Acht kabelmaatschappijen kiezen voor Irdeto beveiling

Acht Nederlandse kabelaanbieders kiezen voor Irdeto’s Digital TV-oplossing

Irdeto helpt Nederlandse operators om een eenvoudig, aantrekkelijk digitaal kabel TV-aanbod te creëren voor 4,2 miljoen televisiehuishoudens

Acht Nederlandse kabelexploitanten hebben het afgelopen jaar gekozen voor Irdeto om hun digitale televisieaanbod te beveiligen. Irdeto is de toonaangevende speler in oplossingen voor het beveiligen van digitale televisie-, IPTV- en mobiele content en onderdeel van de multinationale media groep Naspers (NASDAQ: NPSN en JSE: NPN).

CAI Westland, Delta Kabelcomfort, Kabel Noord, Kabeltex en Kabel Krimpen a/d IJssel hebben directe overeenkomsten gesloten met Irdeto, terwijl CAI Harderwijk, CAI IJsselstein en Kabel Brabant-Gelderland contracten met Irdeto hebben afgesloten via partners. Alle acht kabelexploitanten zullen de Irdeto Digital TV-oplossing gebruiken voor het beveiligen van hun digitale televisie-uitzendingen. Irdeto’s klantenbestand omvatte al grote Nederlandse operatoren zoals Essent, Casema en Multikabel. Tezamen bieden deze kabelexploitanten digitale televisiediensten aan 4,2 miljoen Nederlandse televisiehuishoudens, de grote meerderheid van de in totaal 6,6 miljoen televisiehuishoudens in Nederland.

De acht kabelexploitanten kozen Irdeto vanwege de veiligheid van het systeem en Irdeto’s ervaring met het model van distributie via de detailhandel. Met dit model, dat uniek is voor de Nederlandse kabelmarkt, kunnen consumenten in één keer een compleet, eenvoudig-te-installeren pakket kopen bij hun lokale consumentenelektronicawinkel. Dit pakket omvat een settopbox van bekende bedrijven zoals Samsung of Philips, een smartcard van Irdeto om toegang te krijgen tot de dienst, en een abonnement op de dienst van de lokale kabelaanbieder. Wanneer de klant binnen Nederland verhuist, zal de settopbox blijven werken met elke andere operator die gebruik maakt van Irdeto’s oplossing.

“In 2005 is digitale televisie echt begonnen de markt te veroveren. Veel Nederlandse consumenten grepen de kans aan om digitaal geluid, beeld in videokwaliteit en extra zenders te krijgen tegen geen tot weinig additionele maandelijkse kosten ten opzichte van standaard analoge abonnementen. Settopboxen zijn in 2005 als warme broodjes over de toonbanken gegaan in consumentenelektronicazaken in heel Nederland,” zei Graham Kill, CEO van Irdeto. “Deze sterke groei gaat doorzetten in 2006, waarbij HDTV en het wereldkampioenschap voetbal de markt naar verwachting een verdere impuls zullen geven.”

Recente artikelen

Laatste reacties

Rob van Hout  |  31-03-2006

Aardig detail: Irdeto heeft in februari de CryptoWorks CA activiteiten van Philips Cryptotec overgenomen (zie hier), waardoor het totale klantenbestand (wereldw...
Lees meer >

Geef ook een reactie in dit topic!

Filteren

Tags

Meer >

Archief

Meer >

Deel deze pagina