Armageddon Time

01-03-2023

8.5

Armageddon Time (Blu-ray)

Een diep persoonlijk verhaal over de kracht van familie, de complexiteit van vriendschap en het generaties lang streven naar de Amerikaanse Droom. De film heeft een all-star cast met Anthony Hopkins, Anne Hathaway en Jeremy Strong. ARMAGEDDON TIME is het semi-autobiografische coming-of-age drama van schrijver-regisseur James Gray over privileges, religie, ras en opgroeien (en veel problemen krijgen) in een Joods-Amerikaans gezin in Queens, N.Y., begin jaren tachtig.

Armageddon Time is een semi-autobiografisch drama van regisseur James Gray, bekend van We Own The Night en meer recent van Ad Astra. In Armageddon Time draait het verhaal over het 12-jarig Joodse jongetje Paul en zijn jeugd in het New York van de jaren 80. Je volgt zijn wel en wee en zijn moeite met zijn positie op school en zij vriendschap met Johnny. Armageddon Time is een sterk drama met een erg goed geschreven en meespelend verhaal. Gray laat de rust en de ruimte zien binnen het verhaal en zijn regie en je merkt dat de acteurs op hun gemak zijn binnen het makenj van zijn film. Alle acteurs leveren erg sterk spel af, en alhoewel een bijrol schittert Anthony Hopkins ook in elke scène waarin hij speelt. Armageddon Time is een sterk drama en laat je achter met een weemoedig gevoel.

Jaar: 2022
Speelduur: 114 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
Ondertiteling: Nederlands, Duits, Engels, Frans
EAN: 5053083256364

• Building a Family Cast
  • Growing up Gray
  • A Grandfather's Legacy

Armageddon Time krijgt op Blu-ray Disc een 1080P HD transfer in het oorspronkelijke beeldofmraat van 2.39:1. De film heeft een bijzonder filmproces gehad. De film is met digitale camera's gedraaid met speciale lenzen om zo een vintage jaren 80-uiterlijk te genereren. Echter geeft een digitale camera geen grain zoals 35mm-camera's dat doen op traditionele film en daarom heeft regisseur James Gray er digitale grain achteraf aan de prent laten toevoegen om zo de vintage film-look te creeëren. En dit is er erg mooi uit en de film lijkt inderdaad zo uit de jaren 80 te komen. Scherpte is prima, met daarbij een natuurgetrouwe kleurstelling. Contrast en schaduwdetaillering zijn prima in orde.

Armageddon Time krijgt op Blu-ray Disc een prima en verdienstelijke DTS- HD MA 5.1-track in de oorspronkelijke Engelse taal. De film draait om dialogen, muziek en ambiance en de makers hebben er begrijperlijkerwijs geen sonisch feest van willen maken, en dat is ook te merken in de track. deze klinkt mooi en gedatilleerd en erg subtiel en sfeervol. Dialogen klinken netjes en helder en de muziek- en ambiance-geluiden klinken mooi en netjes verdeeld over de surround-kanalen. Een erg mooie audiotrack.

Armageddon Time krijgt een kleine maar prima selectie van extra's mee. Alle extra's zijn in 1080p HD en zijn Nederlands ondertiteld.

Deleted Scenes (4 min)
In totaal drie verwijderde scènes die interessant zijn om te bekijken, maar die verder niet veel toevoegen of veranderen aan het al bestaande verhaal.

Building a Family Cast (4 min)
Wat promotionele interviews met de cast over hun verschillende karakters die ze spelen.

Growing up Gray (4 min)
Hier zie je vooral regisseur James Gray aan het woord over zijn jeugd en hoe dit werd vertaald naar het script voor de film.

A Grandfather's Legacy (4 min)
Hier gaat het wat meer over het verbeelden van de grootvader in de film.

ARMAGEDDON TIME is het semi-autobiografische coming-of-age drama van schrijver-regisseur James Gray over privileges, religie, ras en opgroeien (en veel problemen krijgen) in een Joods-Amerikaans gezin in Queens, N.Y., begin jaren tachtig.  Armageddon Time is een sterk drama met een meeslepend script en sterke vertolkingen. De Blu-ray Disc bevat een mooie filmische beeldtransfer en een subtiele audiotrack. Een paar extra's zijn toegevoegd.