Snake Eyes: G.I. Joe Origins

29-11-2021

6

Snake Eyes: G.I. Joe Origins (Blu-ray)

In Snake Eyes: G.I. Joe Origins speelt Henry Golding Snake Eyes, een strijder die wordt verwelkomd in een oude Japanse clan genaamd Arashikage nadat hij het leven van hun troonopvolger heeft gered. Bij aankomst in Japan leren de Arashikage Snake Eyes de manieren van de ninja-krijger, terwijl ze hem ook iets bieden waar hij naar verlangde: een thuis. Als geheimen uit zijn verleden worden onthuld, wordt de eer en loyaliteit van Snake Eyes op de proef gesteld.

G.I. Joe is een cartoonserie met bijbehorend speelgoed uit de jaren 80 en 90 en staat voor een Amerikaans legerteam met ultra behendige strijders met elk hun eigen specialisme. Het is doordrenkt van Amerikaans patriottisme en de slogan "The real Americans Heroes!" reflecteert dat ook andermaal. G.I. Joe is verzonnen door Hasbro, bekend van de Transformers. De houdbaarheid van G.I. Joe was destijds wat minder lang dan van Transformers, en nu ook in deze tijd waarin vintage helemaal hip is zie je veel verzamelaars weer terug grijpen naar Transformers maar minder mensen naar G.I. Joe. Hasbro heeft samen met filmproducent al verschillende Transformer-films gemaakt, warvan de laatste, Bumblebee (opvallend genoeg niet geregisseerd door Michael Bay) de meest succesvolle en geliefde is onder de fans. Ook van G.I. Joe zijn er al twee films gemaakt, maar de resultaten waren niet denderend, erg matig zelfs. De tweede film, G.I. Joe Retaliation, is dan nog de beste door het charisma van Bruce Willis en vooral Dwayne Johnson. Daarna werd het stil rondom de franchise. Hoofdrolspeler uit deel 1 Channing Tatum gaf toe dat hij een hekel heeft aan de eerste film en ook Willis en Johnson gaven aan geen interesse te hebben in een terugkeer. Dus gingen Hasbro en Paramount een andere route bewandelen, namelijk de focus op één bepaald personage in een zogenaamd "origin"-verhaal. Dat dit goed kon werken had men gezien bij Wolverine, dus zo kwam de film, met de focus op het personage Snake Eyes tot stand. Snake Eyes: G.I. Joe Origins faalt alleen jammerlijk, net zoals de eerste films. Henry Golding heeft echt niet het charisma om de film  te dragen. Hij speelt alsof hij Chow Yun Fat is maar helaas komt hij daarbij niet in de buurt. Het verhaal is heel klungelig en vlak met de strijd tussen twee rivalisrende Yakuza-clans waar Snake Eyes tussen komt te zitten. De actie is aardig gedaan en ook de effecten komen goed over, maar het is allemaal wat standaard. De film is geregisseerd door Robert Schwentke, bekend van o.a. Flightplan, REDR.I.P.D. en Insurgent, heeft een wat wisselend CV en kan niet altijd indruk maken met zijn films. Snake Eyes is geen overtuigend deel in deze serie, en het zal heel wat reparatiewerk vergen om deze franchise te doen laten slagen, als er al een nieuwe poging wordt ondernomen. Voor nu is Snake Eyes redelijk onderhoudend, maar niet meer dan dat.
Snake Eyes wordt in Nederland alleen op DVD en Blu-ray Disc uitgebracht, de 4K UHD wordt alleen in het buitenland uitgebracht. De uitgave op Blu-ray Disc wordt hier besproken.

Genre: Actie, Avontuur
Jaar: 2021
Speelduur: 121 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
  • Dolby Atmos - Engels
  • Dolby TrueHD 7.1 - Engels
  • En vele andere
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans, En vele andere
Uitgever: Paramount Home Entertainment
EAN: 8719372014523

• Morning Light: A Weapon with Stories to Tell
  • Enter Snake Eyes
  • A Deadly Ensemble
  • Arashikage

Snake Eyes krijgt op Blu-ray Disc een 1080p-HD transfer mee in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.39:1. De film is een recente productie en krijgt dan ook een uitstekende HD-transfer mee. Scherpte is erg goed en de kleuren komen overtuigend en levendig over op beeld. Contrast en zwartwaardes zijn ook erg goed. In donkere en slecht verlichte scènes komt het schaduwdetail ook erg sterk over. Een uitstekende transfer die weinig te wensen overlaat voor 4K.

Snake Eyes krijgt op Blu-ray Disc een Dolby Atmos track mee in de oorspronkelijke Engelse taal (met een Dolby TrueHD 7.1-track als basis). De track is net als het beeld uitstekend. Het geluid is continue via elk surroundkanaal aanwezig en de hoogtekanalen worden ingezet om het extra ruimtelijk te maken. Bij actiescènes wordt er nog een tandje bijgezet en is de audiotrack erg actief en levendig. De subwoofer doet goed mee in het laag. Een uitstekende audiotrack.

Snake Eyes krijgt op Blu-ray Disc een klein pakket aan extra's mee. Alles is in 1080p HD en is Nederlands ondertiteld.

Morning Light: A Weapon with Stories to Tell ( 3min)
Deze featurette vertelt het achtergrondverhaal van het wapen van Snake Eyes via animatie met een voice-over.

Deleted Scenes (2 min)
Een aantal zeer korte verwijderde scènes.

Enter Snake Eyes (9 min)
Een korte making-of featurette waarbij veel aspecten over het maken van de film erg snel worden verteld.

A Deadly Ensemble (6 min)
Wat meer achtergrond verhaal over nieuwe en terugkerende karakters in de film.

Arashikage (7 min)
Deze featurette vertelt meer achtergrond verhaal over de Arashikage-clan.

In Snake Eyes: G.I. Joe Origins speelt Henry Golding Snake Eyes, een strijder die wordt verwelkomd in een oude Japanse clan genaamd Arashikage nadat hij het leven van hun troonopvolger heeft gered. Bij aankomst in Japan leren de Arashikage Snake Eyes de manieren van de ninja-krijger, terwijl ze hem ook iets bieden waar hij naar verlangde: een thuis. Als geheimen uit zijn verleden worden onthuld, wordt de eer en loyaliteit van Snake Eyes op de proef gesteld. Snake Eyes: G.I. Joe Origins is de derde film in de G.I. Joe-filmserie en kan helaas opnieuw niet overtuigen. Het verhaal is vlak, de hoofdpersoon overtuigt helaas niet en de actiescènes zijn dan nog wel onderhoudend, maar niet meer dan dat. De Blu-ray Disc van Snake Eyes bevat een uitstekende technische presentatie en een klein pakket aan extra's.