Pagina 12 van 13 EersteEerste ... 28910111213 LaatsteLaatste
De resultaten 276 tot 300 van 314 worden weergegeven.

Discussie: The Pacific (2010)

  1. #276

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alphabet Bekijk bericht
    Ik vind het jammer dat veel mensen deze serie blijven vergelijken met Band of Brothers. De opzet en de karakter van The Pacific is gewoon anders dan BoB. Het gaat hier om drie individuele soldaten die tijdens de oorlog in de Stille Oceaan gevolgd worden en niet om een compagnie van paratroopers.
    De serie wordt in mijn ogen ook steeds beter en intenser.
    Aflevering 5 bevat dan ook met name tijdens de landing op Peleliu een paar cinematografische hoogstandjes. Zoals:

    Soldaten die gespannen wachten, in de laadruimte van een schip, in de landingsboten. Als de boegdeuren van het schip open gaan, valt er een zee van fel licht naar binnen. De soldaten worden verblind en kijken als het ware in een wit gat. Zodra de landingsboten in beweging komen, rijden ze naar het witte gat toe, onwetend wat zich daar achter afspeelt. Naarmate de landingsboten dichter bij de uitgang van het schip komen gaat het witte licht langzaam over in een kleurrijk schouwspel en weten de soldaten in welke hel ze terecht zijn gekomen.
    Precies, maar wel een generieke hel. Die eerste zin, dat vind ik het beste aan deze scene. Dat de soldaten niet weten wat ze te wachten staat. Dan gaan die deuren open en wordt het voorspelbaar. Niet dat het niet goed in elkaar zit, laat ik daar duidelijk over zijn, alleen de actie boeit me niet zo.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Jeroen vS, de Japanners produceerden de gehele oorlog ook maar 1000 tanks, de Duitsers maakten er gemiddeld in één maand tijd meer. Ook lag de kwaliteit veel hoger, sterker nog; de Duitse tanks behoorden tot de beste (Tiger Tanks). Deze tanks waren bij de Geallieerden gevreesd, het geluid alleen al zorgde onder de troepen voor veel paniek. De Japanse tanks konden niet goed ingezet worden (Jungle, bergachtige gebieden) en daarnaast werden ze makkelijk door een sherman tank uitgeschakeld. Je had gemiddeld 6 shermans nodig om een Duitse Tiger Tank te vernietigen, een Japanse tank kon met moeite een sherman tank uitschakelen.
    Volledig mee eens, maar wat ik bedoelde met mijn verhaaltje is dat je in BoB of Saving Private Ryan, de vijand eerder hoorde dan dat je ze zag. En dat gaf nog dat beetje extra spanning. En wat die tank betreft, je ziet dat ding tevoorschijn komen en je weet, dat ie kapot geschoten wordt. Je ziet landingsvaartuigen en je weet dat er bij een van hen een kogel midden in de boot terect komt. Het is voorspelbaar.
    Laatst aangepast door Jeroen vS : 10-05-2010 om 13:30
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  2. #277

    Standaard

    Het is misschien zo voorspelbaar omdat we het vaker hebben gezien? In bijvoorbeeld... Saving Private Ryan & BoB? Landingen op Omaha Beach, daar heb je het van mee gekregen en de gevechtsscenes in Band of Brothers. Het is voorspelbaar omdat het je bekend is. Als je nooit eerder een oorlogsfilm/serie als SPR of BoB hebt gezien, dan is het weer niet voorspelbaar. Het ligt denk ik ook aan je interesse voor het onderwerp: als je veel oorlogsfilms kijkt dan kun je een groot deel v/d film (ook al heb je deze niet eerder gezien) voorspellen, omdat je de veldslagen kent die plaats hebben gevonden. Maar ja, ik heb nog lang niet alle oorlogsfilms en moet nog wel een tijd door verzamelen. Voor altijd..
    --

  3. #278

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Het is misschien zo voorspelbaar omdat we het vaker hebben gezien? In bijvoorbeeld... Saving Private Ryan & BoB? Landingen op Omaha Beach, daar heb je het van mee gekregen en de gevechtsscenes in Band of Brothers. Het is voorspelbaar omdat het je bekend is. Als je nooit eerder een oorlogsfilm/serie als SPR of BoB hebt gezien, dan is het weer niet voorspelbaar. Het ligt denk ik ook aan je interesse voor het onderwerp: als je veel oorlogsfilms kijkt dan kun je een groot deel v/d film (ook al heb je deze niet eerder gezien) voorspellen, omdat je de veldslagen kent die plaats hebben gevonden. Maar ja, ik heb nog lang niet alle oorlogsfilms en moet nog wel een tijd door verzamelen. Voor altijd..
    Als je van te voren weet wat er gebeurd is dat voorspelbaar. Was er geen granaat in die boot gevallen, dan was het niet voorspelbaar geweest. Anders wordt het steeds hetzelfde alleen met andere graphics.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  4. #279

    Standaard

    Afgelopen serie was tot nu toe mijn favoriete. Je kan duidelijk zien waar het budget voor gebruikt is Eindelijk kan dan ook niet wachten tot de eerst volgende aflevering

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  5. #280

    Standaard

    CGI is mij iets teveel (opvallend) aanwezig. Verder zal ik de serie later nog eens op mijn gemak op BD bekijken om er over te oordelen. Vind juist die 'thuismomenten' wel wat hebben. Ik heb de memoires van diverse BoB- leden naderhand ook gelezen en dat geeft voor mij de personages meerwaarde (en daardoor de serie). Ik lees nu dus ook gelijkertijd het boek van Sledgehammer (ben dus ook benieuwd hoe de Pacific verder wordt uitgewerkt, in het boek is het een behoorlijk rauwe toestand). Wel een aanrader overigens.

  6. #281

    Standaard

    Vond de serie te snel voorbij gaan terwijl het geen onuitwisbare indruk achter liet. De 9 delen waren goed, ik keek ook zonder problemen, het ene deel was beter dan de andere, maar het was niet vaak echt indrukwekkend. Sowieso zal er weinig bijblijven bij mij. Terwijl de oude Band of Brothers wel veel van die momenten had. De gevechten in Nederland bij de dijk, de winterse strijd in de Ardennen, het bevrijden van een concentratiekamp, de inname van Hitlers Berchtensgarten (spel ik het correct?) etc. Allemaal bijzondere afleveringen waar ik regelmatig de rillingen van kreeg.
    DIT IS MIJN CLUB, MIJN IDEAAL, DIT IS DE MOOISTE CLUB VAN ALLEMAAL !! HIER LIGT MIJN HART, MIJN VREUGDE, MIJN VERDRIET. HET KAN DOOIEN, HET KAN VRIEZEN, WE KUNNEN WINNEN OF VERLIEZEN, MAAR EEN BETERE CLUB DAN DEZE IS ER NIET !!!

  7. #282

    Standaard

    Nee, je spelt het niet correct. Maar het is dan ook een vrij moeilijke naam. Het is: Berchtesgaden.
    --

  8. #283

    Standaard

    Vond tot dusver de aflevering van afgelopen woensdag toch wel de beste aflevering. Er zat veel spanning en actie in deze aflevering. Ben benieuwd naar het verloop van de serie.

  9. #284

    Standaard

    Die laatste aflevering was wel indrukwekkend... Zat toch even met een brok in mijn keel te kijken (mensen die deze aflevering gezien hebben weten denk ik wel welke scene).
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  10. #285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Die laatste aflevering was wel indrukwekkend... Zat toch even met een brok in mijn keel te kijken (mensen die deze aflevering gezien hebben weten denk ik wel welke scene).
    Laatste aflevering was erg mooi gedaan en ook ik zat soms met een brok in mijn keel te kijken.

    Ik vond het toch een mooie serie om te zien want in tegenstelling tot BoB, zag je nu hoe een marinier de oorlog ingaat en hoe hij er weer uit komt en thuis functioneert.

    BoB was meer gericht op de 'band' tussen de para-troopers en The Pacific meer op emoties van personen en hoe zij op de oorlog reageren.

  11. #286

    Standaard

    Klopt het dat alle episodes zijn uitgezonden? Zo ja, dan ga ik ze binnenkort even kijken.

    Ik heb de eerste 3/4 episodes gezien volgens mij en was niet echt onder de indruk.

  12. #287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    Klopt het dat alle episodes zijn uitgezonden? Zo ja, dan ga ik ze binnenkort even kijken.

    Ik heb de eerste 3/4 episodes gezien volgens mij en was niet echt onder de indruk.
    Nee hoor, volgens mij moeten er nog een stuk of vier komen.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  13. #288

    Standaard

    Nope, 10 afleveringen. Je hebt de laatste dus nog niet gezien, dat is duidelijk :P

    Ik las overigens dat de Blu-ray release is uitgesteld naar "de tweede helft van dit jaar". Nog even geduld dus...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  14. #289

    Standaard

    Net aflevering 7 bij Veronica gezien.
    Indrukwekkend de strijd om de bunkers, de dood van de kapitein, die blik van Sledge op het einde .
    Ongelooflijk hoe zwaar de strijd om Peleliu is geweest.
    Absoluut de beste aflevering tot nu toe.

  15. #290

    Standaard

    helemaal mee eens, was tot nu toe mijn favoriete afleving..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  16. #291

    Standaard

    Gisteren aflevering 9 (in HD) bij Veronica gezien.
    Wow, wat was dit weer een ijzersterke aflevering. Wat wordt de waanzin van oorlog in deze serie opnieuw indrukwekkend in beeld gebracht. O.a.:
    Japanse soldaten die burgers als menselijke schild gebruiken tijdens een banzai-aanval. De "killing Japs" instelling van Sledge en de andere mariniers.

    Een ander pluspunt van de "The Pacific" is dat deze serie historisch zo correct is. Als je een beetje verdiept hebt in de oorlog in de Pacific zie je dat heel veel feiten en details overeenkomen met hoe het werkelijk is gebeurd.

  17. #292

    Standaard

    Mee eens, de aflevering van gisteren was ijzersterk. Wat is het verder stil hier? Is iedereen al uitgekeken of is het een teleurstelling?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  18. #293

    Standaard

    jammer dat de serie is afgelopen..geweldige ervaring..en een defenitive buy voor bluray!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  19. #294

    Standaard

    Ik vond het minder dan Bob, een serie waarmee het toch altijd vergeleken zal worden. Toch nog altijd goed genoeg om op BD aan te schaffen. Ik denk ook dat dit niet een serie is om per week te bekijken, zoals ik nu gedaan heb. Meerdere afleveringen achter elkaar in een korte tijd zou beter zijn.
    Toch had ik minder binding met de personages en was ik soms zelfs vergeten wie nou wie was en hoe ze heetten. De aktie was ook spaarzamer, maar de show draaide ook meer om de menselijke psyche in oorlogstijd en wat dat met je doet. Ik vond het verder iets te verdeeld over meerdere personen en plaatsen. Zo zag je ineens niets meer van Leckie en dook hij aan het einde weer op in een aflevering. In het begin draaide het meer om hem, later om Sledge.
    De aflevering rond Basilone vond ik ronduit de slechtste van het stel.

  20. #295

    Standaard

    Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik dit direct aan ga schaffen. Misschien over een tijd als de serie qua prijs is gezakt richting de 20 euro.. het is me gewoon erg tegen gevallen.

  21. #296

    Standaard

    Ik zal er ook zeker geen 80 euries voor neerleggen zoals bij Bob. Helemaal niet als je ziet wat die serie nu kost overal...

  22. #297

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ik zal er ook zeker geen 80 euries voor neerleggen zoals bij Bob. Helemaal niet als je ziet wat die serie nu kost overal...
    Nope, met dat in het achterhoofd laat ik hem ook nog wel even liggen, misschien dat ze een leuke kerstaanbieding hebben tegen die tijd

  23. #298

    Standaard

    Is er al een release datum bekend dan?
    DIT IS MIJN CLUB, MIJN IDEAAL, DIT IS DE MOOISTE CLUB VAN ALLEMAAL !! HIER LIGT MIJN HART, MIJN VREUGDE, MIJN VERDRIET. HET KAN DOOIEN, HET KAN VRIEZEN, WE KUNNEN WINNEN OF VERLIEZEN, MAAR EEN BETERE CLUB DAN DEZE IS ER NIET !!!

  24. #299

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Is er al een release datum bekend dan?
    http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/1...c/Product.html

    Hier staat hij op 1 november

  25. #300

    Standaard

    Ik vond het een fantastische serie..ook de laatste, geen BOB, de oorlog voeren is totaal anders maar het heeft wel een sfeer die mij pakte. 50 euries met boek erbij vind ik nog best redelijk..om aan te schaffen!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


Pagina 12 van 13 EersteEerste ... 28910111213 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •