Without Remorse

13-06-2022

5.2

Without Remorse (Blu-ray)

Michael B. Jordan schittert in deze must-see thriller gebaseerd op Tom Clancy's bestseller. Actieheld en Navy Seal John Kelly verandert voor altijd nadat hij een internationaal complot blootlegt. Hij moet zijn vijanden zonder twijfel te lijf gaan wil hij het noodlot nog afwenden. Maar als John maar één ding kan redden, kiest hij dan voor zijn eer of voor zijn land?

Without Remorse is een spionage-thriller die zich afspeelt in het door Tom Clancy bedachte Jack Ryan-universum. De karakters of gebeurtenissen uit andere films komen niet aan bod maar als kijker merk je wel waar het zich afspeelt. De film is alweer gemaakt in 2019 en is na een korte bioscooprun terecht gekomen bij Amazon Prime Video en heeft dit jaar pas een uitgave op DVD en Blu-ray Disc gekregen. De film kan helaas de kwaliteit van andere Jack Ryan-films niet waarmaken en dat komt vooral door het rommelige script. De film is geregisserd door Stefano Sollima, vooral bekend van het vervolg Sicario: Day of the Soldado, dat ironisch genoeg ook last had van een rommelig en oppervlakkig script. Saillant detail hierbij is dat deze beide films zijn geschreven door Taylor Sheridan, een befaamd scriptschrijver die ook veel betere films op zijn naam heeft staan, zoals bijvoorbeeld Hell or High Water, Wind River en de eerste Sicario. Michael B. Jordan probeert in zijn rol er nog wat van te maken maar er zijn gewoon teveel plotgaten en onlogische ontwikkelingen om de film echt serieus te nemen, helaas. En dat is jammer, want met een strakker script had dit echt een goede film kunnen worden. Helaas hebben meerdere spin-offs last van gebrekkige insparatie voor een sterk script, The Bourne Legacy is hier ook een jammerlijk voorbeeld van. Without Remorse is leuk om een keer te bekijken, maar heeft door het rommelige script en onsamenhangende gebeurtenissen en ontwikkelingen weinig herkijkwaarde.

Genre: Actie, Thriller
Jaar: 2021
Speelduur: 109 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
Uitgever: Paramount Home Entertainment
EAN: 8719372015162

• John Kelly Reborn
  • Watch your Six
  • Battle Mode
  • Murmansk

Without Remorse krijgt op Blu-ray Disc een 1080p-HD transfer mee in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.39:1. De film is een recente productie en krijgt dan ook een uitstekende HD-transfer mee. Scherpte is erg goed en de kleuren komen overtuigend en levendig over op beeld. Contrast en zwartwaardes zijn ook erg goed. In donkere en slecht verlichte scènes komt het schaduwdetail ook erg sterk over. Een uitstekende transfer die weinig te wensen overlaat.

Without Remorse  krijgt op Blu-ray Disc een DTS-HD MA 5.1 track mee in de oorspronkelijke Engelse taal. De track is net als het beeld uitstekend. Het geluid is continue via elk surroundkanaal aanwezig en de spreiding en dynamiek is daardoor prima. Bij actiescènes wordt er nog een tandje bijgezet en is de audiotrack erg actief en levendig. De subwoofer doet goed mee in het laag. Een uitstekende audiotrack.

De Blu-ray Disc van Without Remorse heeft een paar aardige extra's meegekregen. Alles is in 1080p en Nederlands ondertiteld.

John Kelly Reborn (13 min)
Deze featurette vertelt meer over het werk van Tom Clancy en hoe deze film tot leven is gekomen.

Watch your Six (12 min)
Hier wordt vertelt hoe de makers de acuratesse wilden verflimen over hoe Navy Seals zich gedragen en welke wapens ze hanteren.

Battle Mode (14 min)
In deze featurette zie je meer achtergrondinformatie over de verfilming van de actie en de stunts die acteur Michael B. Jordan vaak zelf deed.

Murmansk (8 min)
Hier zie je achtergrondbeelden van opnames in een flatgebouw.

Actieheld en Navy Seal John Kelly verandert voor altijd nadat hij een internationaal complot blootlegt. Hij moet zijn vijanden zonder twijfel te lijf gaan wil hij het noodlot nog afwenden. Without Remorse is leuk om een keer te bekijken, maar heeft door het rommelige script en onsamenhangende vertelstructuur weinig herkijkwaarde. De Blu-ray Disc zit prima in elkaar met goed beeld en geluid, en een pakket aardige extra's.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Dutch FilmWorks.