FIAR: Digitale producten in 2002 in trek bij de consument

DIGITALE PRODUCTEN IN 2002 IN TREK BIJ DE CONSUMENT.
Totale omzet voor Consumer Electronics Entertainment is met 4 procent gestegen en goed voor een omzet van 2.456 miljoen €.

Ook in 2002 laat de markt voor Consumer Electronics Entertainment een groei zien. De groei in 2002 bedraagt +4%, mede door de grote belangstelling voor digitale producten. Dat blijkt uit cijfers van Vereniging FIAR en GfK Benelux Marketing Services B.V.

Consumer Electronics Entertainment markt stijgt door.
De digitale producten als DVD Spelers, Home Audio/DVD Systemen, Digitale Fotocamera’s alsmede LCD-tv en Plasma tv leverden een positieve bijdrage aan de totale omzet en werden volop gekocht door de consument.

DVD wéér succesvol
In 2001 werden de DVD recorder en de DVD met videorecorder geïntroduceerd. Dat leidde tot een verdere acceptatie van het DVD medium in de Nederlandse huishoudens. Ook de prijsontwikkeling van de DVD spelers maakte DVD toegankelijk voor een groot publiek. Op dit moment beschikt één op de vijf huishoudens over een DVD speler/recorder.

Visual apparaten presteren goed in 2002
De acceptatie van nieuwe TV technologieën (zoals plasma en lcd) is in 2002 echt goed op gang gekomen. Binnen de Consumer Electronics Entertainment markt laten deze nieuwe technologieën de grootste groeicijfers zijn. Ook de verkoop van breedbeeldtelevisies zet in 2002 verder door. Zoals verwacht zet de groei van digitale fotocamera’s eveneens nog steeds door. Een verdubbeling van de aantallen was in 2002 een feit. Bij de camcorders groeit met name het aandeel van de digitale modellen .

Home systeem vertoont verdere integratie van DVD.
Winnaars waren de audio home systemen met DVD; zij lieten een groei zien van ruim 83%. Deze ontwikkeling had helaas een negatief effect op de ontwikkeling van losse traditionele audio componenten en systemen. De dolby digital receivers boekten een omzetstijging. Bij de groep personal audio zien we dat het ook hier de digitale producten als mp3 speler zijn die het verlies van het totaal van personal audio beperkt houden.

Het complete rapport is hier te lezen.

Recente artikelen

Laatste reacties

Surya  |  16-03-2003

Tja, maar logisch ook he. Als je kan kiezen tussen een groot aanbod TVs met een mooie AR of een kleiner aanbod TV's met een lelijke AR (die er binnen afzienbare...
Lees meer >

Christiaan Sauer  |  15-03-2003

Ook de verkoop van breedbeeldtelevisies zet in 2002 verder door.. Het kan aan mij liggen, maar komt dit niet voor een zeer belangrijk deel doordat er veel me...
Lees meer >

Geef ook een reactie in dit topic!

Filteren

Tags

Meer >

Archief

Meer >

Deel deze pagina