Ozark - Seizoen 1-3

24-08-2020

8.2
Streaming

Ozark - Seizoen 1-3 (Streaming)

Financieel adviseur Marty Byrde (Jason Bateman) wast geld wit voor de Colombiaanse maffia vanuit zijn kantoor in Chicago. Als zijn partners wat van de winst afromen komen de maffiabazen erachter en worden ze hiervoor vermoord. Marty Byrde weet ternauwernood de bazen ervan te overtuigen dat hij nog veel meer voor ze kan witwassen, namelijk vanuit de Ozarks in Missouri. Dit is een nog onontgonnen terrein en hier liggen veel kansen om geld wit te wassen vanwege de grote stroom toeristen maar de verpauperde voorzieningen. Hij krijgt toestemming maar wel met een deadline, hij moet binnen vijf jaar 500 miljoen dollar witwassen. Hij gaat de uitdaging aan en samen met zijn vrouw Wendy (Laura Linney) en twee kinderen verhuist hij naar de Ozarks. Maar als ze daar aankomen worden ze met de nek aangekeken en worden ze door niemand vertrouwd. Maar als Marty de eerste bedrijven weet over te halen om met hem in zee te gaan gaat het toch lopen. Maar toch doen ze daar wel op een andere manier zaken en komen ze erachter dat verschillende families te boel runnen. De familie Langmore is een belangrijke, en vooral de grofgebekte Ruth (Julia Garner) is een geduchte tegenstander die overtuigd moet worden. Maar de familie Byrde is standvastig en ervan overtuigd dat ze nieuw leven kunnen blazen in de gemeenschap. Echter is niet iedereen overtuigd, en als men achter de ware bedoeling komt van hun komst naar de Ozarks kan het nog wel een slecht aflopen voor de familie Byrde.

Ozark is een dramaserie die voornamelijk uit de koker komt van acteur Jason Bateman (Hancock, Game Night, The Kingdom). Hij is voor de serie zowel actief als acteur en (mede)producent, maar regisseert ook een flink aantal afleveringen. De serie is heel erg sterk met een sterk verhaal, sterke vertolkingen een erg goede productiewaarde. De serie kan je makkelijk op de hoogte zetten als The Sopranos en Breaking Bad. En dat is vooral te danken aan de acteurs die echt een voortreffelijke vertolking neerzetten. Jason Bateman is meesterlijk als de enigszins autistische maar scherpe en bedachtzame Marty Byrde. Laura Linney is ook heel erg sterk als de zogenaamde goedlachse en sympathieke Wendy maar die op de achtergrond ook erg vals en achterbaks kan zijn. Maar de bijrollen zijn ook steengoed, vooral Julia Garner als de grofgebekte Ruth Langmore. Ze is klein van stuk, maar compenseert dit meer dan genoeg met haar lef en niets ontziende acties. Ozark bestaat nu nog uit drie hele sterke seizoenen die de spanning verschrikkelijk hoog opvoeren. Gelukkig is een vierde seizoen aangekondigd, want er valt nog genoeg te vertellen. De eerste drie seizoenen zijn in ieder geval ijzersterk en zeker het bekijken waard. En intussen is er ook een afsluitend seizoen 4 gemaakt van de serie.

Medium: Streaming
Genre: Drama, Misdaad, TV
Jaar: 2017-2020
Speelduur: 50 min
Uitgever: Netflix

De familie Byrde verhuist van Chicago naar de Ozarks in Missouri om binnen vijf jaar 500 miljoen dollar wit te wassen voor de Colombiaanse maffia. Marty (Jason Bateman) ziet genoeg kansen, maar de plaatselijke gemeenschap kijkt hem met de nek aan. Dit wordt nogal een uitdaging. Ozark is een ijzersterke dramaserie die bij de beste hoort wat Netflix heeft gemaakt. Het verhaal is erg spannend met nieuwe wendingen intriges, de vertolkingen zijn ijzersterk en de productiewaarde is erg hoog. Er is veel op de ware locatie gefilmd en dat draagt heel erg bij aan de authenticiteit. Na drie erg sterke seizoenen word er gelukkig nu een vierde seizoen gemaakt die in 2022 uit gaat komen. De eerste drie seizoenen van Ozark zijn in elk geval al een grote aanrader.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Eigen Collectie.