Daddy Day Camp

21-01-2008

?

Daddy Day Camp (Blu-ray)

Daddy Day Camp is het vervolg op Daddy Day Care uit 2003 met in de hoofdrol Eddie Murphy. Voor het vervolg kroop Cuba Gooding Jr. (American Gangster, Jerry Maguire) in de huid van Charlie Hinton, de vader die in het eerste deel op het lumineuze idee kwam om een eigen kinderdagverblijf te openen. Dit vervolg werd geregisseerd door Fred Savage, die in zijn jeugdjaren het kindersterretje was uit The Wonder Years.

Sony heeft met Daddy Day Camp opnieuw een film op HD formaat uitgebracht. Vraag blijft echter: waarom deze film? We zijn nu vier jaar verder en het Daddy Day Care centre viert zijn verjaardag. De zoon van Charlie is nu alweer zeven jaar geworden en wil graag naar een dagkamp. Charlie heeft hierbij niet zulke goede herinneringen vanuit zijn jeugd, maar stemt er toch mee in. Om zijn zoontje de best mogelijke tijd te geven, brengt Charlie zijn zoon naar het meest populaire kamp uit zijn tijd: Camp Driftwood. Wanneer zij daar echter aankomen, lijkt het kamp meer op een vuilnisbelt dan op een mooi vakantiekamp, zoals Camp Canola wat er vlakbij ligt. Overtuigd dat het kamp weer het meest populaire kamp kan worden net zoals in de gloriedagen, koopt Charlie het kamp om het te gaan runnen samen met zijn partner Phil (in dit deel gespeeld door Paul Rae). De baas van Camp Canola, Lance Warner (The Benchwarmers), wil echter graag Camp Driftwood inlijven om het verwende Camp Canola nog groter te maken. Tijdens de jaarlijkse Olympiade gaan de twee kampen de strijd met elkaar aan om te bewijzen wie het beste kamp is. En Charlie heeft ook nog een appeltje te schillen met Lance vanuit een vroegere Olympiade.

Genre: Komedie/Humor

Daddy Day Camp is via een AVC compressie in een 1080p resolutie uitgevoerd. Het beeldformaat is 1.85:1. Het beeld ziet er fris en natuurlijk uit. Het overgrote deel van de film is in het bos gefilmd. De kleuren zien er natuurlijk uit en de verschillende kleuren groen, rood, geel en blauw springen uit het scherm. Ook de scherpte en detail is in orde. Prima transfer. De Nederlandse ondertiteling is een goede vertaling en staat in een leesbaar lettertype mooi onderaan het scherm.

Voor deze uitgave heeft Sony ervoor gekozen om de film met een Dolby TrueHD track te vergezellen. Een iets te zware keuze voor een film die maar weinig actie elementen en geluidseffecten bevat. De track is prima in orde, maar in een komedie zoals deze was een standaard Dolby track afdoende geweest. De film bevat aardig wat muziek en dit wordt prima weergegeven. Voor deze film is het geluid prima in orde.

Op deze Blu-ray van Daddy Day Camp heeft Sony enkele leuke extra’s meegegeven. How I Spent my Summer: Making Daddy Day Camp bijvoorbeeld, geeft een korte blik achter de schermen, vergezeld met korte interviews met de sterren uit de film. What I Learned at Camp: Interactive Quiz is een korte interactieve quiz met vragen uit de eerdere making-of. Aardige feature, maar niet opzienbarend. Tot slot zijn nog enkele trailers aanwezig.

Daddy Day Camp is een aardige familiefilm die de volle mogelijkheden van het HD formaat niet echt kan benutten. Hoewel het beeld er erg fris en natuurlijk uitkomt, is de gekozen geluidstrack nogal overdreven voor dit type film. Vergezeld met wat aardige extra's krijgt deze uitgave toch nog een ruim voldoende.
Fris en natuurlijk beeld
Dolby TrueHD geluidstrack iets te overdreven