Pagina 1 van 54 123451151 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 1331 worden weergegeven.
  1. #1

    Exclamation Het Centrale PS3 (als Blu-Ray Speler) Topic

    Mod. Edit: Dit topic is vanaf nu het centrale PS3 topic. Alle andere topics worden gesloten en/of samengevoegd in dit topic!

    Dit Topic is bedoeld voor gebruikers van de PS3 en mensen die een PS3 denken te gaan aanschaffen en vragen hebben over de PS3. Deze mensen zijn hier van harte welkom. Ook mensen die de PS3 een warm hart toedragen en mensen die graag willen helpen problemen op te lossen zijn hier meer dan welkom.

    De PS3 is een echte multimediacomputer, niet meer een simpele gameconsole maar echt een zeer veelzijdig apparaat dat steeds meer mogelijkheden krijgt. In dit Topic vallen de game mogelijkheden en de daarmee gepaard gaande problemen buiten beschouwing. DVD.NL is vooral een forum voor voor filmliefhebbers en Home Theaters met de daarbij behorende audio/videoapparatuur! Op video en audio gebied heeft de PS3 voldoende mogelijkheden en is er genoeg te behandelen, de gamers zijn beter af in de daarvoor bedoelde fora. Game problemen beschouw ik hier uitdrukkelijk als of topic!

    De PS3 heeft ook ruime mogelijkheden voor de "knutselaars" onder ons, deze mogelijkheden zitten vaak op de rand van wat wel en niet wenselijk is hier op dit forum. Bijvoorbeeld vragen om manieren hoe je bepaalde bestanden(films/muziek van CD/DVD, BD DVD etc) moet omzetten/bewerken etc om ze uiteindelijk op de PS3 te kunnen bekijken horen hier dan ook niet thuis.

    In het afgelopen jaar zijn er op dit forum her en der vragen gesteld over de PS3, met name hoe hem aan te sluiten, hoe het beeld kon worden aangepast, problemen na updates, problemen over het geluid dat hij kan maken, het energieverbruik, welke instellingen je het beste kunt gebruiken in je persoonlijke omstandigheden, problemen met garantieafhandeling, over de formaten die wel en niet afgespeeld kunnen worden, de audio mogelijkheden van de PS3, de multimediamogelijkheden van de PS3 etc etc.

    Tips en trucs zijn natuurlijk ook welkom, dit omdat dit Topic tot doel heeft het voor de PS3 gebruiker zo fijn mogelijk te maken en te houden. Dit forum weet meer dan 1, samen moet het kunnen lukken om problemen en probleempjes op te lossen, samen staan we sterk.

    Bij oftopic gewauwel, ruziemakende topicverkrachters en ander ongewenst gedrag zal ik vragen aan de moderaters om hard op te treden. Ik wil het hier gezellig houden en geen oorlog hebben tussen wel PS3 bezitters en niet PS3 bezitters.

    In de komende tijd zal ik proberen wat her en der verspreide problemen die op het forum verspreid terecht gekomen zijn hier te verzamelen, dit opdat wij er allemaal wat aan kunnen hebben.

    Ik wens jullie veel plezier in dit topic en dat we elkaar maar zo goed als mogelijk is kunnen helpen

    BTW.... heb zelf natuurlijk ook een PS3 , de 60GB sinds hij officieel op de markt kwam en de 40GB sinds een week
    Laatst aangepast door Herjan Hakkers : 14-05-2008 om 09:53
    Have fun and enjoy your collection

  2. #2

    Standaard

    Op dit moment heb ik er geen problemen mee al denk ik wel dat ie het een keer zal begeven.
    HIj heeft nog wel eens de neiging om te haperen en om traag een spel te spelen.

    Verder prima toestel en ik zit ook nog op een 2e ps3 te azen maar ben al een tijdje aan het wachten op het juiste moment.
    Weet niet of er in de nieuwere 40 gig versies iets is veranderd met betrekking tot die b..r. speler..

  3. #3

    Standaard

    Verwijderd ivm onenigheid
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 13-05-2008 om 17:58
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  4. #4

    Standaard

    Noem dat maar een klein probleem BG....


    Het onderwerp dat je aansnijd als een probleem, zie ik ook als een probleem, het neigt naar het illigale en hoort hier mijninziens niet thuis, het lijkt op een verkapte vorm om informatie te krijgen hoe je een DVD copieert naar de HDD.

    Van mij mag je vraag dan ook verwijdert worden uit dit Topic door Modjes, ik zal ook de openingspost aanpassen omdat dit soort vragen hier niet echt gewaardeerd worden.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Noem dat maar een klein probleem BG....


    Het onderwerp dat je aansnijd als een probleem, zie ik ook als een probleem, het neigt naar het illigale en hoort hier mijninziens niet thuis, het lijkt op een verkapte vorm om informatie te krijgen hoe je een DVD copieert naar de HDD.

    Van mij mag je vraag dan ook verwijdert worden uit dit Topic door Modjes, ik zal ook de openingspost aanpassen omdat dit soort vragen hier niet echt gewaardeerd worden.


    Hmmmmm, Dvd kopieëren lijkt me bepaald niet moeilijk met tig van paketten die te krijgen (Nero, DvdFab, DvdShrink)

    Als jij mijn specifieke "probleem" niet kunt onderscheiden van een misselijke voor MIJ niet interessante kopie terwijl ik hier tegen de 1000 dvd's ( ORIGINEEL ) heb staan houdt het bij mij op. Het is vaak/meestal zo dat de pot de ketel ..........

    Iedereen met een Ferarri rijdt waarschijnlijk ook te hard,
    Iedereen met een mes gaat iemand vermoorden,
    en iedereen die te zwaar is, is gezellig.

    Ik zal voor jou de O ZO ILLEGALE vraag zelf verwijderen,

    Oja, een originele dvd (niet voorzien van beveiligingen) naar je hd kopieëren is bepaald niet illegaal, zelfs downloaden mag, maar het uploaden ervan niet. Ik ben "nauw" verbonden met Brein en zal alle semi - (pro) illegale praktijken die mij ter oren komen een halt toe roepen door hen in te lichten.

    En ja, Ik ben terecht pissed.

    BG.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 13-05-2008 om 18:29
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  6. #6

    Standaard

    BG,

    Jammer dat je pissed bent:sad:

    Toch dank ik je voor je vraag, het heeft mij erop gewezen dat je in je openingspost heel duidelijk moet stellen wat wel en niet wenselijk is.

    Helaas zat je vraag gelijk al op de rand en de discussie wil ik niet aangaan, ik wil het hier gezellig houden en elkaar echt helpen, maar ik wil de mensen hier niet leren hoe ze bij wijze van spreken moeten inbreken

    Ik weet dat het makkelijk is om copy's te maken van alles en nog wat en dat het legaal is om te downloaden, maar zoals bekent mag worden verondersteld zijn dat onderwerpen die hier op het forum gevoelig liggen.

    Dank je voor het verwijderen van je vraag
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    BG,

    Jammer dat je pissed bent:sad:

    Toch dank ik je voor je vraag, het heeft mij erop gewezen dat je in je openingspost heel duidelijk moet stellen wat wel en niet wenselijk is.

    Helaas zat je vraag gelijk al op de rand en de discussie wil ik niet aangaan, ik wil het hier gezellig houden en elkaar echt helpen, maar ik wil de mensen hier niet leren hoe ze bij wijze van spreken moeten inbreken

    Ik weet dat het makkelijk is om copy's te maken van alles en nog wat en dat het legaal is om te downloaden, maar zoals bekent mag worden verondersteld zijn dat onderwerpen die hier op het forum gevoelig liggen.

    Dank je voor het verwijderen van je vraag
    Ach, dat pissed valt wel mee,

    Ik heb er alleen moeite mee om niet bespreekbaar te kunnen maken hoe je mediabestanden op een PS3 kunt verwerken en naar je zin kunt aanpassen/converteren dmv bep. programma's.

    Of ik de dvd van Christina Aguilera er nu in moet stoppen of op m'n PS3 kan selecteren op m'n hd mag wat mij betreft geen probleem zijn.

    Ik leg hier immers niet uit hoe je illegaal films moet downloaden en verder moet of kunt bewerken.

    Maar je begrijpt toch zeker dat het geweldig is als je jou favoriete film top10 en muziek top10 op je hd hebt staan, (MAAR dan MET ondertitel, mijn "probleem" dus)

    No hard feeling , Groet BillyG.:wink:
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BillyGates Bekijk bericht
    Ach, dat pissed valt wel mee,

    Ik heb er alleen moeite mee om niet bespreekbaar te kunnen maken hoe je mediabestanden op een PS3 kunt verwerken en naar je zin kunt aanpassen/converteren dmv bep. programma's.

    Of ik de dvd van Christina Aguilera er nu in moet stoppen of op m'n PS3 kan selecteren op m'n hd mag wat mij betreft geen probleem zijn.

    Ik leg hier immers niet uit hoe je illegaal films moet downloaden en verder moet of kunt bewerken.

    Maar je begrijpt toch zeker dat het geweldig is als je jou favoriete film top10 en muziek top10 op je hd hebt staan, (MAAR dan MET ondertitel, mijn "probleem" dus)

    No hard feeling , Groet BillyG.:wink:
    Mmmm, ik heb begrip voor je standpunt, het blijft moeilijk, net zoiets als dat je hier wel wiet mag verkopen, je mag het kopen en je mag het roken, maar je mag het niet verbouwen..... of zoiets, beetje warrig allemaal.

    Je mag weer wel vertellen hoe je bestanden afspeelt vanaf de interne of extern aan te sluiten HDD op 1 van de PS3 USB poorten, je mag vertellen hoe je de bestanden op zo'n HDD overzet, maar je mag niet vertellen hoe je ze maakt en vaak is het heel verstandig om niet te vermelden hoe je aan je bestanden komt, al is dat soms wel legaal maar toch weer niet helemaal....

    Je bent hier van harte welkom, en wie weet als dit topic groeit en er komen mensen met meer kennis van zaken, per PM kan soms meer uitgelegd worden als op het forum zelf

    Gelukkig mogen we nog een potje bier drinken
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Zit trouwens wel met het volgende probleem.
    Het schijnt te zijn dat je niet je gedownloade spellen op een andere ps3 kunt zetten.
    Ja je kan ze wel downloaden maar dan schijnen ze het niet te doen.

    Maar als ik dalijk dus 2 ps3s heb dan wil ik dus op allebei dezelfde games kunnen spelen en mijn vriendin dus ook.

    Hoe los ik dit dalijk op.?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Dat zal waarschijnlijk niet gaan (anders wordt het natuurlijk ook heel interessant om een download te delen met een vriend ). Voor de tweede machine zul je ze in principe gewoon opnieuw moeten aanschaffen.

    Ja maar eerst ging dat wel.
    En ik heb dat spel gekocht en in principe ben ik er dan ook eigenaar van lijkt me.
    Het zou gekkenwerk zijn als ik voor die content dubbel zou moeten betalen.

    En wat betreft delen met vrienden, dat was eerder iets wat wel mogelijk was.
    Behalve bij warhawk wat zelfs niet te spelen is met een subaccount.

    Als het mogelijk is koop ik het op een b.r. schijfje maar als het niet mogelijk is dan heb je een probleem.
    Trouwens ik heb maar 1 c.c. en kan dus niet op een 2e account betalen met mn eigen c.c. als het goed is.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Je kunt het gewoon proberen natuurlijk, maar bij software is het normaal gesproken zo dat je een licentie koopt voor 1 systeem of gebruiker (vergelijk met bijv. Windows; ook hiervoor moet je voor elke PC waarop je het wilt installeren een afzonderlijke licentie hebben).

    Ik zie geen beperking voor wat betreft het gebruiken van dezelfde CC voor meerdere PSN accounts.

    Windows is zo ongeveer het enigste volgens mij wat per pc aangeschaft dient te worden.
    Als ik voor een produkt betaal dan vind ik dat het mijn eigendom is en dan mag ik er mee doen wat ik wil.
    Dus ook uitlenen e.d.

    Zo zie ik het tenminste.

  12. #12

    Standaard

    Iemand last van foutmeldingen bij zelfgemaakte filmpjes? Met een compacte canon digitale camera filmpjes schieten. Die filmpjes herkent de ps3 gelijk van de sd-kaart maar stopt halvewege met een errorcode:801.... (weet het vanzelfsprekend niet uit mijn hoofd).
    Had het toen meteen op google gezocht en meerdere mensen hebben er last van maar geen verklaring.

  13. #13

    Standaard

    Waar ik niet achter kan komen, bij sommige spellen, bv lost zet hij gelijk 3.6 gig op je hdd zodat je minder last van laden hebt? kan je dit ook uitzetten? dat je dan maar wel laat laden. want op zo'n manier is je 40 gig wel rap vol

  14. #14

    Standaard

    Vanaf nu is dit het centrale topic voor de PS3 (als Blu Ray/DVD speler, niet als game console!).

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Wellicht kunnen -ten gunste van de overzichtelijkheid van het topic- posts 3 t/m 8 weggehaald worden?
    Rob, de start was wederom wat rommelig, mensen zoeken snel de grenzen op van wat is toegestaan, dat is te lezen in de 1e paar post die op de grens van nog net wel en net niet legaal zitten.

    Laat het duidelijk zijn, het wordt in dit Topic niet gewaardeerd om te praten over hoe je films van internet moet downloaden om ze daarna op je PS3 te zetten. Ook niet hoe je bestandjes moet aanpassen om ze op de PS3 af te kunnen spelen.

    Dan wordt er in de openingspost duidelijk vermeld dat we hier de PS3 niet bespreken als gameconsole maar meer zien als een multimediacenter dat toevallig ook spellen af kan spelen. Het game gebeuren kent aparte fora en daar zal men dan naar toe moeten gaan met betrekking tot vragen over games. De vragen van chev zaten dan ook weer op het randje, zij gaan over games en ook de crew laat er geen twijfel over bestaan dat dat niet de bedoeling is.

    Momenteel is het mogelijk om je Blu Ray DVD af te spelen op elke speler die je in huis hebt, deze is niet gebonden aan een apparaat. Op elke PS3 kun je gekochte schijven afspelen die de PS3 ondersteund, schijven zijn niet apparaat gebonden, gelukkig maar, anders zou je nooit je BD DVD's , DVD's of CD's die je hebt kunnen doorverkopen. Bij een spel dat je speelt op je PS3 vanaf een schijf kun je een gamescore bijhouden, deze wordt opgeslagen op de interne HDD van de PS3. Wil je nu je spel gaan spelen op een andere PS3 vanaf waar je gebleven bent, dan kun je je score even op een USB stick zetten en op de andere PS3 overzetten en je spel daarna weer verder spelen.
    Over de gedownloade spellen hier geen uitspraken. Bedenk wel dat er bij iedere Update aan de PS3 wijzigingen kunnen worden toegevoegd die je kunnen beperken in je vrijheden met betrekking tot de software die je hebt aangeschaft.

    Rob, ik hoop dat we respect hebben voor de mening van de crew en de regels in de openingspost.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Heel erg fijn dat er nu 1 centraal PS3 topic is.
    Ik persoonlijk lees heel veel op het forum en vond het ook wat rommelig worden door de 4 a 5 verschillende PS3 topics.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door arjan_ufo Bekijk bericht
    Waar ik niet achter kan komen, bij sommige spellen, bv lost zet hij gelijk 3.6 gig op je hdd zodat je minder last van laden hebt? kan je dit ook uitzetten? dat je dan maar wel laat laden. want op zo'n manier is je 40 gig wel rap vol
    Op een PS3 kun je een externe HDD zetten, de PS3 zal deze net zo behandelen als zijn interne HDD. Die 3,6 GB zal nodig zijn om de data sneller en soepeler te laten verlopen. Een USB stick kun je ook beschouwen als een soort externe HDD. Om te voorkomen dat de interne HDD vol raakt kun je data overzetten op een externe HDD en naar behoefte weer terugzetten op de interne HDD.

    De PS3 speelt oa MP3's en DivX af, dat kan vanaf de interne HDD, maar maar ook vanaf een externe HDD. Zelf speel ik wel data vanaf mijn externe 1TB HDD via de PS3 naar mijn HT set, doch als het wat later wordt en het volume omlaag gaat/moet, blijkt mijn Externe HDD zeer rumoerig te zijn, daarbij vergeleken is mijn PS3 muisstil. ( mijn 1TB schijf is van Iomega, u bent gewaarschuwd, het is een herriemaker maar voor de rest werkt hij tot nu toe goed )

    Om niet in de herrie van de Iomega te zitten copy ik de data naar de interne HDD van de PS3 , je kunt naar mijn ervaring rekenen op ongeveer 1GB per minuut. In geval van jouw data zal het dus ongeveer 4 minuten duren.

    Hoop dat ik je vraag hiermee naar tevredenheid heb kunnen beantwoorden zonder al te zeer in te gaan het game gebeuren door het een beetje algemeen te houden, de PS3 is uiteindelijk toch multifunctioneel op audio en video gebied.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Super hier heb ik zeker wat aan bedankt.

    en sorry, ik had de titel niet afgelezen, na centrale ps3 dacht ik dit is het topic voor vragen. had dus over het blu-ray heen gelezen. excuus

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door arjan_ufo Bekijk bericht
    Super hier heb ik zeker wat aan bedankt.

    en sorry, ik had de titel niet afgelezen, na centrale ps3 dacht ik dit is het topic voor vragen. had dus over het blu-ray heen gelezen. excuus
    Oke, geen probleem, we zijn hier om elkaar te helpen, nog even een kleine aanvullende informatie.

    De externe HDD dient in FAT32 te zijn geformateerd, dit heeft als beperking dat de bestanden niet groter dan 4GB mogen zijn daar zij anders niet verwerkt worden. (de bestanden op de interne schijf van de PS3 mogen ook niet groter zijn)

    Veel plezier.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Even een vraagje over de PS3 als DVD speler.
    Is de PS3 dvd regiovrij? M.a.w. speelt ie bijvoorbeeld een regio 3 NTSC dvd af?
    Wil namelijk die Koreaanse LE van Pan's Labyrinth in huis halen.

    Ben een newbie op dit gebied, dus enige hulp zou welkom zijn.

    Edit:Nog het een en ander opgezocht, en als ik het goed begrijp heeft NTSC niet zo zeer met regiocodering te maken, maar met de weergave op je scherm (60 Hz). De PS3 i.c.m. mijn Samsung zou wat dat betreft geen problemen moeten opleveren, maar hoe zit het dan met het feit dat het een regio 3 schijfje is?
    Laatst aangepast door Neil : 20-05-2008 om 23:53
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  21. #21

    Standaard

    De PS3 is niet regiovrij voor dvd's helaas. Maar het is wel zo dat uit Azie sommige dvd's regio 0 hebben die gewoon zijn af te spelen op de PS3.
    Zelf heb ik overwegend Japanse/Koreaanse en Chinese(HK) films in bezit en sommigen spelen zonder problemen af en anderen geven een foutmelding voor wat de regio betreft.
    Gelukkig heb ik ook nog een regiovrije dvd speler aangesloten staan......het is helaas niet anders.

    Dus je zou er achter moeten zien te komen of bij jou R3 versie van Pan's L een regiocode heeft.
    Laatst aangepast door Loggie : 21-05-2008 om 00:27 Reden: Typo
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  22. #22

    Standaard

    Vraag me af hoe het zit met de met 24p bij de PS3 en DVD upscaling?

    En qua uadio de high bitstream output (/full-hd support, Dolby True HD etc)

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Dolby TrueHD wordt geloof ik niet ondersteund
    Dolby TrueHD wordt door de PS3 intern omgezet naar PCM multi-channel (net als DTS-HD)

  24. #24

    Standaard PS3 en Harmony afstandsbedieningen

    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...&Section=GAMES

    Ik heb vandaag bovenstaand product ontvangen. De afstandsbediening ligt nu in de kast, maar de meegeleverde usb dongle is aangesloten op de ps3. Zeer goedkope en eenvoudige oplossing om toch met infraroodafstandsbediening te kunnen werken.

    Snelle test: ik kan de blu-ray nu met mijn Harmony afstandsbediening op pauze zetten, menu oproepen. Basale functies werken dus. Aan en uitzetten niet. Dat is geen probleem voor blu-ray, want het schijfje moet er toch in en uit.

    Je kunt deze mogelijkheid heel eenvoudig instellen. Kies in toevoegen apparaten voor Gameconsole met dvd, daarna voor Logic3, en dan voor PS3 Remote Controller. Alle instellingen zijn al voorgeprogrammeerd.

    Nu dit ook kan wordt de vervanging van de PS3 voor mij naar achteren geschoven.

    Edit: helaas werkt alles niet goed. Zal de komende dagen eens verder experimenteren.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 24-05-2008 om 22:53
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  25. #25

    Standaard

    Ondertitel optie, is dit een functie van de mediadrager of ps3? Heb een stuk of 20 blu-rays maar die knop doet helemaal niks. Dit was toch 1 van de argumenten voor high definition dat je de lettertype, grootte en plaatsing zelf kon bepalen. Gaat dit ooit gebeuren net als het downloaden van Nederlandse ondertitels bij regiovrije blu-rays?

Pagina 1 van 54 123451151 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •