Legends of Tomorrow Seizoen 1 & 2

Laurens van der Molen
31-03-2018

7.5

Legends of Tomorrow Seizoen 1 & 2 (Blu-ray)

Rip Hunter (Arthur Darvill) werkt voor de Time Masters en is verantwoordelijk voor het beschermen van de tijdlijn. In de toekomst komt de onsterfelijke dictator Vandal Savage (Casper Crump) aan de macht, wat resulteert in het overlijden van het gezin van Rip. Om dit te voorkomen stelt Rip een team samen bestaande uit helden en slechteriken om Vandal Savage te stoppen. De hoofdleden van het team zijn Ray Palmer (Brandon Routh), Sara Lance (Caity Lotz), Jefferson Jackson (Franz Drameh) en Martin Stein (Victor Garber), die samen Firestorm vormen, en de slechteriken Heatwave (Dominic Purcell) en Captain Cold (Wentworth Miller).  Daarnaast is er een aantal mensen die zich voor een korte of langere tijd bij het team voegen. De missie van Rip Hunter is tegen de wil van de Time Masters en het team hoeft dan ook geen back up te verwachten. Samen met het tijdschip de Waverider met A.I. Gideon (Amy Louise Pemberton) gaan de Legends het gevecht aan met Vandal Savage om de toekomst te redden.

Legends of Tomorrow is een spin off van Arrow en The Flash en het team bestaat dan ook voor het overgrote deel uit karakters die in deze series zijn geïntroduceerd, maar inmiddels niet echt meer iets te doen hadden. Karakters als Ray, Sara en vooral Heatwave en Captain Cold komen in Legends of Tomorrow veel beter tot hun recht dan in hun oorspronkelijke series en hebben een uitstekende dynamiek. Het leuke aan Legends of Tomorrow is dat de schrijvers, zeker in het tweede seizoen, niets te gek vinden. Zo ontmoeten de Legends o.a. George Lucas, King Arthur en een T-Rex. Door het tijdreisaspect van de serie is alles mogelijk en het is dan ook leuk om te zien dat de makers hier goed gebruik van maken. De serie komt iets stroef op gang, maar is inmiddels de leukste van alle CW- superheldenseries. De Legends zijn de Avengers van de DC-tv-series, maar dan met een tv-budget. De special effects zien er niet altijd even goed uit, hoewel de serie zeker een aantal erg indrukwekkende dingen in beeld brengt. Firestorm en de Atom in actie zien er bijvoorbeeld erg goed uit en ook de Waverider is erg mooi. De wisselingen in het team werken ook erg verfrissend en er worden nieuwe leden toegevoegd wanneer nodig. Ook wanneer de verhaallijn van een karakter is afgerond, is de serie niet bang om dit karakter (voorlopig) uit de serie te schrijven. De cast is uitstekend: de acteurs zetten stuk voor stuk hun rol perfect neer. De paar personages die iets minder goed uit de verf komen, verdwijnen al snel naar de achtergrond of uit de serie, waardoor deze niet gaat irriteren. Het eerste seizoen bestaat uit 16 episodes, het tweede seizoen uit 17. In het tweede seizoen moeten de Legends het opnemen tegen The Legion of Doom, bestaande uit Reverse Flash (Matt Letscher), Damian Darhk (Neal McDonough) en Malcolm Merlyn (John Barrowman). Waar op Vandal Savage nog wel wat aan te merken was, is The Legion of Doom echt perfect gedaan. Legends of Tomorrow is een aanrader voor iedereen die van series als Arrow en Flash houdt, niet alleen om te zien hoe het verder gaat met bepaalde karakters, maar ook om hoofdrolspelers als Stephen Amell terug te zien. Zo speelt episode zes van seizoen 1 zich af in Star City in 2046 en is het voor fans erg leuk om te zien hoe het dan met Oliver Queen gaat.

Genre: Science fiction, Televisie
Speelduur: 1500 min
Verpakking: Boxset
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans, En vele andere
Uitgever: Warner Bros. Home Entertainment
EAN: 5051889626237

• DC’s Legends of Tomorrow: 2015 ComicCon Panel
  • Gag Reel
  • Jonah Hex: Hex Marks the Spot
  • A Fantastic Voyage: Touring the Waverider Set
  • History in the Making
  • Allied: The Invasion Complex
  • DC’s Legends of Tomorrow: 2016 Comic-Con Panel
  • Gag-Reel

De Blu-ray Disc-uitgave van Legends of Tomorrow seizoen 1 & 2 heeft de originele beeldverhouding van 1.78:1. Het High Definition beeld heeft een 1080p/24p resolutie. De beeldkwaliteit is uitstekend. De kleuren zijn mooi vol en de details zijn uitstekend. Het zwartniveau is uitstekend en zorgt ervoor dat ook in de donkere scènes alles te volgen is. De special effects zijn wel gemaakt op een tv-seriebudget, dus deze zien er niet altijd even goed uit. Door de hoge kwaliteit van het beeld valt dit soms wel iets meer op. Het is echter niet erger dan bij de andere superheldenseries van DC. De serie bevat geen storende beeldfoutjes en heeft optionele Nederlandse ondertiteling die onderin het beeld wordt weergegeven.

De Blu-ray Disc-uitgave van Legends of Tomorrow seizoen 1 & 2 heeft een Engelstalige DTS-HD Master Audio 5.1-geluidstrack. Deze is van een uitstekende kwaliteit. De dialogen zijn altijd goed te horen uit de daarvoor bestemde boxen, ook tijdens de drukke actiescènes. Doordat een groot deel van de serie zich afspeelt op een schip met een computerstem, is het goed om te zien dat deze uitstekend gebruik maakt van de surround. Dit geldt ook voor de omgevingsgeluiden. De subwoofer is duidelijk aanwezig tijdens de actiescènes en klinkt uitstekend. De serie heeft een uitstekende instrumentale soundtrack die goed aan de sfeer bijdraagt.

De Blu-ray-uitgave van Legends of Tomorrow Seizoen 1 & 2  bevat aardig wat extra’s, verspreid over de verschillende discs. Alle extra’s zijn Nederlands ondertiteld. Seizoen 1 bestaat uit twee blu-ray-discs, Seizoen 2 uit drie.

Seizoen 1

DC’s Legends of Tomorrow: 2015 ComicCon Panel (19 min.)
Het Comic-Con Panel van de cast voorafgaand aan de première van de serie. Leuk om terug te zien nu de serie inmiddels in het derde seizoen zit.

Gag Reel (7 min.)
7 minuten bloopers helemaal in de stijl van de serie. Erg leuk voor een keertje.

Jonah Hex: Hex Marks the Spot (7 min.)
Jonah Hex is één van de personages die tijdens het eerste seizoen een gastrol heeft. Bij deze extra wordt het karakter besproken en hoe zijn episode is opgenomen.

A Fantastic Voyage: Touring the Waverider Set (9 min.)
Een kijkje op de set. Erg leuk om te zien hoe het futuristische schip er in het echt uitziet.

History in the Making (13 min.)
De verschillende tijdperiodes waar de Legends dit seizoen heen gaan worden besproken. Leuk en informatief.

Seizoen 2

Deleted Scenes (13 min.)
Diverse deleted scenes, die weg zijn gehaald om de episode aan de tijdeisen te laten voldoen. De scènes zijn te bekijken bij de episode waar ze uit komen en zijn over het algemeen erg leuk om te zien. Wel zijn de special effects nog niet afgewerkt.

Allied: The Invasion Complex (10 min.)
De makers van de serie vertellen over de episode van Legends of Tomorrow bij de DC cross-over. Leuk voor een keertje, maar niet heel diepgaand.

DC’s Legends of Tomorrow: 2016 Comic-Con Panel (30 min.)
Het Comic-Con Panel van de cast voorafgaand aan de première van het tweede seizoen. Erg leuk om de acteurs te zien en hoe de onderlinge verhoudingen zijn. De grootste en langste extra van dit seizoen.

Gag-Reel (7 min.)
De bekende bloopers. Het is duidelijk dat de cast het erg naar zijn zin heeft tijdens de opnames.

Rip Hunter werkt voor de Time Masters en is verantwoordelijk voor het beschermen van de tijdlijn. In de toekomst komt de onsterfelijke Vandal Savage aan de macht, wat resulteert in het overlijden van het gezin van Rip. Om dit te voorkomen stelt Rip een team samen bestaande uit helden en slechteriken om hem te stoppen. Legends of Tomorrow is een spin off van de CW-superheldenseries Arrow en Flash en is zeker in het tweede seizoen beter dan die shows. De schrijvers hebben door het tijdreisaspect onbeperkte mogelijkheden en hier maken ze goed gebruik van. De cast is uitstekend en de wisselingen in het team werken verfrissend. De Blu-ray-uitgave van seizoen 1 & 2 is uitstekend, met een flink aantal leuke en interessante extra’s en een uitstekende beeld- en geluidskwaliteit. Legends of Tomorrow is Avengers op tv en een aanrader voor iedereen die van series als Arrow en Flash houdt.