Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 229 worden weergegeven.

Discussie: Fox Film Noir Topic

  1. #201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Hoe is BOOMERANG! in vergelijking met de andere films uit deze Fox-Noir serie?
    Heb lang niet alle films gezien uit deze reeks (heb er tot nu toe vier bekeken), dus een vergelijking kan ik niet echt maken, maar Boomerang! vond ik een goede film, alleen was het meer een rechtbankdrama dan een echte Noir.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  2. #202

    Standaard

    Boomerang is in mijn herinnering een redelijke en realistische 'docu' noir. Niet de beste uit de serie, maar verre van de slechtste!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Boomerang is in mijn herinnering een redelijke en realistische 'docu' noir. Niet de beste uit de serie, maar verre van de slechtste!
    OK!
    Gezien om Amazon.ca: DVD release 2 sept..

  4. #204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    In dit topic wat meer aandacht voor de fantastische fox serie over het film noir genre.

    Ik zal de nwe titels steeds in pagina 1 invoeren en als ik tijd heb, zal ik de regisseurs en wat linkjes naar recensies toevoegen!

    Watch, buy and enjoy!



    1. Laura (1944, Otto Preminger)


    2. Call Northside 777 (1948, Henry Hathaway)


    3. Panic in the Streets (1950, Elia Kazan)


    4. House of Bamboo (1955, Samuel Fuller)


    5. The Street With No Name (1948, William Keighley)


    6. Nightmare Alley


    7. House on 92nd Street (1947, Edmund Goulding)


    8. Somewhere in the Night (1946, Joseph Mankiewicz)


    9. Whirlpool (1949, Otto Preminger)


    10. The Dark Corner (1946, Henry Hathaway)


    11. Kiss of Death (1947, Henry Hathaway)


    12. Where the Sidewalk Ends (1950, Otto Preminger)


    13. No Way Out (1950, Joseph Mankiewicz)


    14. Fallen Angel (1945, Otto Preminger)


    15. House on Telegraph Hill (1951, Robert Wise)


    16. Boomerang (Out of Print!) (1947, Elia Kazan)


    17. House of Strangers (1949, Joseph Mankiewicz)


    18. I Wake Up Screaming (1941, H. Bruce Humberstone)


    19. Vicki (1953, Harry Homer)


    20. Shock (1946, Alfred L. Werker)


    21. 14 Hours (1951, Henry Hathaway)
    Welke hebben een Nederlandse release gehad?

  5. #205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret Bekijk bericht
    Welke hebben een Nederlandse release gehad?
    Off-topic, en qua DVD verzorging niet 100% vergelijkbaar, maar o.a. # 1, 5, 7, 10, 15, 17, 21.

    ********************
    [edit]
    Ook bij DVDPacific wordt ie nu vermeld:

    Laatst aangepast door kit carson : 31-07-2008 om 18:13

  6. #206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan Bekijk bericht
    Quote van DVDtalk:
    So I received all 3 movies today. The good news is that Boomerang has the same design as all the other noir titles including the spine number. The bad news is that the other 2 titles have nothing in common besides the film noir banner on the front. The back and the spine are completely different from the other titles. It's a little disappointing at least from a displaying perspective. I don't understand why they chose to change things around this time.

    Op zich wel een beetje jammer dat de vormgeving is gewijzigd. Het lijkt erop dat de officiele serie daarmee aan zijn eind is gekomen.
    Volgens de aankondigingen uit de introductieperiode zou de FOX NOIR collectie 24 delen omvatten en steeds per 3 DVD's worden uitgebracht.
    Deel 25 en 26 hebben daarom denk ik ook geen spine-nr., en helaas ook geen identieke lay-out.

    Gary Tooze's DVDreviews:
    - MOONTIDE
    - ROAD HOUSE
    - BOOMERANG! (met info update)

    (Uiteraard zijn deze DVD's ook bij andere retailers te koop, dan slechts bij Gary Tooze's sponsor Amazon)
    Laatst aangepast door kit carson : 02-09-2008 om 11:00

  7. #207

    Standaard

    Inderdaad, 24. En het was ook al een beetje kwakkelen de laatste jaren met de serie die nog maar zeer onregelmatig vervolgdelen kreeg, en daarnaast was er ook steeds meer ruis over het al dan niet ´noir´ zijn van een uitgebrachte film, dus de bodem van de (economische?) put was waarschijnlijk al in zicht.
    Hoe dan ook, het zou erg jammer zijn als het nu dan toch echt zou stoppen want persoonlijk vind ik het een van de mooiste series ooit uitgebracht.

    Ik wacht ook nog steeds op The Brasher Doubloon trouwens, die al een flinke tijd geleden door Eddie Muller is ingesproken en in de serie uitgebracht zou gaan worden.

  8. #208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan Bekijk bericht
    Inderdaad, 24. En het was ook al een beetje kwakkelen de laatste jaren met de serie die nog maar zeer onregelmatig vervolgdelen kreeg, en daarnaast was er ook steeds meer ruis over het al dan niet ´noir´ zijn van een uitgebrachte film, dus de bodem van de (economische?) put was waarschijnlijk al in zicht.
    Hoe dan ook, het zou erg jammer zijn als het nu dan toch echt zou stoppen want persoonlijk vind ik het een van de mooiste series ooit uitgebracht.

    Ik wacht ook nog steeds op The Brasher Doubloon trouwens, die al een flinke tijd geleden door Eddie Muller is ingesproken en in de serie uitgebracht zou gaan worden.
    "Mee eens wat die 'ruis' en mooie serie betreft; terwijl veel 'echte' Noirs op de plank blijven liggen.

  9. #209

    Standaard

    Wat dat betreft is het ook best jammer dat Universal en MGM niet meer delen hebben uitgebracht in hun series. Ik was even in de veronderstelling dat MGM het stokje van Fox had overgenomen, maar dat bleek wishful thinking.

  10. #210

    Standaard

    Op dit plaatje is duidelijk te zien dat de spine er met ingang van deze 2 releases anders uitziet:


  11. #211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan Bekijk bericht
    Op dit plaatje is duidelijk te zien dat de spine er met ingang van deze 2 releases anders uitziet: [img
    Klopt!
    We hadden 't al kunnen weten, misschien niet op gelet en/of verwacht; zie mijn bericht #196 in deze thread van 15 juli j.l.

    MOONTIDE en ROAD HOUSE zijn ca. 1 uur geleden bezorgd .Vanavond maar kijken. (21/8 verzonden via Swedish Premium Mail1). Dit keer zwarte ruggen, jammer.

    **************************************************
    Wow... MOONTIDE, BOOMERANG! en ROAD HOUSE staan deze week in de verkoop Top 5 van DVDPacific:

    Laatst aangepast door kit carson : 03-09-2008 om 19:42

  12. #212

    Standaard Film-Noir Classic Collection Vol. 5

    Warner heeft toegezegd, dat er binnen enkele maanden een 5e Film-Noir DVD boxset komt!

    ** Bron (post #2 104).

  13. #213

    Standaard

    Yes!
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #214

    Standaard

    Past meer in het warner topic dan de fox film noir
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Past meer in het warner topic dan de fox film noir
    Allebei lijkt me; vandaar dat je in beide threads bediend wordt.

  16. #216

    Standaard

    Fantastisch Film-Noir-nieuws:
    De bioscooprelease (eindelijk) van de neo-Noir GHOSTS OF THE HEARTLAND.
    Quote: screens May 22 - May 28, 2009 @ the Quad Cinema (34 W. 13th Street, New York, NY 10011)

    - Website.

    - Trailer.



    - posters (2x)

  17. #217

    Standaard Film-Noir releases, update

    2010 begint goed voor de Film-Noir fans! Sony/Columbia pland een 3e boxset:

    'The Bad Girls of Noir'

    Met:
    - Over-Exposed
    - The Glass Wall
    - One Girl's Confession
    - Two of a Kind
    - Bad for Each Other
    - The Killer that Stalked New York

    De 'bad girls' zijn o.a.: de voluptueuze Cleo Moore en de blondine Lizabeth 'Liz' Scott.

    ** Bron

    **************************

    Daarnaast komt Warner in 2010 met een 5e Film-Noir boxset!!
    Quote:
    'Film -Noir fans will be glad to know that the previously-promised fifth volume of titles is definitely a go for a pressed DVD release.
    The format will be 10 films on 5 DVDs with commentaries and other extras included. Titles have not yet been revealed and exact release timing has not been finalized either.'

    *************************

    En nog dit najaar: The Film Noir Collection Volume 1

    Laatst aangepast door kit carson : 15-09-2009 om 07:49

  18. #218

    Standaard

    Onlangs heb ik een paar DVD's uit de Fox Film Noir serie gekocht en bekeken.

    Where then sidewalk ends: spannend en een echte noir
    Whirpool: spannend, maar geen noir. Meer een psychologisch drama
    Boomerang: goed rechtbank drama, niet echt spannend.Geen echte noir

    (Te) veel titels uit deze serie zijn geen echte noirs vind ik.
    Soms wel goede films maar geen film noir.

  19. #219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Where then sidewalk ends: spannend en een echte noir
    Whirpool: spannend, maar geen noir. Meer een psychologisch drama
    Boomerang: goed rechtbank drama, niet echt spannend.Geen echte noir
    Nu is Film-Noir een ruim begrip, maar ben volledig met je eens.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    (Te) veel titels uit deze serie zijn geen echte noirs vind ik.
    Soms wel goede films maar geen film noir.

    Nog niet de helft uit de Fox Noir serie is een Noir, maar kunnen toch onderhoudende films zijn; soms inderdaad zelfs beter dan een Noir.
    Zelfs Westerns kunnen meer Noir-elementen hebben, dan Film-Noirs; de zg. noirish-Westerns als: Station West, Day of the Outlaw en Raton Pass.

    Fox is met de serie gestopt en Sony heeft het overgenomen en hun filmkeuzes lijken mij wel Film-Noirs.
    In februari 2010 komt Sony zelfs met 2 Film-Noir boxsets, die de Film-Noir thread.

  20. #220

    Standaard

    Het label "Fox Film Noir" is het probleem.
    Die betiteling en de hoesjes scheppen bepaalde verwachtingen.
    En die worden niet ingelost.
    Als ik een film noir ga kijken dan verwacht ik bepaalde dingen
    en als die er dan niet in zitten ben ik "teleurgesteld", hoe goed de
    film ook eigenlijk is.

    Ik weet ook wel dat de term film noir ruimer gezien kan worden
    maar Fox maakt het soms wel erg bont.

    Maar ja, ze maken het ook al bont met hun serie "Fox Studio Classics",
    veel films uit die serie zijn toch echt geen classics.
    En nog erger, in Engeland worden veel fox films uitgebracht met dat label
    terwijl die in Amerika en Nederland een gewone uitgave hebben.

    Maar goed, een goede film is een goede film wat voor label er ook op staat.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Nu is Film-Noir een ruim begrip, maar ben volledig met je eens.


    Nog niet de helft uit de Fox Noir serie is een Noir, maar kunnen toch onderhoudende films zijn; soms inderdaad zelfs beter dan een Noir.
    Zelfs Westerns kunnen meer Noir-elementen hebben, dan Film-Noirs; de zg. noirish-Westerns als: Station West, Day of the Outlaw en Raton Pass.

    Fox is met de serie gestopt en Sony heeft het overgenomen en hun filmkeuzes lijken mij wel Film-Noirs.
    In februari 2010 komt Sony zelfs met 2 Film-Noir boxsets, die de Film-Noir thread.

  21. #221

    Standaard

    Mijn fav Top-5 uit deze 24-delige collectie:


    1. Laura
    2. Where the Sidewalk Ends
    3. Kiss of Death
    4. No Way Out
    5. Road House

    Nog onderweg ‘Panic in the Streets’

  22. #222

    Standaard

    Inmiddels is Laura uit deze Fox Film-Noir reeks ook op Blu-ray uitgebracht. Zie DVDBeaver voor review.

  23. #223

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Inmiddels is Laura uit deze Fox Film-Noir reeks ook op Blu-ray uitgebracht. Zie DVDBeaver voor review.
    Panic in the streets is ook verkrijgbaar op Blu-ray.

    Laura vind ik echter nogal tegenvallen op Blu-ray, veel te licht en stabiel waardoor veel van de noir-charme verdwenen is.....

  24. #224

    Standaard

    Stabiel beeld vind ik wel een verbetering; te veel brightness kan ik met de tv wat terugdraaien. Audio is enorm verbeterd.

  25. #225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Stabiel beeld vind ik wel een verbetering; te veel brightness kan ik met de tv wat terugdraaien. Audio is enorm verbeterd.
    Het beeld is gewoon TE stabiel en dat is normaal bij een moderne (digitale) film maar Laura heeft er in 1944 in de bioscoop nooit zó uitgezien.....

Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •