My Big Fat Greek Wedding 2

01-09-2016

6

My Big Fat Greek Wedding 2 (Blu-ray)

Toula Porokalos (Nia Vardalos) werkt nog steeds in het Griekse restaurant van haar ouders. Haar dochter Paris (Elena Kampouris) groeit snel op en is nu al een echte tiener. Ze is bijna klaar aan de middelbare school. Ondertussen hebben Toula en Ian (John Corbet) last van de nodige problemen in hun huwelijk. Maar dan het echte grote nieuws. De ouders van Toula komen er achter dat ze nooit officieel getrouwd zijn geweest. De ceremonie van decennia geleden is niet goed verlopen. Ze besluiten om alsnog te gaan trouwen. Het feest moet grootser worden dan ooit tevoren. Is deze blije gebeurtenis voldoende om de Griekse familie nader tot elkaar te brengen?

De tekst over het verhaal van My Big Fat Greek Wedding 2 is wat aan de korte kant. Dit komt simpelweg omdat er niet zoveel meer over te vertellen valt. Het verhaal is nogal dunnetjes en makkelijk bedacht om een excuus te kunnen hebben voor een vervolg op het succesvolle My Big Fat Greek Wedding. Dat het zolang heeft geduurd voordat de film uit 2002 opvolging kreeg mag een klein wonder heten. De eerste film heeft namelijk wereldwijd bijna 370 miljoen dollar opgebracht op een budget van 5 miljoen. Voor dit tweede deel is gekozen voor een nieuwe regisseur (Kirk Jones), maar we zien wel de oude cast terugkeren. Waar het destijds misschien nog enigszins origineel was, is het nu zeker niet meer. De stereotypering van deze Griekse familie is weinig subtiel en gaat al snel vervelen. Daarbij is het verhaal ook bijzonder onsamenhangend. Het gaat alle kanten op. Er is geen duidelijke focus. Toch zijn er ook zaken leuk en sympathiek aan deze film. Zoals de familie die elkaar overal mee helpt. En sommige grappen treffen wel doel. Zoals bijvoorbeeld een oudere man uit de familie die voor het eerst met een computer probeert om te gaan. My Big Fat Greek Wedding 2 zit zo vol met grappen dat er altijd wel een paar doel treffen. Hierdoor blijft het onderhoudend. Maar meer complimenteus dan dat kunnen we niet worden. Door een groot gebrek aan originaliteit en een gebrekkig script is dit niet bepaald een hoogvlieger.

Genre: Familie, Komedie, Romantiek
Jaar: 2016
Speelduur: 94 min
Uitgever: Entertainment One
EAN: 8713045247188

De Blu-ray Disc-uitgave van My Big Fat Greek Wedding 2 heeft de originele beeldverhouding van 2.35:1. Het High Definition beeld heeft een 1080p/24p resolutie. Dit betekent dat het beeld progressief is opgebouwd uit 1920*1080 beeldpunten en dat de beeldsnelheid 24 beelden per seconde is (de originele filmsnelheid). Voor de encodering is gebruik gemaakt van de VC-1 video codec. Deze Blu-ray Disc-uitgave bestaat uit een 25 GB dubbellaagse disk.

De beeldkwaliteit is van solide kwaliteit. Er is voldoende scherpte en detaillering. De uitstraling van het beeld is wat zacht en niet helemaal gestoken scherp, maar dit gaat niet ten koste van de kwaliteit. Samen met de wat ingetogen maar wel accurate kleuren heeft het beeld een rustige uitstraling. Er is soms sprake van wat ruis, maar deze neemt geen storende vormen aan. Schaduwdetail en zwartniveau zijn goed op orde. Er is geen sprake van defecten. Al met al een transfer die geen WOW-gevoel teweeg brengt, maar wel meer dan voldoet voor de film.

My Big Fat Greek Wedding 2 wordt op deze BD-uitgave ondersteund door een DTS-HD Master 5.1-track (24bit/48kHz). In deze film staan vooral de dialogen centraal. Deze krijgen de juiste prioriteit en komen mooi helder uit de middelste speaker. Af en toe is er wat sprake van muziek. Deze wordt prima weergegeven, maar wel met beperkt gebruik van de achterste speakers. Het voorste geluidsbeeld domineert, ook voor wat betreft de geluidseffecten. Voor deze film is dit allemaal prima. Er is geen overtreffende trap nodig als het gaat om het geluid. Deze track voldoet prima.

Bij het plaatsen van de disk kun je een taal kiezen. Daarna krijg je een aantal trailers en kom je in een eenvoudig hoofdmenu. Er zijn geen extra’s.

Toula en Ian zijn nog steeds samen, maar worstelen wel met hun huwelijk. Daarnaast hebben ze hun handenvol aan puberende dochter Paris. En dan gaan de ouders van Toula ook nog eens trouwens omdat blijkt dat het de eerste keer nooit officieel is geweest. My Big Fat Greek Wedding 2 is borduurt voort op het eerste deel en heeft weinig nieuws te beiden. Ondanks een rammelig script en totaal gebrek aan originaliteit, is de film toch nog onderhoudend door de sympathieke personages en een stortvloed aan grappen. De BD-uitgave is prima verzorgd met een goede beeld- en geluidskwaliteit. We moeten het alleen wel stellen zonder extra’s.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Entertainment One.