Alfred Hitchcock - The Signature Collection

Recensent:
Marcel den Haan
20-03-2005

Totaalbeoordeling:

8
DVD

Alfred Hitchcock - The Signature Collection (DVD)
Samenvatting

Warner heeft zes films van de \"Master Of Suspense\" verzameld in één box. Het gaat om de volgende films:

Strangers On A Train (1951, 96 minuten, 1.33:1 beeldformaat)
Bruno Anthony (Robert Walker) ontmoet aan boord van een trein de tennis-ster Guy Haines (Farley Granger). Bruno loopt al een tijdje met het plan rond zijn vader te vermoorden. Hij weet echter dat hij gepakt gaat worden, omdat hij een duidelijk motief heeft. Al pratend met Guy komt hij erachter dat Guy een verhouding heeft met de dochter van een senator. Aangezien Guy zelf ook de politiek in wil, mag dit onder geen geval bekend worden voordat hij gescheiden is van zijn vrouw. Bruno en Guy maken onderling wat grapjes dat ze elkaars moorden zullen uitvoeren. Waar Bruno doodserieus is en de vrouw van Guy al snel wurgt, was het voor Guy allemaal maar een grapje en is hij helemaal niet van plan iemand te vermoorden.

De film Strangers On A Train is een film van Alfred Hitchcock die bij het grote publiek wat minder bekend is dan enkele van zijn andere films. Toch kan deze film zich meten met deze, vaak als zijn besten betitelde, films. Bij veel Hitchcock-fans komt deze film dan ook vaak voor in hun top vijf van favoriete Hitchcock-films. Het verhaal is apart en goed uitgewerkt en ook de vertolkingen van de acteurs zijn dik in orde. Kortom een film die je gezien moet hebben als je houdt van klassieke films en films van deze bekende regisseur.

Dial M For Murder (1954, 101 minuten, 1.85:1 anamorf beeldformaat)
Margot Wendice (Grace Kelly) is gelukkig getrouwd met haar man Tony (Ray Milland), althans zo lijkt het. Margot heeft al enige tijd een affaire met Mark Halliday (Robert Cummings), een schrijver van misdaadverhalen. Ze denken dat Tony niet op de hoogte is van de affaire, maar niets is minder waar. Hij heeft er zelfs helemaal genoeg van en wil graag zijn vrouw vermoorden. Uiteraard doet hij dit niet zelf, maar hij chanteert een oude schoolvriend van hem, zodat die zijn vrouw zal vermoorden. Wanneer het plan compleet de mist in gaat en de moordenaar zelf het loodje legt, moet Tony alle zeilen bij zetten om de politie een stap voor te blijven én om alsnog van zijn vrouw af te komen.

Deze film betekende een ommekeer voor Hitchcock, aangezien het zijn eerste film was die hij schoot in kleur. Ook werd er gebruik gemaakt van een breder beeldformaat. Het onderwerp van de film is echter een bekende voor de regisseur. Moord, chantage en bedrog zijn thema\'s die in veel van zijn films terug te vinden zijn. In 1998 werd er een remake gemaakt van de film met de titel A Perfect Murder. De meningen over het origineel zijn vaak verdeeld. De één vind het één van de beste films van Hitchcock aller tijden en de ander een aardige thriller. Feit blijft wel dat het gewoon een goede film is waaraan liefhebbers van dit soort films veel plezier zullen beleven.

The Wrong Man (1956, 101 minuten, 1.78:1 anamorf beeldformaat)
Manny Balestrero (Henry Fonda) is gelukkig getrouwd met zijn vrouw Rose (Vera Miles) en samen hebben ze twee kinderen. Manny is werkzaam bij een bar als muzikant. Als op een dag zijn vrouw tegen wat medische problemen oploopt, probeert Manny wat geld te regelen door een lening te nemen op haar verzekeringspolis. Op het kantoor van de verzekeringsmaatschappij wordt hij echter aangezien voor een man die een jaar eerder het kantoor heeft overvallen. Hij wordt opgepakt door de politie en al snel wordt hij verdacht van meerdere zaken. Zijn vrouw weet genoeg geld bij elkaar te brengen om hem op borgtocht vrij te kunnen krijgen, maar dan komt het lange wachten op de rechtszaak.

The Wrong Man wordt vaak gezien als een film die niet geheel in het straatje past van Alfred Hitchcock. Dit is ook deels terecht aangezien het een film is die erg realistisch gemaakt is. Dit komt uiteraard ook door het feit dat de film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal, maar ook door de manier waarop Hitchcock deze film heeft gemaakt. Hij blijft trouw aan het verhaal en vertelt alles met een hoge graad van realiteit, hoewel hij wel wat feitjes, die de onschuld van Manny aangaven, uit de film liet om de spanning wat te verhogen. The Wrong Man is een vaak wat ondergewaardeerde Hitchcock film, die ook niet echt succesvol was in de bioscopen in de jaren 50. Toch is de film zeker de moeite waard en een mooie aanvulling op deze box.

Commentaar

Stage Fright (1950, 105 minuten, 1.33:1 beeldformaat)
Charlotte Inwood (Marlene Dietrich) is een succesvolle actrice en zangeres die voornamelijk in het theater optreedt. Ze is getrouwd maar heeft er nog een vriendje naast die ze gebruikt voor allerlei dingen. Deze Jonathan Cooper (Richard Todd) is tot over zijn oren verliefd op Inwood en doet alles voor haar. Op een dag komt Charlotte naar hem toe met een bijzonder verzoek. Haar man is dood aangetroffen in hun huis en ze vraagt of Jonathan naar haar huis wil gaan om een nieuwe jurk te halen. De jurk die ze aanheeft zit namelijk onder het bloed. Ze kan niet weg aangezien zij zo moet optreden en daarom gaat Jonathan uiteraard weer op pad om aan haar verzoek te voldoen. Bij haar huis aangekomen wordt hij echter herkend door de schoonmaakster en is hij gelijk de hoofdverdachte. Hij slaat op de vlucht en hij vindt onderdak bij een vriendin van hem, Eve Gill (Jane Wyman). Eve besluit zelf op onderzoek uit te gaan, maar loopt tegen enkele complicaties op als ze de rechecheur ontmoet die belast is met het onderzoek.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, Stage Fright is één van de minste films in deze box. Niet dat het een slechte film is, maar zeker naar Hitchcock standaard is het gewoon een mindere film. Waarschijnlijk had de film met iemand anders als regisseur meer lof gekregen, maar bij een Hitchcock-film ligt de lat toch aanzienijk hoger. De film is dan ook een vreemde mengeling van stijlen, maar weet toch genoeg te boeien om de gehele film zonder problemen uit te kijken. De cast van de film mag gerust uitmuntend genoemd worden. Ten eerste is er natuurlijk Marlene Dietrich in een rol die haar op het lijf geschreven lijkt. Ook Jane Wyman overtuigt in haar rol als de naïeve, onschuldige Eve. Ook de overige rollen worden vertolkt met overtuiging en zij weten het soms rammelende script weer op de rails te krijgen. Dus gewoon kijken deze film en misschien soms maar even proberen te vergeten dat het om een Hitchcock-film gaat.

I Confess (1953, 91 minuten, 1.33:1 beeldformaat)
Michael Logan (Montgomery Clift) is priester in een kerk in Quebec. Bij de kerk zijn bovendien de vluchteling Otto Keller (O.E. Hasse) en zijn vrouw Alma (Dolly Haas) werkzaam. Wanneer Otto betrapt wordt bij het bestelen van een huis, waar hij soms werkt als tuinman, vermoordt hij de eigenaar. Hij vertelt dit alles tegen Logan tijdens een biechtsessie en daarom kan Logan er niet mee naar de politie. Zelfs wanneer Logan zelf verdachte wordt van de moord kan hij niet met de waarheid naar buiten komen.

Ook I Confess valt in dezelfde categorie als de vorige film, Stage Fright. Een matige Hitchcock-film die met iemand anders als regisseur misschien meer bekendheid had gekregen. Toch is het vrij duidelijk wat er misgaat bij deze film. Ten eerste rammelt het verhaal aan alle kanten. We zien Otto Keller van de één op andere dag veranderen van een hardwerkende, eerlijke man in een gewetenloze moordenaar die de priester eraan blijft herinneren dat hij niets mag zeggen, ook al wordt de man zelf verdacht van de moord. Ook doet Logan geen enkele moeite Keller op andere gedachte te brengen en zichelf aan te geven. Ook het opduiken van een oude geliefde van Logan, van voor zijn priesterschap, komt erg geforceerd over. Zo zijn er nog wel meer dingen in het verhaal die niet helemaal te verklaren zijn. Je vraagt je misschien af waarom zou ik deze film dan nog bekijken, nou omdat het toch nog een aardige film is. Zo ziet de film er verder prachtig uit met enkele mooie beelden van Quebec. Ook de vertolkingen van de acteurs zijn verder dik in orde. Misschien niet een typische Hitchcock-film, maar toch nog een redelijke thriller die voor genoeg vermaak zal zorgen.

North By Northwest (1959, 131 minuten, 1.85:1 anamorf beeldformaat)
Roger Thornhill (Cary Grant) is werkzaam in de reclamewereld en leeft een mooi leven. Op een dag wordt hij tijdens een zakendiner voor een spion aangezien en wordt hij meegenomen naar een huis. De eigenaar van dit huis is Phillip Vandamm (James Mason) die Thornhill ondervraagt over zijn indentiteit. Thornhill ontkent alles en Vandamm voert hem dronken met als plan hem van een berg af te rijden en te doen voorkomen alsof hij dronken achter het stuur zat. Thornhill overleeft het ongeluk echter, maar wordt al snel opgepakt wegens het dronken achter het stuur zitten. Wanneer hij weer vrij komt gaat hij op onderzoek maar wordt hij al snel achterna gezeten door zijn ontvoerders. Als hij ook nog eens een moord in zijn schoenen krijgt geschoven, heeft hij naast de ontvoerders ook nog eens de politie achter zich aan.

North By Northwest staat bij de meeste Hitchcock-fans vrij hoog op het lijstje met favoriete films. De film wordt meestal niet bestempeld als zijn allerbeste, maar toch nog altijd als één die er in de buurt komt. Hoewel het onderwerp van de film, een man wordt vals beschuldigt, weer typisch Hitchcock is, onderscheidt deze film zich toch van zijn andere films. Het eerste wat opvalt is dat dit gewoon een hele vermakelijke film is. Geen ingewikkeld verhaal, maar een simpel verhaal van een man die wordt aangezien voor iemand anders en zodoende op de vlucht slaat. Dit komt ook door het feit dat Hitchcock heeft gekozen om er een film van te maken die gewoon vermaak moest bieden. De scène waarin Thornhill achterna wordt gezeten door een vliegtuig is een klassieker en slechts één van de vele memorabele scènes die deze film rijk is. Samenvattend kunnen we zeggen dat dit zeker één van de vermakelijkste films is die Hitchcock gemaakt heeft in zijn lange carrière, die garant staat voor veel kijkplezier.

Filmspecs

Medium: DVD
Genre: Drama, Misdaad, Thriller
Regio: 2
Jaar: 2004
Speelduur: 625 min
Verpakking: Keep Case (6x)
Beeldverhouding: 1.85:1 anamorf
Geluidssporen:
  • Dolby Digital 1.0 - Engels
  • Dolby Digital 1.0 - Frans
  • Dolby Digital 1.0 - Italiaans
  • Dolby Digital 2.0 - Commentaar
  • Dolby Digital 5.1 - Engels
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans, Italiaans, En vele andere
Uitgever: Warner Home Entertainment
EAN: 321931587969

Extra's

  • Making Of
  • Trailers
  • Documentaires
  • Audiocommentaren
  • Stills gallery
  • Cast & Crew

Techniek en extra's

Beeldkwaliteit

Twee films staan in hun originele beeldformaat op de DVD\'s. Dit zijn Dial M For Murder en North By Northwest. Zij hebben beiden een beeldformaat 1.85:1 en hebben een anamorfe transfer gekregen. The Wrong Man heeft ook een anamorfe transfer in het formaat 1.78:1, dit wijkt af van het de originele verhouding van 1.66:1. De overige drie films staan in het formaat 1.33:1 op de DVD\'s, wat slechts een klein beetje afwijkt van het originele beeldformaat van 1.37:1. De films zijn te verdelen in twee categorieën, kleur en zwart-wit. De meeste films zijn in het zwart-wit opgenomen dus laten we daar maar mee beginnen. De films zien er ondanks hun leeftijd goed uit. Uiteraard valt dit niet te vergelijken met de films van tegenwoordig, maar als je kijkt naar de leeftijd van de films kunnen we zeggen dat de transfers het helemaal niet slecht doen. Het contrast en de verschillende grijstinten komen goed uit de verf. Qua ongerechtigheden komt Stage Fright er het slechts vanaf. Hier zit het beeld regelmatig vol met beschadigingen en een flinke hoeveelheid filmgrain. Ook The Wrong Man heeft last van behoorlijk wat filmgrain. Dit zou nog met opzet gedaan kunnen zijn, ware het niet dat de hoeveelheid sterk verschilt per scène. Van andere ongerechtigheden is bij deze films geen sprake. Dial M For Murder en North By Northwest zijn de twee films die in het kleur opgenomen zijn. De transfers zijn duidelijk gerestaureerd en gezien de leeftijd van de films, mogen we zeggen dat het beeld er indrukwekkend uit ziet. Vooral North By Northwest heeft een hele goede beeldkwaliteit waar beschadigingen en filmgrain nauwelijks voorkomen. De kleuren van beide films zijn dik in orde en ook contrast en zwartniveau zijn voldoende. Alleen qua scherpte verliest het beeld soms iets van zijn kwaliteit, maar ook dit is slechts een enkele keer. Dial M For Murder heeft wel wat last van beschadigingen en filmgrain, maar ook hier blijft het allemaal binnen de perken. Een uitstekende beeldkwaliteit dus, zeker als we kijken naar de leeftijd van de films.
De optionele ondertiteling van de films is duidelijk te lezen en had bij sommige films, zoals North By Northwest, wel wat lager in het beeld gemogen.

Geluidskwaliteit

Behalve North By Northwest hebben alle films een Dolby Digital 1.0 track in de originele taal (192 kb/s). North By Northwest mag het doen met een Dolby Digital 5.1 track (384 kb/s). De Dolby Digital 1.0 tracks zijn van origine mono tracks en deze hebben een oppoetsbeurt gehad. Dit is duidelijk te horen aangezien er van ruis en beschadigingen niet tot nauwelijks sprake is. Soms is het geluid wat dof, maar gezien de leeftijd van de films kunnen deze tracks er nog zeker mee door. Van enige ruimtelijkheid is natuurlijk geen sprake, maar desondanks voldoen de tracks netjes. Zoals gezegd heeft North By Northwest een Dolby Digital 5.1 track meegekregen. Als je deze gaat vergelijken met de tracks van tegenwoordig hoor je uiteraard wel wat verschillen, maar de track heeft toch nog enigszins wat ruimtelijkheid meegekregen. De dialogen komen netjes uit het centerkanaal, maar het overige geluid wordt verdeeld over de rest van de kanalen, inclusief de achterkanalen. Het LFE kanaal is verder niet echt actief waardoor het geluid wat plat aandoet. Net als het beeld hebben de DVD\'s dus een geluid die, zeker voor deze al wat oudere films, uitstekend voldoet.

Extra's

De menu\'s bestaan bij alle films uit statische menuschermen in hetzelfde beeldformaat als de film, behalve North By Northwest waar wat meer werk van het menu gemaakt is.

Alle films hebben wat extra\'s meegekregen, waar Strangers On A Train de meeste heeft aangezien het hier om een 2 disc uitvoering gaat.

Strangers On A Train

Disc 1

Audiocommentaar
Een audiocommentaar van de bekende regisseur Peter Bogdanovich, scenarist Joseph Stefano, Andrew Wilson en een reeks mensen die met Hitchcock hebben samengewerkt, leden van zijn familie en Hitchcock zelf in enkele interviewfragmenten. Een behoorlijke lijst met mensen die commentaar leveren bij de film en dat is gelijk ook het grootste probleem. Veel van de mensen leveren geen direct commentaar bij de film, maar zijn te horen in vooraf opgenomen interviews. Hierdoor heeft het onderwerp waarover gesproken wordt niet altijd te maken met wat we op het scherm zien. De interviews met Hitchcock zelf zijn best interessant, maar ook hier heeft het commentaar weinig te maken met de beelden op het scherm.

Theatrical Trailer (2 min.)
De originele bioscooptrailer van de film.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Disc 2

Preview Version
Een preview versie van de film die in zijn geheel op deze DVD te vinden is. Deze versie werd pas ontdekt in 1991 en heeft in 1996 zelfs nog even in de bioscopen gedraait. Deze versie van de film verschilt slechts miniem van de versie op Disc 1, dus echt interessant is dit niet. Leuk om een keer te kijken, maar de meeste mensen zullen het houden bij de versie op de eerste schijf.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 1.0 (192 kb/s).


Strangers On A Train: A Hitchcock Classic (36 min.)
Een documentaire die bestaat uit een reeks interviews met mensen die aan de film meegewerkt hebben of op een andere manier iets met Hitchcock te maken hebben. Ze vertellen wat ze vinden van de film en de regisseur. Een vrij standaard documentaire met veel mensen die Hitchcock de hemel in prijzen.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Strangers On A Train: An Appreciation by M. Night Shyamalan (13 min.)
De regisseur van films als The Sixth Sense en Unbreakable, M. Night Shyamalan mag vertellen hoe groot een fan hij is van Hitchcock en van deze film.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Strangers On A Train: The Victim\'s P.O.V. (7 min.)
Een interview met Kasey Rogers die in de film de rol speelt van Miriam Haines. Zij is de vrouw van de tennisster Guy Haines en wordt vermoordt door Bruno Anthony. Mevrouw Rogers vertelt hoe zij in het filmvak terecht is gekomen en hoe het was om deze film te maken.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

The Hitchcocks on Hitch (11 min.)
Twee kleindochters van Hitchcock vertellen over hun opa vergezeld door enkele familiebeelden.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Alfred Hitchcock\'s Historical Meeting (1 min.)
Beelden van Alfred Hitchcock die enkele mensen ontmoet bij een trein, dus waarschijnlijk bij de opnames van deze film. Wie deze mensen zijn is niet duidelijk, er is namelijk geen geluid te horen en er wordt ons ook niet verteld wie deze mensen zijn.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).


Dial M For Murder

Hitchcock and Dial M (21 min.)
Enkele bekende mensen zoals Peter Bogdanovich en M. Night Shyamalan leggen uit waarom ze deze film zo fantastisch vinden en onderleggen de film aan een kundige analyse.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

3D: A Brief History (7 min.)
Om te kunnen concureren met de opkomst van de televisie werden er een reeks trucs uit de kast gehaald om films meer aantrekkelijk te maken. Dit bestond uit films in kleur en widescreen, maar ook films in 3D. Ook Dial M For Murder werd opgenomen in 3D. In deze korte featurette krijgen we een korte geschiedenisles in 3D en hoe deze film zo gemaakt werd.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Theatrical Trailer (2 min.)
De originele bioscooptrailer van de film.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).


The Wrong Man

Guilt Trip: Hitchcock And The Wrong Man (20 min.)
Een standaard making of waarin veel mensen weer vertellen over deze film en wat ze er van vonden.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Theatrical Trailer (2 min.)
De originele bioscooptrailer van de film.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).


Stage Fright

Hitchcock And Stage Fright (19 min.)
Ook bij deze film weer een making of zoals we die bij de andere films gezien hebben. Veel lofuitingen over Hitchcock en hier en daar ook nog wat informatie over de film.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Theatrical Trailer (2 min.)
De originele bioscooptrailer van de film.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).


I Confess

Hitchcock\'s Confession: A Look At I Confess (20 min.)
Wederom geven enkele bekenden van Hitchcock en historici hun kijk op deze film.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Gala Canadian Premiere For \"I Confess\" (1 min.)
Een kort nieuwsbericht met als onderwerp de Canadese première van de film.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Theatrical Trailer (2 min.)
De originele bioscooptrailer van de film.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).


North By Northwest

Cast & Crew
Een lijst met namen van mensen die aan de film meegewerkt hebben. De namen zijn niet te selecteren.

Audiocommentaar
Een audiocommentaar door de schrijver van de film, Ernest Lehman. De man is ook al een dagje ouder en dat is te horen.Hij praat vrij langzaam en geeft weinig informatie. De informatie die hij heeft is wel informatief genoeg.

Destination Hitchcock: The Making Of North By Northwest (39 min.)
Enkele mensen die aan de film hebben meegewerkt vertellen hoe het was om deze film te maken. Mede door de lange speelduur een erg informatieve making of.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Theatrical Trailer (2 min.)
De originele bioscooptrailer van de film.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Stills Gallery
44 foto\'s van de acteurs en achter de schermen. Van de acteurs zijn er foto\'s te vinden van toen en nu. De foto\'s komen automatisch voorbij, maar als je het te lang vind duren kun je doorgaan naar de volgende foto door op de skiptoets te drukken.

Music-only Track
Wanneer je voor deze optie kiest, kun je de film bekijken met alleen de muziek als geluid. Interessant voor mensen die houden van filmscores.

TV-Commercial (1 min.)
Een korte trailer voor op de televisie. Daarom is de trailer ook in het zwart-wit.
Het beeld is 1.78:1 anamorf en het geluid is Dolby Digital 1.0 (192 kb/s).

Conclusie

Alfred Hitchcock - The Signature Collection is een verzameling van zes films van deze \"Master of Suspense\". Deze box bevat misschien niet de allerbeste films van Hitchcock, maar de films mogen zeker niet slecht genoemd worden. De films hebben allemaal een beeld en geluidskwaliteit die voldoende is, zeker voor films met deze leeftijd. Ook zijn er enkele extra\'s te vinden op de DVD\'s met Strangers On A Train als uitschieter aangezien het hier een 2 disc versie betreft. De box bestaat uit 6 keepcases met daaromheen een mooie kartonnen hoes met de beeltenis van de regisseur erop. Kortom een box die verplichte kost is voor mensen die houden van klassieke films, mits je de films nog niet los hebt uiteraard.

Laatste reacties

Fikret  |  02-06-2007

De dvd's uit deze set zijn inmiddels ook los te koop. Voor de completisten onder ons die geen zin hebben om de hele set te gaan kopen: dit is je kans. :wink: ...
Lees meer >

Richard B.  |  13-12-2005

De dvd's uit deze set zijn inmiddels ook los te koop. Voor de completisten onder ons die geen zin hebben om de hele set te gaan kopen: dit is je kans. :wink:
Lees meer >

Jerry2  |  30-10-2005

Ik weet niet zeker of het hier al vernoemd geweest is, maar in tegenstelling tot wat in de recensie staat, was "Dial M for Murder" niet de eerste kleurenfilm va...
Lees meer >

zetmoon  |  13-08-2005

Dial M for murder is nu op BBC 2 te zien, in 1.33:1 Wel goede kwaliteit. Maar nu valt toch echt wel op dat er veel ruimte met name aan de bovenkant is, zod...
Lees meer >

Marcel den Haan  |  26-07-2005

Lijkt me ook, het beeldformaat veranderen we weinig meer aan. De mensen die een 1.33:1 beeld willen, kopen gewoon de R1 en de mensen die liever een 1.85:1 anamo...
Lees meer >

Eddy  |  26-07-2005

Volgens mij wist je dit wel :wink: Wat mij opvalt aan deze recensie is het feit dat van Dial M For Murder wordt gezegd dat het gaat om een transfer van 1,85:...
Lees meer >

Eddy  |  26-07-2005

Ik heb zelf als cameraman gewerkt in zowel 4:3 als 16:9. Het maakt wel degelijk uit met welke ratio je gaat filmen in relatie tot je compositie. Wat een ma...
Lees meer >

Marcel den Haan  |  26-07-2005

Volgens mij wist je dit wel :wink: Wat mij opvalt aan deze recensie is het feit dat van Dial M For Murder wordt gezegd dat het gaat om een transfer van 1,85:...
Lees meer >

zetmoon  |  26-07-2005

Het "originele" beeldformaat wil nog wel eens verschillen met oude films. In Amerika is vaak de ratio vaak 1.37:1 en in Europa 1.85:1. Natuurlijk is er voor ee...
Lees meer >

Eddy  |  26-07-2005

Het "originele" beeldformaat wil nog wel eens verschillen met oude films. In Amerika is vaak de ratio vaak 1.37:1 en in Europa 1.85:1. Natuurlijk is er voor ee...
Lees meer >

Marcel den Haan  |  26-07-2005

Het "originele" beeldformaat wil nog wel eens verschillen met oude films. In Amerika is vaak de ratio vaak 1.37:1 en in Europa 1.85:1.
Lees meer >

Jurgen V  |  26-07-2005

Die prijs geldt landelijk. :D Staat in de nieuwe folder. *fietst naar MM* EDIT: nee, ik heb hem toch maar niet meegenomen. Het is nog steeds wel veel geld ...
Lees meer >

Eddy  |  26-07-2005

Die prijs geldt landelijk. :D Staat in de nieuwe folder. *fietst naar MM* EDIT: nee, ik heb hem toch maar niet meegenomen. Het is nog steeds wel veel geld ...
Lees meer >

Richard B.  |  26-07-2005

Die prijs geldt landelijk. :D Staat in de nieuwe folder. *fietst naar MM* EDIT: nee, ik heb hem toch maar niet meegenomen. Het is nog steeds wel veel geld ...
Lees meer >

Jurgen V  |  25-07-2005

Die prijs geldt landelijk. :D Staat in de nieuwe folder. *fietst naar MM* EDIT: nee, ik heb hem toch maar niet meegenomen. Het is nog steeds wel veel geld ...
Lees meer >

Geef ook een reactie in dit topic!

16 Angst Geweld Anamorf Dolby Digital 5.1 geluid
DVDBlu-rayStreamingBioscoop
8

Beoordeling allesoverfilm.nl

Film:8
Beeldkwaliteit:8
Geluidskwaliteit:7
Extra's:10
8.1

Beoordeling lezers

# beoordelingen: 63
?

Jouw beoordeling

Log in om deze film te beoordelen.