Wereldwijde omzet in Home Entertainment meer dan 230 miljard Euro

Wereldwijd meer dan 230 miljard euro omgezet in Home Entertainment

Het Amerikaanse bureau Future Source Consulting heeft onlangs haar jaarlijkse evaluatie van de wereldwijde home video entertainment branche bekend gemaakt. Deze analyse wijst erop dat huishoudens in 2016 wereldwijd meer dan ooit tevoren uitgaven aan video-entertainment. De gecombineerde home video- en betaal-tv-markt bedroeg ruim € 233 miljard, een stijging met 3% in vergelijking met 2015.

Deze analyse en prognoses over de uitgaven van de consument betreffen Digitale Video (Streaming, TV On Demand, VOD etc.), fysieke drager video (DVD & Blu-ray) en de markt voor betaaltelevisie. Tristan Veale, marktanalyst bij Futuresource Consulting deelde een aantal trends en meldt dat, "Over het algemeen wordt verwacht dat de uitgaven binnen de video-entertainment in 2020 zal stijgen tot € 260 miljard euro met een jaarlijkse groei van 3%. In 2016 was betaal-TV goed voor 86% van de mondiale video-entertainment omzet, waarbij het aandeel betaal-TV stabiel is gebleven ten opzichte van de uitgaven voor zowel fysieke als digitale home video.

"Streaming Video was de beste performer van 2016 en de verwachting is dat dit tot na 2020 zal blijven," vervolgde Veale. Wereldwijd verwachtte we aan het einde van 2016 ongeveer 236 miljoen afgesloten abonnementen en dit zal naar verwachting bijna verdubbelen tot 485 miljoen in 2020. Het dominantie Netflix wordt nu geconfronteerd met grote concurrentie van Amazon, met daarnaast ook wereldwijde entertainmentbedrijven, waaronder producenten, hardwarefabrikanten en telecombedrijven, die geïnteresseerd raken door de voorgespiegelde aanzienelijke inkomsten.

Veale voegt toe: "Wereldwijd is de fysieke media in verval, waarbij het verlies nog niet geheel wordt opgeheven door Video On Demand. De jaarlijkse uitgaven voor DVD en Blu-ray daalde met 13% tot € 20 miljard in 2015 en zal naar verwachting dalen tot € 8,5 miljard in 2020. 2016 Profiteerde van een uitzonderlijk sterk laatste kwartaal in bioscoopbezoek in 2015 en wist dat goed om te zetten naar Home Video-verkoop. Daarnaast kreeg de markt ook een kleine boost van de invoering van UHD""

Dit nieuwste Futuresource-rapport benadrukt dat de progressie van Digitale Video enorm snel gaat, aangezwengeld door Netflix. Er zijn zorgen over de Digitale Video-markt wat betreft verhuur en huurkoop. Van de Digitale Video was in 2016 60% van de omzet afkomstig van Streaming Video. Na een groei van 30% in 2016 werd een omzet gehaald van € 19 miljard en overtrof daarmee voor de eerste keer de omzet voor fysieke media, die daalde tot net geen € 17 miljard.

 

Recente artikelen

Laatste reacties

Er zijn nog geen reacties. Geef als eerste een reactie in dit topic!

Filteren

Tags

Meer >

Archief

Meer >

Deel deze pagina