Estate, The

31-03-2023

6

Estate, The (Blu-ray)

Als de zussen Macey en Savannah horen dat hun welgestelde tante niet lang meer te leven heeft, besluiten ze haar op te zoeken om de familiebanden eens goed aan te halen. Er is immers een enorme erfenis te verdelen. Eenmaal daar blijkt de oude dame echter niet makkelijk te behagen. Wanneer plots nog twee hebzuchtige familieleden op de stoep staan, volgt er een dolkomische strijd om tantes lievelingsnicht of neef te worden voordat die haar laatste adem uitblaast.

Dean Craig is een schrijver/regsisseur en The Estate is zijn derde film dat ook tevens een komedie is. The Esate is een komedie die draait om familiebanden en de onderlinge vetes die ervoor hebben gezorgd dat er flink wat wrijving en afstand is. En het toont dan weer de zwarte menselijke aard als er geld om de hoek komt, dan ineens wil iedereen wel aardig tegen elkaar doen. De film wordt verteld door de ogen van Macy, gespeeld door Toni Collette. Ze doet haar best met haar rol, maar kan er helaas niet veel van maken behalve wat somber en sip kijken. Degene die voluit gaan in hun rol zijn Anna Faris en David Duchovny. Die spelen hun rol helemaal over de top en proberen er een screwball-komedie van te maken. Proberen, want helaas komt dat niet helemaal uit de verf. En dat komt deels door het verhaal, maar ook door de platte dialogen en dito scènes (de scène met de stoma duurt bijvoorbeeld te lang). Dat leidt wel af van de film en maakt het meer platvloers dan grappig. The Estate is uiteindelijk een voorspelbare komedie met wat aardige vertolkingen en een redelijk grappig en open einde. Met een speelduur van anderhalf uur is deze film een aardig tussendoortje voor een ontspannen filmavond.

Genre: Komedie
Jaar: 2022
Speelduur: 96 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
EAN: 8719372016305

The Estate staat in het originele beeldformaat van 2.39:1 op Blu-ray Disc en de transfer is gewoon prima te noemen. Scherpte is in orde, en zaken als contrast en schaduwdetail ook, alhoewel er (bijna) geen scènes zijn die zich 's avonds en 's nachts afspelen. Kleuren komen natuurgetrouw over en de transfer bevat verder geen fouten.

The Estate krijgt een DTS HD MA 5.1-audiotrack mee in de oorspronkelijke Engelse taal. De track is prima in orde, en concentreert zich voornamelijk op de voorste kanalen. Dialogen zijn prima verstaanbaar en af en toe worden de surround-kanalen ingezet bij de drukkere scènes voor wat extra activiteit. Een solide audiotrack die de klus klaart maar verder geen hoge ogen gooit, maar dat hoeft gelukkig ook niet.

The Esate wordt na het afspelen van een aantal trailers direct afgespeeld en bevat geen menu en verder ook geen extra's.

Als de zussen Macey en Savannah horen dat hun welgestelde tante niet lang meer te leven heeft, besluiten ze haar op te zoeken om de familiebanden eens goed aan te halen. Er is immers een enorme erfenis te verdelen. The Estate is uiteindelijk een voorspelbare komedie met wat aardige vertolkingen en een redelijk grappig en open einde. Met een speelduur van anderhalf uur is deze film een aardig tussendoortje voor een ontspannen filmavond. De Blu-ray Disc is prima in orde met net beeld en geluid en verder zonder extra's.