Pagina 44 van 50 EersteEerste ... 34404142434445464748 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.076 tot 1.100 van 1240 worden weergegeven.
  1. #1076
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    @Pepijn: Erg gelachen om jouw vraag

    @Herman: Lijkt erop dat je niets bent vergeten

    Wij zijn ook bijna klaar met de voorbereidingen:
    - Huis is gepoetst
    - Lasagnesaus is gemaakt (Lasagne zelf wordt vanmorgen nog samengesteld )
    - Kelder is geveegd
    - Huiswerk ligt klaar
    - HD trailers gedownload (1 moeten we zeker bekijken )

    Nu alleen nog de HT stofzuigen en dan ben ik klaar...

    Goede reis allemaal en tot straks!!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  2. #1077

    Standaard

    Was vannacht om 3:40 uur weer thuis, dit nadat ik bij Pepijn nog even een kop koffie en een gevulde koek naar binnen had gewerkt om weer energie te verzamelen voor het 2e deel van de thuisreis.

    Was weer een heel gezellige dag die omgevlogen is, was een fijn gezelschap waarvan ik alle leden in de toekomst nogmaals hoop te mogen ontmoeten

    Uitgebreider verslag volgt één dezer dagen, nogmaals dank aan Philip en Annet voor hun warme gastvrijheid die het mogelijk maakte om deze gezellige samen door te brengen.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #1078
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Zo jij was toch nog een uurtje later thuis dan deze west-vlaming. Maar je bent goed thuis geraakt, lekker uitslapen nu

    Het was weer een hele toffe en prettige belevenis en echt voorbij gevolgen gisteren in de ChAmber of Dreams. Philip en Annet bedankt voor de altijd hartelijke ontvangst en mede M&G'ers leuk je eens in het echt gezien te hebben en kennis te hebben gemaakt. Serieus wat afgelachen en ook weer een aantal nieuwe dingen bijgeleerd.

    Verslag(je) volgt later wel. Maar kort samengevat dit "oor-gasme en lachspieren"
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  4. #1079
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Dat is serieus laat voor jullie geworden!! Leuk om weer 2 nieuwe gezichten achter de forumnamen te leren kennen...
    Jullie ook bedankt voor een hele geslaagde dag en de presentjes. Ik voelde me een beetje jarig

    Ben benieuwd hoe jullie de dag hebben beleefd...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  5. #1080

    Standaard

    Ik wil Philip en Annet ook bedanken voor hun hartelijke ontvangst, Herman voor het (om)rijden en de rest voor de leuke gespreksonderwerpen

    Wat een ruimte zeg, zo mooi heb ik geluid nog nooit gehoord. In stereo worden de geluiden heerlijk uit elkaar gehaald en er blijft niets, zoals Philip dat benoemt, aan de speakers plakken. Heb ik dan niets aan te merken,ja dat heb ik wel. Omdat Philip op pure audio speelt mis ik wel eens wat bas, maar dat hangt dus er vanaf hoe het op een schijfje staat. Geldt soms ook wel voor meer kanaals audio, maar daar is het toch minder. Zo hebben we dus tot de befaamde en heerlijke lasagne allerlei muziek geluisterd en ervaringen hierover gedeeld.

    Dan de HT ervaring. Philips had een aantal trailers van het internet geplukt en wat knalde dat uit de speakers zeg, geweldig. Leuk was ook de schijf met allerlei LFE effecten in films, wat kan die sub tekeer gaan, zichtbaar!! Het mooiste was toch wel wat BD's er in knallen, o.a. The Fifth Element, Jurassic Park, Oblivion en Star Trek into Darkness.
    Van de 1e de openingsscène en dat geweldige stuk met de diva, opera gemengd met pop. Opeens kwamen de herinneringen weer boven van de DVD tig jaar geleden, die scene heb ik toen wel 20 keer gezien. We hebben de NL en de US versie bekeken en beluisterd en ik voelde weer een klein beetje nattigheid in de ogen, prachtig.Van Jurassic Park kunnen jullie wel raden wat we op gezet hebben en ook gevoeld hebben als HIJ er aan komt De andere twee de openingsscènes gekeken en van Oblivion ook nog een schiet scène. Allebei demo materiaal en héél indrukwekkend in The Chamber. Ik kan me voorstellen ook als de film niet zo goed is dat je toch gepakt wordt en helemaal in de film komt te zitten, dat is toch het fijne van héél groot kijken en een geweldige surround sound. Niets aan te merken dan? Jawel, in mijn eigen opstelling heb ik nog veel ruimte rechts en links naast de speakers, het geluid kan dus aan de zijkanten verder weg en de surround wordt zo 'ronder'. Dat is dus het nadeel van de beperkte breedte van het gedeelte van de kelder, uitbreken dus die muur aan de/een zijkant Philip!!

    En toen was het al weer een uur of half twaalf en hebben we afscheid genomen van Philip en Annet en hebben Herman en ik nog veel ervaringen van deze dag met elkaar gedeeld in de auto. Daar gaf ik ook nog aan dat ik veel minder vermoeid was dan als ik thuis een film kijk. Thuis ook nog even Star Trek into Darkness er in gedaan en gelukkig vond ik het er nog prima uit zien en goed klinken.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #1081

    Standaard

    Was toch een leuke dag zo te lezen.
    Mooi verslag peptalk nu de anderen nog.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  7. #1082

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Was toch een leuke dag zo te lezen.
    Mooi verslag peptalk nu de anderen nog.
    Was het zeker jamie en veel gelachen, begon al in de auto met Herman en daar zijn we niet meer mee opgehouden
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #1083
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Leuk geschreven Pepijn. Bedankt voor de mooie complimenten!
    En dan te bedenken dat ik het soms juist teveel bas vind. Smaken verschillen gelukkig. Ik ga toch nog maar eens experimenteren met de sub in stereo.

    Gisteren Oblivion gekeken. Wat een prachtig beeld en geluid. Die scene van het vliegtuig van Tom die de eerste keer land hebben we meerdere keren herhaald. Het is net of hij over je heen komt en voor je land. Heel erg gaaf en een leuke demo voor in de toekomst!

    Fijn dat je toch nog tevreden kunt zijn met je eigen set
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  9. #1084

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht

    Gisteren Oblivion gekeken. Wat een prachtig beeld en geluid. Die scene van het vliegtuig van Tom die de eerste keer land hebben we meerdere keren herhaald. Het is net of hij over je heen komt en voor je land. Heel erg gaaf en een leuke demo voor in de toekomst!
    Van die landing was je al aan het genieten toen je hem de 1e keer zag/hoorde idd. Zelf gebruikte ik in de begintijd van DVD met DD5.1 Outbreak, in het begin met de helikopter en Jumanji met de stampede(kudde dieren) die aankomen en op een gegeven moment ronddraaien.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #1085

    Standaard Verslag Meet&Greet bij HTip op 31-8-2013 Deel 1

    Goed voorbereid ging ik op tijd naar bed om zodoende op tijd bij Peptalk en HTip aan te kunnen komen, om 5:30 uur ging de wekker en ben ik vanuit bed direct onder de douche gaan staan om een beetje wakker te worden en daarna weer glad en fris te voorschijn te komen.

    Nadat er nog een kop koffie tegenaan gegooid was om een beetje helder te worden, nog even het forum gecontroleerd of er nog boodschappen waren en omdat ons hondenkind uitslapen verkoos boven een ochtendwandeling kon ik op pad, nog wel even gecontroleerd of ik alles bij mij had en zodoende zat ik even over half zeven achter het stuurwiel van het veelkoppige paardenmonster, na het instellen van het adres van Peptalk kon de reis worden aangevangen. Onderweg hier en daar een paar spetters ontvangen, maar niets dat de wissers niet bij konden houden. Op de afgesproken tijd van 8 uur was ik op de plek van bestemming en om 5 over 8 nog een keer, was even van mening dat Tom me voor de gek had gehouden, maar achteraf klopte het wel, ach..... de Postbode had het er ook wel eens moeilijk mee hoorde ik later van Peptalk en dat was een troost....... over troost gesproken, kreeg nog een bakkie voordat we op pad gingen naar HTip.

    Het moet nog voor halfnegen geweest zijn dat we bij Peptalk vertrokken, ook weer even Tom verteld waar we heen wilden, en Tom wist zich zowaar nog het adres van HTip te herinneren, dat scheelde toch weer wat tikwerk en zo gingen we op pad. We werden al heel snel van de snelweg afgeleid...... wegenonderhoud.... zo reden we een behoorlijk stuk binnendoor en op een gegeven moment namen we de gok om onze weg weer te vervolgen op de snelweg, dat ging goed. Overigens, de hernieuwde kennismaking met Peptalk was zeer vertrouwd en de reis leek echt niet langer dan een halfuurtje te duren terwijl we toch ruim 2 uur samen al pratend hebben doorgebracht, enkel gescheiden door een aparte temperatuur

    Tom wist de weg goed en ruim voor de afgesproken tijd kwamen we ondanks het stuk binnendoor toch op tijd. De ontvangst van Philip en Annet was warm en hartelijk, vond het fijn ze weer te zien al dacht ik wel even dat Pepijn en ik ieder toch wel wat konden missen om wat lichtvoetiger te worden en Annet en Philip wat meer gewicht in de schoenen te geven, zij zo slank en Peptalk en ik niet zielig Hier ook mijn eerste kennismaking in persoon met StefaanD, net als Pepijn en mijzelf niet van het zielige type, en een fijn mens, merk je gelijk al bij de ontmoeting, Stef was er even eerder dan ons, en onze 4e gast was nog onderweg. We begonnen met koffie en er stond een grote schaal met diverse vlaai al uitdagend naar ons te kijken....... ondertussen kregen we te horen dat Marcel, onze vierde gast onderweg was met een lokale lekkernij in de vorm van een worstenbroodje en of we dat wilden of de vlaai...... Ach, we waren niet zielig en stelden voor om gewoon beiden te nemen Niet veel later veel verscheen ook Marcel met het beloofde goed en hebben we ook het woord bij de daad gevoegd, kort na de vlaai verdween ook de lokale specialiteit van het bord. Marcel is ook een aardige en niet zielige snuiter, duidelijk de jongste van het spul en zeker niet minder bewogen van onze hobby die alles met film en de techniek eromheen te maken heeft. Na de hartelijke kennismaking en gesprekken over onze belevenissen van de hobby werd het tijd om de kelder van Philip en Annet te betreden.

    Onderweg naar de beste ruimte om film en geluid te genieten - die ik zelf tot nu toe heb mogen ervaren -, kwamen we de nieuwe installatie tegen van Philip en Annet waar zij hun huis en water mee verwarmen, iets wat ik nog nooit had gezien.... dat vroeg om uitleg... en die kregen we ook. De installatie heeft als voeding geen kolen, olie of gas, maar hout....... HO HO, niet gewoon hout, maar afvalhout dat geperst is in de vorm van dunne ronde staafjes die voor een bepaald(minimaal) deel staan uit dennenhout of bestaan uit 100% dennenhout. Het verbrand volgens de uitleg bijna volledig, er blijft maar heel weinig as van over en de oven/ketel die het verbrand heeft een schoorsteen systeem dat niet alleen HR is, maar in mijn beleving over kwam als SHR, oftewel Super Hoog Rendement. Dan was er nog een Boiler die werkt op zonne energie en in combinatie met die houtkorreloven als het weer een beetje tegenzit. Al met al heel mooi spul, helaas niet geschikt voor de kleinbehuisden, de ketel is fors en je hebt ook opslag nodig voor je korrels, het past niet op een plekje waar je normale huis/tuin combiketel plaatst, maar als je wel de ruimte hebt........

    Zo..... nu door naar de hemel, voeten vegen en je bent er ..... er stond al muziek te spelen, ik weet niet meer wat, maar het klonk perfect, al was dat lastig op te merken...... 2 nieuwe members die er nog nooit geweest waren lieten hun bewondering blijken, dat kon ik begrijpen en ondertussen was de versterker lekker ingespeeld en helemaal op temperatuur om ons te gaan verwennen. Stef en ik hebben de VIP plaatsen afgestaan aan de nieuwelingen, gewoon fijne gasten en die gun je dan ook wat Stef en ik op de achterste rij, met de deugd in het midden, moest ie natuurlijk wel blijven uitkijken met opstaan (had er zelf niet aan moeten denken dat ik zelf zou hebben opgestaan en de beamer hebben ontregeld, dus Stef de beste plek in het midden op de achterste rij) We begonnen met ons huiswerk en daar hebben we heel serieus toch wel een paar uurtjes aan besteed. Toen we met het huiswerk begonnen zijn we gestart met de stereo versterker, zonder hulp van de sub en werden de originele bestanden afgespeeld met de Oppo, dus niet de Flac bestanden die we thuis hadden ontvangen. Persoonlijk was ik zeer onder de indruk van het geluid, krijg het zelf thuis niet voor elkaar om zoveel laag uit mijn fronts te peuteren als HTip dat doet met zijn speakers, die 1 woofer minder hebben en die ook nog eens kleiner of gelijkwaardig qua grootte zijn als mijn eigen woofers, echt indrukwekkend Mijn eigen speakers zijn zeer helder van klank, houd ik van, HTips speakers hebben mijn oren gestreeld, geweldig.... helemaal mijn smaak, voelde mij dan ook echt thuis, houd van de klankkleur en met de muziek van he huiswerk klonk het bij hem toch wel even beter dan bij mij. Zijn het de platen, is het de stereo versterker, is het zijn Oppo, of zijn het de bestanden..... Het klonk echt perfect, toch hebben we getest door een plaat te verwijderen van onder de Oppo, heel eerlijk, we hoorden geen/bijna geen verschil, bedenk ook dat er ook al platen liggen onder zijn versterker, voeding voorziening en zijn speakers, nog meer platen weghalen was geen doen, ze zijn super zwaar en je zet er alles mee op zijn kop en dat was onze bedoeling niet. Over 1 ding waren het met zijn allen wel eens, alles klonk echt perfect We wilden ook toch vergelijk met de Flac bestanden, afgespeeld via de meegenomen Mede8ter moest dat wel een indruk kunnen geven of er verschil te horen was via het origineel of via de flacs..... Hiervoor zou de Beamer aan moeten, Philip is zuinig op zijn dure lamp en deze is echt duur als ik het goed begrepen heb heeft hij maar de helft van de lamp levensduur dan de lamp in mijn beamer, tevens schijnt zijn lamp ook nog eens 2x de prijs te kosten van mijn lamp Zodoende hebben we nog eerst wat "gewone" muziek gedraaid, wat bij ons bij bepaalde nummers opriep of daar niet wat meer laag bij kon..... toen was het etenstijd.

    Geloof me, Annet haar Lasagne is niet altijd hetzelfde, maar wel elke keer verschrikkelijk lekker, we hebben heerlijk gegeten en onder het eten gezellig zitten praten, dat hebben overigens tijdens ons huiswerk ook de hele tijd gedaan, alles met het grootste plezier en alle ruimte voor ieders mening zonder dat iemand zich maar enigszins geremd voelde te hoeven worden. Het eten smaakte zoals de muziek....perfect. Zo, en toen werd het tijd voor de waarheid, waren die flac bestanden wel zo goed als het origineel, dus terug naar de hemel in de kelder om met de meegebrachte mede8er de flac's af te gaan spelen.

    De meegebrachte Mede8er werd aangesloten, eerst via analoog en hier begon voor mijn doen het vergelijk...... morgen verder(hoop ik, als het niet al te mooi weer wordt)

    Begrijp me goed, het was een heerlijke Meet&Greet met de fijnste mensen, dat zal ook gaan blijken uit de rest van het verslag dat ik nog moet gaan schrijven, wil ze graag nog een keer ontmoeten.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #1086

    Standaard

    Herman wordt columnist of maak een mooie blog, wie weet kun je je laatste jaren daar je geld mee verdienen i.p.v. met je fysiek
    Ik kan niet wachten op het restant!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #1087
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Lag ook in een deuk toen 'k dit eerste deel heb gelezen, zalig omschreven

    De spellingscontrole heeft wel 1 foutje onderschept. Het is Maarten en niet Marcel
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  13. #1088
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Wow, wat een leuk geschreven verslag, Herman! Ik heb me met deel 1 al kostelijk geamuseerd. Bedankt voor de mooie complimenten

    Kan nu al niet wachten op deel 2...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #1089

    Standaard Verslag Meet&Greet bij HTip op 31-8-2013 Deel 2

    De Mede8er mocht via de analoge aansluitingen zijn kunsten gaan vertonen en hij leek gelijk al door de mand te vallen, de eerste 2 nummers klonken toch wel vlak en misten de diepgang en rijkdom die we eerder hadden gehoord...... wat bleek, het waren de bestanden die we van Stef hadden gekregen....... en die hadden toch wel een heel ander drager/origineel dan de bestanden die we van HTip hadden gehoord en dat was duidelijk hoorbaar ten nadelen van de bestanden van Stef die van CD kwamen, begrijp me niet verkeert, Stef had heus wel zijn best gedaan, want bij mij thuis klonken ze net zo goed als andere CD's, dus daar lag het niet aan.

    Toen kwamen de bestanden aan bod die we van HTip hadden gekregen...... en ja, die knalden je bijna de oren van de kop, misschien wel niet zo perfect in detail als de originelen die we eerder hadden gehoord, maar laten we eerlijk zijn, dat mag je een apparaat zoals de Mede8er is niet verwijten, het klonk echt super voor de prijs en daar zal de apparatuur van HTip echt wel zijn steentje aan hebben bijgedragen, niet zo perfect als de Oppo, maar zeer zeker niet goedkoop....... een apparaatje om degelijk rekening mee te houden dus. Toch waren we niet helemaal overtuigd, onze opmerking was, leuk en aardig allemaal, maar de aanwezigen draaien via HDMI en zo wilden we het dan ook nog een keer horen, zo gezegd zo gedaan en HTip moest nu serieus aan het werk, er moest licht aan te pas komen en een schroevendraaier..... nu werden we even stil...schroevendraaier nodig ..... wat bleek, je kan met behulp van een hupstukje je HDMI kabel ondersteunen en vastschroeven aan het apparaat waarin hij gaat, tenminste dat zei HTip ons, de Mede8er had er iig ook de mogelijkheid voor en natuurlijk heb ik dat later thuis ook gecontroleerd voor mijn andere apparaten.( het kan inderdaad, alleen bij mijn switch ontbreekt die mogelijkheid, dat ding is zo plat als een dubbeltje, dan wordt het lastig en is er geen ruimte voor de bevestiging, de switch is gewoon te dun, maar bij de overige apparaten in mijn bezit kan het wel. ) Nadat eea was aangesloten vervolgende we de test, was het eerst via de DAC van de Mede8er, zo volgden dan ook nog de DAC van de receiver via de HDMI aansluiting, en nog een keer via weer een andere manier werd er weer een DAC getest, ik was ondertussen even de weg kwijt, we hoorden allemaal wel dat er kleine verschillen waren in details, maar als je het niet geweten had....... de Mede8er kreeg een compliment voor de vertoonde kunsten, we waren er wel uit dat de Oppo het met de originelen het er toch een klein tikkeltje meer waarde aan wist te geven.

    Ondertussen was Annet haar lasagne haar werk begonnen, het was al niet koud in de hemel, om het de hel te gaan noemen omdat het nu wel erg warm begon te worden is iets teveel van het goede, maar deze jongen brak het zweet uit en in het midden en einde van de darmen was het al vreselijk aan het borrelen....... een soort van vulkaan die wilde exploderen, dat doe je natuurlijk niet in goed gezelschap, ondertussen kreeg ook Stef het wat te kwaad en werd het tijd om even de hemel te verlaten voor wat aardse verkoeling. Samen met Marcel....... heet die fijne snuiter echt Maarten .... heb hem de hele tijd Marcel genoemd, ach past ook best bij hem en heb geen commentaar gehad, we begrepen elkaar uitstekend en hebben gemeen dat we beschikken over dezelfde receiver, dus dat klikte gelijk...... daar komen een paar letters niet tussen even lekker buiten gezeten, de vulkaan kon ondertussen wat druk verliezen en de geesten konden zich ondertussen verenigen. Stef had het wel zwaar, en werd met een paardenmiddel weer een beetje opgelepeld, letterlijk en figuurlijk, gelukkig knapte hij lepeltje bij lepeltje langzamerhand ook weer een beetje op.

    Het werd weer tijd om de hemel in te duiken, HTip had ook wel een beetje vertrouwen in de Mede8er en vertrouwde hem een USB opslagmedium toe met downloads van een bepaalde site (waar ik per PM nog even het adres van moet vragen) en toen begon op filmgebied het genieten. We kregen een fiks aantal bioscoop trailers voor de voeten/ogen geworpen, niet zomaar trailers, maar trailers in HD met een geluid dat de hemel deed denderen op al zijn wolken, rauw zei HTip..... alle aanwezigen bekeerden zich ter plekke en ik riep als meest bekeerde.... ik wil het rauw, doe mij maar rauw, wat een geluid, wat een diepgang, wat een genot, wat was dat genieten, wat heb ik weer een hoop toe te voegen op de lijst van ..... die wil ik ook films Ik denk dat we unaniem zeer onder de indruk waren van het rauwe het er diep inhakkende geluid van de trailers, als je dat hebt gehoord, dan wil je denk ik niet anders meer en mix je het zelf wel af als dat nodig mocht zijn.... wat een geluid, wat een genot. Hierna kregen we de ruimte om zelf voorstellen te doen....... ach..... die had hadden we onder het huiswerk ook al gedaan, HTip liet het ons horen zoals we het wensten, denk niet dat we oppervlakkig zijn bezig geweest, want onder alle humor door hebben we echt met heel veel diepgang onze opmerkingen en vragen gesteld aan HTip en ons niets laten voorschotelen als een voorgekookte worst, onze hele Meet&Greet was er 1 vol belangstelling en vragen, we hebben dan onderling heel gezellig gebabbeld zonder dat ik maar 1 idee had dat er iemand van ons een ander een bepaald idee probeerde aan te praten of te zeggen hoe iets moet of wel of niet mag, vrijheid blijheid en vooral belangstelling voor hoe het nu wel het beste kan klinken. Ondertussen was de hemel langzaam....... nou ja....langzaam, weer gestegen in temperatuur en besloten we met zijn allen om weer even op de aarde te landen.

    Op de aarde hebben we dan ook besloten om geen hele film meer te draaien, maar wel om stukjes te spelen van het door ons meegebrachte materiaal, zo waren er exclusieve originele BR schijven(van topfilms met super kwaliteit) die hier nog niet uit waren en schijven die net uit waren en ook van uitstekende kwaliteit zijn, waarvan we toch wel wat stukjes wilden zien en horen bij HTip.

    Weer beland in de hemel kregen we van de demoschijf(die wil ik graag ook zelf hebben, schitterend, komt ook nog een PM over) een paar hele mooie voorbeelden te zien en te horen, hierna kwamen de meegebrachte voorbeelden aan bod, en dat was echt een genot.... komen zeker bij de verzameling. We hebben het ook nog gehad over beamers, Stef en Peptalk hebben daar geen ervaring mee en ik en Marcel zijn nog vrij vers op dat gebied, misschien niet qua lampuren maar dan wel op ervaringstijd. Zelf viel mij op dat het beeld bij HTip een beetje aan de donkere kant is. HTip zijn beamer schijnt iets van een iris te hebben, die nu 100% open staat om het lamplicht in eco-stand door te laten. HTip had het er al over dat hij binnenkort over moet gaan naar de hoge stand van de lamp, zelf denk ik dat die tijd al is aangebroken, er was niet al teveel helderheid in beeld........ maar ik kan begrijpen dat je met zijn lampduur en aanschafprijzen wel wat zuiniger bent met je lamp.... al zal het kunnen zijn dat het ligt aan omstandigheden die ik nog niet ken, mijn beeld is in iig wel wat helderder en ook gedurende daglicht omstandigheden wel goed zichtbaar, denk dat HTip zijn beamer niet geschikt is voor mijn omstandigheden. Misschien heb ik het ook wel helemaal mis en hoort het zo, ben immers nog maar een beginner op beamer gebied. Van Marcel begreep ik dat hij denkt dat beamerlampen maar zo'n 2000 uur meegaan, ook daar hebben we over gesproken. Zelf heb ik begrepen dat mijn beamer met 4000 uur in eco mode en 3000 uur als hij ook regelmatig in 3D mode wordt gebruikt onder de huidige middenmoters wordt geschaard en dat lampduren tot zo'n 6000 uur helemaal niet vreemd meer zijn met de huidige technieken, ook zijn de lampprijzen behoorljk gedaald, al met al maakt dat het projecteren stukken aantrekkelijker. Begrijp mij wederom niet verkeert, ik ben geen wetenschapper op het gebied van lumen, oftewel de lichtopbrengst van beamers en wat nu wel of niet goed is, maar ben persoonlijk wel blij met mijn Optoma die ook in staat is om bij ongunstige lichtomstandigheden een heel redelijk plaatje weet neer te zetten, zie dat de beamer van HTip dat niet nadoen, maar dat kan zo moeten horen en dan heb ik natuurlijk niets gezegd, want voor de rest was er niet veel mis met het beeld zover ik kon beoordelen als minder ervaren gebruiker van een beamer. Kan alleen maar opmerken dat HTip zijn beamer naar mijn idee toe is aan het hogere standje van de lamp, maar ik kan het natuurlijk wel helemaal mis hebben als onervaren gebruiker, dus val me hier niet op aan, misschien voor HTip wel weer eens leuk om te zien hoeveel lumen mijn doorsnee beamer er weet uit te gooien en dat je best kunt kijken zonder dat de ruimte absoluut in het donker verkeert.

    Let maar niet teveel op bovenstaande, het is enkel een opmerking van een weinig ervaren beamer gebruiker, HTip en ons gezelschap ervaren het waarschijnlijk heel anders, maar ik kijk dan ook alles via het witte doek, dag in en dag uit De platen doen naar mijn mening echt wel hun best op audio gebied, maar ik denk niet dat zij een "vermoeide" lamp meer leven kunnen instralen. Ondertussen hebben we echt wel genoten van de demoschijf en de door een paar van onze ons meegebrachte "verse" waar. Ik was echt onder de indruk van de nieuwe Star Trek Into Darkness film, wat een geweldige kwaliteit, net als Oblivian die ook Original aanwezig was als een gift aan HTip, heb hem zelf nog niet, maar zal zeker binnenkort aan mijn verzameling worden toegevoegd.

    Mmmm, geloof me..... ik wil nog wel het eea toevoegen, maar na weer een dag werken is nu wederom de energie op, en heb nog steeds een hoop te melden, want geloof me een iets minder fel brandend lampje na mijn idee, dat de anderen niet opviel, is natuurlijk geen einde van onze schitterende belevenis die we die dag hebben beleefd, denk dat er dan nog maar een deel 3 moet volgen met de conclusie en de afloop van het verhaal......

    Geloof me...... heb echt tot nu toe nergens beter geluid gehoord dan met deze meeting bij HTip en dat ook nog eens in gezelschap van een fijn en oprecht groepje mensen....

    Kan je natuurlijk ook een oprechte vermelding van verwachten, maar het wordt nu weer te laat om dat nog goed onder woorden te kunnen brengen, dit was echt een heel fijne Meet&Greet, allemaal geen experts, maar wel allemaal echte eerlijke liefhebbers die hebben genoten van deze meeting, dat weet ik zeker, want dat heb ik ook

    Moet er toch nog een deel 3 komen, dat had ik ook niet verwacht...maar ja, zo'n fijne meeting vertel je toch ook niet even in een paar woorden.

    Tot deel 3
    Have fun and enjoy your collection

  15. #1090
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Nog een deel? Je gaat voor de trofee van langste verslag?

    Begrijp ik trouwens goed dat je jezelf een beginnend/minder ervaren beamergebruiker vindt?

    Wij hebben deze beamer gekozen voor de zwartwaarden en schaduwdetail, niet voor de punch, want dan zouden we inderdaad waarschijnlijk al op high-lampmodus draaien. Los van het feit dat die dan meer lawaai maakt hebben we nog niet de behoefte gehad van meer licht. Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou te donker is, zeker als je overdag nog steeds een goed beeld op je scherm kan toveren. Onze beamer hoort thuis in een batcave

    Bedank weer voor de mooie complimenten! Ik merkte wel dat je aan het genieten was, maar dat je ons geluid het mooiste vindt wat je ooit hebt gehoord, dat doet me wel wat. En ondanks ik dat niet heb kunnen demonstreren komt dat toch voornamelijk door die zwarte platen die overal onder liggen. En je zult je het waarschijnlijk niet kunnen geloven, maar met de nieuwe platen wordt het nóg mooier!

    Heb al een idee wat je conclusies gaan zijn, maar ben toch wel erg benieuwd naar deel 3...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  16. #1091
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Trouwens de informatie die je wenst is niet geheim dus bij deze...

    - De trailers zijn afkomstig van www.hd-trailers.net. Als je zoekt op "5.1 audio" vind je snel alle trailers die ik heb laten zien.
    - De demoschijf HSDD komt waarschijnlijk binnenkort beschikbaar. In electronische vorm is die ook verkrijgbaar. Kan per mail aangevraagd worden. Degenen die in contact willen komen met de maker, laat het me maar weten. Van DVDPF weet ik het al, maar als er anderen zijn...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  17. #1092

    Standaard Verslag Meet&Greet bij HTip op 31-8-2013 Deel 3

    We hebben heel wat afgevraagd aan HTip, die arme jongen had het er maar druk mee

    We hebben heel gezellig gepraat en veel gevraagd en op de antwoorden ontstonden ook weer vragen, niet alleen vragen over beeld en geluid, maar ook heel wat vragen over die geheimzinnige platen. Laat ons eerlijk zijn, op het geluid bij HTip is er niets om het op af te zeiken, ik doe het hem zeker niet na, kamer hier is net een kerk, stereo is zeker niet de sterkste kant van mijn surroundreceiver, hoeft ook niet, ben dan ook meer een filmgek dan een muziekgek, maar het was natuurlijk wel mooi meegenomen als ie daar ook zo fijn mee zou weten om te gaan als de spullen bij HTip.

    Het huiswerk klonk bij HTip veel beter dan bij mij thuis, en ook de demodisc zorgde voor open monden, heb hem verleden keer ook deels gezien/gehoord - leek nu nog weer beter te klinken, wil die disc ook wel..... mooi om je setup even mee te testen en als demo natuurlijk hemels, je hoeft immers niet steeds allerlei schijfjes in je speler te stoppen met alle narigheid, reclame, BAF/BREIN en ander gezeur van dien.

    Dan die platen, HTip heeft alleen op dat gebied al de waarde staan van een hele leuke spiksplinternieuwe compacte auto , geen kattepis dus. HTip is geen fantast en ik geloof zijn oprechtheid dat hij met de platen vooruitgang heeft geboekt met het geluid, want over 1 ding waren we het met zijn allen wel over eens - het klonk allemaal perfect, dynamisch vol rijk geluid dat detailrijk over je werd uitgestort en waar je met genot een bad in nam.

    Heb het zelf thuis ook nog even geprobeerd, weliswaar met een veel lager volume, maar kreeg toch bezoek na een klacht van de drachtige vette koe die boven ons woont en waar wij niet op goede voet mee leven, zij hebben helaas een zeer slecht geïsoleerde vloer die zich ook tegen hen zelf keert...... maar goed het is niet anders...... kwam in ieder geval zeker niet tot het zelfde resultaat als HTip

    We hebben genoten in de hemel, al maakte de warmte het af en toe wel lastig, zou er zelf, hoe moeilijk het ook zou zijn, toch proberen om er een klimaatbeheersing in te krijgen en er in gaan wonen en de rest van het huis verhuren, op de keuken na dan, waar daar wordt de lekkerste lasagne gecreëerd Met andere woorden, er mankeert eigenlijk niets aan, een ruimte waar de filmliefhebber zich 2000 procent gelukkig/thuis voelt.

    Tegen de ongelovigen, met voldoende cash, over platen en wat we ook hebben gezien, hele mooie keramische klemmen waarin de kabels waren bevestigd, kan ik enkel zeggen, neem er een proef mee. Zelf zou ik ook niet zo'n groot bedrag zomaar op "geloof" kopen, alles klonk perfect en dat moet toch ergens vandaan komen en als je al allerlei verbeteringen hebt doorgevoerd, dan zou zo'n geheimzinnige plaat nog wel eens de puntjes op de i kunnen zetten. Zelf zou ik er toch wel een paar weekjes over moeten slapen en dan nog denk ik niet dat daarmee mijn beurs dikker is geworden......

    Het was op een gegeven moment toch wel een tijd om te gaan, HTip was dodelijk vermoeid en ik en ook Pepijn voelden ons toch eigenlijk best nog wel fit, toch was het al half twaalf geweest en werd het helaas tijd om onze wegen te scheiden. Hoop niet dat Marcel van streek zal zijn als hij Maarten heet en ik hem de hele tijd met Marcel heb aangesproken, heb niet de indruk dat hij dat zal doen, het was echt een fijne meeting. Ook Stef was mijn vriend, heerlijk mens en ook wij deelden overeenkomsten in apparatuur, Focals ....... dus we weten wel waar we over spreken en Marcel en ik hebben dezelfde receiver, al heb ik de mijne al een paar jaartjes langer

    Nadat we uit de hemel waren gekomen hebben we nog even nagepraat, afscheid nemen van lieve mensen is niet fijn, Pepijn en ik verlieten als eerste het mooie huis van Annet en Philip. De auto liet ons weer binnen en Tom was razendsnel in te stellen met het recente adres van Pepijn, we zijn gekeerd en kwamen voorbij de woning van Annet en Philip alwaar Marcel en Stef nog druk in gesprek waren bij de voordeur, even een zwaai en op weg waren Pepijn en ik.

    Pepijn had even gekeken op het internet met zijn slimme telefoon, als het goed zou zijn mochten we van de weg gebruik blijven maken en was het wegonderhoud enkel aan de strook die wij hadden voor de heenweg, inderdaad hadden wij een comfortabele rit en konden zonder oponthoud in 1x doorstomen naar Pepijn zijn domein. Ook deze rit leek maar even te duren, zelfs misschien nog wel te kort, we hebben onderweg de kaken bijna niet op elkaar gehouden en we waren er naar mijn idee in een scheet en een zucht. Toch was ik ongemerkt wel aan een bakkie troost toe en onze verbrandingsmachines leken ook wel wat te lusten, Pepijn begrijpt zoiets en zodoende namen wij om 2 uur midden in de nacht bij thuiskomst van Pepijn samen nog een kop koffie en een lekkere gevulde koek. Ondertussen mocht ik nog even genieten van Pepijns Plasma TV, echt helemaal niet mis mee, dacht dat het een 60inch was, kwam namelijk net zo groot over als mijn eigen plasma en het beeld was naar mijn mening perfect. Ook met het geluid was niets mis al komt een kleinere sub niet zo diep als ik zelf gewend ben, en al helemaal niet als je net bij HTip vandaan gekomen bent...

    Moet zo rond half drie geweest zijn toen ik bij Pepijn vertrok, nu was ik weer alleen en geloof me, ik had de hele dag genoten van het heerlijke gezelschap waar ons groepje uit bestond en dat is wel iets triest als je dan het laatste stuk in je eentje moet vervolgen...... zo nu op weg naar ons hondenkind, mis die trouwe schat al snel en dat was een lichtpuntje om naar toe te gaan, mijn wederhelft is natuurlijk ook niet minder, maar die had middels internet wel contact gehouden. Stevig doorgereden en hoop niet een brief te krijgen van onze geldverslindende overheid voor een bijdrage omdat ik weer een misdadiger zou zijn omdat ik ergens al 130KM/pu zou hebben gereden waar dat nog niet mocht of zo....

    Bij thuiskomst ons lieve hondenkind nog even uitgelaten en daarna met een koud bier de dag nog even in de geest aan mij voorbij laten gaan, toen ik naar bed ging was het bijna 24 uur later dan het moment van opstaan en had het veelkoppige paardenmonster mij/ons toch zo'n 630 kilometer in alle rust verplaatst....... bij het opstaan en de hele zondag bleek toch wel dat het vermoeiend was geweest al had ik daar de dag van de meeting in het geheel geen last van gehad.

    Wat een heerlijk gezellige en goede meet&greet was onze meeting geweest, alle leden van deze meeting zijn ook bij mij/ons meer dan van harte welkom, Annet en Philip wisten dit al, maar ik denk dat de anderen dat ook wel begrepen zullen hebben en als zij dat niet begrepen hadden, dan bij deze
    Have fun and enjoy your collection

  18. #1093
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Top verslag DVDFGP!

    Alsof ik erbij ben geweest, goed man! Denk dat ik veel dingen hetzelfde zou zien! Zie sommige dingen ook zo voor me.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #1094

    Standaard

    [QUOTE=HTip;1950430]Nog een deel? Je gaat voor de trofee van langste verslag?

    Begrijp ik trouwens goed dat je jezelf een beginnend/minder ervaren beamergebruiker vindt?

    Wij hebben deze beamer gekozen voor de zwartwaarden en schaduwdetail, niet voor de punch, want dan zouden we inderdaad waarschijnlijk al op high-lampmodus draaien. Los van het feit dat die dan meer lawaai maakt hebben we nog niet de behoefte gehad van meer licht. Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou te donker is, zeker als je overdag nog steeds een goed beeld op je scherm kan toveren. Onze beamer hoort thuis in een batcave

    Bedank weer voor de mooie complimenten! Ik merkte wel dat je aan het genieten was, maar dat je ons geluid het mooiste vindt wat je ooit hebt gehoord, dat doet me wel wat. En ondanks ik dat niet heb kunnen demonstreren komt dat toch voornamelijk door die zwarte platen die overal onder liggen. En je zult je het waarschijnlijk niet kunnen geloven, maar met de nieuwe platen wordt het nóg mooier!

    @htip
    Ik deel je mening hierin,mijn sony werkt ook met de zgn iris.
    Mijn nieuwe beamer is ook totaal niet geschikt voor een huiskamer maar voor een dedicated ht.
    De optoma gaf bij mij ook teveel strooilicht en slechte zwartwaarde in 2d wat voor een huiskamer dan weer weinig uitmaakt maar voor mij wel.
    Denk dat ik het beeld van je beamer helemaal top had gevonden.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  20. #1095

    Standaard

    Dvdpf.
    Je hebt een trilogie te pakken.
    Mooi verslag,bedankt hiervoor.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  21. #1096
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Een waardig slot van een mooie trilogie of drieluik, Herman!

    Vond de vragen helemaal niet vervelend, want het toonde jullie interesse in mijn lange weg naar deze hemel, zoals je het zo mooi hebt verwoord. Het voelt ook hemels als we er mogen genieten van wat dan ook. Of het nu een concert is, een mooie CD, een prachtige documentaire of een spectaculaire film.

    Je hebt helemaal niets te veel gezegd over deze groep. Het was alsof we al langer vrienden waren. Erg gemoedelijk en gezellig. En helaas komt aan alles een eind, dus ook aan deze hele fijne dag die ik nog lang zal heugen!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  22. #1097
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    @htip
    Ik deel je mening hierin,mijn sony werkt ook met de zgn iris.
    Mijn nieuwe beamer is ook totaal niet geschikt voor een huiskamer maar voor een dedicated ht.
    De optoma gaf bij mij ook teveel strooilicht en slechte zwartwaarde in 2d wat voor een huiskamer dan weer weinig uitmaakt maar voor mij wel.
    Denk dat ik het beeld van je beamer helemaal top had gevonden.
    Precies dat bedoel ik, maar ik snap als je meer licht bent gewend dat het erg donker kan overkomen.
    Volgend jaar moeten we maar een keer persoonlijk kennis maken. Kom jij een keer hier en kom ik een keer naar jou, want ik ben ook wel benieuwd hoe jij geniet van film!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  23. #1098
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Top verslag DVDFGP!

    Alsof ik erbij ben geweest, goed man! Denk dat ik veel dingen hetzelfde zou zien! Zie sommige dingen ook zo voor me.
    Dat is ook het leuke van dit soort verslagen. Degene die het leest heeft het gevoel er zelf te zijn geweest. En voor mij is het alsof ik de dag herbeleef
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  24. #1099
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Gewoon maar even een detail wat ik oppikte over dit topic:
    1097 replies | 60932 view(s).
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #1100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Precies dat bedoel ik, maar ik snap als je meer licht bent gewend dat het erg donker kan overkomen.
    Volgend jaar moeten we maar een keer persoonlijk kennis maken. Kom jij een keer hier en kom ik een keer naar jou, want ik ben ook wel benieuwd hoe jij geniet van film!
    Gaan we zeker doen.
    Ik geniet er nog elke dag van en we hebben dezelfde afmetingen kwa ruimte.
    Alleen jij hebt het binnenshuis en ik net erbuiten maar wel overkapt van huis naar bios.
    Denk dat mijn kostenplaatje ook groter was om te realiseren omdat ik het gebouw heb laten bouwen.
    Los daarvan zou ik je graag een keer persoonlijk ontmoeten en zijn je vrouw en jij hier van harte welkom.
    Dit moeten we zeker volgend jaar een keer gaan doen.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

Pagina 44 van 50 EersteEerste ... 34404142434445464748 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •