Men in Black: International

12-11-2019

6.2

Men in Black: International (Blu-ray)

Nadat agente Molly (Tessa Thompson) een ontmoeting heeft gehad met een buitenaards wezen wordt ze gerecruteerd door de Men in Black-politieeenheid. Ze wordt gekoppeld aan ervaren agent H (Henry) (Chris Hemsworth) om het speciale vak van MiB-agente te leren, immers komt ze dan dagelijks vreemde wezens tegen. Maar waar Agent M haar werk serieus neemt en elke zaak met een precieze aanpak benadert, is Agent H een stuk losser en neemt alles niet zo zwaar op. Echter is er wel een buitenaardse dreiging aanwezig in Londen en het duo gaat op zoek om deze te achterhalen. Ze zullen dus moeten gaan samenwerken, ondanks dat ze over de aanpak van de zaak continu aan het kibbelen zijn. Dan komen ze erachter dat dit buitenaards wezen op zoek is naar een intergalactisch superwapen dat ergens op aarde is verstopt. Het duo MiB-agenten moet nu alles op alles zetten om de wereld rond te reizen en dit superwapen te vinden en te vernietigen. De vijand is ze echter steeds een stap voor. Is die nu zo slim of is er toch een mol aanwezig op het MiB-kantoor?

Men in Black: International is alweer de vierde film in deze franchise. De eerste drie delen (waarvan het laatste deel in 2012 uitkwam) waren een redelijk groot succes en dan vooral het eerste deel. Het MiB-duo bestond toen uit Will Smith en Tommy Lee Jones en de combinatie tussen de jolige Smith en de grumperige Jones werkte wonderwel erg goed en was altijd het hoogtepunt van de trilogie. Dit vierde deel is geregisseerd door veteraan F. Gary Gray (Fast and the Furious 8), een ander gezicht voor de franchise nadat Barry Sonnenfeld de eerste drie delen heeft gemaakt. Ook voor de camera is alles gewijzigd. Het voornaamste MiB-duo wordt nu gespeeld door Tessa Thompson en Chris Hemsworth, die elkaar weer kennen van Thor: Ragnarok. Ook de rolverdeling tussen de hoofdkarakters zijn omgedraaid; deze keer is het de nieuweling die erg serieus is en de ervaren rot is de losse flodder. Na deze wijzigingen en nieuwe frisse winden, is de film zelf en het verhaal nu ook een verse bries? Nou, dat helaas dus niet. Het is overduidelijk dat de producenten met deze film de laag stof van de franchise hebben willen wegblazen met een soft reboot: nieuwe karakters, nieuwe acteurs, nieuwe setting. Ze zijn alleen vergeten om er een origineel, nieuw verhaal bij te ontwikkelen. Bekende elementen van voorgaande films die goed werkten in een nieuw jasje steken is slim voor de herkenbaarheid en is bewezen succesvol geweest, maar daarnaast moet je als maker wel een fris element neerzetten om het allemaal wat origineel te doen laten overkomen. En dat is helaas niet het geval bij MiB: International, het voelt allemaal net iets te ongeïnspireerd aan. Het verloopt allemaal net iets te veel hetzelfde als de voorgaande films en de voorspelbaarheid maakt de film dan wat saai. Hemsworth en Thompson hebben overduidelijk een goede chemie en dat maakt wel iets goed en redt de kijkbaarheid van deze film, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ook het opengetrokken blik van bekende acteurs voor de bijrollen kan de film niet naar een hoger plan tillen. Het geheel is aardig als oppervlakkige ontspanning maar kan als reboot van een succesvolle franchise te weinig indruk maken om een vervolg te waarborgen.

Genre: Actie, Komedie, Science fiction
Jaar: 2019
Speelduur: 116 min
Beeldverhouding: 2.00:1 niet anamorf
  • DTS-HD MA 5.1 - Spaans
  • En vele anderen
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans, En vele andere
Uitgever: Sony Picture Home Entertainment
EAN: 8712609634037

• Verwijderde scènes
  • Alien-cestry.com
  • Neuralyzer: alsof het nooit is gebeurd
  • Bloopers
  • Nieuwe mensen, klassieke pakken
  • We gaan ervoor! Over de actie & Stunts
  • Moet je zien: gadgets, wapens en auto's
  • Het universum van MIB wordt uitgebreid
  • Les Twins laten hun moves zien
  • Frank The Pug & Pawny's publiek
  • Als je geheugen is gewist: MIB recap
  • De MIB ontmoeten de NBA

Men in Black: International staat in een afwijkend, maar oorspronkelijk beeldformaat van 2.00:1 op Blu-ray Disc. De beeldtransfer ziet er werkelijk verbluffend uit. Van alle felle kleuren tot het diepste zwart, alles spat van je scherm af. Huidtonen worden natuurlijk weergegeven en de zwarte pakken van de MiB-agenten worden superstrak op je scherm getoond. Scherpte is zeer mooi met een fijne mate aan grain en ook het contrast in donkere scènes is erg sterk. Ook is schaduwdetail erg mooi gedaan met voldoende detaillering. Ook de vele CGI-effecten en buitenaardse wezens passen naadloos in de live-action-omgeving en leveren een mooi overall plaatje op. Al-met-al valt er eigenlijk niet veel af te dingen op deze superstrakke transfer die een lust voor het oog is.

Men in Black: International krijgt op Blu-ray Disc een DTS-HD Master Audio 5.1-track in de oorspronkelijke Engelse taal. Helaas bevat de BD niet de Dolby Atmos-track van de UHD, maar het is zeker niet behelpen met de DTS-HD MA-track. Vanaf de opening merk je namelijk al dat deze track zeer actief is. Ook de subwoofer wordt diect aan het werk gezet. De track biedt een mooi multi-directionaal geluidsbeeld, waarbij er continu activiteit is vanuit alle speakers. Alle geluidseffecten vliegen je om de oren en de dynamiek is erg hoog. Spraak is goed hoorbaar en alle muziek en geluidseffecten zijn mooi gemixt tot een overzichtelijk geheel. Net als het beeld krijgt de audio ook een erg hoge score.

Men in Black: International krijgt een aardig pakket aan extra's mee. Alles is in 1080p HD en voorzien van Nederlandse ondertiteling.

Verwijderde scènes (12 min)
Diverse scènes die overduidelijk om tijdsredenen zijn gesneuveld.

Alien-cestry.com (1 min)
Een advertentie voor een webshop met Alien-artikelen.

Neuralyzer: alsof het nooit is gebeurd (1 min)
Een advertentie voor een online aanbieding voor de Neuralyzer.

Bloopers (2 min)
De alom bekende grappen en grollen.

Nieuwe mensen, klassieke pakken (7 min)
Hier worden de nieuwe karakters en de nieuwe acteurs geïntroduceerd.

We gaan ervoor! Over de actie & Stunts (6 min)
Meer informatie en een kijk-achter-de-schermen over alle actie en de stunts.

Moet je zien: gadgets, wapens en auto's (4 min)
Een snelle kijk naar alle gadgets en snell zaken in de film.

Het universum van MIB wordt uitgebreid (6 min)
Deze featurette gaat over het verbreden van de wereld van MIB en de opnames in andere landen.

Les Twins laten hun moves zien (2 min)
Een korte kijk naar het maken van de danscènes in de film.

Frank The Pug & Pawny's publiek (6 min)
De meest aaibare karakters uit de film geven een overzicht van hun kennen en kunnen.

Als je geheugen is gewist: MIB recap (3 min)
Mocht je de vorige drie films niet hebben gezien, hier volgt een korte terugblik.

De MIB ontmoeten de NBA (2 min)
Een korte kijk naar de basketbal-moves van de twee hoofdpersonen.

MiB-agenten M en H (Tessa Thompson en Chris Hemsworth) gaan internationaal op pad om een gevaarlijk intergalactisch superwapen te vernietigen. De vijand is ze steeds een stap voor dus is er wellicht een mol binnen het MiB-korps? Men in Black: International verbreedt de wereld van het MiB-universum en geeft de twee hoofdkarakters twee nieuwe, frisse rollen en ook de acteurs en de regisseur zijn vervangen. Hoe jammer is het dan dat de film aanvoelt als meer van hetzelfde en net als de oude trilogie. Het verhaal voelt bekend aan, de wereld, het verloop, alles is wel bekend. Dat is erg jammer en ondanks de vele bekende acteurs in de film kan deze te weinig indruk maken voor een vervolg. Niets meer dan oppervlakkig entertainment blijft over, helaas. De Blu-ray Disc van MiB: International heeft een verbluffende beeldkwaliteit en ook de geluidskwaliteit is zeer in orde. Het pakket aan extra's is uitgebreid, maar helaas wat kort van speelduur en de inhoud wat oppervlakkig. Alleen voor fans van de film aan te raden.