Infinite

27-06-2022

6

Infinite (Blu-ray)

Op de rand van een zenuwinzinking wordt Evan McCauley (Mark Wahlberg) achtervolgd door herinneringen aan plekken waar hij nooit is geweest en vertoont hij vaardigheden die hij niet eerder beheerste. Wanneer een geheim genootschap onthult dat zijn herinneringen afkomstig zijn uit meerdere vorige levens moet Evan met hen samenwerken om tot antwoorden te komen. Zit de oplossing om de vernietiging van de mensheid te voorkomen verstopt in één van Evan zijn herinneringen?

Regisseur Antoine Fuqua heeft in de jaren een aardig uitgebreid portfolio opgebouwd met kwalitatief best goede actiefilms. Zijn meest bekende is Training Day, omdat hoofdrolspeler Denzel Washington hiervoor een Oscar won. Met Washington maakte hij ook de twee succesvolle Equalizer-films waarvan recent is aangekondigd dat de twee weer gaan samenwerken voor een derde deel. Met acteur Mark Wahlberg maakte Fuqua eerder Shooter, ook een niet onaardige actiefilm. Infinite is hun tweede samenwerking, maar helaas is dit echt een miskleun geworden op de CV's van beide heren. De opzet van het verhaal is nog wel aardig: twee groepen gereïncardeerden die allemaal hun vorige levens herinneren gaan de strijd aan, met daartussen Mark Wahlberg die er door zijn schizofrenie acchterkomt dat hij ook bij deze groep hoort, maar wel bij de "Good Guys". Het zijn meer de vertolkingen die erg houterig zijn van de hoofdrolspelers, of juist overdreven geacteerd door alle B-acteurs in bijrollen. De actie ziet er verder verzorgd uit, vooral de diverse auto-achtervolgingen zijn best aardig gedaan. Maar verder komt deze film een beetje geforceerd over, alsof iedereen er eigenlijk niet heel veel zin in had. En dat is jammer, want gezien het verhaal had er best een goede actie/sci-fi film inegzeten. Nu blijft het een beetje vaag en oppervlakkig helaas. Infinite kan leuk zijn voor een avond ontspanning, maar gezien het onderwerp moet je wel zin hebben in het onderwerp reïncarnatie en science fiction.

Genre: Actie, Science fiction, Thriller
Jaar: 2021
Speelduur: 106 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
  • Dolby Atmos - Engels
  • Dolby TrueHD 7.1 - Engels
  • En vele andere
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans, En vele andere
Uitgever: Paramount Home Entertainment
EAN: 8719372014585

• They Call Themselves Infinites
  • The Kinetic Action of Infinite
  • Anatomy of a scene - Police Station & Forest
  • Infinite Time

Infinite krijgt op Blu-ray Disc een 1080p-HD transfer mee in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.39:1. De film is een recente productie en krijgt dan ook een uitstekende HD-transfer mee. Scherpte is erg goed en de kleuren komen overtuigend en levendig over op beeld. Contrast en zwartwaardes zijn ook erg goed. In donkere en slecht verlichte scènes komt het schaduwdetail ook erg sterk over. Een uitstekende transfer die weinig te wensen overlaat.

Infinite krijgt op Blu-ray Disc een Dolby Atmos track mee in de oorspronkelijke Engelse taal (met een Dolby TrueHD 7.1-track als basis). De track wordt onduidelijk weergegeven op de backcover als "English Dolby ATMOS Master Audio" maar is dus wel degelijk gewoon een reguliere Atmos track. Een andere lossless track is niet toegevoegd. De Atmos-track is net als het beeld uitstekend. Het geluid is continue via elk surroundkanaal aanwezig en de hoogtekanalen worden ingezet om het extra ruimtelijk te maken. Bij actiescènes wordt er nog een tandje bijgezet en is de audiotrack erg actief en levendig. De subwoofer doet goed mee in het laag. Een uitstekende audiotrack.

De BD van Infinite krijg een kleine selectie aan extra's mee. Alle extra's zijn in 1080p HD en zijn Nederlands ondertiteld.

They Call Themselves Infinites (8 min)
Een standaard korte making-of-featurette met interviews met cast en crew over het maken van de film.

The Kinetic Action of Infinite (9 min)
Een aardige featurette over het maken van de grote actie-scènes in de film.

Anatomy of a scene - Police Station & Forest (13 min)
Twee scènes uit de film worden nader bekeken en in deze featurette wordt verteld hoe ze zijn gemaakt.

Infinite Time (5 min)
Hier wordt het einde van de film nader verklaard. Deze extra dus niet bekijken voordat je de film hebt gezien.

Een groep vrijwel onsterfelijke mannen en vrouwen worden door de eeuwen heen gereïncarneerd en staan bekend als 'The Infinite'. Om een schurk tegen te gaan, moet de groep de hulp inschakelen van Evan (Mark Wahlberg) die lijdt aan schizofrenie. Infinite kan leuk zijn voor een avond ontspanning, maar gezien het onderwerp moet je wel zin hebben in het onderwerp reïncarnatie en science fiction. De Blu-ray Disc van Infinite zit technisch erg goed in elkaar met een erg goede beeldtransfer, een erg goede maar vreemd geadverteerde Atmos-track en een selectie korte maar aardige extra's.