sight and Sound
    € ?, verschijnt maandelijks.
    S&S is een uitstekend en oerdegelijk Brits filmtijdschrift. Maar soms wel zo degelijk dat het voor de doorsnee lezer moeilijk te doorspitten is. Vooral de recensies zijn behoorlijk schools en staan vol hoogdravende taal. Voer voor de serieuze filmfanaat dus, maar dan ook wel van een heel hoog niveau. Naast Engelse en Amerikaanse ook veel aandacht voor Europese en Aziatische films. Handig: er staan naast de recensies ook complete credits en samenvattingen van de plot bij elke film. S&S is niet in elke boekhandel te vinden, maar staat wel in de betere bibliotheek. Zeker de moeite

    http://www.8weekly.nl/index.php?art=293

    Thanks, er zit hier wel een postkantoor/tijdschriftenwinkel met een meter of 8 aan tijdschriften, zal eens kijken of die daar tussen ligt en het uitproberen :smile:
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #231

    Standaard

    Besteld:
    The Complete Making of Indiana Jones
    The highly-anticipated making of book by respected behind-the-scenes documentarians J.W. Rinzler ("Making of Revenge of the Sith") and Laurent Bouzereau (Steven Spielberg's long-time video documentarian). Covers the production of all of Indy's feature films, from "Raiders" to "Crystal Skull."

  7. #232

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Thanks, er zit hier wel een postkantoor/tijdschriftenwinkel met een meter of 8 aan tijdschriften, zal eens kijken of die daar tussen ligt en het uitproberen :smile:
    Vorige week niet gevonden, zal morgenochtend eens vragen aan een van de medewerkers. Ben zo onderhand een bekend gezicht aangezien ik twee keer per week langskom om een pakje af te halen of te versturen

    Iemand anders anders nog een adresje in Groningen of een webwinkel? Wil deze namelijk even 1 of 2 nummers uitproberen voordat ik eventueel een abbo neem.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #233

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Vorige week niet gevonden, zal morgenochtend eens vragen aan een van de medewerkers. Ben zo onderhand een bekend gezicht aangezien ik twee keer per week langskom om een pakje af te halen of te versturen

    Iemand anders anders nog een adresje in Groningen of een webwinkel? Wil deze namelijk even 1 of 2 nummers uitproberen voordat ik eventueel een abbo neem.
    Dat zou ik wel eerst even doen. Het is een aardig blad maar kan tamelijk "droog" van stof zijn. Het blad zelf is niet zo heel dik en de 7,95 weerhoud me ervan het blad vaker te kopen. Het is gewoon een prijzig blad... Dus eerst even proberen alvorens een abbo te nemen lijkt me geen overbodidge luxe.

  9. #234

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Dat zou ik wel eerst even doen. Het is een aardig blad maar kan tamelijk "droog" van stof zijn. Het blad zelf is niet zo heel dik en de 7,95 weerhoud me ervan het blad vaker te kopen. Het is gewoon een prijzig blad... Dus eerst even proberen alvorens een abbo te nemen lijkt me geen overbodidge luxe.
    Helaas kan dat niet eens. Heb het gevraagd en het blad is van de 'lijst' gehaald voor heel Nederland en wordt hier dus niet meer gedistribueerd. Googlen heeft ook niets ofgeleverd.

    Het is dus of in één keer een abbonement, of helemaal niet. Dan maar dat laatste...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #235

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Helaas kan dat niet eens. Heb het gevraagd en het blad is van de 'lijst' gehaald voor heel Nederland en wordt hier dus niet meer gedistribueerd. Googlen heeft ook niets ofgeleverd.

    Het is dus of in één keer een abbonement, of helemaal niet. Dan maar dat laatste...
    Nou....het blad is gewoon elke maand los te koop in de American bookstore in Amsterdam en in nog wel meer winkels in Amsterdam... Aaahhhh.....wat is het toch fijn om hier te wonen.....

  11. #236

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Nou....het blad is gewoon elke maand los te koop in de American bookstore in Amsterdam en in nog wel meer winkels in Amsterdam... Aaahhhh.....wat is het toch fijn om hier te wonen.....
    De importerende winkels idd, alle reguliere tijdschriftenwinkels/boekenzaken verkopen deze dus niet meer. Ach, kan er verder niet wakker van liggen. Een 2e blad naast Filmvalley leek me wel leuk en Empire vind ik niet interessant genoeg voor een tientje per maad. Helaas is er verder geen keus in Nederland
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #237

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    De importerende winkels idd, alle reguliere tijdschriftenwinkels/boekenzaken verkopen deze dus niet meer. Ach, kan er verder niet wakker van liggen. Een 2e blad naast Filmvalley leek me wel leuk en Empire vind ik niet interessant genoeg voor een tientje per maad. Helaas is er verder geen keus in Nederland

    Jawel hoor www.schokkendnieuws.nl Erg leuk maar t moet wel je genre zijn....

  13. #238

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Jawel hoor www.schokkendnieuws.nl Erg leuk maar t moet wel je genre zijn....
    Daar weet ik al van maar het is niet mijn genre en ik zoek aan allround blad...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #239

    Standaard

    Besteld:

    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  15. #240

    Standaard

    Heeft iemand hier misschien een interessante, doch simpele en beknopte aanrader voor me over de verschillende stromingen (neorealisme, nouvelle vague, Duits expressionisme, enz.)? Ik wil daar graag meer over te weten komen (definities, voorbeelden, invloeden, uitwerkingen) maar lees liever geen al te dikke, theoretische pil Geen idee of zoiets überhaupt bestaat.

    Bij voorbaat dank.

  16. #241

    Standaard

    Je beste optie is denk ik toch Film History van Bordwell & Thompson. Niet bepaald beknopt maar wel uiterst geschikt voor de informatie die je zoekt en bovendien uiterst leesbaar en begrijpelijk.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  17. #242

    Standaard

    864 pagina's Da's niet erg beknopt nee

    Lijkt me wel voldoen. Grazie

    Bij Bol kost ie 55 euro, bij Barnes & Noble 82 dollar (zal op hetzelfde neerkomen op dit moment), alleen meer online bookstores ken ik niet die Engelse boeken verkopen. Heb je daar misschien ook nog wat tips voor?
    Laatst aangepast door *NERAZZURRI* : 03-11-2007 om 00:12

  18. #243

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    864 pagina's Da's niet erg beknopt nee

    Lijkt me wel voldoen. Grazie

    Bij Bol kost ie 55 euro, bij Barnes & Noble 82 dollar (zal op hetzelfde neerkomen op dit moment), alleen meer online bookstores ken ik niet die Engelse boeken verkopen. Heb je daar misschien ook nog wat tips voor?
    Bij Amazon.com 74 dollar, dus ongeveer 50 euro. Maar daar komen nog aardige verzendkosten bij.

    Als ik jou was zou ik gewoon voor Bol.com gaat met een kortingsbonnetje er nog en verzendkosten erbij ben je dan 52 euro kwijt.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #244

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Bij Amazon.com 74 dollar, dus ongeveer 50 euro. Maar daar komen nog aardige verzendkosten bij.

    Als ik jou was zou ik gewoon voor Bol.com gaat met een kortingsbonnetje er nog en verzendkosten erbij ben je dan 52 euro kwijt.
    Als ik jou was zou ik je niet laten naaien door Bol en gewoon bij Bookdepository bestellen voor ruim 44 euro.

  20. #245

    Standaard

    Bedankt voor de tips Ik weet in ieder geval een leuk kerstcadeautje

  21. #246

  22. #247

    Standaard




    En ook het boek Defining Moments in Movies: The Greatest Films, Stars, Scenes and Events that Made Movie Magic, geredigeerd door Chris Fujiwara, maar daar kon ik geen plaatje van vinden.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  23. #248

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Als ik jou was zou ik je niet laten naaien door Bol en gewoon bij Bookdepository bestellen voor ruim 44 euro.
    Door heb ik hem ook gekocht. Binnen 2 weken binnen in perfecte staat. Winkel is een aanrader (en boek ook zeker en vast).

  24. #249

    Standaard

    Iemand aanraders als het gaat over scenario's schrijven?

  25. #250

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bruce Lee Bekijk bericht
    Iemand aanraders als het gaat over scenario's schrijven?
    Ja, gewoon doen!...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


Pagina 10 van 49 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •